Felgi do Toyota Prius

Zmień model

Nie znaleziono auta

Podaj

2016 - obecnie (gen. IV)

  • Toyota Prius Hatchback IV 1.8 Hybrid (98 KM)

2009 - 2016 (gen. III)

  • Toyota Prius Hatchback III 1.8 (73kW) (100 KM)

2003 - 2010 (gen. II)

  • Toyota Prius Hatchback II 1.5 (57kW) (78 KM)

Toyota Prius

Toyota Prius to pierwszy sprzedawany na światową skalę samochód hybrydowy, łączący w sobie silnik benzynowy oraz elektryczny. O ile koncepcja takiego połączenie nie była niczym innowacyjnym, to specjaliści japońskiego koncernu zdołali jako pierwsi wprowadzić konstrukcję do masowej produkcji. Był to rewolucyjny krok w kierunku zmian, które w ciągu najbliższych lat objęły cały świat. Celem projektu był samochód dla każdego, i efekt widać w wynikach sprzedażowych. Blisko 20 milionów kupionych egzemplarzy czyni Priusa najchętniej wybieranym samochodem hybrydowym w historii motoryzacji.


Pierwszą generację sprzedawano od 1997 roku do 2003 roku. Drugą nazwano „XW20” i choć zbudowaną ją bazie tej samej płyty podłogowej, to porzucono jednak tradycyjną sylwetkę na rzecz bardziej opływowych linii. Samochód posiadał również o wiele więcej mocy, co jednak nie wiązało się ze wzrostem poziomów spalania, a nawet odwrotnie. Wraz z drugą generacją, Toyota Prius osiągnęła swój pierwszy sprzedażowy milion.


Trzecia generacja pod nazwą „XW30” przyciągała uwagę całego środowiska motoryzacyjnego. Po sukcesach poprzedników poprzeczka dla nowej generacji była bardzo wysoko zawieszona. Jednak japoński producent zdecydowanie nie rozczarował. Największą rewolucją był zupełnie nowy hybrydowy napęd „Hybrid Synergy Drive”, dzięki któremu ponownie znacznie spadło spalanie oraz emisja dwutlenku węgla. Trzecia generacja ugruntowała pozycję Toyoty Prius w czołówce samochodów z alternatywnym napędem.


Na następną generację Toyoty Prius trzeba było poczekać do 2015 roku, kiedy zaprezentowano ją w trakcie targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Sześć lat w świecie hybryd to bardzo długi okres, jednak projektanci Toyoty nie próżnowali. Nowy napęd jest o wiele lżejszy, co pozwoliło ograniczyć spalanie nawet o 15% względem poprzedniej generacji. Zwiększyła się również dynamika samochodu, oferując silnik o większej mocy. Wraz z nową produkcją pojawiła się także wersja Plug-in Hybryd o zasięgu do 50 km na silniku wyłącznie elektrycznym.


Toyota Prius to samochód nie tylko ekonomiczny i ekologiczny, lecz także bardzo atrakcyjny. Warto podkreślić to dobierając do modelu felgi oferujące interesujące wzornictwo. Szeroki wybór wariantów stalowych oraz aluminiowych dostępnych dla Priusa pozwoli dodatkowo wyróżnić auto w ruchu ulicznym.