Menu

Czy znalazłeś informacje, których szukałeś?

Historia opon Hifly

aktualizacja: 06 listopada 2014
OPONEO.PL

Hifly to jedna z trzech eksportowych marek chińskiego koncernu Shandong Hengfeng Rubber, notowanego w czołowej trzydziestce największych producentów ogumienia na świecie.

Wysoki lot z Dongying City

Hifly? Słysząc tę nazwę, Amerykanie, jak i również anglojęzyczna część zachodniego świata, zapisałaby ją na przykład tak: „High Fly”. Czyli „lecieć wysoko” lub „wysoki lot” (czyli „High Flight”). Jak to bywa z wieloma młodszymi markami na oponiarskim rynku, szczególnie z jego azjatyckich zakątków, już sam szyld firmy powinien zwracać uwagę na szczególne wrażenia płynące z jazdy samochodem. Z Hifly jest podobnie, choć oczywiście producentowi tego ogumienia chodzi zapewne nie tyle o dosłowny „wysoki lot”, co o stabilność i bezpieczeństwo nie ponad, a na jezdni, zaś przy okazji – o wolność i nieskrępowanie zapewniane słowami owej przenośni.

Tak, jak zaznaczyliśmy na wstępie, dzieje marki Hifly są od początku związane z losami koncernu Shandong Hengfeng Rubber & Plastic Co. Ten z kolei (często nazywany skrótowo Hengfeng) został założony w 1995 roku w miejscowości Dongying City, w prowincji Shandong na wschodnim wybrzeżu Chin. W przemysłowym regionie zlokalizowanym w okolicach delty Rzeki Żółtej (Huang He) zaczęła działać fabryka przeznaczona do produkcji ogumienia i innych towarów gumowych.

historia marki hifly
W ofercie Hifly znajdują się opony przeznaczone do różnego rodzaju pojazdów.

Know-how z zagranicy

Na powierzchni 1,6 km kw. Hengfeng wybudował zakład przystosowany do wytwarzania większości typów opon. Zaczynał od modeli radialnych przeznaczonych do samochodów ciężarowych, lekkich ciężarówek i różnej wielkości aut dostawczych. Następnie gama poszerzyła się o opony do aut osobowych. Szefowie Shandong Hengfeng Rubber uznali, że konieczne jest stworzenie własnego brandu, pod szyldem którego oferowane będzie ogumienie produkowane w Dongying. W ten sposób, jeszcze pod koniec 1995 roku powstała marka Ovation. Następnie zarejestrowano Hifly Tires, zaś później portfolio SHR poszerzyło się o marki Sunfull, Onyx i Gallant Tires.

Chińska firma chwali się zakrojoną na szeroką skalę, międzynarodową współpracą, jaką nawiązała podczas budowania i wyposażania fabryki, przygotowywania procesu technologicznego, a także tworzenia własnego centrum badań i rozwoju, w którym dziś projektowane i opracowywane są jej opony. Maszyny, produkcyjny know-how i pozostała wiedza niezbędna do zbudowania podwalin silnego przedsiębiorstwa w branży, pochodziła od rynkowych potentatów z Europy, Stanów Zjednoczonych i Japonii. Niestety, nie wiemy, o jakie dokładnie firmy chodzi - nazwy producentów, którzy współpracowali z Hengfeng w tym zakresie, objęte są tajemnicą handlową.

reklama marki hifly
Firma znajduje sie na 30. miejscu na świecie pod względem ilości sprzedawanych opon.

Z myślą o karierze międzynarodowej

Żadnym sekretem nigdy nie były natomiast cele chińskiego producenta. Od samego początku istnienia marki Hifly, podobnie zresztą jak siostrzanej Ovation, ich zamierzeniem było możliwie szybkie przedarcie się na zagraniczne rynki zbytu, na których ogumienie „made in China” cieszy się rosnącą popularnością i coraz większym zaufaniem. Nie było to łatwe zadanie, biorąc pod uwagę ogromną konkurencję panującą w segmencie opon budżetowych choćby w Europie.

Udało się m.in. w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, gdzie przedsiębiorstwo z Chin dość szybko zaczęło notować niezłe wyniki sprzedaży. W minionej dekadzie po raz pierwszy wylądowało też w Europie. Innymi istotnymi krajami z punktu widzenia sprzedaży ogumienia Hifly, są m.in. Australia, Brazylia, kraje Bliskiego Wschodu, kraje północnej Afryki oraz Republika Południowej Afryki, Indonezja oraz inne państwa Azji Południowo-Wschodniej (m.in. Wietnam, Malezja, Singapur i Tajlandia). Kolejne fazy zagranicznej ekspansji były możliwe dzięki współpracy z międzynarodowymi dilerami, takimi jak choćby hiszpański dystrybutor Tisseur, który przedstawił opony chińskiej marki na rynkach Ameryki Południowej (Kolumbia, Urugway i Chile), w Afryce Północnej (Maroko) oraz w Hiszpanii i Portugalii.

reklama opon hifly
Opony "made in China" cieszą się coraz większą popularnością wśród europejskich kierowców.

W top 30 na świecie

Wzmożona aktywność eksportowa sprawiła, że u progu bieżącej dekady sprzedaż opon marek z katalogu Shandong Hengfeng Rubber przekroczyła poziom 900 milionów dolarów, co w 2012 roku po raz pierwszy dało koncernowi miejsce w rankingu największych producentów ogumienia na świecie, lokując go na 30. pozycji. Obecnie w fabryce w Dongying City rocznie produkuje się 4 miliony sztuk ciężarowych i autobusowych opon radialnych i 14 milionów sztuk radialnego ogumienia do samochodów osobowych. Chińska firma zatrudnia obecnie ponad 6 tysięcy osób.

 

Kup opony Hifly

 

dlaczego warto kupić w oponeo

Kopiowanie treści surowo wzbronione. Zobacz konsekwencje prawne
Napisz komentarz
Dodaj komentarz