Żaden sukces nie jest możliwy bez odpowiednich ludzi – stwierdzenie to nabiera na znaczeniu w sporcie motorowym, w którym o zwycięstwie decyduje nie tylko dobry samochód, ale również kierowca, umiejący wykorzystać pełnię potencjału swojej maszyny. Siedmioosobowa ekipa Oponeo ściga się w Mistrzostwach Polski Rallycross, walcząc zarówno o indywidualne, jak i zespołowe mistrzostwo kraju. Kto tworzy nasz zespół w sezonie 2019?

Dariusz Topolewski

Samochód: Ford Fiesta WRX

Grupa: SuperCars

Dariusz Topolewski to nie tylko zawodnik, ale także jeden z ojców Oponeo Mistrzostw Polski Rallycross. Połączenie motorsportowej pasji i biznesowych sukcesów bydgoszczanina sprawiły, że to właśnie jego firma – Oponeo – jest głównym sponsorem krajowego czempionatu. Dariusz jednak nie jest jedynie mecenasem sportu, który ściga się dla przyjemności – nie pozwoliłby mu na to jego głód sukcesów i ambicja. Topolewski w pełni angażuje się w swoje starty, cały czas szlifując wyścigowe rzemiosło, czego efektem jest tytuł II Wicemistrza Polski w grupie SuperCars oraz zwycięstwo podczas ubiegłorocznej rundy w Toruniu.

Dariusz Topolewski

Wojciech Topolewski

Samochód: BMW E36

Klasa: RWD Cup

Mówi się, że motorsport to choroba zakaźna, a doskonałym tego przykładem jest rodzina Topolewskich. Na rallycrossowych torach możemy oglądać dwóch braci, gdyż nie tylko Dariusz jest głodny walki koło w koło. Bakcyla złapał również jego brat Wojciech, którego kariera rozpoczęła się kilka lat temu, kiedy pierwszy raz wystartował w wyścigu Folkrace. Od tamtej pory młodszy z braci Topolewskich nie rozstaje się ze swoim BMW i cały czas startuje w klasie RWD Cup.

Wojciech Topolewski

Marcin Gagacki

Samochód: Volkswagen Polo GTI RX

Grupa: SuperCars

Choć Marcin Gagacki wcześniej był znany głównie ze swoich rajdowych występów, to jednak bydgoszczanin od zawsze był przesiąknięty rallycrossem. „Gacek” od samego początku swojej kariery startował również na torach, a gdy Mistrzostwa Polski w Rallycrossie zaczęły powracać do swojej dawnej świetności, stało się jasne, że Marcina bardziej kręci walka koło w koło. Gagacki skupił się więc na rallycrossie, i jak pokazuje historia – z bardzo dobrym skutkiem, gdyż dwa tytuły Wicemistrza Polski grupy SuperCars mówią same za siebie.

W sezonie 2019 Marcin zasiada za kierownicą topowego Volkswagena Polo GTI RX, czyli samochodu rodem z rallycrossowych mistrzostw świata. W takiej maszynie celem może być tylko najwyższy stopień podium.

Marcin Gagacki

Mariusz Nowocień

Samochód: Ford Fiesta Proto/Fiat Seicento

Klasa: SuperCars Light/SC Cup

Mariusza Nowocienia większość kibiców kojarzy z rajdów. Przez lata kierowca z Radomia był jednym z rywali Marcina Gagackiego w grupie N. Po sezonie 2014 Nowocień zrobił sobie przerwę, ale jak to u wielu kierowców bywa – wiecznie kasku na kołku nie trzymał. Mariusz wrócił do rywalizacji za kółkiem właśnie w Oponeo MPRC. Podczas sezonu 2018 startował za kierownicą Fiata Seicento i zajął czwarte miejsce w klasie. W sezonie 2019 Mariusz zaliczył dwie rundy w czteronapędowej Fieście Proto i przypomniał sobie, jak to jest jeździć takim samochodem. Choć podczas pozostałych imprez zobaczymy go za kierownicą Seicento, Nowocień cały czas pracuje nad powrotem do jazdy w mocniejszym aucie.

Mariusz Nowocień

Rafał Berdys

Samochód: Suzuki Swift S1600

Grupa: SuperNational

Rafał ma na swoim koncie spore sukcesy, a do zespołu Oponeo dołączył w sezonie 2019. Po początkach kariery w kartingu oraz startach w pucharze Kii Picanto, Berdys spróbował rallycrossu i się w nim zakochał – jak widać ze wzajemnością. W 2018 roku był czwarty w grupie SuperNational, a także sięgnął po mistrzostwo Polski w klasie dla samochodów o pojemności silnika nie większej niż 1600 cm3. Nowy samochód zaowocował jeszcze lepszym tempem, a po dotychczas rozegranych rundach Rafał zalicza się do czołówki swojej grupy.

Rafał Berdys

Beata Borowicz

Samochód: BMW E36

Klasa: RWD Cup

Beata to jedyna kobieta w ekipie Oponeo. Borowicz od razu rzuciła się na głęboką wodę – rok 2018 stał pod znakiem jej debiutu w profesjonalnym sporcie motorowym. Beata rozwijała się w zawrotnym tempie i już pod koniec sezonu regularnie kwalifikowała się do półfinałów swojej klasy. Umiejętność szybkiej nauki sprawia, że Borowicz bez trudu odrabia straty względem znacznie bardziej doświadczonych rywali, a cenne rady od Marcina Gagackiego tylko pomagają jej w kręceniu coraz lepszych czasów za kierownicą BMW.

Beata Borowicz

Jerzy Bieńkowski

Samochód: BMW E36

Klasa: RWD Cup

W klasie przeznaczonej dla samochodów BMW ekipa Oponeo ma silną obsadę. Kolejnym zawodnikiem ścigających się w jej barwach jest Jerzy Bieńkowski, który od zawsze miał benzynę w żyłach. Swoją przygodę ze sportem motorowym rozpoczął już w 1998 roku, kiedy uczestniczył w rajdach okręgowych, a potem w wyścigach górskich. Niestety później zaliczył blisko dziesięcioletnią przerwę w startach. To nie był jednak czas na ostateczne odwieszenie kasku na kołek i Jerzy powrócił do ścigania, ale tym razem w rallycrossie, a konkretniej w wyścigach Folkrace. Wtedy też zasiadł za kierownicą BMW.

Jerzy Bieńkowski