Testy opon i opinie użytkowników

Czym są opinie użytkowników?Od 1999 roku budujemy bazę niezależnych opinii użytkowników opon. Korzystają z nich tysiące kierowców podczas wyboru opon.

  • Ponad 40 tys. niezależnych opinii kierowców
  • Ponad 30 marek opon
  • 580 modeli ocenianych opon
txtOcenSwojeOpony
Ranking opon zimowych

Ranking opon zimowych przedstawia najwyżej oceniane opony osobowe na sezon zimowy. Uwzględnia on modele opon powyżej 30 unikalnych ocen.

Dunlop SP Winter Response 2 5,5 1111140(73)
Goodyear UG 8 Performance 5,4 1111140(52)
Continental ContiWinterContact TS850 5,4 1111140(220)
Goodyear Ultra Grip 8 5,3 1111130(486)
Michelin Alpin A4 5,3 1111130(236)
Pirelli Snowcontrol Serie III 5,3 1111130(76)
Vredestein Snowtrac 3 5,3 1111120(79)
Nokian WR D3 5,2 1111120(330)
Ranking opon letnich

Ranking opon letnich przedstawia najwyżej oceniane opony osobowe na sezon letni. Uwzględnia on modele opon powyżej 30 unikalnych ocen.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 5,4 1111140(77)
Michelin ENERGY SAVER+ 5,4 1111140(98)
Pirelli P1 Cinturato Verde 5,4 1111140(83)
Dunlop SP Sport Bluresponse 5,4 1111140(345)
Dunlop SP SportMaxx RT 5,4 1111140(155)
Yokohama Blue Earth AE01 5,4 1111140(41)
Continental ContiPremiumContact 5 5,4 1111140(228)
Goodyear Efficientgrip Performance 5,4 1111140(237)
Testy i opinie wg producentów opon
Ostatnio dodane opinie
Continental ContiWinterContact TS830
ocena łączna przez Gacek
5,71111170

Rewelacyjna opona zapewniająca niezwykle wysoki poziom bezpieczeńśtwa.

Opona w rozmiarze 185\65\15. I tak - po kolei: Opona niezwykle miękka, myślałem że palcami przebiję profil opony, tak się gnie. Zachowanie na suchej nawierzchni do 140 km/h świetne. Nie słyszę opon, nie wywyższają się hałasem ponad głos silnika ( 1.9 DCI ). Sytuacja awaryjna, 80 km/, nagły manewr, a'la test łosia i nic, zero jakiegokolwiek pisku, czy też uślizgu. Samochód zachował się dokładnie tak jak ja tego chciałem. Zachowanie na nawierzchni mokrej również bardzo przewidywalne. Wpadniecie w dość głeboką koleinę z wodą nie robi na tej oponie żadnego wrażenia. Samochód idzie jak po sznurku. Hamowanie również dobre. Nie udało mi się wpaść w poślizg wodny i to zarówno podczas ostrego hamowania ( oczywiście ABS się włączył ), jak i podczas pokonywania zakrętów. A teraz najlepsze. Śnieg. Pech chciał, że samochód musiałem zostawić pod chmurką. Nazajutrz moim oczom ukazała się zimowa aura. Po odnalezieniu i odśnieżeniu pojazdu stwierdziłem, że śnieg jest na równi z programi ( Scenic 1 ). Już miałem zamiar iść po łopatę, ale coś mnie tknęło i spróbowałem ruszyć. I co? Opona wyciągnęła auto z zaspy jakby śniegu było z 1-2 cm!. Droga asfaltowa, nieodśnieżona, śnieg świeży, nie ujeżdzony, prędkość 70 km\h - samochód zachowuje się tak jakby jechał po suchej nawierzchni, również w niezbyt ostrych zakrętach! Hamowanie to bajka. Miałem sytuację w której za mną gość jechał Audi 80, nie wiem jakie miał opony, ale jak hamowałem to musiał się ratować ucieczką na lewy pas, by nie wjechać mi w tyłek ( dobrze, że pas był wolny ). Lód: tutaj oczywiśćie tylko opona z kolcami daje radę, w tej kwestii cudów nie ma.


Dębica Frigo 2
ocena łączna przez Piter
5,31111120

Tylko Frigo 2

Mam te opony z poprzedniego sezonu, teraz na tyle auta, bo kupilem Conti 830 ( KATASTROFA na zime, badziewie jakiego nie mialem). Zachowanie Frigo 2 w poprzednim sezonie (ok.25 Tkm) na przodzie bylo REWELACYJNE, nie mialem jeszcze tak dobrych opon zimowych (chyba ze ten sam bieznik w UG5, lata temu). Teraz na tyle zachowywaly sie na sniegu bez zarzutu, choc trzeba wziasc pod uwage mozliwosc malego "chodzenia" tylu na lukach, szczególnie na mokrym sniegu, deszczu albo suchym (wieksze predkosci na luku). Ale w tej cenie, i pod katem opon na zime, to sa Rewelacyjne opony, napewno beda to nastepne opony na sezon 2012/2013. Cotni 830 przy nich to jak lepsza opona letnia lub caloroczna. Kiedys pewniej jezdzilo sie duzym fiatem na uniwersalnych oponach z olsztyna niz teraz na Conti 830, powaznie. Podjazd pod góre, jazda na sniegu to katastrofa, brak pewnosci przez caly czas. Dlatego polecam tylko Frigo 2, to naprawde rewelacja na zime, szczególnie jesli ktos musi jezdzic po sniegu. Lancuchy moga spokojnie lezec w bagazniku przy takich oponach. Pozdrawiam.


Vredestein Snowtrac 3
ocena łączna przez Qsa
5,0111110

Polecan na błoto, twardy i miekki snieg, gorzej lod

Bardzo dobra opona zimowa - polecam wszędzie poza lodem, ale po kolei. Przejechalem 1 pełny sezon z 5 tys. km, było wszystko. Założone około października zdjęte około kwietnia. Przy zakupie przeżylem troche szok i zwątpilem, wybralem bo były zawsze wysoko w kilku testach opon. Dlaczego szok - bo mocno sie zdziwiłem jak mechanik z magazynu niósł 4 opony na jednej ręce a był raczej postury patyczaka. Wziąłem tą oponę do ręki i o ile bieżnik w porządku to boki grubości papieru, opona faktycznie bardzo lekka i mocno zwątpilem w sens tego zakupu, ale gwarancja 3 lata to nie może byc dno, przynajmniej tak sobie tlumaczylem. Pierwszy weekend już się sprawdziły, to był pierwszy atak zimy, jeżdżę dużo po polnych drogach a na drogach głębokie błoto pośniegowe, muszę przyznać, że przesadziłem z prędkościa, krótko mówiąc jechałem za szybko do dość ciężkich warunków, na błocie dostałem uślizgu, musiałbyć lód na jezdni i znosiło mnie z jedni w rów. Zacząłem tylko patrzeć gdzie drzewa, ale nagle opona zlapała pobocza tam było troche śniegu i uratowalem auto. Myślę, że zakup w tym momencie w pełni mi sie zwrócił. później jeszcze parę razy mi pomogły. Bardzo dobrze wgryzają się w śnieg. Do twardego ubitego śniegu wg mnie idealne. Na sypki trochę gorzej trzeba wtedy jednak w miarę szybko jechać. Zaspy na chodniku i o ile atrapa wytrzyma nie stanowią za dużego problemu, też przyzwoicie spisują się w czasie dużych opadów deszczu, na sucho tu każda opona jest dobra, może trochę głośna. Co do lodu poprostu mam wrażenie, że są słabsze niż moje poprzednie opony, wiem ze na lód żadna opona poza kolcami, ale subiektywnie po lodzie slisko :), no i nie zakladać łańcuchów do tej opony.


Informacje o plikach cookies


Dlaczego oponeo