Opona spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych
Posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Flake), który jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.
Testy opony Continental WinterContact TS 850 P:
2021
Auto Bild Allrad
235/55 R18
dobra
-
Auto Bild Sportcars
225/45 R18
dobry
-
Auto Bild Sportcars
245/40 R18
dobry
-
2020
TCS
235/55 R17
polecana
-
ÖAMTC
235/55 R17
polecana
-
Auto Bild
245/45 R18
dobra
-
Auto Bild
225/40 R18
dobra
-
ADAC
235/55 R17
zadowalająca
-
2019
Auto, Motor und Sport
215/55 R17
szczególnie polecana
-
Auto, Motor und Sport
235/40 R18
szczególnie polecana
1
Auto Bild
215/60 R17
dobra
3
2018
Auto Bild Sportcars
245/45 R18
wzorowa
2
Sport Auto
235/40 R18
szczególnie polecana
1
2017
Auto, Motor und Sport
225/45 R18
szczególnie polecana
1
AUTO Straßenverkehr
225/45 R18
szczególnie polecana
1
Auto Bild Sportcars
225/40 R18
wzorowa
1
Sport Auto
225/40 R18
szczególnie polecana
1
ACE/GTÜ
235/55 R17
polecana
3
Auto Zeitung
215/65 R16
zadowalająca
-
2016
Sport Auto
235/40 R18
szczególnie polecana
1
Auto Bild Sportcars
245/40 R18
wzorowa
2
2015
Sport Auto
235/35 R19
szczególnie polecana
1
Auto Bild Sportcars
225/45 R18
wzorowa
2
2014
Auto Bild Sportcars
235/35 R19
wzorowa
3
2013
Auto Bild
195/65 R15
polecana
3
Skala not:
najwyższa
najniższa
Typ: opona zimowa
Klasa: premium - gwarancja jakości i bezpieczeństwa
Przeznaczenie: samochody osobowe
Bieżnik: asymetryczny - ułatwia prowadzenie na śniegu
Continental WinterContact TS 850 P to nowość niemieckiego koncernu na sezon zimowy 2014/2015. Model ma w przyszłości zastąpić doskonale spisujące się modele opon Continental ContiWinterContact TS 830 P oraz Continental ContiCrossContact Winter. W porównaniu do tych modeli opona Continental WinterContact TS 850 P charakteryzuje się jeszcze lepszym prowadzeniem na śniegu i suchej nawierzchni, krótszą drogą hamowania i bardzo dobrymi osiągami również na nieutwardzonych drogach, co z pewnością w pełni usatysfakcjonuje właścicieli SUV-ów. Wszystkie te cechy są możliwe dzięki zastosowaniu w budowie opony innowacyjnej, asymetrycznej rzeźby bieżnika.
W porównaniu do swoich poprzedników opona charakteryzuje się większymi kątami i krótszymi odstępami między lamelami oraz większą liczbą ostrych krawędzi. Elementy te sprawiają, że opona jeszcze lepiej odprowadza śnieg, a tym samym cechuje się dużo lepszą przyczepnością. Testy opony potwierdziły te osiągi i wskazały, że opona cechuje się o 5% lepszą obsługą na śniegu. Te osiągi to także zasługa specjalnych nacięć lamelkowych i barków po zewnętrznej i wewnętrznej stronie opony. Bardzo krótka droga hamowania to cecha budowana przede wszystkim przez środkową część bieżnika, która ma bezpośredni kontakt z nawierzchnią. Dzięki obecnej tu strukturze opona doskonale reaguje na ruchy kierownicą i hamowanie na mokrej i suchej nawierzchni. Dzięki tej oponie kierowca zyskuje bardzo wysoką precyzję kierowania w każdych warunkach, również przy szybko pokonywanych zakrętach. Zaletą Continental WinterContact TS 850 P jest bardzo wytrzymały karkas, który doskonale znosi obciążenia charakterystyczne dla SUV-ów.
Mijające sezony oraz nowości pojawiające się na rynku oponiarskim nie są w stanie zdeklasować niektórych modeli opon. Continental WinterContact TS 850 P to pordukt, który zadebiutował w sezonie 2014/2015 i mimo to, wciąż jest wyróżniany w testach opon przeprowadzanych przez niezależne organizacje motoryzacyjne.
Najlepsza opona zimowa 225/45 R18
"To najlepsza opona na polską zimę, kiedy drogi są raz mokre raz suche. Jej właściwości tak dobrano że chyba lepiej się nie da."
Continental to jeden z największych na świecie koncernów oponiarskich. Niemiecka firma zatrudnia około 133 tys. pracowników na całym świecie i jest właścicielem takich marek, jak: Barum, Uniroyal czy Semperit. Opony z oferty Continentala od lat zdobywają najwyższe miejsca na podium w profesjonalnych testach opon organizacji i magazynów motoryzacyjnych.