Zalety wynikające z posiadania dobrych opon zimowych, są nie do przecenienia zwłaszcza wtedy, gdy temperatura drastycznie spada, a drogi pokrywa lód lub warstwa śniegu. Trudno wówczas zachować odpowiednią przyczepność auta oraz precyzyjnie je prowadzić. Aby wybór nowych „zimowek” był jak najprostszy, przygotowaliśmy zastawienie modeli najlepiej ocenianych przez naszych klientów. Tym razem skupimy się na ogumieniu w rozmiarze 195/65 R15.

Kierowcy stojący przed wyborem nowego kompletu opon na sezon zimowy, często nie wiedzą, na który model warto postawić, aby spełniał on oczekiwania w 100%. W takim przypadku pomocne okazują się opinie innych użytkowników na temat posiadanego przez nich ogumienia. Te znajdziemy na portalu Oponeo i zachęcamy wszystkich niezdecydowanych na zapoznanie się z nimi. Być może niejednemu pomogą one podjąć decyzję o zakupie odpowiedniego kompletu do własnych czterech kółek.

Nie jesteś pewien, czy ten wymiar będzie odpowiedni do twojego auta?

Pomoże Ci nasz konfigurator doboru opon.


zaśnieżona drogaZimą należy być przygotowanym na najtrudniejsze warunki na drogach.

Ranking opon zimowych 195/65 R15*

Ogumienie w rozmiarze 195/65 R15 montowane są m.in. w takich samochodach (w zależności od wersji nadwozia i wyposażenia), jak Volkswagen Passat, Opel Astra, Renault Megane, Ford Focus, Skoda Octavia i Kia Cee’d.

Poniżej prezentujemy zestawienie najlepiej ocenianych modeli w tym rozmiarze przez klientów Oponeo:

 Model Ocena
Michelin Alpin 65,55
Nokian WR Snowproof5,5
Continental WinterContact TS 8605,5
Nokian WR D45,45
Nokian WR D35,4

*Ranking został stworzony na podstawie ocen przyznanych przez klientów Oponeo między styczniem 2019 a październikiem 2020 roku. Obowiązywała skala od 1 do 6. W zestawieniu znalazły się modele, które zdobyły minimalną wymaganą liczbę opinii. Wyniki widoczne w naszym sklepie mogą się różnić od tych ujętych w zestawieniu, przedstawione oceny dotyczą wyłącznie opon w rozmiarze 195/65 R15.

Michelin Alpin 6

Stawkę otwiera opona należąca do klasy premium – Michelin Alpin 6, która doskonale sprawdza się w autach osobowych i niejednokrotnie została wyróżniona w branżowych testach. Jak wskazuje jej nazwa, trudne, zimowe warunki niestraszne będą temu modelowi, zwłaszcza, gdy na jezdni znajdować się będzie warstwa śniegu.

Francuski producent zadbał o każdy szczegół, który ma niebagatelne znaczenie w kwestiach trakcji i bezpieczeństwa podróżujących osób. Dużą uwagę przyłożono do konstrukcji oraz mieszanki. Technologia EverGrip odpowiada za znakomite parametry jezdne przez cały okres eksploatacji. Ma to związek z ukrytymi pod warstwą gumy specjalnymi rowkami, które to otwierają się w trakcie procesu zużywania bieżnika. Z kolei mieszanka gumowa Traction Booster Compound znajdująca się w Alpin 6 nie bez przyczyny uznawana jest za doskonałą. Odpowiada ona za niebywałą przyczepność na śniegu, dlatego zostaje zachowany najwyższy poziom bezpieczeństwa podczas jazdy zimą.


Co sadzą o Michelin Alpin 6 nasi klienci?


70% przebiegu robię w dalekich trasach (często w Niemczech) i dlatego potrzebuję opony zimowej, która sprawdzi w się na autostradach przy prędkościach 140-160 km/h. Wprawdzie Michelin Alpin 6 na suchej nawierzchni jest nieco głośniejsza od opon letnich tej samej marki, ale nie jest to uciążliwe. Na mokrym asfalcie daje duże poczucie bezpieczeństwa, dzięki doskonałej przyczepności poprzecznej (pokonywanie zakrętów) i wzdłużnej (hamowanie). Tej zimy był dosłownie jeden śnieżny dzień, ale nawet wtedy energiczne ruszanie na ośnieżonych uliczkach nie powodowało interwencji ESP, podczas gdy na letnich oponach duży moment obrotowy diesla wręcz uniemożliwia ruszenie z miejsca. Jeśli chcesz, by Twój samochód zachował swój nieco sportowy charakter także zimą, Michelin Alpin 6 jest właśnie tym, czego szukasz. [SokoleOko]

Bardzo dobra przyczepność niezależnie czy to mokra nawierzchnia, czy pokryta śniegiem lub błotem pośniegowym. Testowane w warunkach górskich jak i podczas codziennej jazdy. [Paweł G]

Nokian WR Snowproof

Kolejną pozycję zajmuje Nokian WR Snowproof, fińskiej produkcji. Jest to model należący do marki premium, który gwarantuje pełnię bezpieczeństwa zimą i doskonałą kontrolę nad pojazdem, w każdych, nawet najbardziej wymagających warunkach. Tajemnica właściwości tego ogumienia tkwi przede wszystkim w wykorzystanej mieszance gumowej o nazwie Alpine Grip. Zaawansowany skład: naturalny kauczuk, krzemionka oraz polimery, odpowiadają za wspomaganie precyzyjnego prowadzenia. W połączeniu ze zoptymalizowanymi blokami i rowkami bieżnika oraz wypustkami Snow Claws można mówić o doskonałej przyczepności podczas hamowania i ruszania, zwłaszcza na zaśnieżonej nawierzchni. 

Dodatkowo wszelkie zalegające na powierzchni drogi opady są precyzyjnie odprowadzane spod czoła opony, aby auto nie wpadało w poślizg. Ogumienie Nokian WR Snowproof cechuje także obecność autorskich stabilizatorów Brake Booster, które w teorii oznaczają ząbkowane strefy barkowe, co wpływa na niezawodne zatrzymanie pojazdu. Fiński model nie generuje dużego hałasu, a to za sprawą technologii wyciszającej ścianę boczną.

Za co nasi klienci doceniają Nokian WR Snowproof?

Jestem szczęśliwym posiadaczem dwóch zestawów Nokianów w obu moich samochodach. Po przetestowaniu w Citroenie modelu WR D4 wiedziałem, że przy zbliżającej się wymianie opon zimowych w Fordzie będę wybierał jedynie z oferty marki Nokian. Padło na następcę WR'ek, czyli model Snowproof. Mimo łagodnej zimy w tym sezonie udało się przetestować je w zamieci śnieżnej w górach i egzamin zdały 10/10. Krótka droga hamowania zarówno na suchej czy mokrej, jak i ośnieżonej nawierzchni. Najbardziej zaskoczony byłem trzymaniem trakcji w zakrętach, jadąc po 5 cm warstwie błota pośniegowego. Podsumowując: najlepsze opony zimowe, jakie miałem okazję testować. [Filip]

W tym roku pierwszy raz zdecydowaliśmy się na zakup opon Nokian WR Snowproof i powiem, że był to znakomity wybór. Opony świetnie się sprawdzają nawet w trudnych górskich warunkach, i bardzo dobrze trzymają się śliskiej nawierzchni. Ich wielką zaleta jest również ich „cisza” opony kompletnie bezgłośne, nie tak jak inne zimówki. Polecam, świetne opony. [Damian]

Continental WinterContact TS 860

Pierwszą trójkę zamyka kultowy model marki Continental – WinterContact TS 860, który ze względu na satysfakcjonujące właściwości został wielokrotnie wyróżniony w licznych testach znanych i cenionych organizacji motoryzacyjnych.

To tylko potwierdza doskonałą jakość i wysokie osiągi. Niemiecki producent w procesie produkcji położył duży nacisk na zastosowaną mieszankę gumową. Zawiera ona związki krzemionki i polimerów, które gwarantują skrócenie drogi hamowania na mokrej drodze, a także trakcję na śniegu, lodzie oraz w deszczu. Zmodyfikowano również rzeźbę bieżnika. Ta posiada nowoczesną konstrukcję z rowkami obwodowymi oraz 3D, dlatego zostaje zachowany najwyższy poziom przyczepności i ochrona przed poślizgami. Dodatkowo opady są doskonale odprowadzane na zewnątrz opony, dlatego jazda w trudnych warunkach atmosferycznych pozostaje nadal bezpieczna.


Dlaczego warto postawić na Continental WinterContact TS 860?

Bardzo dobre opony, świetnie trzymają się na mokrym. Zaskoczony byłem przyczepnością i prowadzeniem na błocie pośniegowym, dało się jechać bardzo pewnie. Zużycie paliwa i głośność na przyzwoitym poziomie. Polecam ;) [Marcin]


Na śniegu opony spisują się bardzo dobrze, ale największym zaskoczeniem był lód, opony również poradziły sobie bardzo dobrze na oblodzonej nawierzchni co dało komfort jazdy w trudnej sytuacji. Polecam jako dobrą oponę zimową. [Grzegorz]

Nokian WR D4

Na czwartek pozycji uplasowała się ponownie opona  marki Nokian – model WR D4. Powstał on dzięki wiedzy i doświadczeniu fińskich inżynierów. Kto, jak nie mieszkańcy dalekiej północy, wie więcej o wymagających zimach? To właśnie ta marka jako pierwsza wymyśliła ogumienie, przeznaczone do jazdy w chłodniejszych miesiącach i do dziś pozostaje liderem w tej dziedzinie. 

Nokian WR D4 pozwala na pewne prowadzenie samochodu, nawet podczas bardziej dynamicznych manewrów. Przy tym zapewnia również wysoki komfort oraz obniżone opory toczenia. Wszystko dzięki zaawansowanemu bieżnikowi oraz innowacyjnej mieszance gumowej Nokian Twin Trac Silica. Model od kilku lat cieszy się nie tylko niesłabnącym zainteresowaniem kierowców, ale i pochlebnymi opiniami niezależnych ekspertów, co odzwierciedlają wyniki testów.


Tak nasi klienci zrecenzowali oponę Nokian WR D4:

Przejechałem około 2000 km do tej pory, w tym sporo na autostradzie. Pierwszą rzeczą, która mnie zaskoczyła był spokój i płynność jazdy w pierwszej podróży (prawie 400 km na autostradzie - dość dużo na właśnie zamontowane opony). Spodziewałem się, że będą większe wibracje na kierownicy i hałasu wewnątrz przy 130 km/h, a samochód był w rzeczywistości tylko nieznacznie głośniejszy niż na poprzednich oponach letnich Dunlop. Nie miałem okazji przetestować opon w ulewnym deszczu lub śniegu, ale na podstawie opinii, które czytałem widzę, że nie należy martwić się o ten aspekt. Moją jedyną wątpliwością była jazda w najtrudniejszych warunkach zimowych, ale zweryfikowałem je pozytywnie. [Marian]

Przejechałem na tych oponkach całą zimę po lodzie i śniegu, bardzo dobrze trzymają się drogi. Bardzo dobrze radziły sobie w górach na zaśnieżonych i oblodzonych dróżkach górskich. Polecam. [Hubert]

Nokian WR D3

Stawkę zamyka popularna w tym rankingu marka Nokian. Tym razem jest to opona WR D3, czyli poprzedniczka wersji uplasowanej oczko wyżej. Ogumienie powstało z myślą o pracy w ekstremalnych warunkach, dlatego doskonale radzi sobie z jazdą po mokrej, ośnieżonej, a nawet oblodzonej nawierzchni.

Producent zadbał o maksymalną powierzchnię styku opony z drogą, przez co przyczepność jest na wysokim poziomie, a bezpieczeństwo podróżowania wzrasta. Elastyczna i wytrzymała mieszanka sprawdza się w niskich temperaturach, a dodatkowo odpowiada z niskie opory toczenia. Jej właściwości gwarantują również wolniejsze zużywanie się bieżnika, a doskonałe osiągi są możliwe przez cały okres eksploatacji. Nokian WR D3 przypadną do gustu osobom chcącym czuć się pewnie za kierownicom podczas wymagających warunków zimowych.

Co nasi klienci mają do powiedzenia na temat tego modelu?

Naprawdę świetna opona. Jeździłem na różnych zimówkach, m.in. Goodyear UltraGrip 7, BFGoodrich GForce Winter, Kleber Krisalp HP, Fulda Kristall Montero i Nokian WR D3 jest naprawdę najlepszą z nich. W dobrej cenie dostajemy produkt, który osiągami może spokojnie równać się z Dunlopami i Continentalami. Na śniegu rewelacja. Wgryza się aż miło. Na mokrej nawierzchni ABS ani razu mi się nie włączył. Zjeżdżając z autostrady ślimakiem pokrytym rozjeżdżonym śniegiem i błotem spokojnie można jechać tak jak latem na suchej nawierzchni. Nie zdarzyło mi się, aby auto straciło przyczepność. Jeśli chodzi o hałas to również jest nieźle. Najcichsze nie są, ale nie przeszkadzają w długiej trasie. Gorąco polecam! [Paweł]

Bardzo dobry zakup. Opony świetnie sprawują się na suchej i mokrej nawierzchni, zarówno przy dodatniej, jak i ujemnej temperaturze. Jazda po błocie pośniegowym, czy też górskim śniegu nie sprawia żadnych trudności. Opony ciche. Drugi komplet używany w SEAT LEON również oceniany samymi superlatywami. Polecam zakup i użytkowanie. [WWW]

Jak kupić dobre opony na zimę?

Aby mieć pewność, że nowe opony będą spełniały nasze oczekiwania i wspomogą nas podczas zimowych wojaży, warto poświęcić nieco czasu na właściwe ich dobranie. Muszą one pasować przede wszystkim do tego, gdzie i jak się poruszamy. Inne modele sprawdzą się bowiem u kierowców, którzy pokonują długie autostradowe trasy z dużą prędkością, a inne spełnią oczekiwania osób robiących małe przebiegi i jeżdżących głównie po mieście.

Kolejnym czynnikiem mogącym mieć wpływ na decyzję są opinie innych kierowców oraz wyniki badań przeprowadzanych przez niezależne organizacje. Nie można również zapomnieć o doborze właściwego rozmiaru opon – w innym razie nie będą one zapewniały bezpieczeństwa i mogą niekorzystnie wpływać na stan techniczny auta.