Transport GRATIS

14 dni na zwrot

Menu

Opony
Run Flat

Na koniec świata i 80 km dalej
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Najpopularniejsze modele opon Run Flat

Czym są opony Run Flat?

Opona Run Flat umożliwia jazdę po jej przebiciu i pozwala na bezpieczne przejechanie średnio 80 km z prędkością do 80 km/h.

Opony Run Flat zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa. Po ich przebiciu nie ma ryzyka utraty panowania nad samochodem przy jeździe z dużą prędkością. Opony tego typu są najczęściej montowane w samochodach wyższej klasy, dysponujących dużą mocą silnika.

Opony typu Run Flat

Ze względu na swoją wyjątkową konstrukcję, opony Run on Flat są nieco droższe od standardowych modeli i zapewniają gorszy komfort jazdy – są sztywniejsze, przez co gorzej tłumią nierówności. Wyższa masa opony wpływa również na wzrost oporów toczenia i zwiększenie zużycia paliwa. Mimo wad, opony Run Flat uważane są za doskonałe rozwiązanie, które poprawia bezpieczeństwo i zwiększa wygodę kierowcy (brak konieczności natychmiastowej zmiany koła).

System Run Flat

Ich stosowanie wymaga sprawnych czujników ciśnienia w kołach.

Samochód musi zostać do nich odpowiednio dostosowany: posiadać specjalne zawieszenie i odpowiednio zestrojone systemy elektroniczne (np. ABS, ESP).

Montaż opon Run Flat może odbyć się wyłącznie w profesjonalnych zakładach wulkanizacyjnych, posiadających odpowiedni sprzęt.

System Run Flat

Producenci posiadają własne systemy rozwiązań pozwalające na zakwalifikowanie ich do technologii Run Flat. Można je podzielić na trzy podstawowe grupy: wzmocniona konstrukcja, samouszczelniające oraz pierścień nośny. Mimo różnic idea opon run on flat jest jedna - umożliwiają bezpieczne przejechanie sporej odległości po przebiciu ogumienia.

O wzmocnionej konstrukcji
Goodyear
ROF (RunOnFlat)
Continental
SSR (Self Supporting Runflat)
Bridgestone
RFT (Run Flat Tire)
Dunlop
ROF (RunOnFlat)
Firestone
SSR (Self Supporting Runflat)
Dunlop
RFT (Run Flat Tire)
Continental
XRP (eXtended Run-Flat Performance)
Goodyear
RFT (Run Flat Tire)
Pirelli
SSR (Self Supporting Runflat)
Bridgestone
Driveguard
Goodyear
ROF (RunOnFlat)
Firestone
XRP (eXtended Run-Flat Performance)
Samouszczelniające
Goodyear
ContiSeal
Continental
Protectis
Bridgestone
SWS (Safety Wheel System)
Pierścień nośny
Dunlop
PAX
Continental
Support Ring (BSR)
Goodyear
ContiSupportRing

Opinie naszych klientów o oponach Run Flat:

  • Marcin 5,3

    Bridgestone Blizzak LM32

    Doskonale nadają się na śnieg, błoto pośniegowe itp. Niestety, jak to run flaty (nie jestem wielkim fanem tego rozwiązania), są bardzo twarde i mają problemy na ubitym śniegu i oblodzonej nawierzchni. Z tego wynika też wysoki hałas przy niskich prędkościach i gorsze tłumienie niewielkich nierówności. Poza tym same plusy. Trzymanie w zakrętach idealne, deszcz nie stanowi problemu, nadmiernego zużycia brak, zapewniają stabilność przy prędkościach do 200 km/h, Powyżej, mam wrażenie, że moje 205 są zbyt wąskie. Powinno się używać minimum 225. Świetne zimówki (jak na run on flat). Więcej >
  • bingo 4,9

    Dunlop SP WINTER SPORT 3D

    Opony te gwarantują bardzo dobrą przyczepność zarówno w warunkach zimowych jak i letnich. Byłem zaskoczony że na suchym lepiej się trzymają nawierzchni niż moje letnie opony (Bridgestone Potenza RUN FLAT). Polecam te opony, wiadomo że na śniegu/lodzie trzeba uważać z napędem na tył, nic nie zagwarantuje jazdy jak po szynach ale te opony bardzo fajnie sobie radzą w trudnych warunkach. Może Cena mogłaby być niższa ale warto zainwestować w bezpieczne opony. Wcześniej jezdzilem na 16 calowych kołach z oponami Dunlop Winter Sport M3 I według mnie były gorsze. Teraz mam koła zimowe 17 calowe i nie zauważyłem spadku komfortu. Różnica w spalaniu w porównaniu z letnimi oponami niezauważalna (max Więcej > 10% więcej). Z czystym sumieniem polecam.
  • Krzych 4,8

    Michelin ALPIN 5

    Opony na samym początku zachowywały się fantastycznie. Byłem wręcz zaskoczony ich przyczepnością, a w szczególności tłumieniem uślizgów bocznych (tylny napęd). Niestety wraz z liczbą przejechanych kilometrów ich przyczepność spada. Przy samochodzie z tylnym napędem i 160 KM po 4 miesiącach widać i czuć już wyraźny spadek przyczepności. To są opony dla raczej zasobnych klientów - mają fantastyczne właściwości, ale nie należą do najtrwalszych. Trzeba się liczyć z wymianą co 3 sezony - chyba że ktoś jeździ do 2 mm bieżnika :) Więcej >
  • speedy 5,1

    Nokian WR A3

    Producent po raz kolejny udowodnił, że wprowadzane przez niego opony na rynek należą do ścisłej czołówki. Gumy sprawdzają się bardzo dobrze w każdych warunkach. Radzą sobie zarówno ze śniegiem jak i sporymi ilościami wody w koleinach. Jedyne zastrzeżenia można mieć do hałasu jaki powodują w kabinie samochodu, jak i dość dużą twardością- natomiast są to zarzuty, które można postawić każdej oponie typu RF. Zużycie- mimo niewielkiego przebiegu widoczne jest pewne zużycie bieżnika, ma na to na pewno wpływ dość agresywny styl jazdy, dlatego trzeba przyjąć,że bieżnika ubywa we właściwym, normalnym tempie. Opony w żadnej sytuacji nie zawiodły mojego zaufania, dając poczucie bezpieczeństwa w Więcej > każdej sytuacji- mimo napędu RWD.

Szybka wymiana opon? Z nami to proste

Zamów opony przez telefon lub Internet. Zrób to samodzielnie lub z pomocą naszego eksperta.

Wybierz adres dostawy lub najbliższy serwis montażu. Do wyboru masz 1084 warsztaty w całym kraju.

Odbierz opony od kuriera lub zamontuj w wybranym serwisie w dogodnym dla Ciebie terminie.

Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA