Sprawdź swoje zamówienie

Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

Czy znalazłeś informacje, których szukałeś?

Czy warto kupować opony bieżnikowane?

OPONEO.PL, 

Poznaj wady i zalety opon bieżnikowanych. Sprawdź czy warto z nich korzystać. Dowiedz się więcej o oponach bieżnikowanych.

Co to jest bieżnikowanie opony?

Bieżnikowanie opony to zabieg, który pozwala na odzyskanie pierwotnych własności zużytej opony przez nałożenie nowego bieżnika w miejsce starego.

Ile opon rocznie jest w Polsce bieżnikowanych?

Około 100 tys. sztuk w przypadku aut ciężarowych, co stanowi 20% liczby sprzedawanych opon. W przypadku opon osobowych udział jest jeszcze mniejszy.

Użytkowanie markowych opon bieżnikowanych z pewnego źródła nie musi wcale wiązać się z niebezpieczeństwem.
Użytkowanie markowych opon bieżnikowanych z pewnego źródła nie musi wcale wiązać się z niebezpieczeństwem.

Ile procent starej opony jest zastępowana nową masą?

W procesie bieżnikowania tylko 20-30 % masy zużytej do produkcji opony zastępuje się nową.

Jakie są rodzaje bieżnikowania?

  • "na gorąco" - nałożenie na przygotowany karkas surowej mieszanki gumowej i następnie wulkanizacja w prasie pod wysokim ciśnieniem i temperaturą.

Jakie opony można bieżnikować?

  • bieżnik musi mieć taką samą głębokość co karkasy stanowiące bazę do bieżnikowania.
  • opony muszą posiadać bieżnik o głębkości conajmniej 2-3 mm.

Zalety opon bieżnikowanych

  • Zmniejszone koszty eksploatacji - optymalnie użytkowane opony ciężarowe można bieżnikować nawet 2-3 razy.
  • Ekologia - proces bieżnikowania obciąża środowisko naturalne mniej, niż produkcja nowych opon.
  • Aquaplaning - opony bieżnikowane są bardziej odporne na aquaplaning niż zużyte opony.

Wady opon bieżnikowanych

  • krótszy przebieg do wymiany niż opony nowe,
  • niektóre właściwości opony (głośność, przyczepność, precyzja kierowania) mogą być gorsze niż w przypadku nowych opon.

Współczesne opony osobowe są konstruowane jako opony "o jednym życiu”.
Konstruktorzy dobierając materiały i budowę karkasu, nie biorą pod często uwagę tego, aby wytrzymywały one przebiegi większe niż guma bieżnika

Mity związane z oponami bieżnikowanymi

  • kół z oponami bieżnikowanymi nie da się wyważyć,
  • jazda na oponach bieżnikowanych grozi "wystrzałem" podczas jazdy.

Przy zakupie bieżnikowanych opon ciężarowych pamiętaj

  • Kupując nowe opony z myślą o ich przyszłym powtórnym użyciu - po zleceniu bieżnikowania - wybierz opony klasy premium, najlepiej któregoś z koncernów oponiarskich prowadzących własne bieżnikownie od kilkudziesięciu lat (Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin).
Kopiowanie treści surowo wzbronione. Zobacz konsekwencje prawne
Komentarze (1)
kubaaa 2013-01-06
sami sobie przeczycie. najpierw piszecie ze producenci nie przewiduja aby cala opona miala wytrzymac dluzej niz jej bieznik. czyli ze wszystkie wzmocnienia (druty) sa przewidziane na tak dlugo jak bieznik. wiec skoro zuzyl sie bieznik i ktos go wymienia, i uzywa opone 2 razy dluzej niz zywotnosc gumy w oponie (czy niz zywotnosc wszystkich elementow w oponie) to nie ma sie co dziwic ze nie wytrzymuja wzmocnienia w oponie i opona wybucha. zatem nie rozumiem czemu wybuchanie opon bieznikowanych to mit. Odpowiedz
Napisz komentarz
Dodaj komentarz