Kolejna generacja innowacyjnej technologii skóry rekina
Doskonale odprowadza wodę.
Najlepsza klasa A hamowania na mokrej drodze
Najlepszych przyjaciół poznaje się w biedzie. A najlepszą oponę? Na deszczu!
Naturalnie lepsza
Bionika to podpatrywanie rozwiązań w przyrodzie.
My zaobserwowaliśmy, jak woda zachowuje się na z łuskach rekina.
Turbo pewna
Kontrola na mokrej nawierzchni
zoptymalizowana konstrukcja opony i sztywniejszy bieżnik
Precyzyjne wchodzenie w zakręty
wzmocniona konstrukcja bloku na zewnętrznym barku
Lepsza stabilność opony
dodatkowe wzmocnienie szerokiego żebra centralnego
Opinie o oponie RainSport 5
-
Zdecydowanie polecam te opony. Zrobiłem na nich około 7 tys. km i na razie nie znalazłem żadnych wad. Opony jak na deszczówki są bardzo ciche, nawet przy wysokich prędkościach autostradowych. W deszczową pogodę zachowują się niesamowicie, nie ma możliwości, jadąc z rozsądną prędkością, żeby auto oderwało się od podłoża, droga hamowania też bardzo krótka (i tu o dziwo zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni). Jeśli chodzi o stosunek cena/jakość to moim zdaniem TOP1. Zobaczymy, jak będzie z utratą bieżnika, bo podobno poprzednia generacja miała z tym problem.
Krystian
-
BMW E34 525i Touring dyfer 3.64
Uniroyal RainSport 5
225/45R17 przód
235/45R17 tył
Głownie autostrada, trochę miasta i wsi. Noga ciężka. Opony zapewniają pełną kontrolę zarówno w ulewie przy 160-180 km/h na autostradzie, jak i przy ruszaniu ze świateł w 5 cm kałuży. Jak już uda się wyprowadzić tył z równowagi, co nie jest takie łatwe, to zapewniają doskonałe parametry kontroli poślizgu. Przód jeszcze nigdy nie stracił przyczepności. Na suchym się nie wypowiadam, tam nawet na zimówkach ludzie cuda wyprawiają, jaja się zaczynają, jak spadnie deszcz, a my mamy 192 KM na tylnej osi bez namiastki kontroli trakcji, a w tym roku dużo pada. Mimo obniżonego zawieszenia i negatywów z tyłu nie zaobserwowałem żadnego zwiększonego zużycia ogumienia. Co do głośności się nie wypowiadam, M50B25 skutecznie zagłusza inne dźwięki.
eX2theZ
-
Opony są naprawdę rewelacyjne do mojego stylu jazdy. Na mokrym tak samo, jak poprzednik RainSport 3 wypadają rewelacyjnie, nie ma się do czego doczepić. Rozmiar opony, na której jeżdżę to 225/40/18 i 235/40/18. Na suchym podczas bardzo ładnej pogody trzeba się przyzwyczaić, że opona jest miękka i przy szybszym wchodzeniu w ostry zakręt pojawia się uczucie zarzucenia :)
Na RS3 przejechałem 4 sezony letnie, na tych mam nadzieję, że też zrobię co najmniej tyle samo.
Przejechałem już na nich ok. 5000 km i jak na razie wszystko ok. Polecam :)
Marcin
-
Opony posiadam od paru lat. To już trzeci komplet. Najnowszy model, czyli seria 5 została poprawiona w stosunku do poprzedników, nie zużywa się tak szybko wbrew powszechnej opinii. Pomimo przebytej dużej ilości kilometrów oraz dynamicznej jazdy opony wyglądają jak nowe. Polecam opony każdemu. Jakość jest ponad przeciętna jak na tą cenę. Nigdy nie zawiodłem się na tych oponach w czasie deszczu. Zjawisko aquaplaningu jest praktycznie nie odczuwalne.
Plusy:
-bardzo dobra jakość w stosunku do ceny;
-wspaniała przyczepność na mokrej nawierzchni;
-poprawiona w stosunku do poprzedników;
-opona cicha.
Minusy:
-brak rantu ochronnego przez co udało już się zadrapać felgę;
Podsumowując, za tą cenę opona najlepsza w swojej klasie. Gdy stanę przed wyborem nowych opon na pewno wybiorę markę Uniroyal.
Dominik
Dlaczego RainSport 5 to dobry wybór? Totalnie dopracowana
Znacząco zwiększony przebieg
dzięki nowej mieszance o niskim współczynniku ścierania
Doskonała kontrola
dzięki zoptymalizowanej konstrukcji opony i bieżnika
Stworzona, byś poczuł przewagę na drodze!