Menu

Opony Federal

Ocena producenta
4,4
na podstawie 116 opinii
Popularne rozmiary:
Federal 205/55 R16Federal 195/65 R15Federal 225/45 R17Federal 225/40 R18Federal 235/40 R18 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów

Federal to najsłynniejszy producent opon z Tajwanu. Marka przez lata współpracowała z czołowymi producentami opon na świecie, co przekłada się na wysoką jakość oferowanych produktów oraz zastosowanie najnowocześniejszych technologii przy ich produkcji.


Firma Federal Corporation została powołana w 1987 roku, wcześniej przez 33 lata tworzyła opony pod nazwą Tayfeng Rubber oraz Tayfeng Tire Co. Pierwsze opony diagonalne marki TRI pojawiły się na rynku w roku 1958.


Tajwańska firma przez wiele lat współpracowała z dużymi koncernami oponiarskimi, pierwszym z nich był Bridgestone, który zapewnił firmie wsparcie technologiczne i dystrybucyjne. Po 20 latach umowa z japońskim gigantem wygasła, więc ówczesna firma Tayfeng Tire Co mogła rozpocząć współprace z Sumitomo, producentem opon, który należał do Dunlop Tire Japan.


Największy rozkwit Federal przypadał na lata ’80, w tym czasie opony firmy trafiły do Europy oraz Australii gdzie cieszą się ogromną popularnością do dziś.


Opony marki Federal świetnie sprawdzają się w samochodach sportowych, osobowych, jak i terenowych. Maksymalne bezpieczeństwo, komfort prowadzenia i cicha praca opon – to najczęściej podkreślane zalety opon tej marki. Wykorzystywane przy produkcji materiały są najlepszej jakości, co zapewnia użytkownikom opon Federal pełną kontrolę nad pojazdem.

Opony Federal opinie

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Federal. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • punto HGT 4,2

    Federal SS595

    Cudów nie ma, kupując musiałem wybierać między federalami a federalami :D - były najtańsze z dostępnych, potrzebne mi były opony na jeden sezon. byłem nastawiony na porażkę :) a tu zaskoczenie - nie jest to nokian V ale nie ma tragedii - opory toczenia trochę duże, przyczepność na suchym o dziwo dosyć długa (bo mieszanka dość miękka i krucha) traci ją raczej łagodnie - nie zaskakuje - na mokrym raczej śliskawa :) (to trafne określenie) do ekstremalnej jazdy się nie nadaje ale na co dzień wystarczająca. może dlatego tak mnie zaskoczyły że byłem nastawiony na totalną kaszanę. nie było problemu z wyważeniem, nie było "bicia". teraz też muszę kupić jakieś LOW PRICE i się zastanawiam czy te czy Więcej > chinole...
  • Piotr 4,1

    Federal 595EVO

    Opony były na aucie 180 konnym przy wadze 900 kg teraz sa na 120 konnym i na suchym rewelacja (nawet zimą gdy nie ma sniegu trzyma sie lepiej niz zimowa TOYO które miałem wczesniej). Na mokrym auto ucieka lub szybko traci przyczepmnosc po dodaniu gazu ale jest to jak najbardziej przewidywalne. na suchym start z 5 tys obrotów powoduje bardzo mały uslizg przy temperaturach 3+ przy + 30 opona jest nie do oderwania i przy 120 koniach nie da sie wrecz ruszyc z piskiem (opona jest u mnie na naciągu na 8cali) Więcej >
  • Denek 4,1

    Federal 595RS-R

    Dlugo szukalem czegos, co zapewni doskonala przyczepnosc w samochodzie przednionapedowym o duzej mocy. Tam gdzie Potenza i Sport Contact 3 slizga sie jak po lodzie, 595RS-R klei bez problemu. Na suchej nawierzchni starty z 5000rpm (341KM, 510Nm) sa tylko formalnoscia. Opona zdecydowanie nie na krotkie trasy - potrzebuje ok 5km zeby sie porzadnie rozgrzac. Na mokrej nawierzchni zachowuje sie tak jak Rainsport 2. Przy bardzo glebokiej kaluzy potrafi troche rzucic, ale jeszcze nie zdarzylo mi sie poplynac. 595RS-R zwracaja na siebie uwage wygladem bieznika :) Więcej >
  • killroy 4,9

    Federal Evoluzion ST-1

    Opona jak na swoją cenę bardzo dobra, założyłem nowiutkie i pojechałem od razu na Track day, sprawdzić jak ma się do semislicków. Nie było najgorzej, po jednym kółku toru Poznań zaczęła kleić, po 5 okrążeniach już bylo nienajlepiej, ale w końcu to drogowa guma. Moje odczucia - jak za tę cenę warto i jak dużo osób sugerowało, że ta opona będzie śmieciem po jazdach ekstremalnych, byli w błędzie. Naprawdę zużycia nie było widać, a przejechałem ok. 25 kółek. Ja polecam, oczywiście nie jest to semislick, ale warto za te pieniądze. Więcej >