Menu

Opony Federal

Ocena producenta
4,5
na podstawie 98 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Federal 205/55 R16Federal 195/65 R15Federal 225/45 R17Federal 175/65 R14Federal 235/40 R18 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Federal to najsłynniejszy producent opon z Tajwanu. Marka przez lata współpracowała z czołowymi producentami opon na świecie, co przekłada się na wysoką jakość oferowanych produktów oraz zastosowanie najnowocześniejszych technologii przy ich produkcji.


Firma Federal Corporation została powołana w 1987 roku, wcześniej przez 33 lata tworzyła opony pod nazwą Tayfeng Rubber oraz Tayfeng Tire Co. Pierwsze opony diagonalne marki TRI pojawiły się na rynku w roku 1958.


Tajwańska firma przez wiele lat współpracowała z dużymi koncernami oponiarskimi, pierwszym z nich był Bridgestone, który zapewnił firmie wsparcie technologiczne i dystrybucyjne. Po 20 latach umowa z japońskim gigantem wygasła, więc ówczesna firma Tayfeng Tire Co mogła rozpocząć współprace z Sumitomo, producentem opon, który należał do Dunlop Tire Japan.


Największy rozkwit Federal przypadał na lata ’80, w tym czasie opony firmy trafiły do Europy oraz Australii gdzie cieszą się ogromną popularnością do dziś.


Opony marki Federal świetnie sprawdzają się w samochodach sportowych, osobowych, jak i terenowych. Maksymalne bezpieczeństwo, komfort prowadzenia i cicha praca opon – to najczęściej podkreślane zalety opon tej marki. Wykorzystywane przy produkcji materiały są najlepszej jakości, co zapewnia użytkownikom opon Federal pełną kontrolę nad pojazdem.

Historia marki Federal

Pierwsza marka oponiarska stworzona od podstaw na Tajwanie w czasach, gdy należąca do Chin wyspa przeżywała rozkwit gospodarczy i weszła w skład tak zwanych czterech azjatyckich tygrysów. W 1954 roku firmę Tayfeng Rubber Industries Co., Ltd. założył w Chung-li City na Tajwanie Ma Chi San. Czasy na wyspie były wyjątkowe – kończyła się wojna pomiędzy Republiką Chińską i Chińską Republiką Ludową. Po samoizolacji Chin, Tajwan mógł skupić się na gospodarce, którą zarządzano liberalnymi metodami. Istotna była też pomoc Stanów Zjednoczonych oraz potencjał przemysłowy i edukacyjny odziedziczony po Japończykach, którzy władali Tajwanem do lat czterdziestych. Tayfeng - początki marki Federal Należy na wstępie zaznaczyć, że choć tajwańska gospodarka była w tym czasie wspierana przez kapitał z USA, obecna firma Federal nie ma nic wspólnego z amerykańskim przedsiębiorstwem Federal Rubber Company, które największą popularność święciło w okresie przedwojennym. Wróćmy zatem do spółki z Chung-li. W 1955 roku Tayfeng Rubber zostało oficjalnie zarejestrowane z kapitałem 75 tysięcy dolarów. Przez pierwszych kilkanaście miesięcy działalności firma produkowała i sprzedawała pasy transmisyjne, węże i podobne towary wykonane z gumy. W 1958 roku na rynku pojawiły się pierwsze opony diagonalne marki TRI. Jeszcze przed końcem dekady, tajwańskie przedsiębiorstwo rozszerzyło swoją ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Federal. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • punto HGT 4,2

    Federal SS595

    Cudów nie ma, kupując musiałem wybierać między federalami a federalami :D - były najtańsze z dostępnych, potrzebne mi były opony na jeden sezon. byłem nastawiony na porażkę :) a tu zaskoczenie - nie jest to nokian V ale nie ma tragedii - opory toczenia trochę duże, przyczepność na suchym o dziwo dosyć długa (bo mieszanka dość miękka i krucha) traci ją raczej łagodnie - nie zaskakuje - na mokrym raczej śliskawa :) (to trafne określenie) do ekstremalnej jazdy się nie nadaje ale na co dzień wystarczająca. może dlatego tak mnie zaskoczyły że byłem nastawiony na totalną kaszanę. nie było problemu z wyważeniem, nie było "bicia". teraz też muszę kupić jakieś LOW PRICE i się zastanawiam czy te czy Więcej > chinole...
  • Piotr 4,1

    Federal 595EVO

    Opony były na aucie 180 konnym przy wadze 900 kg teraz sa na 120 konnym i na suchym rewelacja (nawet zimą gdy nie ma sniegu trzyma sie lepiej niz zimowa TOYO które miałem wczesniej). Na mokrym auto ucieka lub szybko traci przyczepmnosc po dodaniu gazu ale jest to jak najbardziej przewidywalne. na suchym start z 5 tys obrotów powoduje bardzo mały uslizg przy temperaturach 3+ przy + 30 opona jest nie do oderwania i przy 120 koniach nie da sie wrecz ruszyc z piskiem (opona jest u mnie na naciągu na 8cali) Więcej >
  • Denek 4,1

    Federal 595RS-R

    Dlugo szukalem czegos, co zapewni doskonala przyczepnosc w samochodzie przednionapedowym o duzej mocy. Tam gdzie Potenza i Sport Contact 3 slizga sie jak po lodzie, 595RS-R klei bez problemu. Na suchej nawierzchni starty z 5000rpm (341KM, 510Nm) sa tylko formalnoscia. Opona zdecydowanie nie na krotkie trasy - potrzebuje ok 5km zeby sie porzadnie rozgrzac. Na mokrej nawierzchni zachowuje sie tak jak Rainsport 2. Przy bardzo glebokiej kaluzy potrafi troche rzucic, ale jeszcze nie zdarzylo mi sie poplynac. 595RS-R zwracaja na siebie uwage wygladem bieznika :) Więcej >
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA