Menu

Opony Riken

Ocena producenta
4,7
na podstawie 138 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Riken 225/45 R18Riken 225/50 R17 Rozwiń listę marek Zwiń listę marek
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Riken - Kraj: Japonia - Segment: ekonomiczny – Rok powstania: 1958 – Właściciel: Michelin.


Japońska marka opon segmentu ekonomicznego, obejmująca ogumienie do samochodów osobowych, SUV-ów, lekkich aut dostawczych i aut ciężarowych. Riken należy do francuskiego koncernu Michelin, drugiego największego potentata na rynku ogumienia. Jego rodowód sięga roku 1917, gdy założony został instytut Riken Gomu Industry – na bazie wydzielonego z niego oddziału, Riken Rubber Company, w 1958 roku, po połączeniu go z firmą Okamoto Rubber Industries, powstała marka oponiarska Riken.


Kluczowe daty:


1958 – założenie firmy Nippon Riken Rubber, wskutek fuzji Riken Rubber Company i Okamoto Rubber Industries; pierwsze opony marki Riken,
1961 – otwarcie fabryki w miejscowości Kanagawa,
1963 – pierwsze zagraniczna filia marki Riken otwarta w Hongkongu,
1968 – zmiana nazwy firmy na Okamoto Riken Rubber,
1974 – Riken debiutuje w Ameryce; pierwszy oddział w USA założony w Nowym Jorku,
1988 – opony Riken debiutują w Europie,
1992 – nowym właścicielem marki Riken zostaje koncern Michelin,
2002 – Riken przedstawia oponę Raptor, jeden z najpopularniejszych modeli w swojej historii.


Ciekawostki:


Flagowym produktem firmy Okamoto Rubber Industries, przed fuzją, po której powstała marka Riken, były prezerwatywy, do dziś oferowane w Japonii pod nazwą “Skinless Skin”.


Przed oponami, w fabrykach Okamoto, powstawały m.in. buty i odzież przeciwdeszczowa. A w czasie II wojny światowej – części do czołgów.


Instytut Riken początkowo był prywatną fundacją naukową, zajmującą się badaniami w takich dziedzinach, jak fizyka, chemia i farmacja. Jego mecenasem był sam cesarz Japonii.

Historia marki Riken

Portfolio francuskiego koncernu Michelin to jeden z najbardziej międzynarodowych konglomeratów z istniejących obecnie na rynku oponiarskim. Oprócz marek francuskich (Michelin i Kleber), znajdziemy w nim również te m.in. z USA (BFGoodrich), Serbii (Tigar), Chin (Warrior) i Polski (Kormoran). Jest też jedna marka japońska – Riken Tires. Riken, instytut naukowy Aby poznać jej historię, należy przybliżyć dwa wątki, które zbiegły się w 1958 roku. Ponad czterdzieści lat wcześniej powołany został instytut Riken (dokładnie Riken Gomu Industry), wtedy jako prywatna fundacja naukowa, wspierana (również finansowo) między innymi przez samego cesarza Japonii. Placówka zajmowała się badaniami z dziedziny fizyki, chemii i farmacji, a także pokrewnych im dyscyplin. Jeszcze zanim w końcu przekształcono ją w niezależną jednostkę administracyjną podległą rządowi, wydzielony z niej został oddział pod nazwą Riken Rubber Company, który pod koniec lat pięćdziesiątych połączył się z inną japońską spółką. Logo instytutu badawczego Riken. Fuzja z Okamoto Rubber Teraz kilka zdań o tej drugiej spółce. W 1934 roku w stolicy Kraju Kwitnącej Wiśni powstało przedsiębiorstwo Japan Rubber Industry in Tokyo założona przez Minosuke Okamoto i Amihei Tsuge. W fabryce Ebara firma produkowała m.in. gumowane ubrania i odzież przeciwdeszczową. Po kilku miesiącach ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Riken. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • LagunaBielsko 4,5

    Riken MAYSTORM 2 B2

    Jeszcze mało km na nich zrobiłem ale na powierzchni mokrej jak i suchej przy agresywnej jeździe sprawują sie dość dobrze . Co do opon to są strasznie miękkie przez to pewnie będą szybciej sie zdzierać i nie maja bieżnika 8mm tylko ok7mm nie cale Więcej >
  • Encelatus 4,7

    Riken SNOWTIME B2

    Mam te oponki od początku zimy 2015/2016. Niestety Skrót M+S oznacza, że to jest tylko bieżnik śniegowy a nie mieszanka typowo śniegowa. Nie było za bardzo okazji w tym sezonie aby dobrze je przetestować ( Brak zimy). Na te warunki dawały radę, widoczne niestety zużycie opon, i uroda opon zdecydowanie na minus. Uważam, że w podobnej cenie kupić można Daytony z tej samej półki ekonomicznej. Dla mnie lepsze używane od 2012 w drugim samochodzie od nowości Więcej >
  • Sly 4,6

    Riken MAYSTORM 2 B2

    Opony bardzo dobre , jedyna ich wada że przy prędkościach większych niż 130-140 trochę jakby klękają , miekie boki opony, wygląd bieżnika super, wygląd z profilu kiepski jak bieżnikowane, ogólnie daje db+ Więcej >
  • ar 4,7

    Riken SNOWTIME B2

    Bardzo dobre na śniegu, trochę słabiej na deszczu, ale ogólnie dobre opony do umiarkowanej jazdy zimowej. Świetnie spisują się w niskich temperaturach. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny! Dla małych samochodów i kierowców raczej tych mniej wyrywnych, także mało doświadczonych, wręcz kapitalne. Jeździ na nich moja żona i świetnie na nich jedzie. Jak na tę cene nawet dość ciche i z z ładnym zimowym bieżnikiem. POLECAM. Więcej >