Wielu kierowców ufa najbardziej innym… kierowcom. Dlatego przy wyborze konkretnego modelu opon kierują się nie tylko testami, ale także opiniami innych posiadaczy samochodów. W tym tekście przedstawiamy zdania kierowców na temat ogumienia w rozmiarze 185/65 R15. Jeśli planujesz zakup opon w tym rozmiarze, koniecznie przeczytaj nasz tekst!  

Najlepsze opony zimowe 185/65 R15.Najlepsze opony zimowe 185/65 R15.

Pod uwagę wzięliśmy opinie, którymi podzielili się z nami kierowcy. Na ich podstawie możesz ocenić, które opony będą dla Ciebie najlepsze. Ogumienie w rozmiarze 185/65 R15 montowane jest do wielu samochodów klasy kompaktowej, a także innych. Są to między innymi Alfa Romeo 147, Audi A4, Citroen C3, Dacie Logan i Sandero, BMW serii 3, Peugeot 207, Hyundai i30, Mercedes Klasa A i Opel Astra.  

Nie wiesz jaki rozmiar pasuje do Twojego auta? 

Skorzystaj z konfiguratora doboru opon!

Ranking opon zimowych 185/65 R15*

Model
Średnia ocena
Nokian WR Snowproof5,45
Nokian WR D45,4
Dębica Frigo 25,25
Kormoran Snow5,25
Pirelli Cinturato Winter5,25

*Stan na wrzesień 2020 roku. Opony oceniane są w skali od 1 do 6, gdzie 6 to najwyższa możliwa nota. W wynikach nie uwzględniono modeli, które nie uzyskały wymaganej liczby wystawionych opinii. Oceny prezentowane na naszej stronie mogą nieznacznie odbiegać od prezentowanych, ponieważ zliczają one opinie ze wszystkich rozmiarów.

Nokian WR Snowproof

Nokian WR Snowproof to najlepsza opona zimowa w rozmiarze 185/65 R15 – twierdzą kierowcy, którzy zdecydowali się podzielić swoją opinią. Model otrzymał ocenę 5,45 w 6-stopniowej skali, co jest znakomitym wynikiem. W każdej podkategorii – jazda po suchej nawierzchni, mokrej nawierzchni i na śniegu oraz błocie pośniegowym – otrzymał świetne noty.  

W oponie zastosowano mieszankę Alpine Grip. Łączy ona naturalny kauczuk, funkcjonalne polimery i krzemionkę. Co to oznacza dla kierowcy? Samochód nie wpada w poślizg, hamowanie jest precyzyjne, a jazda cicha. Za hamowanie i przyspieszanie na śniegu odpowiadają specjalne wypustki Snow Claws. To wszystko przekłada się na znakomitą ocenę wśród kierowców.  

Zdaniem naszych użytkowników:

Na oponach przejechałem 200 km - wyciszyły się trochę. Na suchej i mokrej nawierzchni w obniżonej temperaturze bardzo dobrze trzymają się, a na śniegu to dopiero jest zabawa. Jak dla mnie super. 

Artur ze Skrzyszowa

Naprawdę dobre opony, w tej cenie nie znam nic lepszego, a trochę kilometrów robię, bo jeżdżę na TAXI. Polecam nie tylko na miasto, ale i poza.

Leszek N

Opony bardzo przyczepne i ciche. W zasadzie nie odczuwa się różnicy w prowadzeniu po zmianie opon z letnich na zimowe.

Michał



Nokian WR D4

Na drugim stopniu podium znalazł się model Nokian WR D4, który osiągnął znakomitą średnią ocen – 5,40. Podobnie jak poprzednio omówiony model z Finlandii, opona uzyskała bardzo wysokie noty w każdej podkategorii. Kierowcy, którzy mieli okazję testować to ogumienie, wyróżnili je przede wszystkim ze względu na dobrą przyczepność nawet w trudnych warunkach.

W oponie zastosowano mieszankę Nokian Twin Trac Silica. Zawiera ona naturalną gumę, krzemionkę i olej rzepakowy. Dzięki temu przyczepność na mokrej nawierzchni jest na najwyższym poziomie. Inna zaletą tej mieszanki jest niższe zużycie paliwa. W modelu WR D4 wykorzystana także technologię Silent Sidewall, która minimalizuje hałas, dobiegający do kabiny samochodu. 

Zdaniem naszych użytkowników:

Przesiadłem się z opon budżetowych, różnica jest wyraźna pod każdym względem. Nic nie słychać podczas jazdy, prowadzi się gładko, a w sytuacji, gdzie gwałtowne hamowanie było potrzebne, nie zawiodły (z poprzednimi pewnie miałbym zderzak do wymiany). Średnie spalanie spadło o 0,2l/km, ale nie wiem, czy opony, czy ja jeżdżę delikatniej, żeby mi silnik ciszy nie zakłócał.

Deil

Bardzo cicha opona. Samochód dobrze się prowadzi, nawet przy wyższych temperaturach. Nie czuć, że jest to opona zimowa.

Damian

Opony dobre. W porównaniu do starych, które swoje lata już miały, to niebo i ziemia. Na suchym przyczepne, na lekko mokrym też trzymają. Do tej pory, przy średniej nawierzchni, to tylko dwa razy koła się odkleiły od asfaltu i zabuksowały przy ruszaniu. I raz jedno koło puściło na lodzie. Ale wiadomo, na lodzie tylko kolce by pomogły. Podczas hamowania też się dobrze trzymają, aczkolwiek nie wiem, jak z dużymi prędkościami, ponieważ jest parszywa pogoda jadę wolniej, ale koła nie ślizgają się. Raz jechałem w gęstą śnieżycę, gdzie jeszcze maszyny nie ruszyły i nie sypały solą. Widoczność znikoma, na asfalcie gruba warstwa śniegu. Ale ani razu nie poślizgnąłem się, więc na pewno opony są lepsze od starych. Także w tej chwili polecam. Dobra jakość za dobrą cenę.

Michał


Dębica Frigo 2

Dębica Frigo 2 to jeden z najchętniej wybieranych modeli „zimówek” w Polsce. To nie powinno dziwić, w końcu wybieramy rodzime marki. Trzeba jednak szczerze przyznać, że Dębica jest częścią amerykańskiego Goodyeara. Dzięki temu mariażowi we Frigo 2 zastosowano technologie, znane z innych, droższych modeli koncernu. 

Jednym z tych patentów jest wykorzystanie w mieszance dodatku krzemionki. To przekłada się na lepszą elastyczność w niższych temperaturach. Lamele są gęsto umiejscowione, przez co opona zachowuje się świetnie także podczas jazdy w błocie i śniegu.

To się przełożyło na dobre oceny. Średnia 5,25 jest znakomitym wynikiem. Musimy wziąć pod uwagę, że Dębica reprezentuje klasę ekonomiczną, a co za tym idzie ceny opon są znacznie niższe niż modeli np. premium.

Co sądzą na temat Dębicy Frigo 2 kierowcy?

Dla mnie idealne. Nie jestem zwolennikiem ekstremalnych wyczynów i ryzyka na drodze. Te opony dają mi pewność i nie zawiodły mnie nigdy. A jest to kolejny zakupiony przeze mnie komplet. Kiedyś dla Golf IV, ostatnie 5 lat Fiat Linea, obecne do nowego Fiat Tipo.

Andrzej

Jeżdżę na Dębicach od lat i na razie nie mam problemów. Samochód często jest obciążony, a jednak opony jakoś nadmiernie nie ścierają się. Trzeba uważać na mokrej nawierzchni, ale z tym ma chyba problem większość producentów opon (jeździłem też na innych oponach). Na dużym śniegu nie ma sobie równych. Polecam.

Mirek

Kormoran Snow 

Kormoran Snow zajął w naszym zestawieniu czwarte miejsce. To kolejna opona polskiej produkcji, co zapewne miało wpływ na wybór kierowców. Podobnie jak Frigo 2 model reprezentuje klasę budżetową. To z kolei przekłada się na atrakcyjną cenę.

Co ważne, opona ma swoje atuty, a kierowcy ocenili ją na 5,25. W opiniach podkreślają, że model świetnie się sprawuje nawet w trudniejszych warunkach. 

W Kormoran Snow zastosowano bieżnik kierunkowy z masywnymi i szerokimi klockami. To przekłada się na lepsze odprowadzanie błota i śniegu. W mieszance wykorzystano naturalny kauczuk, sadzę i krzemionkę. Taki skład umożliwia jazdę w niskich temperaturach bez utraty świetnych właściwości.   

A co konkretnie piszą o nich sami użytkownicy?

Przede wszystkim opony bardzo dobrze trzymają się drogi. Pomimo śniegu, błota, deszczu czy suchej nawierzchni opony zdają egzamin wzorowo. Do tego wszystkiego dochodzi fakt że opony zachowują się stosunkowo cicho na różnego rodzaju drogach.

Dominik Warda

Bardzo dobre opony. Ma agresywny bieżnik (na śniegu zachowuje się idealnie, wgryza się nawet w bardzo zlodzony śnieg), ale doświadczenia z Austrii pokazały, że na suchej nawierzchni są stosunkowo ciche. Polecam!

Michał Tęczyński


Pirelli Cinturato Winter

Pirelli Cinturato Winter to przedstawiciel klasy premium. Producent nie poszedł na żadne kompromisy i zastosował zaawansowane technologie. To przełożyło się na dobrą ocenę – 5,25.

Kształt lameli zapobiega ślizganiu się auta na śniegu i błocie pośniegowym. Rowki ułożone są w kształcie litery "V", co ułatwia usuwanie nadmiaru wody. Opona zawdzięcza swoje właściwości także zaawansowanej mieszance gumowej. Została ona specjalnie opracowana pod kątem jazdy w niskich temperaturach.


Jakie zdanie na temat „włoszek” mają kierowcy?

Polecam gorąco opony Pirelli, bardzo dobrze trzymają się nawierzchni podczas deszczu czy śniegu. Hamowanie odbywa się bez zarzutów. Głośność jest umiarkowana, więc naprawdę nie mam żadnych zastrzeżeń!

Marta

Opona PIRELLI Cinturato Winter to produkt koncernu marki premium, który za cel stawia sobie bezpieczeństwo i trakcję na śniegu. Mieszkam w górach, więc idealnie wpasowuje się w moje potrzeby. Już po pierwszych serpentynach nabrałem pewności, że wybór był właściwy. A kolejne kilometry pokonywanych tras po lodzie, śniegu, w błocie pośniegowym, na mokrej i suchej nawierzchni tylko to potwierdziły. Charakteryzują się bezwarunkową kontrolą i niesłychanie cichą pracą, po prostu polecam!

Marcin

Jak znaleźć opony zimowe dostosowane do swoich potrzeb?

Opony przedstawione w zestawieniu to najlepiej ocenione przez kierowców przez ostatni rok modele zimowe w rozmiarze 185/65 R15. Każda z pięciu przedstawionych propozycji ma swoje mocne strony, jednak najważniejsze, aby model był odpowiednio skrojony pod indywidualne potrzeby kierowcy. Inne ogumienie będzie dobrze służyć osobie regularnie odbywającej dalekie trasy autostradami, inne kierowcy często pokonującemu boczne drogi w górach.

Wybierając nowe ogumienie, warto zwrócić uwagę nie tylko na oceny innych kierowców, ale także opisy producentów oraz wyniki testów przeprowadzanych przez organizacje motoryzacyjne. Większa liczba perspektyw pozwoli Ci skutecznie wybrać opony adekwatne do własnych potrzeb.

Warto również przeanalizować etykiety dołączone do opon. Choć nie dotyczą one typowo zimowych parametrów, to zawierają informacje osiągach takich, jak poziom generowanego hałasu, efektywność paliwowa oraz hamowanie na mokrej nawierzchni.