Cheng Shin (CST) – Kraj: Tajwan – Segment: ekonomiczny - Rok założenia: 1967 – Właściciel: Cheng Shin Rubber.
Tajwańska marka opon klasy budżetowej, specjalizująca się w ogumieniu rowerowym, motocyklowym, oponach do quadów, skuterów, produkująca też opony do aut osobowych, ciężarowych i lekkich aut dostawczych, pojazdów rolniczych i przemysłowych, a także ogumienie specjalistyczne. Marka Cheng Shin, zwana też CST należy do chińskiego koncernu Cheng Shin Rubber, dziesiątego największego producenta opon na świecie. Została założona w 1967 roku.
Kluczowe daty:
1967 – założenie Cheng Shin Rubber przez chińskie Ministerstwo Gospodarki; na rynku debiutują opony rowerowe CST,
1969 – Cheng Shin Rubber staje się spółką akcyjną, przy produkcji opon współpracuje z inną tajwańską firmą – Federal Tire,
1972 – otwarcie nowej fabryki Cheng Shin w Dacun,
1975 – pierwszy oddział firmy w Stanach Zjednoczonych – w Los Angeles,
1984 – pierwsze opony radialne marki CST,
1991 – Cheng Shin debiutuje w Europie, pierwszy oddział otwiera w Niemczech,
1998 – Cheng Shin Rubber tworzy markę Maxxis, która przejmuje od CST część produkcji, m.in. opon do samochodów osobowych i ciężarowych,
2004 – otwarcie dwóch nowych fabryk w Wietnamie.
Ciekawostki:
Wśród specjalistycznych opon marki CST znajdziemy modele o tak różnym zastosowaniu, jak do wózków widłowych, wózków golfowych czy kosiarek.
Dziś europejska siedziba CST mieści się w Holandii; nazwa oddziału to Cheng Shin Rubber Europe.
CST reklamuje się nie tylko w sportach motorowych. Sponsoruje też m.in. klub San Antonio Spurs, wielokrotnych mistrzów ligi NBA.