Jest odporna na przebicie i posiada charakterystyczny design. Nowa opona rowerowa Bridgestone wyposażona w technologię Air Free Concept ma wejść do seryjnej sprzedaży już za dwa lata. To ogumienie  nowoczesnej generacji skutecznie eliminujące potrzebę napełniania jej powietrzem. 

Na rynku do 2019 roku 

Już niebawem może okazać się, że problem z przebiciem opony podczas jazdy na rowerze  zostanie rozwiązany. Marka Bridgestone po raz kolejny udowodniła, że stawia na nowoczesne i bardzo innowacyjne technologie, które mają ułatwić codzienne korzystanie nie tylko z jednośladów, ale także z samochodów. Testy, nad którymi pracuje koncern mają na celu udostępnienie nowej opony na rynku do 2019 roku.

Air Free Concept – technologia przyszłości

Rozwiązanie, które pod koniec kwietnia ogłosił Bridgestone jest już testowane od dłuższego czasu. Eksperci od ogumienia wiedzą, co w szczególności przeszkadza użytkownikom samochodów i rowerów, dlatego też starają się wzbogacać swoją produkcję na tyle, by stała się konkurencyjna i jednocześnie coraz bardziej pożądana przez konsumentów. Warto wiedzieć, że „Air Free Concept” to technologia eliminująca napełnianie opon powietrzem. Aby podtrzymać ciężar pojazdu wykorzystywana jest unikalna struktura szprych rozciągających się wzdłuż wewnętrznych stron opon. Specjalna termoplastyczna żywicaoraz guma, z której wykonane zostało to ogumienie są nie tylko gwarancją bezpieczeństwa, ale również rozwiązaniem ekologicznym. Opona w technologii  „Air Free Concept"  w całości nadaje się do recyklingu. Bridgestone Corporation i Bridgestone Cycle dostosowały to rozwiązanie do stworzenia opon rowerowych, których nie trzeba pompować. Wysoka elastyczność w projektowaniu, dzięki zastosowaniu żywicy umożliwi także zaprojektowanie specjalnego modelu roweru. Opona to tylko jeden z elementów składowych roweru. Dowiedz się więcej o budowie roweru.

Nowa opona „Air Free Concept

Nowa opona "Air Free Concept"

Testy nie są jeszcze zadowalające 

Nowa opona „Air Free Concept"  może być także wykorzystywana w samochodach. Aby takie zastosowanie było możliwe zostały przeprowadzone specjalne testy w pojeździe posiadającym masę 410 kg, przy maksymalnej prędkości 60 km/h.  Ćwiczenie to wypadło pozytywnie, co wpłynęło na poprawę wyniku w stosunku do pierwszej generacji tegoż ogumienia. Wtedy te nowoczesne opony wytrzymywały obciążenie niemal 100 kg i prędkość do 6 km/godz. Pomimo znacznego polepszenia się wyniku, testy nie są jeszcze na tyle zadowalające, by technologia  „Air Free Concept"  miała być w najbliższych latach wykorzystywana w samochodach. W przypadku rowerów sytuacja przedstawia się nieco inaczej. Obecnie normy bezpieczeństwa dotyczące jednośladów nie są aż tak wygórowane, dlatego wprowadzenie do sprzedaży innowacyjnej opony rowerowej w 2019 roku wydaje się całkiem realne.

Bridgestone nie zwalnia tempa

Koncern Bridgestone planuje w przyszłości zaproponować nowe sposoby jazdy na rowerze ułatwiające użytkownikom jednośladów  korzystanie z opon stworzonych w technologii „Air Free Concept”. Firma cały czas pracuje nad rozwiązaniami, które poprawiłyby komfort podróżowania i korzystania z roweru. Warto wiedzieć, że „opona bez powietrza” wpływa nalepsze rozłożenie masy pojazdu oraz sprzyja niższym oporom toczenia. Dzięki temu odczuwalne jest większe bezpieczeństwo, a w przypadku pojazdów z silnikiem oznaczać to będzie także redukcję emisji.

Rower wyposażony w opony od Bridgestone

Rower wyposażony w opony od Bridgestone

Nowa Alfa Romeo Giulia na wyposażeniu od Bridgestone 

O tym, że koncern cały czas podąża z duchem czasu i stawia na nowoczesne technologie świadczy chociażby fakt, że pod koniec roku 2016 firma Fiat Chrysler Automobiles (FCA) wybrała Bridgestone jako dostawcę wyposażenia dla swojego nowo oferowanego, flagowego sportowego sedana. 

Alfa Romeo Giulia na wyposażeniu od Bridgestone

Alfa Romeo Giulia na wyposażeniu od Bridgestone

Decyzja ta była nieprzypadkowa. Znany producent samochodów postawił na model „Potenza S001”, który bardzo szybko stał się faworytem wielu kierowców posiadających sportowe zacięcie. Fiat już po raz kolejny zaufał marce Bridgestone, która jest od wielu lat pionierem na rynku w produkcji opon RFT pozwalających na bezpieczne kontynuowanie jazdy w przypadku przebicia i dających pewność, że samochód nie pozostanie unieruchomiony na trasie.

Jeżeli produkcja opon typu „Air Free Concept” sprawdzi się, możemy być pewni, że Bridgestone wpłynie po raz kolejny na kierunek, w jakim podąża motoryzacja.