Menu

Opony Matador

Ocena producenta
4,5
na podstawie 169 opinii
Popularne rozmiary:
Matador 205/55 R16Matador 195/65 R15Matador 225/45 R17Matador 175/65 R14Matador 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów

Matador to słowacka marka, której produkty cieszą się dużym uznaniem wśród użytkowników oraz producentów aut, którzy często wybierają opony Matador jako pierwsze wyposażenie sprzedawanych pojazdów.


Pierwsza wzmianka o firmie Matador - Gummi und Balata Werke pojawiła się w 1905 roku, a finalna nazwa Matador została zatwierdzona dopiero w roku 1992.


Obecnie Matador ściśle współpracuje z niemieckim koncernem Continental, dzięki czemu jakość produkowanych opon jest zawsze na najwyższym poziomie. Nowe technologie wykorzystywane podczas procesu powstawania opon gwarantują produkty bezpieczne i ekonomiczne, dostosowane do nowoczesnych standardów.


Dowodem wysokiej klasy rozwiązań systemowych stosowanych w słowackiej firmie jest zdobycie certyfikatu zarządzania jakością rozwoju i produkcji opon według specyfikacji technicznej ISO/TS 16949.


Matador pozostaje na czele najlepiej rozwijających się firm na terenie Słowacji. Niemal 90% produktów tej marki jest eksportowane do ponad 80 krajów na całym świecie.

Historia marki Matador

Choć na hasło Matador do głowy przychodzą nam głównie walki byków gdzieś w dalekiej Andaluzji, marka działająca pod tą nazwą w branży oponiarskiej przecierała szlaki w tej dziedzinie całkiem niedaleko nas. Dokładniej na terenie dawnych Austro-Węgier. Dziś słowacka firma jest jednym z najstarszych producentów opon w tej części Europy. Wszystko zaczęło się 7 września 1905 roku. Właśnie wtedy siódemka biznesmenów wspólnie zgłosiła do rejestru handlowego firmę Matador – Gummi und Balata Werke. Jej pierwszym prezesem został Eduard Vest, doradca na cesarskim dworze Franciszka Józefa I, władcy Monarchii Austro-Węgierskiej. Zaledwie pół roku później, w marcu 1906 roku ruszyła produkcja w nowej fabryce Matadora w Petrzalce, najgęściej zaludnionej dzielnicy Bratysławy. Pierwszymi produktami, jakie powstały w tych zakładach były węże i pasy gumowe. W 1911 roku przedsiębiorstwo zmieniło nazwę na Matador Bratislava. Logo marki Matador. Matador na początku XX wieku Początek doświadczeń z oponami datuje się na pierwszą połowę drugiej dekady XX wieku. W 1925 roku firma rozpoczęła testowe wytwarzanie premierowych egzemplarzy samochodowego ogumienia. Stała się tym samym pionierem w tej branży i przez sześć lat pozostawała jedynym producentem opon w nowym państwie w Europie Środkowej – Czechosłowacji. W latach trzydziestych opony Matadora montowano we ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Matador. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Gryf 4,7

    Matador MP52 Nordicca Basic

    Dokupiłem jedną sztukę, bo była uszkodzona, a na takich oponach jeździł poprzedni właściciel. Na pewno jest nieco głośniej niż na letnich Bridgstone Ecopia 175/65R15 84T EP150. Znacznego wzrostu spalania nie zauważyłem, jeżdżę na LPG i zużycie teraz oscyluje w granicach do 8l/100 km, rzadko je przekraczając (latem na ww Bridgestonach 6,5 - 7,5l ale klimatyzacja automatyczna prawie non stop). Na śniegu, lodzie itp. zimówki nie były testowane - mieszkam na płn-zach krańcu Polski i tutaj krucho ze śniegiem. Dałem co prawda ocenę 5, ale tylko dlatego, że nie można nie ocenić. Na mokrej nawierzchni i podczas deszczu nie mam zastrzeżeń. Co do tłumienia nierówności - auto jest krótkie i raczej nie Więcej > szerokie. Sama opona cudów nie zwojuje. Ja osobiście zdecydowałem się na zakup, bo brakowało mi tylko jednej sztuki. Gdybym miał kupować komplet na pewno spędziłbym dużo czasu w necie i porównywał z innymi - np tańszymi (ta sztuka kosztowała 177 zł) lub o innych właściwościach jezdnych. Ale póki co nie narzekam. Opony jak opony - u mnie robią to, do czego zostały stworzone.
  • polishviking 5,4

    Matador MP59

    Opony nabyłem po długiej analizie ofert, szukałem opon budżetowych do samochodu użytkowanego jako drugi.To moje pierwsze asymetryczne opony zimowe, wiec sam byłem ciekawy jak będą sie sprawować na śniegu i błocie. Wcześniej używalem GY Ultra Grip 6 oraz Continentalów modelu nie pamietam. Na razie przejechany dystans to okolo 2000 km , opona sprawuje się bardzo dobrze, na śniegu trzyma bardzo dobrze, ciężko wprowadzic samochód w poślizg, szybkie zakręty i ruszanie bez zarzutu. Na błocie tez radziły sobie bardzo dobrze. To tyle jeżeli chodzi o nowe, prawdziwe dane to niestety dopiero po 2-3 sezonach, ale na dzisiaj to rewelacyjne opony w tej cenie (169 PLN za sztukę). Więcej >
  • Andrzej 5,8

    Matador MP92 Sibir Snow

    Bardzo dobre opony. Miałem zamiar kupić coś droższego, markowego ale mój wulkanizator namówił mnie na te Matadory. Nie żałuję tej decyzji absolutnie. Trochę już na nich przejechałem (druga zima) i mogę spokojnie powiedzieć, że są genialne. Cicho w samochodzie, pełna kontrola niezależnie od nawierzchni i prędkości (oczywiście bez szaleństw). Codziennie jeżdżę do pracy, wożę dzieci do szkoły. Mieszkam na wsi i droga do miasta nie zawsze jest odśnieżona a te gumy radzą sobie z tym wszystkim bez problemu. Uczciwie polecam. Więcej >
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA