Opona spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych
Posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Flake), który jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.
Testy opony Goodyear Ultra Grip 9:
2019
ÖAMTC
185/65 R15
polecana
-
TCS
185/65 R15
polecana
-
ADAC
185/65 R15
zadowalająca
-
2018
ÖAMTC
205/55 R16
szczególnie polecana
2
TCS
205/55 R16
szczególnie polecana
2
ADAC
205/55 R16
dobra
2
ÖAMTC
175/65 R14
polecana
-
ACE/GTÜ
185/65 R15
polecana
3
TCS
175/65 R14
polecana
-
Auto, Motor und Sport
205/55 R16
polecana
2
ACE/ARBÖ/GTÜ
165/65 R15
polecana
3
Auto Bild
195/65 R15
dobra
-
ADAC
175/65 R14
zadowalająca
-
2017
Motor
185/65 R15
zwycięzca testu
1
ÖAMTC
195/65 R15
polecana
-
TCS
195/65 R15
polecana
-
ADAC
195/65 R15
zadowalająca
-
Auto Zeitung
195/65 R15
zadowalająca
-
2016
GTÜ
205/55 R16
szczególnie polecana
-
TCS
185/65 R15
szczególnie polecana
1
ADAC
185/65 R15
dobra
1
Auto Zeitung
205/55 R16
szczególnie polecana
-
Autoklub ČR
205/55 R16
dobra
-
2015
ADAC
165/70 R14
dobra
1
Auto Zeitung
185/65 R15
szczególnie polecana
3
ADAC
185/65 R15
dobra
1
Auto Bild
185/60 R15
polecana
-
ADAC
205/55 R16
zadowalająca
3
2014
ACE/GTÜ
205/55 R16
szczególnie polecana
3
Auto Zeitung
205/55 R16
szczególnie polecana
2
AUTO Straßenverkehr
205/55 R16
polecana
2
auto motor i sport
205/55 R16
polecana
2
Skala not:
najwyższa
najniższa
Ten model opony jest następcą doskonale ocenianej przez kierowców i odnoszącej ogromne sukcesy w testach opony Goodyear UltraGrip 8.
Największą zaletą tego produktu jest krótka droga hamowania. Cecha ta została udowodniona w testach prestiżowej organizacji TÜV, które wykazały, że w porównaniu do 3 największych konkurentów opona charakteryzuje się 4% krótszą drogą hamowania na śniegu. Oprócz tego opona skrywa w sobie jeszcze wiele zalet.
Poza udowodnieniem krótkiej drogi hamowania testy TÜV pokazały też, że opona charakteryzuje się znacznie lepszymi osiągami również od swojej poprzedniczki - Goodyear UltraGrip 8.
Zupełnie nowa, kierunkowa rzeźba bieżnika doskonale radzi sobie na typowo zimowych nawierzchniach, a szczególnie na śniegu.
Za tego typu osiągi odpowiadają takie elementy bieżnika jak: duża liczba krawędzi, lamele czy klocki bieżnika o zmiennej geometrii. Model opony Goodyear UltraGrip 9 produkowany jest z mieszanki gumowej z dodatkiem specjalnych żywic i olejów roślinnych. Takie rozwiązanie dba o przyczepność opony na każdej zimowej nawierzchni. Jadąc na tych oponach pewnie możesz czuć się również na błocie pośniegowym, ponieważ umieszczone na powierzchni opony rowki o różnej grubości zajmują się szybkim jego odprowadzaniem na zewnątrz opony.
Te same czynności opona Goodyear UltraGrip 9 wykonuje również w czasie podróży w deszczu. Za krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni odpowiadają nowoczesnej konstrukcji klocki barkowe.
Zarówno w pokonywaniu mokrych, jak i pokrytych śniegiem dróg znacznie pomagają oponie głębokie lamele.
Inwestując w Goodyear UltraGrip 9 możesz liczyć również na mniejsze opory toczenia (większe oszczędności paliwa) i naprawdę wysoki komfort jazdy. Wszystko to dzięki zoptymalizowanej pod tym kątem konstrukcji.
Opona wyposażona została we wskaźnik zużycia bieżnika (w kształcie płatka śniegu), dzięki któremu z łatwością odczytasz informacje o poziomie jej zużycia.
Informacje o producencie: Goodyear to rozpoznawalny na całym świecie amerykański koncern oponiarski. Dzisiejsza bardzo dobra pozycja na rynku nie byłaby możliwa, gdyby nie wieloletnie starania rozpoczęte w 1898 roku przez Franka Sieberlinga. Założyciel firmy pożyczył trochę pieniędzy od swojego szwagra, aby stworzyć pierwszy zakład Goodyear Tire and Rubber Company. Koncern Goodyear cały czas się rozwija. Wszystko dzięki założonemu w 1943 roku laboratorium badawczemu, które regularnie dostarcza branży nowych pomysłów.
Uwaga! Opona Goodyear Ultra Grip 9 wyposażana jest w dwa rodzaje bieżnika kierunkowego (z rowkiem centralnym i bez).