Menu

Opony Riken

Ocena producenta
4,7
na podstawie 138 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Riken 205/55 R16Riken 195/65 R15Riken 225/45 R17Riken 175/65 R14Riken 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Riken - Kraj: Japonia - Segment: ekonomiczny – Rok powstania: 1958 – Właściciel: Michelin.


Japońska marka opon segmentu ekonomicznego, obejmująca ogumienie do samochodów osobowych, SUV-ów, lekkich aut dostawczych i aut ciężarowych. Riken należy do francuskiego koncernu Michelin, drugiego największego potentata na rynku ogumienia. Jego rodowód sięga roku 1917, gdy założony został instytut Riken Gomu Industry – na bazie wydzielonego z niego oddziału, Riken Rubber Company, w 1958 roku, po połączeniu go z firmą Okamoto Rubber Industries, powstała marka oponiarska Riken.


Kluczowe daty:


1958 – założenie firmy Nippon Riken Rubber, wskutek fuzji Riken Rubber Company i Okamoto Rubber Industries; pierwsze opony marki Riken,
1961 – otwarcie fabryki w miejscowości Kanagawa,
1963 – pierwsze zagraniczna filia marki Riken otwarta w Hongkongu,
1968 – zmiana nazwy firmy na Okamoto Riken Rubber,
1974 – Riken debiutuje w Ameryce; pierwszy oddział w USA założony w Nowym Jorku,
1988 – opony Riken debiutują w Europie,
1992 – nowym właścicielem marki Riken zostaje koncern Michelin,
2002 – Riken przedstawia oponę Raptor, jeden z najpopularniejszych modeli w swojej historii.


Ciekawostki:


Flagowym produktem firmy Okamoto Rubber Industries, przed fuzją, po której powstała marka Riken, były prezerwatywy, do dziś oferowane w Japonii pod nazwą “Skinless Skin”.


Przed oponami, w fabrykach Okamoto, powstawały m.in. buty i odzież przeciwdeszczowa. A w czasie II wojny światowej – części do czołgów.


Instytut Riken początkowo był prywatną fundacją naukową, zajmującą się badaniami w takich dziedzinach, jak fizyka, chemia i farmacja. Jego mecenasem był sam cesarz Japonii.

Historia marki Riken

Portfolio francuskiego koncernu Michelin to jeden z najbardziej międzynarodowych konglomeratów z istniejących obecnie na rynku oponiarskim. Oprócz marek francuskich (Michelin i Kleber), znajdziemy w nim również te m.in. z USA (BFGoodrich), Serbii (Tigar), Chin (Warrior) i Polski (Kormoran). Jest też jedna marka japońska – Riken Tires. Riken, instytut naukowy Aby poznać jej historię, należy przybliżyć dwa wątki, które zbiegły się w 1958 roku. Ponad czterdzieści lat wcześniej powołany został instytut Riken (dokładnie Riken Gomu Industry), wtedy jako prywatna fundacja naukowa, wspierana (również finansowo) między innymi przez samego cesarza Japonii. Placówka zajmowała się badaniami z dziedziny fizyki, chemii i farmacji, a także pokrewnych im dyscyplin. Jeszcze zanim w końcu przekształcono ją w niezależną jednostkę administracyjną podległą rządowi, wydzielony z niej został oddział pod nazwą Riken Rubber Company, który pod koniec lat pięćdziesiątych połączył się z inną japońską spółką. Logo instytutu badawczego Riken. Fuzja z Okamoto Rubber Teraz kilka zdań o tej drugiej spółce. W 1934 roku w stolicy Kraju Kwitnącej Wiśni powstało przedsiębiorstwo Japan Rubber Industry in Tokyo założona przez Minosuke Okamoto i Amihei Tsuge. W fabryce Ebara firma produkowała m.in. gumowane ubrania i odzież przeciwdeszczową. Po kilku miesiącach ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Riken. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • grzesiu.com 5,8

    Riken MAYSTORM 2 B2

    Moja opinia jest taka ze czasem poczta pantoflowa jest najlepsza. Opony polecił mi kolega który używa ich w swoje Hondzie tylko ze o niższym profilu 55. Mój to "60" ale przyznam ze- na mokrej nawierzchni i suchej opony są naprawdę godne polecenia(poczytajcie do kogo należy ta firma zrozumiecie dla czego). Dodatkowy plus to ze nie jest produkcja made i "china" tez warto na to zwrócić uwagę. wtedy będziecie tak zadowoleni jak jaj ze na pewno kupie drugi komplet ten sam bez zawahania bo już przerzuciłem trochę opon a komfort i bezpieczeństwo są dla mnie ważne. Minus na przymrozki nie bardzo ale wiadomo jak ktoś nie zmienia opony na czas. Dodatkowy plus "Pięknie się opona prezentuje" super Więcej > kształt bieżnika.
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA