Felgi do Cupra

Zmień markę

Wyszukaj model pojazdu

Nie znaleziono auta

Podaj

Cupra

Historia Cupry sięga roku 1996, kiedy to Ibiza z jej logo wygrała Rajdowe Mistrzostwa Świata w kategorii aut dwulitrowych. Jednak sukcesów sportowej linii Seata było znacznie więcej - między innymi rekord aut seryjnych przednionapędowych. Przejazd przez tor Nürburgring zajął 7:58.44.


Seat podjął decyzje o zmianie linii aur sportowych w markę. 22 lutego 2018 roku Cupra oficjalnie zadebiutowała. Na razie w ofercie firmy są Cupra Ateca i Leon Cupra.


Pierwszy z nich odróżnia się od modelu bazowego zmienionymi zderzakami z większą liczbą wlotów powietrza. Auto nie ma świateł przeciwmgielnych. Uwagę przykuwają 19-calowe obręcze ze stopów cynku. Nie brakuje na nich czarnych elementów, które idealnie komponują się z relingami dachowymi, progami i fragmentami zderzaków, pokrytymi lakierem w tym samym kolorze. Inny niż w pierwowzorze jest też wydech.


W środku znajdziemy m.in. zamsz i skórę. Wyposażenie modelu Cupra Ateca jest bardzo bogate. Mamy więc: wirtualny kokpit z 10-calowym ekranem dotykowym, adaptacyjne zawieszenie, kamery 360 stopni, 6 trybów jazdy (normalny, sportowy, indywidualny, śniegowy, terenowy oraz CUPRA). Kubełkowe siedzenia sprawiają, że kierowca czuje się jak w sportowym samochodzie.


Silnik to dwulitrowa jednostka TSI o mocy 290 KM. Współpracuje on z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG. To, w połączeniu z napędem na obie osie sprawia, że samochód rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy. Maksymalna prędkość jest ograniczona elektronicznie i wynosi 250 km/h. Leon Cupra wyposażony jest także w 2-litrową jednostkę TSI o mocy 290 KM. Co ciekawe silnik miał pierwotnie 300 KM, ale w związku z wejściem w życie bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin producent musiał go nieco „zdławić”.


Z zewnątrz, podobnie jak Ateca, Leon ma 19-calowe obręcze. W środku znajdziemy kilka ciekawych elementów. Oświetlenie może mieć aż 8 kolorów. Sportowy charakter jest podkreślony przez chromowane elementy i kubełkowe fotele. Producent oferuje cztery profile jazdy – od trybu Comfort do CUPRA. Za zmianę biegów odpowiada automatyczna skrzynia DSG. Napęd przekazywany jest na obie osie.


Samochody marki są – zdaniem pomysłodawców – skierowane do młodych klientów. Nie aspirują do miana aut premium. Za marką nie stoi bogata historia, ma to być raczej powiew świeżości. Ambicje Cupry są znacznie większe. W ciągu trzech lat od powstania ma być zaprezentowanych siedem modeli – między innymi Ibiza i Arona.