Menu

Opony Kenda

Ocena producenta
4,3
na podstawie 19 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Kenda 195/65 R15Kenda 165/60 R14Kenda 205/70 R15Kenda 245/35 R19Kenda 245/40 R17 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Kenda - Kraj: Tajwan - Segment: budżetowy – Rok powstania: 1962 – Właściciel: Kenda Rubber Company.


Tajwańska marka klasy ekonomicznej oferująca ogumienie do samochodów osobowych, lekkich aut dostawczych, aut ciężarowych i autobusów, pojazdów przemysłowych, rolniczych i specjalistycznych, a także motocykli i rowerów. Kenda powstała w 1962 roku, założona przez przedsiębiorcę Yanga Jinbao. Obecnie firma zajmuje 28. miejsce w globalnym rankingu największych producentów ogumienia.


Kluczowe daty:


1962 – powstanie spółki Kenda Rubber Company,
1965 – pierwsze opony motocyklowe marki Kenda,
1969 – debiut opon marki Kenda w Stanach Zjednoczonych,
1974 – Kenda jako pierwsza tajwańska marka oferuje opony rowerowe z odblaskowym paskiem poprawiającym widoczność rowerzysty na jezdni,
1990 – debiut Kenda Rubber na tajwańskiej giełdzie,
1994 – pierwsza fabryka opon Kenda poza Tajwanem zostaje otwarta w Chinach,
2001 – pierwsze opony radialne do samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych marki Kenda,
2014 – debiut marki Kenda na rynku opon do samochodów ciężarowych.


Ciekawostki:


Yang Jinbao, założyciel marki Kenda, urodzony w 1909 roku, kierował swoją spółką jeszcze po 80. urodzinach (zmarł w 1996 roku).


Zanim Yang Jinbao założył markę Kenda, był jednym z twórców spółki Hwa Fong Rubber, innego znanego producenta opon z Tajwanu, właściciela m.in. marki Duro.


Opony Kenda powstają obecnie w fabrykach w trzech krajach: w Chinach, Wietnamie oraz na Tajwanie.

Historia marki Kenda

Yang Jinbao wychował się w biednej rodzinie na Tajwanie. Jego ojciec przygotował go do ciężkiej pracy i wysłał na studia. W 1962 roku Jinbao stworzył markę oponiarską Kenda, dziś jedną z największych i to nie tylko w tej części kontynentu azjatyckiego. Wykształcenie, synu! Yang Jinbao urodził się w marcu 1909 roku, pochodził z miejscowości Puxin, mieszczącej się w prowincji Zhanghua, w zachodniej części Tajwanu. Jego ojciec, Yang Zhong surowo przestrzegał, by on wraz z rodzeństwem odebrali solidne wykształcenie, nawet pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Jinbao studiował na Narodowym Uniwersytecie Taichung. Po zdobyciu dyplomu, krótko pracował jako nauczyciel, by od lat czterdziestych związać się z raczkującym na wyspie przemysłem gumowym. Pracował w dwóch firmach zajmujących się produkcją m.in. gumowych kaloszy. Tuż po zakończeniu drugiej wojny światowej Yang Jinbao był jednym z założycieli przedsiębiorstwa Hwa Fong Rubber, dziś jednej z czołowych spółek w przemyśle oponiarskim na Tajwanie. Długo uczestniczył w budowaniu jej pozycji, aż w końcu odszedł z niej na początku lat sześćdziesiątych, w wyniku konfliktu z innymi akcjonariuszami. Potrzebował zaledwie kilkunastu miesięcy, by niemal od podstaw stworzyć kolejną mocną firmę w branży. Tak w 1962 roku powstała spółka Kenda Rubber Company. Logo opon Kenda. Rowery, motocykle, ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Kenda. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • slav 4,6

    Kenda KR-23

    Kenda KR-23 to moje pierwsze doświadczenie z chionolami i tu miłe zaskoczenie. Na trasie nie huczą , poziom głośności porównywalny z markowymi kapciami, stopień zużycia w granicach normy (nie zauważyłem by ścierały się szybciej od innych). Jeżdżę na nich drugi rok i jak dotąd bezawaryjnie. Na mokrej nawierzchni mogłoby być lepiej - po przesiadce z yokohama a-drive jest zauważalna różnica, lecz przy przepaści cenowej jaka dzieli obie marki jest ona w pełni akceptowalna. Ogólnie jestem zadowolony i po tym doświadczeniu chyba przestanę inwestować w "wiodące marki". Nawet jeśli pojeżdżę 3-4 lata ( zapowiada się dłużej) to i tak uznam że było warto. Dodam że śmiech oponiarzy na widok tej marki Więcej > zbladł gdy oponki dały się normalnie wyważyć w co nikt nie wierzył. Dodam , że 6-letnie dunlop-y musiałem wymienić bo zaczęły mocno bić na boki a 8-letnie bridgeston-y zaczęły się wybrzuszać. Niech więc nikt mi nie mówi że "lepsze" posłużą dłużej.
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA