Opony run flat

Opony
Run Flat

Na koniec świata i 80 km dalej

Najpopularniejsze modele opon Run Flat

Pirelli P Zero
5,5

803 opinie

Od 514 szt.
Michelin Pilot Sport 4
5,7

512 opinii

Od 437 szt.
Continental ContiSportContact 5
5,4

603 opinie

Od 369 szt.

Czym są opony Run Flat?

Opona Run Flat umożliwia jazdę po jej przebiciu i pozwala na bezpieczne przejechanie średnio 80 km z prędkością do 80 km/h.

Opony Run Flat zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa. Po ich przebiciu nie ma ryzyka utraty panowania nad samochodem przy jeździe z dużą prędkością. Opony tego typu są najczęściej montowane w samochodach wyższej klasy, dysponujących dużą mocą silnika.

Opony typu Run Flat

Ze względu na swoją wyjątkową konstrukcję, opony Run on Flat są nieco droższe od standardowych modeli i zapewniają gorszy komfort jazdy – są sztywniejsze, przez co gorzej tłumią nierówności. Wyższa masa opony wpływa również na wzrost oporów toczenia i zwiększenie zużycia paliwa. Mimo wad, opony Run Flat uważane są za doskonałe rozwiązanie, które poprawia bezpieczeństwo i zwiększa wygodę kierowcy (brak konieczności natychmiastowej zmiany koła).

System Run Flat

Ich stosowanie wymaga sprawnych czujników ciśnienia w kołach.

Samochód musi zostać do nich odpowiednio dostosowany: posiadać specjalne zawieszenie i odpowiednio zestrojone systemy elektroniczne (np. ABS, ESP).

Montaż opon Run Flat może odbyć się wyłącznie w profesjonalnych zakładach wulkanizacyjnych, posiadających odpowiedni sprzęt.

System Run Flat

Producenci posiadają własne systemy rozwiązań pozwalające na zakwalifikowanie ich do technologii Run Flat. Można je podzielić na trzy podstawowe grupy: wzmocniona konstrukcja, samouszczelniające oraz pierścień nośny. Mimo różnic idea opon run on flat jest jedna - umożliwiają bezpieczne przejechanie sporej odległości po przebiciu ogumienia.

O wzmocnionej konstrukcji
Goodyear
ROF (RunOnFlat)
Continental
SSR (Self Supporting Runflat)
Bridgestone
RFT (Run Flat Tire)
Dunlop
ROF (RunOnFlat)
Firestone
SSR (Self Supporting Runflat)
Dunlop
RFT (Run Flat Tire)
Continental
XRP (eXtended Run-Flat Performance)
Goodyear
RFT (Run Flat Tire)
Pirelli
SSR (Self Supporting Runflat)
Bridgestone
Driveguard
Goodyear
ROF (RunOnFlat)
Firestone
XRP (eXtended Run-Flat Performance)
Samouszczelniające
Goodyear
ContiSeal
Continental
Protectis
Bridgestone
SWS (Safety Wheel System)
Pierścień nośny
Dunlop
PAX
Continental
Support Ring (BSR)
Goodyear
ContiSupportRing

Opinie naszych klientów o oponach Run Flat:

  • Robert Marek 4,5

    Bridgestone RE050 A1

    Opony były zakupione za pierwszym razem z indeksem V dla rozmiaru 225/45R17 i z indeksem W dla rozmiaru 255/40R17. Obie opony były produkcji polskiej. Niestety opony błyskawicznie się ząbkowały i robiły się coraz głośniejsze, zewnętrzne wyząbkowane klocki zużywały się błyskawicznie jakby były ścięte w stosunku do reszty opony. Szerszy tył 255 opona skończyła się po dwóch sezonach letnich. Wtedy powstał dylemat, czy kupować te opony, czy zmienić na inne. Dostępne w sklepie Oponeo były akurat opony 255/40R7 z wyższym indeksem Y i okazało się że ten indeks jest produkowany na Węgrzech, jest to zupełnie inna opona, nie ma tych wad co opona polska z indeksem W. Węgierska wersja zużywa się Więcej > równomiernie jest zdecydowanie cichsza, nie widać ząbkowania ani ścięcia na zewnętrznych klockach . Opona jest po dwóch sezonach i ma około 40-50% zużycia (polska była już do wyrzucenia). Pod koniec roku 2022 zakupiłem na przód również opony z indeksem Y 225/40R17, które także okazały się produkcji węgierskiej, będą użytkowane w przyszłym sezonie mam nadzieję, że będą również bezproblemowe jak węgierska wersja na tył.
  • Wojtek 5,5

    Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

    Bardzo dobre opony, wcześniej miałem opony Goodyear Efficientgrip, które gorzej radziły sobie na mokrej nawierzchni. Aktualnie Eagle F1 Asymmetric 3 mam zamontowane na przodzie i tyle. Wcześniej tył potafił stracić przyczepność podczas dynamicznego ruszania, teraz zdarza się to dużo rzadziej. Opony oczywiście z Runflat. Gorąco polecam do BMW. Więcej >
  • Bartek 5,5

    Dunlop SP Sport MAXX TT

    Na co dzień jeżdżę spokojnie, bo wożę rodzinę. Ale gdy jestem sam na sam z autem… lubię poczuć jego moc i swoją adrenalinę. Opony na maxxa drogi się trzymają i podczas hamowania auto w mig zatrzymają. Autostrada to dla nich wymarzona droga, choć i szybki zakręt to żadna trwoga. Wśród wielu zalet jeszcze jedną mają – podczas parkowania felgi zabezpieczają. Dlatego opony Dunlop SP Sport MAXX TT polecam. A gdy już je kupisz - czerpanie przyjemności z jazdy zalecam. Więcej >
  • CB_Kwiat 5,5

    Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

    Opona o naprawdę dobrych parametrach. Świetnie trzyma zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Szczególnie w zakrętach czuć to trzymanie. Opony mimo niskiego profilu zaskakująco miękkie, tzn. dobrze tłumią nierówności nawierzchni. Co dla mnie szczególnie istotne to ich cichość - przejeździłem cały sezon z otwartym dachem i muszę przyznać, że szumu toczenia nie słyszałem :). Jest to z pewnością wyższa półka cenowa, ale wg mnie warto! Więcej >

Szybka wymiana opon? Z nami to proste

Zamów opony przez telefon lub Internet. Zrób to samodzielnie lub z pomocą naszego eksperta.

Wybierz adres dostawy lub najbliższy serwis montażu. Do wyboru masz 1128 warsztatów w całym kraju.

Odbierz opony od kuriera lub zamontuj w wybranym serwisie w dogodnym dla Ciebie terminie.