Menu

Opony Wanli

Ocena producenta
3,6
na podstawie 441 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Wanli 225/45 R17Wanli 215/50 R17Wanli 245/35 R19 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Wanli - Kraj: Chiny - Segment: ekonomiczny – Rok powstania: 1998 – Właściciel: South China Tire & Rubber.


Chińska marka opon klasy ekonomicznej, obejmująca ogumienie do samochodów osobowych, w tym SUV-ów, lekkich aut dostawczych oraz aut ciężarowych i autobusów. Marka Wanli powstała w 1998 roku, założona przez chiński koncern South China Tire & Rubber, notowany na 45. miejscu w rankingu największych producentów ogumienia na świecie. Bliźniaczą marką Wanli jest Sunny.


Kluczowe daty:


1988 – powstanie spółki South China Tire & Rubber,
1990 – współpraca z firmą Firestone we wdrożeniu technologii produkcji opon radialnych,
1998 – założenie marki Wanli,
2001 – debiut w Europie, USA i Ameryce Południowej,
2004 – pierwsze opony zimowe Wanli do samochodów osobowych,
2007 – opracowanie pierwszych w Chinach opon typu run-flat,
2008 – Wanli jest pierwszą marką w Chinach oferującą 28-calową radialną oponę samochodową typu ultra high performance.


Ciekawostki:


Spółka South China Tire & Rubber, właściciel marki Wanli, została zbudowany na bazie państwowego przedsiębiorstwa gumowego – był to pierwszy zmodernizowany w ten sposób w Chinach zakład oponiarski.


Słowo „wanli” w języku chińskim oznacza „kilometr”.


Opony Wanli są opracowywane i udoskonalane w laboratorium marki - Wanli Tire Research Institute.

Historia marki Wanli

Wanli to po chińsku „kilometr”. Wanli to także marka opon stworzona przez koncernu South China Tires & Rubber, klasyfikowanego w czołowej czterdziestce największych producentów opon na świecie. Narodziny South China Tire Żeby wyjaśnić genezę opon Wanli, trzeba cofnąć się do 1988 roku  i udać na południe Chin. Wtedy rozpoczął się premierowy rozdział w historii tak samej marki, jak i całego koncernu South China Tire & Rubber. Spółka SCTR powstała w Kantonie (chin. Guangzhou), jednym z największych i najbardziej zindustrializowanych ośrodków południowych Chin (prowincja Guangdong). Zbudowano ją na bazie dużego państwowego przedsiębiorstwa i była pierwszym w kraju w ten sposób zmodernizowanym chińskim zakładem produkującym opony. Długo zanim na rynku pojawiło się ogumienie marki Wanli, szefowie SCTR nawiązali współpracę z amerykańską firmą Firestone. Ze Stanów Zjednoczonych do Chin przyleciała cała technologia produkcji opon radialnych. Firestone pomógł nie tylko we wdrożeniu, ale i stopniowym udoskonalaniu procesu produkcyjnego w pierwszej z fabryk South China Tire, zlokalizowanej w Panyu, dzielnicy Kantonu. Następnie opracowane know-how wykorzystano w dwóch kolejnych zakładach koncernu – w Chonghua i Huadu. Wyposażenie w nich było całkowicie międzynarodowe – część maszyn została sprowadzona z Ameryki, ale reszta pochodziła z Niemiec, Holandii i ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Wanli. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Robson 5,3

    Wanli S-1088

    nie jeżdżę zbyt długo na tych oponkach. Kupiłem je ze względu na cenę i bieżnik jodełkę. Jodełka charakteryzuje się dobrym trzymaniem auta na suchej i mokrej nawierzchni, oto powód kupna tych opon. Czytałem opinie i byłem nieco niespokojny jak będzie, ale się miło zaskoczyłem. Wbrew wielu opinii nie było problemów z wyważeniem opon, dobrze trzymają auto na mokrej i suchej nawierzchni. Szumią nieco bardziej niż inne opony, które miałem wcześniej, ale nie stanowi to problemu. Jak ktoś kupuje jodełkę, musi się liczyć z większym hałasem, bo to jest charakterystyczna cecha tego typu bieżnika. Chcesz ciszy, nie jodełka. A już na pewno nie jest to hałas, który można pomylić ze zużytymi łożyskami Więcej > kół, które to potrafiły mi tak wyć, że musiałem szyby nieco otwierać, by hałas uciekał choć trochę na zewnątrz. Opony rzeczywiście przylepiły mi auto do jezdni. Poprzednie przy spokojnym ruszaniu potrafiły mi zrobić zryw, przy tych oponach zryw jest znacznie trudniej zrobić. Mimo moich obaw, oponki miło mnie zaskoczyły. Jeżdżę dość szybko poza terenem zabudowanym, bo i 140 potrafię pędzić, w zabudowanym stosuję się do ograniczeń, więc swój styl jazdy określam jako umiarkowany. I przy takim stylu oponki są według mnie dobre i na razie polecam. Nie wiem, czy będą szybko się zużywać albo w jakiś inny sposób psuć, więc nie oceniam trwałości.
  • MzR 4,6

    Wanli S 1097

    Obawiałem się zakupu opon Wanli - mało znana marka, producent z Chin... jednak mechanik i wulkanizator powiedzieli że jak na tanie marki są to całkiem dobre opony. Zaryzykowałem, kupiłem - i nie żałuję! Za cenę jednej używanej opony w moim rozmiarze kupiłem dwie, nowe, na gwarancji, nie było problemów z wyważeniem, te opony nie są nalewkami (jak konkurencja w tej cenie) - ułożyły się ładnie i nie trzeba było montować dużych ciężarków podczas wyważania. Jeżdżę od kilku miesięcy, opony na suchym zachowują się świetnie (są ciutkę głośniejsze niż poprzednie Pirelli P0) uważać trzeba na mokrych łukach - opona portafi lekko się uślizgiwać. W skrócie - Pirelli P0nero to to nie jest Więcej > (i nie będzie) ale za tak rozsądną cenę - POLECAM ;)
  • martin75fm 4,8

    Wanli S 1023

    Użytkowane od roku w Pontiacu Trans Sport. Zachowanie na suchym bardzo dobre, na mokrym przy ostrych skrętach dobre. Wyważenie bezproblemowe max 30g na 1 feldze, pozostałe do 20g. Hamowanie zarówno na suchym jak i mokrym asfalcie dobry+. Styl jazdy jak na kultowego amerykańca umiarkowany czyli jak jest potrzeba to wciskam gaz do oporu ale na co dzień jeżdżę w granicach tolerancji przepisów i fotoradarów. Przejechane prawie 3 tys mil. Poniżej 200zł za oponę to chyba tylko bieżnikowane są dostępne a tu nowa opona z gwarancją i dobrą trakcją - GODNE POLECENIA Więcej >
  • Piotr 4,4

    Wanli S 1063

    W moim przypadku samochód idzie na sprzedaż, tak więc nie ma sensu ładowania bóg wie jakich opon. I tu zaskoczenie. Mieszkam w kraju gdzie deszcz pada bardzo często, tak więc test na mokrej nawierzchni był niemal natychmiast (łuk, przymusowe hamowanie... :-) wciąż jestem na drodze, baaa malo tego nawet na tym samym pasie). Co do hałasu do 130km/h jest nawet znośnie, ale 150-170 naprawdę radio się przydaje... Opory toczenia niestety nie małe, Mimo wszystko polecam. Przesiadłem się z Fuldy, i tak się zastanawiam czy następny samochód nie dostanie "Chińczyków" Więcej >
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA