Opony wg sezonu
Producenci opon
Dostawa z montażem opon i felg
Twoje opony lub felgi dostarczamy bezpłatnie do serwisu wymiany. Do wyboru masz 1293 warsztaty w całym kraju.
Dostawa od 24h
14 dnina zwrot
Dostawa GRATIS
Możliwość montażu w serwisie
Zakupyna raty
463 opinie
Zbieramy informacje o tej oponie od 7724 dni
W tym czasie zebraliśmy aż463 opinie
Nasi klienci przejechali na tej oponie 6512000 km
Dominujący styl jazdy oceniających
umiarkowany
Wyniki : 463 z 463 opinii
Opinia niezweryfikowana
Opony bardzo dobre, trzymają świetnie na suchym i mokrym asfalcie. Na śniegu jechać bardzo ciężko, na lodzie się praktycznie nie da. Wcześniej jeździłem na poprzedniej wersji - ER30 (80000 km) tylko z wyższym współczynnikiem prędkości i chyba były trochę lepsze, a może to samochód się starzeje. Czytaj więcej Zwiń
Podsumowanie: Polecam tę oponę
Ocena łączna:
Sucha nawierzchnia 5/5
Mokra nawierzchnia 4/5
Czy opinia była pomocna?
0 0
LOL
Pierwsze, co mnie uderzyło po założeniu ich na felgi po doskonałym GoodYear'rze F1 to była cisza i komfort toczenia. Pod tym względem są mistrzowskie. Podobnie jest z trakcją, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że nie są to opony klasy UHP. Polecam je wszystkim którzy poszukują bardzo bezpiecznych gum, a jednocześnie zależy im na komforcie. Czytaj więcej Zwiń
Mokra nawierzchnia 5/5
PepedB
Opona rewelacyjna! Na mokrym niewiele ustępująca GY Hydragip, które miałem poprzednio, ale wyząbkowały i po jednym sezonie do wyrzucenia! Na suchym pewna, precyzyjna, nie piszczy w zakrętach. Nie ząbkuje:). Na mokrym równie dobra, ale przy utracie przyczepności, przy aquaplaningu zachowuje się trochę nerwowo. Sama odporność na aquaplaning bardzo dobra. Opona jest bardzo cicha. Drobnym mankamentem jest zwiększona wrażliwość auta na koleiny, ale całokształt używania Turanzy to czysta przyjemność. Po jednym sezonie na ER300 wiem już, że nie chcę innych opon letnich! Czytaj więcej Zwiń
Bazant
świetna opona, troche słabo się prowadzi w koleinach (ciąga samochodem), ale za to w zakrętach trzyma jak nie wiem. Czytaj więcej Zwiń
Mokra nawierzchnia 3/5
Cyborg
Bardzo dobra opona, polecam wszystkim. Czytaj więcej Zwiń
mikołaj
jedne z najlepszych opon na rynku. polecam. Czytaj więcej Zwiń
stanisław
na tych oponach autko sunie jak po szynach, spalanie spadło o 0.5 litra w porównaniu do hydra gripa goodyeara Czytaj więcej Zwiń
kiku
bardzo dobre opony. niech się chowają micheliny czy dunlopy, gorąco polecam. Czytaj więcej Zwiń
krzysztof w.
rewelacja. na suchym i mokrym super. b. ciche oponki. polecam Czytaj więcej Zwiń
mirek
Z tych opon jestem bardzo zadowolony. W porownaniu z poprzednimi Continentalami sa bardzo ciche (Conti gwizdza na autostradzie a tu jest cisza). Bardzo dobrze radza sobie z jazda po mokrej drodze i w zalanych woda koleinach (dobrze odprowadzaja wode). Dunlopy i Continentale na ktorych jezdzilem sa moim zdaniem pod tym wzgledem marne. Przy szybkim ruszaniu na mokrym lubia zerwac ale przy przednim napedzie to chyba nic dziwnego. Na suchym asfalcie ani razu sie nie slizgaly nawet przy gwaltownym hamowaniu. Zdecydowanie polecam. Jak bede kupowal nastepne to tez beda ER300 :) Czytaj więcej Zwiń
Sucha nawierzchnia 4/5
0 2
wz120
opony oceniam na słabe 4 ponieważ trochę wożą na mokrym w ciasno pokonywanych zakrętach, na suchym trochę lepiej (4+), można powiedzieć że się kleją do asfaltu, ale mają tendencję do ślizgania w zakrętach przy wyższych prędkościach (rzędu 120 i więcej). pozdro maciek Czytaj więcej Zwiń
Podsumowanie: Nie polecam tej opony
Sucha nawierzchnia 3/5
majonez_zo
Super opona, zamontowana była seryjnie w Fiacie GP Dynamic, bardzo dobrze trzyma się drogi na wszystkich nawierzchniach (zarówno sucha jak i mokra kostka to żaden problem - bez poślizgów). Na suchym jak i mokrym asfalcie trzyma się bezproblemowo drogi. Cicha, nie zauważyłem spadku prędkości - polecam Czytaj więcej Zwiń
icemac
Witam, opona troche mnie zaskoczyla duzymi oporamia toczenia. Wyraźnie auto wolniej przyspiesza i prdkosc maks. ok. 15 km/h mniejsza. Wczesniej mialem SP Sport 9000 bardzo wytarte i tym sobie tlumacze zauwazalna roznice (mniejsza średnica). Poza tym wszystkie inne wlasciwosci ok. Ciekawy jestem czy po "dotarciu" moge liczyć na zminiejszenie oporów? Czytaj więcej Zwiń
roodix
Opony super. świetnie się wyważają, nic nie bije i nie szumi. Miałem wcześniej Barum Bravuris i musze powiedzieć, że tamte od 100 km/h "śpiewały" a od 160 km/h hałas był nie do zniesienia... Przy moim rozmiarze brak aquaplaningu do ok. 100 km/h. Przejechałem około 35 tys km i nie widzę jakieś specjalnej różnicy w poważnym zmniejszeniu się bieżnika, a lubię pojeździć szybko.... oczywiście bez palenia gumy;-). Wybrałem te opony, bo miały w 2005 roku wysokie oceny w testach ADAC jak i testach Autoświata i nie żałuję. Na ponowny zakup zdecyduję się jeśli nie będzie nic innego lepszego. Na pewno też kupię przez internet. Pozdrawiam Czytaj więcej Zwiń
stembor
Naprawde dobre opony Czytaj więcej Zwiń
Jurek
Opony rewelacyjne. Na suchym jak i na mokrym asfalcie samochód jedzie jak przyklejony i to przy dużych prędkościach. Fantastyczne hamowanie. Bardzo polecam świetna opona pod każdym względem Czytaj więcej Zwiń
Todi
Bardzo dobre opony. Swietne na suchej nawierzchni, dobre na mokrym (mozna zerwac przy ruszaniu, natomiast na mokrym zakrecie - bez zastrzezen, nawet przy duzych predkosciach). Stosunkowo ciche. Dobre, solidne, wytrzymałe opony. Polecam. Czytaj więcej Zwiń
Koniu
Jedyna wada tych opon jak zauważyli niektórzy, to wzrost hałasu po pewnym czasie, ale dla tych, co narzekają na ten mankament polecam zamianę po jednym sezonie: przód tył i dodatkowo prawa z lewą (tak jak zaleca się do aut 4x4) po ok. 300 km opona się wyrównuje i jest znowu cicho. Potem pozostaje frajda z jazdy. Pozdrawiam Czytaj więcej Zwiń
kt3@op.pl
Całkiem niezła opona. Jest dopuszczalnie cicha. Warunki trakcyjne pojazu na tej oponie uważam za bradzo dobre. Po przejechaniu dystsnsu 8000 km nie ma widocznych śladów zużycia. Czytaj więcej Zwiń
Krzysztof
super oponka. wcale nie żałuje wydanych pieniędzy na nią. stabilna na suchej i mokrej nawierzchni, świetne trzymanie w zakrętach. w przyszłości także zaufam marce bridgestone Czytaj więcej Zwiń
marcin
Całkiem dobra guma. Zbyt szybko traci przyczepność na mokrym podczas dynamicznego ruszania. W tej cenie polecam P9000. Czytaj więcej Zwiń
MC
Poprzednio jezdzilem na Nokianach NRHi, zresztą też dobrych oponach, ale te wydają się być o wiele stabilniejsze, zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Przy dużych prędkościach na mokrym bardzo trudno uruchomić ABS, znakomite trzymanie w zakrętach. Polecam Czytaj więcej Zwiń
Pablo
moje pierwsze opony, które nie piszczą tylko trzymają się podłoża Czytaj więcej Zwiń
w krupa
po GoodYerach wiem że mam hamulce. Super cichutka. Czytaj więcej Zwiń
Matus
Ocena za ścieralność na wyrost (przejechane dopiero 1000 km). Bardzo dobrze zachowują się w zakrętach, trzyma dzielnie wcale nie lekką przecież Octavię. W czasie hamowania także poczucie stabilności. W samochodzie nie słychać ich nawet do wysokich prędkości. Czytaj więcej Zwiń
0 1
Starik
opona zachowuje sie bardzo dobrze na suchej jak i mokrej nawierzchni, bardzo dobrze trzyma sie nawierzchni, swietnie jeździ sie w zakretach, szczerze polecam, mat. Czytaj więcej Zwiń
mat
początkowo (po zmianie z zimowych) raziło mnie zachowanie na koleinach tzn. wyraźne ściąganie na boki; w tej chwili się przyzwycziłem, a jeśli chodzi o prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni - bardzo dobre, również hamowanie, czuć jak opona trzyma się nawierzchni, polecam! Czytaj więcej Zwiń
tobarzo
Ciekawe spostrzeżenie. W naszych czterech autach firmowych zamontowano opony Bridgestone ER 300 z indeksem H - 210 km/h natomiast ze wzgledu na homologacje producenta (większa pojemność silnika) w dwóch kolejnych autach zostało zamontowane ogumienie z indeksem V- 240 km/h. Rozmawiałem ostatnio z inżynierem z wydziału mechanicznego Politechniki Gdańskiej, który potrafił wytłumaczyć różnice w budowie opony z indeks H a V. Gdy prędkość obrotowa koła rośnie np. dwukrotnie, siły bezwładności działające na oponę zwiększają się czterokrotnie "w kwadracie prędkości". Potrzebne są wiec do konstrukcji lepsze materiały, większa liczba warstw osnowy. Konkluzja była następująca, opona z indeksem V z większa ilością warstw osnowy jest sztywniejsza od opony z indeksem H. Drugie spostrzeżenie, im wyższy indeks prędkości, tym wymagana budowa opony zwiększa opory toczenia. Na drodze okazało się ze faktycznie opona z indeksem H jest opona bardziej elastyczna, uzyskujemy lepszy komfort jazdy. Po przejechaniu dystansu 28 tys. w minionym roku i zmontowaniu opon w bieżącym sezonie nie mamy żadnych zastrzeżeń. Co do opon z indeksem V i oporu toczenia to trudno mi to ocenić. Czytaj więcej Zwiń
Mariusz
Kupilem wraz z pojazdem, dobra opona szczególnie na mokrej nawieszchni. Zdecydowanie lepsza od Dunlop 9000. Czytaj więcej Zwiń
Tadeusz
Wszystkie zalety o których pisali poprzednicy szczególnie precyzja i pewność prowadzenia, ale potwierdzam że z czasem zaczynają hałasować Czytaj więcej Zwiń
Tom Koz
Wlasnie kupiłem nowy komplet, poprzednie kupiłem w 2004 roku, ogólnie nie mam żadnych zastrzeżeń. Po 45 tys. do wymiany, to chyba dobry wynik. Cena zdecydowanie lepsza niż w 2004 roku. Czytaj więcej Zwiń
Wojtek
Do zakupu tej opony namówił mnie kolega, który w zeszłym roku kupił opony ER 300 u sprzedawcy na platformie Allegro. Sprzedawca organizował test, w którym można było sprawdzić i wypróbować oponę ER 300 i RE 050 A, niedaleko Poznania. Opinia mojego kolegi i moja jest jednomyslna, opona, która świetnie trzyma w zakrętach o znakomitej przyczepności bez względu na pogodę. W czasie jazdy na mokrej nawierzchni samochód zachowuje rewelacyjna przyczepność. Poprzedni jeździłem na oponach Goodyear GSD3 F1 i szczególnie na mokrej nawierzchni można było łatwo strącić przyczepność o zużyciu bieżnik już nie wspomnę. Dziwią mnie tak skrajne komentarze na forum, mam wrażenie jakby niektórzy użytkownicy pisali o zupełnie innych oponach. Czytaj więcej Zwiń
Maciej
po 30 tys opny do wyrzucenia, szkoda pieniedzy przestrzegam Czytaj więcej Zwiń
ws
Nie rozumiem negatywnych opinii. Kupiłem te opony pod wpływem testu ADAC w ktorych ta oponka jest mocnym liderem. Wszystko się potwierdza. Opony są naprawdę godne polecenia. Jeździłem w zeszłym sezonie na Dunlopach SP Sport 01 i uważam że ER 300 są o klasę wyżej. Komfort jazdy jest na najwyższym możliwym w Golfie poziomie. Czuję się o wiele bezpieczniej przy pokonywaniu zakrętów. Ta opona jest chyba najcichsza na jakiej jeździłem. Czytaj więcej Zwiń
Rewelacyjne opony, wczesaniej miałem goodyera excellence i nawet sie nie da porównać! Jest rewelacyjna na mokrym i na zakretach. Do tego cicha. Scieralność też niewielka Czytaj więcej Zwiń
Bartosz Kroch
Zakup tych opon to wyrzucenie pieniedzy w błoto.Przy spokojnej jezdzie 28000 km i opony do wyrzucenia. Czytaj więcej Zwiń
Sucha nawierzchnia 2/5
as
Dramatycznie zła opona jeżeli chodzi o zachowanie na mokrych nawierzchniach! Bardzo podatna na poślizgi przy przejeźdzaniu przez wodę o średniej głbokości. Na suchym jako tako ale nie ma rewelacji. Słaba przyczepność za zakrętach podcza ostrej jazdy. Nie polecam osobom z małym doświadczeniem - mogą zrobić szkodę sobie lub samochodowi. Plus za ścieralność. Bardzo droga w zakupie. Dość głośna & mało atrakcyjny wygląd. Zdecydowanie nie polecam i sam równiez już nigdy nie wróće do opon tej firmy:( Czytaj więcej Zwiń
Mokra nawierzchnia 1/5
Max BB
Byle jakie opony załozone do nowego samochodu, ani wyglądu ani jakości. Jeszcze na suchej jezdni można na nich normalnie jechać ale na mokrym jest istna ślizgawka i do tego głośne. Beznadziejna ścieralność, po przejechaniu 40000 km nie nadawały się praktycznie do użytku a teraz wylądowały w koszu i nigdy więcej. Polecam omijać to dużym łukiem i nie sugerować się opiniami tutaj że są bardzo dobre bo wielu się już przekonało że to bardzo kiepskie opony i mocno przereklamowane. A teraz czas na coś dobrego i w tym roku na wiosnę Touran będzie jeździł na Dunlopach SP 9000 Sport i na reszcie skończy sie ślizgawka na mokrych nawierzchniach. Czytaj więcej Zwiń
Mario
Czytając komentarze, mam wrażenie, że wyniki są skrajne: od najgorszych po najlepsze. Ja przychyle się do tych ostatnich. Opona ekstra na mokre nawierzchnie, na suchym też ok, aż przyjemnie wchodzić w zakręty. Bardzo cicha (w porównaniu do Michelin Energy E3A) i nieźle zachowuje się w koleinach. Ocena "3" za ścieralność. Czytaj więcej Zwiń
Javo
kupilem samochod przy 50000 tys km. zabija mnie halas tych opon. Przy pierwszej przejazdzce myslalem ze do wymiany sa lozyska w samochodzie. Teraz opony maja jeszcze po 3mm a ktokolwiek wsiada i ze mna jedzie sugeruje zebym wymienil lozyska. Wczesniej mialem micheliny mtx w fiescie i tez mialy 80000 ale halas nieporownywalnie mniejszy i jakos drogi trzymaly sie lepiej(stawialy lepszy opor koleinom). Teraz robie przymiarke do dunlpow sp sport 01. i nie mam pojecia co mnie czeka Czytaj więcej Zwiń
jedrek
