Menu

Opony Mabor

Ocena producenta
3,6
na podstawie 23 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Mabor 205/55 R16Mabor 195/65 R15Mabor 225/45 R17Mabor 175/65 R14Mabor 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Mabor - Kraj: Portugalia - Segment: budżetowy – Rok powstania: 1946 – Właściciel: Continental.


Portugalska marka opon segmetu budżetowego, produkująca ogumienie do samochodów osobowych (w tym SUV-ów), lekkich aut dostawczych, aut ciężarowych i autobusów, pojazdów przemysłowych i rolniczych oraz rowerów. Firma Mabor powstała w 1946, założona Julio Anahoriego de Quental Calheiros. Obecnie marka jest częścią niemieckiego koncernu Continental, czwartego największego producenta opon na świecie.


Kluczowe daty:


1937 – budowa pierwszej fabryki opon Julio Anahoriego w miejscowości Lousado,
1940 – porozumienie z amerykańską firmą General Tire, która zostaje mniejszościowym właścicielem portugalskiej spółki,
1946 – rozpoczęcie produkcji w fabryce Mabor; powstanie marki Mabor,
1947 – pierwsze opony do samochodów osobowych marki Mabor,
1968 – otwarcie pierwszej zagranicznej fabryki Mabor w Angoli,
1990 – wielki proces inwestycyjny w fabryce Mabor; rusza produkcja opon radialnych,
1993 – właścicielem firmy Mabor zostaje Continental,
2014 – debiut nowej serii opon Mabor – „Sport-Jet3”.


Ciekawostki:


Dr Julio Anahori de Quental Calheiros, twórca marki Mabor, to niezwykle ciekawa i zasłużona postać dla powojennego przemysłu portugalskiego. Anahori był hrabią z Coimbry, doktorem prawa, przedsiębiorcą i jednym z reformatorów gospodarki w Portugalii.


Nazwa marki została wymyślona przez Anahoriego na cześć swojej żony – Marii Borges. Mabor to skrót od pierwszych liter jej imienia i nazwiska.


W pierwszych latach opony marki Mabor, z racji współpracy z General Tire, były oferowane jako Mabor General.

Historia marki Mabor

Mabor to portugalska marka oponiarska, która od ponad dwóch dekad działa pod sztandarem niemieckiego potentata na globalnym rynku ogumienia. A swoją nazwę zawdzięcza kobiecie. Portugalczycy z amerykańskim wsparciem Początki firmy sięgają lat trzydziestych ubiegłego stulecia. Mniej więcej w połowie dekady o uruchomienie pierwszej fabryki oponiarskiej na terenie Portugalii starał się dr Julio Anahori de Quental Calheiros, hrabia z Coimbry, znany bankier i przemysłowiec. Budowa zakładu w miejscowości Lousado leżącej w północnej części kraju ruszyła w 1937 roku. W tym czasie Anahori rozpoczął też negocjacje z potencjalnymi inwestorami, którzy mogliby wnieść do spółki nie tylko kapitał, ale i doświadczenie w zakresie produkcji opon. Po trzech latach gotowe było porozumienie, zawarte z amerykańskim przedsiębiorstwem General Tire & Rubber Company. Na mocy umowy Amerykanie zostali mniejszościowym udziałowcem firmy (20 proc. udziałów), a oprócz tego, zapewnili jej wsparcie technologiczne w projektowaniu i wytwarzaniu ogumienia oraz pośrednictwo przy zakupie maszyn. Te były sprowadzane ze Stanów Zjednoczonych, a dokładniej – z tamtejszej stolicy przemysłu oponiarskiego: Akron w stanie Ohio (zostały zamówione u renomowanego producenta, firmy McNeil). Logotyp marki Mabor. Maria Borges, czyli skąd się wzięła nazwa Biznesowe plany ... Czytaj dalej >

Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA