Passat to samochód klasy średniej niemieckiego koncernu Volkswagen AG. Nazwa modelu pochodzi od wiatru morskiego, który wieje w strefie międzyzwrotnikowej.
PW 1973 roku Volkswagen pokazał pierwszą generację Passata, który był bliźniaczą konstrukcją Audi 80. B1 sprzedawany był jako sedan (dwu- i czterodrzwiowy) i pięciodrzwiowy hatchback. Dwa lata później pojawiła się wersja Variant.
Siedem lat po premierze zaprezentowano generację B2. Jednym z silników, który napędzał model, był turbodiesel. Duże zmiany przyniósł rok 1987, a wraz z nim model B3. Po raz pierwszy zastosowano poduszki powietrzne, wzmocnienia boczne i kontrolowane strefy zgniotu. Także w tej generacji wprowadzono oszczędne silniki TDI i usportowioną wersję GT. Klient mógł zamawiać wyposażenie dodatkowe – na przykład klimatyzację.
W 1993 roku model przeszedł znaczący face lifting. W konstrukcji nastąpiły dość poważne zmiany, dlatego zdecydowano się na sprzedaż pod nowym symbolem – B4. Generacja B5, która zastąpiła poprzednią w 1996 roku, znacząco się różniła. Sporo rozwiązań zapożyczono z Audi. Należą do nich: wielowahaczowe zawieszenie i silniki montowane wzdłużnie. W 2000 roku przeprowadzono drobne zmiany, a w 2006 roku wprowadzono kolejną generację – B6. Silnik ustawiono znów poprzecznie, a zawieszenie uproszczono. Jeśli chodzi o dobór odpowiedniej felgi to VW Passat B5 i B6 to jedne z popularniejszych modeli, nasza szeroka oferta pozwoli na bezproblemowe dobranie produktów.
Cztery lata później pokazano w Paryżu model B7. To nic innego, jak gruntownie zmodyfikowany B6. Poważne zmiany nastąpiły w 2014 roku, kiedy światło dzienne ujrzała ósma generacja Passata. Samochód ma nowy design, poważniejszy i bardziej elegancki.
Felgi aluminiowe w Passacie doskonale podkreślają charakter samochodu, lidera w prestiżowym segmencie D.