Menu

Nokian WR D4 - Oceny użytkowników

Sortowanie:
Wojtek
6,0
Opony są bardzo ciche, a dodatkowo ich "miękkość" tłumi nierówności na drodze. Gdy spadł pierwszy śnieg to trochę sobie je potestowałem na odludziu np. rozpędzając się do 50km/h i hamując tak jakbym miał przeszkodę przed sobą. Zaskoczyła mnie skuteczność tych opon, normalnie tak jakbym hamował na suchym asfalcie. Innym razem gdy rano był lód na osiedlowej drodze, to pokonałem górkę (gdzie zawsze samochody się ślizgają) bez żadnego wysiłku. Polecam każdemu te opony.

Dodatkowe informacje

Przejechany dystans:2000 - 5000km
Miejsce użytkowania:przeważnie w mieście
Styl jazdy:spokojny
Samochód:Brak danych
Czy polecasz te opony innym użytkownikom:Tak

Szczegółowa ocena opon

Zachowanie na drodze
Sucha nawierzchnia6,0
Mokra nawierzchnia6,0
Śnieg i błoto pośniegowe6,0
Komfort jazdy
Poziom hałasu6,0
Tłumienie nierówności6,0
Inne
Wygląd opony6,0
AwaryjnośćNie
Ekonomia jazdy
Ekonomia jazdy-
Trwałość-
tusiek66
6,0
Na oponach Nokian przejechałem swój pierwszy sezon. Zima jaka była to każdy widział, mróz ale śniegu mało, a jak już był to opona spisała się rewelacyjnie. 18.01.2018 r. Poznań świeży śnieg, miasto sparaliżowane, większość kierowców ślizga się na swoich "zimówkach" Nokian śmigał aż miło. Żadnego problemu z utrzymaniem toru jazdy, bez problemu pod górkę. Na A2 żadnego problemu z błotem pośniegowym. Na suchej nawierzchni opona nie hałasuje, jest po prostu cicha. Czy opona spowodowała oszczędności w zużyciu paliwa? Ciężko to stwierdzić, bo jeżeli tak to nie znacznie. Przede wszystkim nie spowodowała jego zwiększenia a to już super. Polecam

Dodatkowe informacje

Przejechany dystans:2000 - 5000km
Miejsce użytkowania:przeważnie poza miastem
Styl jazdy:umiarkowany
Samochód:Brak danych
Czy polecasz te opony innym użytkownikom:Tak

Szczegółowa ocena opon

Zachowanie na drodze
Sucha nawierzchnia6,0
Mokra nawierzchnia6,0
Śnieg i błoto pośniegowe6,0
Komfort jazdy
Poziom hałasu6,0
Tłumienie nierówności6,0
Inne
Wygląd opony6,0
AwaryjnośćNie
Ekonomia jazdy
Ekonomia jazdy6,0
Trwałość6,0
Aleksandra
6,0
Mogę z czystym sumieniem każdemu użytkownikowi polecić opony zimowe Nokian. Są to moje pierwsze opony tej firmy, ale na pewno nie ostatnie. Wybrałam je dlatego, ponieważ bardzo dużo osób polecało ich bezpieczeństwo oraz zależało mi na sprawdzonym produkcie i wysokiej jakości. Idealnie sprawdziły się w jeździe po mieście oraz poza nim. Nie miałam żadnej sytuacji awaryjnej, w której nie dałyby rady. Dokładnie tak, jak w opisach producenta opona dzięki dużej ilości rowków odprowadza błoto pośniegowe, wodę. Wysoki komfort jazdy, cicha praca opon. Samochód lekko i łatwo się prowadził. Bardzo dobra jakość za rozsądną cenę.

Dodatkowe informacje

Przejechany dystans:10000 - 15000km
Miejsce użytkowania:przeważnie w mieście
Styl jazdy:spokojny
Samochód:Brak danych
Czy polecasz te opony innym użytkownikom:Tak

Szczegółowa ocena opon

Zachowanie na drodze
Sucha nawierzchnia6,0
Mokra nawierzchnia6,0
Śnieg i błoto pośniegowe6,0
Komfort jazdy
Poziom hałasu6,0
Tłumienie nierówności6,0
Inne
Wygląd opony6,0
AwaryjnośćNie
Ekonomia jazdy
Ekonomia jazdy6,0
Trwałość6,0
PieroLalune
6,0
Autostrady, drogi krajowe, miejskie, górskie drogi, śnieg i lód, te 4 opony są naprawdę doskonałe i dają zaufanie! Samochód, na którym są zamontowane ma napęd na 4 koła. To nie jest pierwszy raz, kiedy kupiłem Nokian, i z pewnością nie jest ostatni! Prawie zapomniałem - cena!! Dziękuję Oponeo ponieważ strona jest naprawdę dobrze zrobiona jeśli nie najlepiej!

