Menu

Opony Radar

Ocena producenta
4,6
na podstawie 2 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Radar 205/55 R16Radar 195/65 R15Radar 225/45 R17Radar 175/65 R14Radar 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Radar - Kraj: Singapur - Segment: ekonomiczny – Rok powstania: 2006 – Właściciel: Omni United.


Singapurska marka opon klasy ekonomicznej, obejmująca ogumienie do samochodów osobowych (w tym SUV-ów), lekkich aut dostawczych i pojazdów rolniczych oraz przemysłowych. Marka Radar powstała w 2006 roku, stworzona przez singapurski koncern Omni United, obecnie sklasyfikowany na 52. miejscu wśród największych producentów opon na świecie. Siostrzanymi markami Radar Tires są Timberland i Birla.


Kluczowe daty:


2003 – założenie spółki Omni United, właściciela marki Radar, 2006 – powstanie marki Radar Tires, 2007 – rozpoczęcie produkcji opon marki Radar, 2008 – debiut opon Radar w Stanach Zjednoczonych, 2009 – debiut marki Radar w Europie, 2010 – pierwsze opony marki Radar do SUV-ów, 2013 – debiut opon Radar w Australii.


Ciekawostki:


Omni United, właściciel Radar Tires, nazywany jest „Ikeą rynku opon”. To dlatego, że sam nie posiada własnych fabryk, zaś opony swoich marek powstają na zlecenie w zakładach innych producentów, na zasadzie kontraktowej produkcji.


Opony Radar powstają w partnerskich zakładach Omni United w Chinach, Indonezji, Indiach oraz na Sri Lance.


Radar Tires jest jedyną marką oponiarską na świecie, która tak aktywnie wspiera walkę z rakiem piersi u kobiet. Co roku przekazuje ok. 250 tys. dolarów ze sprzedaży swojego ogumienia na konto fundacji The Breast Cancer Research Foundation.

Historia marki Radar

W Singapurze to jedno z najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw, ale szefa i twórcę marki Radar Tires bardziej niż na wzorcach z rynku ogumienia, inspiruje… branża meblarska. „Chcemy być Ikeą oponiarskiego świata” – zapowiada. Działamy bez fabryk Ikea wśród oponiarskiego świata? GS Sareen, prezes spółki Omni United, do której należy stworzona przez niego marka Radar Tires podkreśla, że chodzi o globalny zasięg, międzynarodową współpracę i rozpoznawalność wśród swoich klientów. Sareenowi nie brakuje oryginalnych, czasem wręcz wizjonerskich pomysłów w działalności biznesowej, ale i plany ma ambitne. W 2015 roku zamierza doprowadzić swoją firmę do zysków na poziomie miliarda dolarów. Wiele tych rozwiązań i perspektyw może dla obserwatorów oponiarskiego rynku prezentować się cokolwiek zaskakująco. Wszak historia Radar Tires nie sięga nawet końca minionego stulecia. Marka powstała w 2006 roku jako flagowy produkt wspomnianej już wcześniej spółki Omni United (założonej trzy lata wcześniej). Powstała w Singapurze, ale szybko zaczęła funkcjonować zgodnie z dewizą GS Sareena: „Myślisz lokalnie, a działasz globalnie”. Koncepcja założyciela marki Radar była prosta i przejrzysta: utworzenie czegoś na kształt „kontraktowego producenta” w segmencie opon budżetowych. „Robimy wszystko to, co inne firmy na rynku ogumienia, z tą różnicą, że nie posiadamy własnych ... Czytaj dalej >

Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA