Żaden sukces nie jest możliwy bez odpowiednich ludzi – stwierdzenie to nabiera na znaczeniu w sporcie motorowym, w którym o zwycięstwie decyduje nie tylko dobry samochód, ale również kierowca, umiejący wykorzystać pełnię potencjału swojej maszyny. Siedmioosobowa ekipa Oponeo ściga się w Mistrzostwach Polski Rallycross, walcząc zarówno o indywidualne, jak i zespołowe mistrzostwo kraju. Kto tworzy nasz zespół w sezonie 2019?

Dariusz Topolewski – grupa: SuperCars

Samochód: Ford Fiesta WRX

Dariusz Topolewski to nie tylko zawodnik, ale także jeden z ojców Oponeo Mistrzostw Polski Rallycross. Połączenie motorsportowej pasji i biznesowych sukcesów bydgoszczanina sprawiły, że to właśnie jego firma – Oponeo – jest głównym sponsorem krajowego czempionatu. Dariusz jednak nie jest jedynie mecenasem sportu, który ściga się dla przyjemności – nie pozwoliłby mu na to jego głód sukcesów i ambicja. Topolewski w pełni angażuje się w swoje starty, cały czas szlifując wyścigowe rzemiosło, czego efektem jest tytuł II Wicemistrza Polski w grupie SuperCars oraz zwycięstwo podczas ubiegłorocznej rundy w Toruniu.

Dariusz Topolewski

Wojciech Topolewski – klasa: RWD Cup

Samochód: BMW E36

Mówi się, że motorsport to choroba zakaźna, a doskonałym tego przykładem jest rodzina Topolewskich. Na rallycrossowych torach możemy oglądać dwóch braci, gdyż nie tylko Dariusz jest głodny walki koło w koło. Bakcyla złapał również jego brat Wojciech, którego kariera rozpoczęła się kilka lat temu, kiedy pierwszy raz wystartował w wyścigu Folkrace. Od tamtej pory młodszy z braci Topolewskich nie rozstaje się ze swoim BMW i cały czas startuje w klasie RWD Cup.

Wojciech Topolewski

Marcin Gagacki – grupa: SuperCars

Samochód: Volkswagen Polo GTI RX

Choć Marcin Gagacki wcześniej był znany głównie ze swoich rajdowych występów, to jednak bydgoszczanin od zawsze był przesiąknięty rallycrossem. „Gacek” od samego początku swojej kariery startował również na torach, a gdy Mistrzostwa Polski w Rallycrossie zaczęły powracać do swojej dawnej świetności, stało się jasne, że Marcina bardziej kręci walka koło w koło. Gagacki skupił się więc na rallycrossie, i jak pokazuje historia – z bardzo dobrym skutkiem, gdyż dwa tytuły Wicemistrza Polski grupy SuperCars mówią same za siebie.

W sezonie 2019 Marcin zasiada za kierownicą topowego Volkswagena Polo GTI RX, czyli samochodu rodem z rallycrossowych mistrzostw świata. W takiej maszynie celem może być tylko najwyższy stopień podium.

Marcin Gagacki

Mariusz Nowocień – klasa: SuperCars Light/SC Cup

Samochód: Ford Fiesta Proto/Fiat Seicento

Mariusza Nowocienia większość kibiców kojarzy z rajdów. Przez lata kierowca z Radomia był jednym z rywali Marcina Gagackiego w grupie N. Po sezonie 2014 Nowocień zrobił sobie przerwę, ale jak to u wielu kierowców bywa – wiecznie kasku na kołku nie trzymał. Mariusz wrócił do rywalizacji za kółkiem właśnie w Oponeo MPRC. Podczas sezonu 2018 startował za kierownicą Fiata Seicento i zajął czwarte miejsce w klasie. W sezonie 2019 Mariusz zaliczył dwie rundy w czteronapędowej Fieście Proto i przypomniał sobie, jak to jest jeździć takim samochodem. Choć podczas pozostałych imprez zobaczymy go za kierownicą Seicento, Nowocień cały czas pracuje nad powrotem do jazdy w mocniejszym aucie.

Mariusz Nowocień

Rafał Berdys – grupa: SuperNational

Samochód: Suzuki Swift S1600

Rafał ma na swoim koncie spore sukcesy, a do zespołu Oponeo dołączył w sezonie 2019. Po początkach kariery w kartingu oraz startach w pucharze Kii Picanto, Berdys spróbował rallycrossu i się w nim zakochał – jak widać ze wzajemnością. W 2018 roku był czwarty w grupie SuperNational, a także sięgnął po mistrzostwo Polski w klasie dla samochodów o pojemności silnika nie większej niż 1600 cm3. Nowy samochód zaowocował jeszcze lepszym tempem, a po dotychczas rozegranych rundach Rafał zalicza się do czołówki swojej grupy.

Rafał Berdys

Beata Borowicz – klasa: RWD Cup

Samochód: BMW E36

Beata to jedyna kobieta w ekipie Oponeo. Borowicz od razu rzuciła się na głęboką wodę – rok 2018 stał pod znakiem jej debiutu w profesjonalnym sporcie motorowym. Beata rozwijała się w zawrotnym tempie i już pod koniec sezonu regularnie kwalifikowała się do półfinałów swojej klasy. Umiejętność szybkiej nauki sprawia, że Borowicz bez trudu odrabia straty względem znacznie bardziej doświadczonych rywali, a cenne rady od Marcina Gagackiego tylko pomagają jej w kręceniu coraz lepszych czasów za kierownicą BMW.

Beata Borowicz

Jerzy Bieńkowski – klasa: RWD Cup

Samochód: BMW E36

W klasie przeznaczonej dla samochodów BMW ekipa Oponeo ma silną obsadę. Kolejnym zawodnikiem ścigających się w jej barwach jest Jerzy Bieńkowski, który od zawsze miał benzynę w żyłach. Swoją przygodę ze sportem motorowym rozpoczął już w 1998 roku, kiedy uczestniczył w rajdach okręgowych, a potem w wyścigach górskich. Niestety później zaliczył blisko dziesięcioletnią przerwę w startach. To nie był jednak czas na ostateczne odwieszenie kasku na kołek i Jerzy powrócił do ścigania, ale tym razem w rallycrossie, a konkretniej w wyścigach Folkrace. Wtedy też zasiadł za kierownicą BMW.

Jerzy Bieńkowski