Kalkulator ET felg aluminiowych

Posiadana felga

Przykładowe auto
Górna połowa felgi

Szerokość:

ET: mm

Dystans: mm

Nowa felga

rysunek poglądowy

Dolna lewa strona felgi Dolna środkowa strona felgi Dolna prawa strona felgi

Szerokość:

ET: mm

Dystans: mm

W stosunku do wzorcowej felgi, nowa
felga będzie:

  • - mm od strony
    zewnętrznej
  • - położona mm od elementów
    zawieszenia
Szukaj felg

Polecane modele felg

19"
  • czarny
  • połysk

Cena katalogowa 1 941

1 379 szt.

Darmowa dostawa

Kup
Dostawa 6-7 dni roboczych
19"
  • czarny
  • polerowany front

Cena katalogowa 2 071

1 449 szt.

Darmowa dostawa

Kup
Dostawa 6-7 dni roboczych
18"
  • czarny
  • mat

Cena katalogowa 1 710

1 454 szt.

Darmowa dostawa

Kup
Dostawa 10 dni roboczych
18"
  • grafitowy
  • mat

Cena katalogowa 2 850

2 423 szt.

Darmowa dostawa

Kup
Dostawa 7 dni roboczych
18"
  • czarny
  • polerowany front
1 704 szt.

Darmowa dostawa

Kup
Zapytaj o dostępność
18"
  • pomarańczowy
  • połysk
2 850 szt.

Darmowa dostawa

Kup
Zapytaj o dostępność
18"
  • czerwony
  • mat
2 850 szt.

Darmowa dostawa

Kup
Zapytaj o dostępność
18"
  • biały
  • połysk
2 850 szt.

Darmowa dostawa

Kup
Zapytaj o dostępność

Graficzny kalkulator ET

Decydując się na wybór obręczy aluminiowych do swojego samochodu, oprócz dokładnego przyjrzenia się wzorom i dobraniu propozycji najbardziej pasującej nam estetycznie, należy też sprawdzić ich parametry. Graficzny kalkulator felg dostępny na naszej stronie pozwala na zrozumienie zagadnienia związanego z ich zmianą oraz doborem.

By korzystać z naszego kalkulatora felg, należy staranie sprawdzić parametry aktualnie posiadanych obręczy – wprowadzając je jako bazowe. Porównanie felgi obecnie używanej do alternatywnych parametrów nowej obręczy zobrazuje, o ile mm na zewnątrz lub do środka nowa felga będzie wyeksponowana w stosunku do bazowej.

Jedną z podstawowych danych podczas wyboru obręczy jest odsadzenie – ET (offset). To odległość w poziomie pomiędzy płaszczyzną montażu felgi a płaszczyzną jej symetrii. Dobrze obrazuje to kalkulator ET. Od tego współczynnika zależy, więc jak zostanie umieszczone koło w nadkolu. Aby obręcz była bardziej wyeksponowana, parametr ET powinien się zmniejszyć, natomiast zwiększenie go wiąże się z głębszym osadzeniem felgi w nadkolu. Przy tym, należy również pamiętać o szerokości obręczy, która także ma wpływ na mniejsze lub większe wyeksponowanie.

Parametry związane z ET powinny być dobrane w tak, by koło nie obcierało zarówno o błotnik, jak i elementy zawieszenia – nawet przy pełnym obciążeniu. Dlatego rekomendujemy korzystanie z konfiguratora, w którym wybiera się swoje auto. Oczywiście wszystkie zamówienia są weryfikowane przez naszych ekspertów.