Dodatkowe informacje

Przejechany dystans:2000 - 5000km
Miejsce użytkowania:w terenie i w mieście
Styl jazdy:umiarkowany
Samochód:Brak danych
Czy polecasz te opony innym użytkownikom:Tak

Szczegółowa ocena opon

Zachowanie na drodze
Sucha nawierzchnia6,0
Mokra nawierzchnia6,0
Śnieg i błoto pośniegowe6,0
Komfort jazdy
Poziom hałasu6,0
Tłumienie nierówności6,0
Inne
Wygląd opony6,0
Awaryjność-
Ekonomia jazdy
Ekonomia jazdy6,0
Trwałość-
Mateusz
6,0
Opony mam od ponad dwóch miesięcy. Przejechałem na nich nieco ponad 1200km 150cio konnym samochodem osobowym ważącym 1,5t. Głownie miasto.Pierwsze co przykuło moją uwagę, po tym jak przyszły kurierem, to zapach gumy. Nietypowy, inny niż "standardowej opony". Z tego co czytałem Nokian do mieszanki dodał olej rzepakowy, może to on spowodował taki niecodzienny efekt. Naprawdę te opony pachną jak żadne inne. Nie jestem osobą, która zwraca uwagę na wygląd bieżnika, jest mi on zupełnie obojętny. Dla mnie opona ma być skuteczna przy hamowaniu, odprowadzaniu wody i błota śniegowego. Na drugim miejscu stoi hałas a na trzecim opory toczenia. Ale muszę przyznać, że ten bieżnik jest unikalny w wyglądzie i prezentuje się całkiem ładnie. Co do trakcji. Na suchym opona pewnie trzyma się nawierzchni, jest bardzo cicha, nie piszczy na zakrętach. Przy dużych prędkościach na autostradzie szum opon w ogóle nie przeszkadza, jest minimalny i za to naprawdę duży plus dla Nokiana. Miałem okazję pojeździć w mieście podczas naprawdę ulewnych deszczy. Zamiast dróg zrobiły się potoki. I jestem zachwycony jak ta opona radzi sobie z wodą. Przy 70 km/h w takich warunkach słyszałem tylko szum "czesanej" wody, a auto siedziało jak przyklejone. Koleiny z wodą? Dla tych opon to nie ma znaczenia. Hamowanie? Z 70 km/h w tych deszczowych warunkach nie widziałem różnicy w hamowaniu w porównaniu do suchej nawierzchni. Co do warunków zimowych to śniegu było może przez parę dni trochę więcej i opony również siedziały. Na błocie po tym śniegu też wszystko super. Ale to za mało, aby jakoś zweryfikować ich skuteczność czy wystawić wiarygodną opinie. Daje 6 na kredyt. Bo zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni opony sprawdzają się znakomicie. Co do oporów toczenia to nie zanotowałem wyższego spalania po zmienieniu letnich opon (Pirelli) na te zimówki, ale powstrzymam się od oceny z racji małego przebiegu na tych oponach. Trwałości nie oceniam z racji dystansu. Tłumienie nierówności - jak dla mnie trochę bezsensowny parametr. To zależy od wysokości opony, napompowania jej i zawieszenia. Moim zdaniem opony klasy premium wszystkie mają zbliżone parametry tłumienia. Dlatego również nie wystawiam tutaj oceny. Jeżeli masz wolne 1500 zł i chcesz za to kupić zimówki, szczerze je polecam. Jeżeli nie, to i Barumy dadzą radę, ale moim zdaniem warto zainwestować w opony, w końcu to jedyny element samochodu który bezpośrednio łączy go z nawierzchnią...Kończąc wypowiedź, po założeniu tych opon moim większym zmartwieniem rano jest to, ile czasu zajmie mi odśnieżenie samochodu i czy zdążę do pracy punktualnie, niż to, czy moje opony dadzą sobie radę z dzisiejszą aurą.

Dodatkowe informacje

Przejechany dystans:poniżej 2000km
Miejsce użytkowania:przeważnie w mieście
Styl jazdy:umiarkowany
Samochód:Brak danych
Czy polecasz te opony innym użytkownikom:Tak

Szczegółowa ocena opon

Zachowanie na drodze
Sucha nawierzchnia6,0
Mokra nawierzchnia6,0
Śnieg i błoto pośniegowe6,0
Komfort jazdy
Poziom hałasu6,0
Tłumienie nierówności-
Inne
Wygląd opony6,0
AwaryjnośćNie
Ekonomia jazdy
Ekonomia jazdy-
Trwałość-
Adrian
6,0
Opony kupiłem 10 dni temu i zrobiłem na nich około 700 km, więc tak naprawdę jeszcze się układają. Na początku byłem zafascynowany bieżniki, potem mi przeszło, z każdym dniem jednak coraz bardziej mi się podoba. Do dziś, 20.10.2015 nie było jeszcze okazji przetestować na śniegu, więc ocenę daje z góry - licząc, że się nie pomyle Na suchym opona cicha, przyczepna, bardzo łatwo prowadząca się. Manewry na parkingu delikatne, hałas żaden nawet w porównaniu do niezłych opon letnich(Vredestein Sportrac 5). Tłumienie nierówności świetne. Przy najechaniu na kostkę przy rondzie mialem wrażenie, że opona oplotla kostkę pod sobą Na mokrym pełna fascynacja. Przy ruszaniu nieagresywnie, ale dynamicznie - do około 2700obr/min opona jeszcze ani razu nie straciła przyczepności. Podczas opadów deszczu i prędkości do 120 km/h przewidywalna i tylko słychać, jak wyrzuca spod siebie wodę po plastikowym nadkolu Z niecierpliwością czekam na śnieg. Jeśli da się wtedy edytować opinie - chętnie dopiszę

Dodatkowe informacje

Przejechany dystans:poniżej 2000km
Miejsce użytkowania:przeważnie w mieście
Styl jazdy:umiarkowany
Samochód:Brak danych
Czy polecasz te opony innym użytkownikom:Tak

Szczegółowa ocena opon

Zachowanie na drodze
Sucha nawierzchnia6,0
Mokra nawierzchnia6,0
Śnieg i błoto pośniegowe6,0
Komfort jazdy
Poziom hałasu6,0
Tłumienie nierówności6,0
Inne
Wygląd opony6,0
AwaryjnośćNie
Ekonomia jazdy
Ekonomia jazdy6,0
Trwałość-
Rodger
6,0
Używałem Nokian WR-G2 przez kilka lat i byłem sceptyczny wobec nowych opon WR-D4. Są właściwie lepsze niż WR-G2 we wszystkich aspektach oprócz jednego - WR-D4 jest kierunkowa i dlatego musi być zamontowana w określony sposób, podczas gdy WR-G2 może być używana na każdym kole. Oznacza to, że D4 nie może być obracana, aby bieżnik się zużywał równomiernie, ponieważ jej montaż ogranicza się do jednej strony pojazdu. Ogółem jednak, jestem bardzo zadowolony z tej opony i bardzo dobrze klei sie do nawierzchni. Nie waham się polecić Nokian, a z czasem osiągi D4 zdają się poprawiać. Dam im szansę na tylnym kole napędowym samochodu następnej zimy, gdyż G2S są zużyte i mam nadzieję, że Nokiany będą równie dobre, jak na przednim kole napędowym.

Dodatkowe informacje

Przejechany dystans:poniżej 2000km
Miejsce użytkowania:przeważnie poza miastem
Styl jazdy:szybki i agresywny
Samochód:Brak danych
Czy polecasz te opony innym użytkownikom:Tak

