Hankook H730
Moim zdaniem bardzo dobre opony całoroczne, mam je już drugi raz, nigdy się na nich nie zawiodłem. Na polskie warunki klimatyczne idealny wybór.
Ocena Janusz:
5,5
Wybrałem ponownie markę Hankook, ponieważ po sprowadzeniu samochodu z Niemiec opony tej właśnie firmy miałem założone. Jeździłem na nich 1,5 roku. Zdecydowanie miało to obecnie (w marcu 2013) przełożenie na zakup kolejnych opon całorocznych tej firmy. Mogę je zdecydowanie polecić każdemu "normalnemu" kierowcy. Nie zawiodły mnie nigdy. Bardzo dobrze trzymają samochód w zakrętach, drogi hamowania są po prostu rewelacyjne. W latach 2006-2010 jeździłem na oponach sezonowych. Całoroczne Hankooki są po prostu lepszym wyborem. Dla użytkowników, którzy mają wątpliwości typu "przecież całoroczne opony zużywają się dwa razy szybciej", odpowiem tak, że a) wirtualnie, b) TCO jest mniejsze, c) skoro tak, to znaczy, że będziecie jeździć na nowszych gumach, to znaczy zawsze bezpieczniej ("chemicznie świeża" mieszanka, poprawki ciągle wprowadzane przez producenta do nowych produktów). Po co jeździć na technologicznych starociach, tracić czas i nerwy przy ich sezonowych zamianach? Gdzie jeździcie w zimie, że potrzebne są wam zimówki?
więcej »
Hankook H730
Hankook to oryginalne opony o dobrych parametrach jezdnych przez cały rok
Ocena Jarek:
5,1
Przechodzę na opony całoroczne, i uważam po zakupie tych opon, że podjąłem dobrą decyzję. Dobrze się spisują na zlanej deszczem nawierzchni, tak na początku ulewy, gdy tworzy się śliska mazia, jak i gdy trzeba przeciąć kałużę. Tak po prostu opony tną wodę i nie tracą przyczepności. Podobnie mam dobre zdanie o ich trakcji po kilkudniowej zimie. Bez odkopywania łopatą i kombinowania wyjeżdżam z parkingu. Na drodze dobrze się trzymają. Przejechałem na nich około 1200 km po tzw. autostradzie i w całym zakresie dopuszczalnej prędkości spisywały się dobrze. Na co dzień jednak to miasto, i krótkie do 50 km wypady do pobliskich miejscowości.
Opony całoroczne są dobrym wyborem dla naszego klimatu. Średnioroczna temperatura to około 15 ºC, sporo deszczu, błoto pośniegowe itp. Wszystkie pory roku to koleiny w jezdniach wypełnione wodą. Po co uczyć się jazdy po każdej wymianie opon zimowych na letnie i na odwrót. Trzeba przede wszystkim kontrolować ciśnienie i wyważenie kół. Jeśli na co dzień nie jeździmy po śniegu, to klasyczne opony zimowe niewiele się przydają w regionie nizinnym. O dziwo te opony instalują do bagażnika jako dojazdówki, mają ładny styl bieżnika. Dodatkowo zaintrygowało mnie ładne niemieckie BMW na takich właśnie oponkach.
więcej »