popny przereklamowane !!! śliskie , słaba stabilność boczna , głośne !!! Czytaj więcej Zwiń
Mokra nawierzchnia 2/5
arczi
Bardzo dobre opony. Na suchym jak przyklejone. Duże kałuże przejezdne bez problemu - żadnego znoszenia. Mokry asfalt też OK ciężko zerwać przyczepność. Czytaj więcej Zwiń
MarS
Nie wiem jaka ta opona będzie po 25 tys. km, z tym że sądzę, że przy mojej jeździe raczej do wymiany aniżeli do narzekania, że "głośna". Bezpośrednio porównam ją z Michelin Energy E3A: Micheliny trochę cichsze, trochę wolniej się zużywały, wyraźnie gorsze (powiedzmy, że przeciętne) na mokrym. ER300 na mokrym rewelka, hałas nadal niewielki - bardzo polecam:)) Czytaj więcej Zwiń
kicur
Zgadzam się z przedmówcą.Na początku ciche po kazdych kolejnych 10000 coraz gorzej.Głośne jak cholera.Po prostu koszmar.Nigdy więcej. Czytaj więcej Zwiń
G
Popadało. C.d. Ogólnie na wodzie tak jak na suchym, stosunkowo szerokie rowki odprowadzające wodę. Przy jeździe za miastem zauważyłem znacznie lepszą reakcję na skręty kierownicą. Także 190 km/h robi wrażenie płynnością. Hamowanie z tej prędkości do 40-tki też znakomite (tarcze Bremo Max wytrzymują bez problemu). Czytaj więcej Zwiń
Tom
Opony zrobione we Włoszech. Na stronie producenta wyczytałem, że głównie stworzone do GT czyli szybka jazda w różnych warunkach, a przy tym zachowanie komfortu. Kupiłem pod wpływem opinii i testów – najwięcej znalazłem zebranych na e-pneu.cz . Poprzednio Hydra Grip GY wyząbkowały się, a poza tym wydawały się niezłe, jednak te to inna bajka. Jak rzadko zapewnienia producenta znalazły odbicie w praktyce. Ciche, dużo lepiej tłumią duże dziury, małych jakby ubyło, płynniejsze (profil o 6mm wyższy od fabrycznych). Przyczepność odbija się na kierownicy, kiedy jadę po pochyłościach lub koleinach czuć jak trzymają. W łukach jak po szynach, precyzja manewrów znakomita, choć nie czuć tak drogi jak na niższych profilach. Przy hamowaniu samochód mimo komfortu nie nurkuje nadmiernie – producent tłumaczy, że sama konstrukcja i materiał (dość miękki) bieżnika tłumi nierówności, a nie miękkość całej opony. Hamowanie to przyjemność - równo, płynnie wytracają prędkość. Na mokrym na tarce przed światłami nawet jak ABS zadziała to odzyskują przyczepność. Opory toczenia wydają się duże, bo spalanie wzrosło o około 0,4 l diesla, ale to koszt przyczepności, którą czuć także przy skręcaniu na mokrym. Zakręty pokonuję bez trudu i negatywnych wrażeń dużo szybciej. Super przejeżdża się przez głębokie koleiny - przy 120 zero wrażeń. Dużej wody nie testowałem bo jeszcze nie było, dopiszę innym razem. Recenzja długa, ale te które czytam z tekstami „fajne bo ciche” albo „super bo fajne” nic nie wnoszą. Pozdrawiam Czytaj więcej Zwiń
8 0
Założyłem tydzień temu. Trochę głośne ale da się wytrzymać. Poza tym wszystko Ok. Oby tak dalej ! Czytaj więcej Zwiń
Mirek z Wawy
Przeczytanie opinii użytkownika Toyoty(możliwe że w takim wymiarze są jakieś problemy itp.) skłoniła mnie do wystawienia teraz opinii(chciałem po większym przebiegu)Hamowanie na suchym czuć jak opona się ugina-brak poślizgu jakby była przyklejona a samochód szybko wytraca prędkość (bez udziału ABS-u).Jazda po mokrym,hamowanie, itd, ogólnie rewelka.Zobaczymy po większym przebiegu mniej bieżnika a warunki takie takie same.(Na marginesie jeżdziłem na różnych markach, Dunlop,Kleber, Pirelli,Goodyear,Michelin,i przyszedł czas na Bridgestone,oponki są OKI a wybór należy do ciebie.:) Czytaj więcej Zwiń
mlodzian
NIEDUŻO USTEPUJE PIRELLI P7 Czytaj więcej Zwiń
MH
dobra opona w atrakcyjnej cenie Czytaj więcej Zwiń
SHREK