Szczegółowa ocena opon

Zachowanie na drodze
Sucha nawierzchnia6,0
Mokra nawierzchnia6,0
Śnieg i błoto pośniegowe6,0
Komfort jazdy
Poziom hałasu6,0
Tłumienie nierówności6,0
Inne
Wygląd opony6,0
Awaryjność-
Ekonomia jazdy
Ekonomia jazdy-
Trwałość-
Żeton
6,0
Wyjątkowo cicha opona (po zamianie z Bridgestona wydaje się bezszmerowa). Spalanie poza trasą spadło o ok. 0,6 l/100 km, a w mieście o ok. 1 l/100 km. Na mokrej nawierzchni oraz lekko zaśnieżonej (do dzisiaj tylko 2 dni były lekkie opady śniegu) do 160 km/godz. opony trzymają się drogi jak przyklejone, a droga hamowania jest szokująco krótka. Opona zimowa zaprojektowana przez Skandynawów i wyprodukowana w ich nowym zakładzie w Rosji - kto może mieć lepsze kwalifikacje na śnieg. Długo trzeba czekać na oponę zimową o hamowaniu klasy A, ale naprawdę warto było !

Dodatkowe informacje

Przejechany dystans:poniżej 2000km
Miejsce użytkowania:przeważnie poza miastem
Styl jazdy:umiarkowany
Samochód:Brak danych
Czy polecasz te opony innym użytkownikom:Tak

Szczegółowa ocena opon

Zachowanie na drodze
Sucha nawierzchnia6,0
Mokra nawierzchnia6,0
Śnieg i błoto pośniegowe6,0
Komfort jazdy
Poziom hałasu6,0
Tłumienie nierówności-
Inne
Wygląd opony6,0
Awaryjność-
Ekonomia jazdy
Ekonomia jazdy6,0
Trwałość-
Gr33gorius
6,0
Zimowe Opony Nokiana zrobiły na mnie takie wrażenie, ze na kolejny sezon letni zdecydowanie tez kupię letnie. W tym ze względów finansowych odpuściłem. Auto z tylnim napędem a czułem się bardzo pewnie i w mieście na śniegu a co najbardziej zaskakujące na stromych drogach w górach i to w bardzo ujemne temperatury. CO NAJWAŻNIEJSZE jeśli ktoś sie zastanawia nad oponami topowymi na zimę to te deklasują konkurencje wyciszeniem ze względu na nowa technologie w WRD4 redukcji hałasu. Nikt mi nie zlecił takiej pozytywnej opinii jestem zwykłym użytkownikiem ! :)

Dodatkowe informacje

Przejechany dystans:2000 - 5000km
Miejsce użytkowania:w terenie i w mieście
Styl jazdy:umiarkowany
Samochód:Brak danych
Czy polecasz te opony innym użytkownikom:Tak

Szczegółowa ocena opon

Zachowanie na drodze
Sucha nawierzchnia6,0
Mokra nawierzchnia6,0
Śnieg i błoto pośniegowe6,0
Komfort jazdy
Poziom hałasu6,0
Tłumienie nierówności6,0
Inne
Wygląd opony6,0
AwaryjnośćNie
Ekonomia jazdy
Ekonomia jazdy6,0
Trwałość6,0
Zen
6,0
Na wstępie zaznaczę, że na stałe mieszkam w Niemczech i na tamtejszych drogach użytkuję zakupione oponki. Pierwszy raz zakupiłem opony tej marki na sezon zimowy. Moje wrażenia ? W moich oczach opona zasiała miazgę wśród konkurencji.Bije ją na głowę dosłownie pod każdym względem. Teren mocno zaśnieżony ( granica Niemiecko Szwajcarska i same Alpy... rewelacja... Na tych oponach jedziesz po śniegu jak po letnim rozgrzanym asfalcie. Jazda autostradowa ? zero problemu... deszcz ...170-180km/h i czułem się pewnie. Mega produkt za śmieszne pieniądze ;)

Dodatkowe informacje

Przejechany dystans:powyżej 15000km
Miejsce użytkowania:przeważnie poza miastem
Styl jazdy:szybki i agresywny
Samochód:Brak danych
Czy polecasz te opony innym użytkownikom:Tak

Szczegółowa ocena opon

Zachowanie na drodze
Sucha nawierzchnia6,0
Mokra nawierzchnia6,0
Śnieg i błoto pośniegowe6,0
Komfort jazdy
Poziom hałasu6,0
Tłumienie nierówności6,0
Inne
Wygląd opony6,0
AwaryjnośćNie
Ekonomia jazdy
Ekonomia jazdy6,0
Trwałość6,0
Ocena łączna opony
5,4
5,3
5,5
-
5,2
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA