Sprawdź swoje zamówienie

Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

Czy znalazłeś informacje, których szukałeś?

Test opon zimowych ADAC 2011/2012 w rozmiarze 195/65 R15

Robert I. Bielecki, źródło: ADAC, 

Testy opon przeprowadzane przez niemiecką organizację ADAC uznawane są za najbardziej wiarygodne. Sprawdź wyniki i zobacz jakie opony zimowe są najlepsze w tym sezonie .

Ogumienie w rozmiarze 195/65 R15 montowane jest w najpopularniejszych modelach samochodów kompaktowych oraz klasy średniej. Automobilklub ADAC i fundacja Warentest przeprowadziły testy 16 modeli opon zimowych z indeksem prędkości T (do 190 km/h). Jazdy testowe odbywały się Skodą Octavią Combi, a oceniane produkty montowane są także w takich modelach samochodów jak np.: Ford Focus, Ople Astra i Vectra, Volkswageny Golf i Passat, Mercedesy klasa C i klasa E (W210), Toyoty Auris i Avensis, Honda Civic, Renault Megane, Laguna, Scenic, BMW 3, Audi A3 i A4, Peugeot 307, 308 i 406, Nissany Almera i Primera, czy Subaru Legacy.

Zobaczmy jak tym razem wypadły testowane modele opon.

Test opon zimowych ADAC 2011/2012 w rozmiarze 195/65 R15 - wyniki

Uwaga: Niższa ocena punktowa oznacza lepszy wynik. Rezultaty w testowanym rozmiarze można przenosić na „sąsiednie” wymiary, czyli w tym przypadku 205/60 R15. Kolorem czerwonym wyróżniono noty, które spowodowały obniżenie oceny ADAC.
 

Kup najlepszą oponę w teście - Continental ContiWinterContact TS830


  Ocena ADAC Sucha nawierzchnia Mokra nawierzchnia Śnieg Lód Hałas Zużycie paliwa Zużycie bieżnika
Continental ContiWinterContact TS830 dobry 2,5 2,0 1,9 2,4 3,1 1,7 1,8
Goodyear UltraGrip 8 dobry 2,3 1,8 2,4 2,4 3,2 2,1 2,0
Semperit Speed-Grip 2 dobry 2,5 2,2 2,2 2,4 2,9 1,5 2,0
Dunlop SP Winter Sport 4D  dobry 2,3 2,0 2,1 2,4 3,2 2,1 2,3
Michelin Alpin A4 dobry 2,2 2,5 2,4 2,3 3,5 2,1 1,0
Pirelli Snowcontrol 3 dobry 2,3 2,3 2,3 2,0 3,5 1,8 2,5
Nokian WR D3 zadowalający 1,8 2,6 2,1 2,3 3,4 2,0 2,0
Vredestein Snowtrac 3 zadowalający 2,6 2,5 2,1 2,3 2,9 2,3 2,3
Fulda Kristall Montero 3 zadowalający 2,7 2,9 1,7 2,5 2,9 1,9 2,0
Barum Polaris 3 zadowalający 2,2 2,8 2,2 2,5 3,2 2,2 2,0
Kleber Krisalp HP2 zadowalający 2,3 3,3 2,4 2,4 3,6 1,9 1,0
Kumho I´ZEN KW23 zadowalający 2,3 2,8 2,4 2,4 3,5 2,1 2,8
Bridgestone Blizzak LM-32 zadowalający 2,1 3,1 2,4 2,8 2,9 2,3 2,0
GT Radial Champiro WinterPro zadowalający 2,8 3,4 3,3 2,3 3,4 1,9 2,0
Falken Eurowinter HS439 wystarczający 2,2 2,9 3,7 2,4 3,2 2,1 2,8
Trayal Arctica wadliwy 3,9 5,5 3,5 3,0 4,2 2,6 1,5

Progi punktowe dla poszczególnych ocen:

  b. dobry dobry dostat. mierny niedostat.
Sucha nawierzchnia 0,5-1,5 1,6-2,5 2,6-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
Mokra nawierzchnia 0,5-1,5 1,6-2,5 2,6-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
Śnieg 0,5-1,5 1,6-2,5 2,6-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
Lód 0,5-1,5 1,6-2,5 2,6-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
Zużycie paliwa 0,5-1,5 1,6-2,5 2,6-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
Zużycie bieżnika 0,5-1,5 1,6-2,5 2,6-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5

źródło: ADAC, RIB.

Charakterystyka poszczególnych modeli:

Model opony Zalety Wady
Continental ContiWinterContact TS830 wszechstronna opona, dobra we wszystkich dziedzinach związanych z bezpieczeństwem, najlepsza na śniegu oraz pod względem zużycia paliwa brak
Goodyear UltraGrip 8 wszechstronna opona, dobra we wszystkich dziedzinach związanych z bezpieczeństwem, najlepsza na mokrej nawierzchni brak
Semperit Speed-Grip 2 wszechstronna opona, dobra we wszystkich dziedzinach związanych z bezpieczeństwem brak
Dunlop SP Winter Sport 4D  wszechstronna opona, dobra we wszystkich dziedzinach związanych z bezpieczeństwem brak
Michelin Alpin A4 wszechstronna opona, dobra we wszystkich dziedzinach związanych z bezpieczeństwem, najmniejsze zużycie bieżnika brak
Pirelli Winter 190 Snowcontrol Serie 3 wszechstronna opona, dobra we wszystkich dziedzinach związanych z bezpieczeństwem, najlepsza na lodzie brak
Nokian WR D3 dobra na większości rodzajów nawierzchni, najlepsza na suchej jezdni trochę słabsza na mokrej nawierzchni
Vredestein Snowtrac 3 dobra na większości rodzajów jezdni trochę słabsza na suchej nawierzchni
Fulda Kristall Montero 3 najlepsza na śniegu trochę słabsza na suchej i mokrej jezdni
Barum Polaris 3 jedna z lepszych na śniegu i na suchej nawierzchni trochę słabsza na mokrej jezdni
Kleber Krisalp HP2 najmniejsze zużycie bieżnika trochę słabsza na mokrej nawierzchni
Kumho I´ZEN KW23 brak wyraźnych zalet, ogólnie poziom dostateczny trochę słabsza na mokrej jezdni i na suchej nawierzchni
Bridgestone Blizzak LM-32 jedna z najmniej hałaśliwych, ogólnie poziom dostateczny trochę słabsza na mokrej nawierzchni i na lodzie
GT Radial Champiro WinterPro dobra na lodzie, ogólnie poziom dostateczny trochę słabsza na suchej jezdni, na mokrej nawierzchni i na śniegu
Falken Eurowinter HS439 dobra na suchej jezdni trochę słabsza na mokrej nawierzchni, słaba na śniegu (najgorsza ocena w teście)
Trayal Arctica małe zużycie bieżnika bardzo słaba na mokrej jezdni, słaba na pozostałych rodzajach nawierzchni, hałaśliwa
 

Test opon zimowych ADAC 2011/2012 - kryteria wagowe i zasady oceniania

Rok temu ADAC wprowadziło zmiany służące ujednoliceniu systemu oceniania różnych produktów. Zamiast zalecenia (szczególnie polecana, polecana, warunkowo polecana, nie polecana) wprowadzono oceny (bardzo dobry, dobry, dostateczny, mierny, niedostateczny), przy czym nota dobry odpowiada zaleceniu szczególnie polecana.

Największe znaczenie w teście miały osiągi na mokrej nawierzchni (30%), obejmujące hamowanie na betonie i asfalcie, aquaplaning wzdłużny i poprzeczny, kierowalność (inaczej łatwość prowadzenia pojazdu), jazdę po okręgu oraz prowadzenie boczne. Zdaniem ADAC, dobre oceny na mokrej jezdni przekładają się na właściwości na drogach pokrytych pośniegowym błotem. Duże znaczenie (20%) miały także właściwości na śniegu, takie jak hamowanie, czy ruszanie z miejsca. Osiągi na suchej jezdni (stabilność jazdy, kierowalność, hamowanie na nawierzchni asfaltowej) otrzymały wagę 15%. Na 10% określono znaczenie właściwości na lodzie (hamowanie, prowadzenie boczne), zużycie paliwa i zużycie bieżnika. Wagę 5% przyznano hałaśliwości (w kabinie i na zewnątrz pojazdu). Z kolei test przyśpieszonego zużycia można jedynie zdać albo go nie zaliczyć.

ADAC obniża ocenę końcową, jeśli nota w którejś z kategorii związanych z bezpieczeństwem (właściwości na 4 rodzajach nawierzchni) była niższa od wartości progowej dla tej kategorii i dlatego kolejność na podstawie wyliczonej oceny łącznej może odbiegać od miejsca w tabeli. W ten sposób premiuje się wszechstronne opony, dobre w różnych warunkach drogowych, kosztem „specjalistów”, dobrych w jednej dziedzinie, ale kiepskich w innych.

test adac opon zimowych 2011 2012
Najważniejsze osiągi opon związane są z bezpieczeństwem podczas jazdy.

Test opon zimowych ADAC 2011/2012 - szeroki wybór

Opony na zimę to bardzo duże wyzwanie dla projektantów ogumienia. Zapewnienie najlepszej przyczepności w jednych warunkach oznacza uzyskanie słabszych w innych itd. Dlatego właściwości jezdne to zawsze kompromis. Ważne, że projektantom udaje się on coraz lepiej i mamy do wyboru wiele wszechstronnych produktów. Oczywiście każdy z nich ma mocniejsze i słabsze strony, ale właśnie dzięki testom ADAC dowiadujemy się, jak w konkretnych warunkach wypadają poszczególne modele.

6 modeli otrzymało ocenę dobry:

  • Continental ContiWinterContact TS830,
  • Goodyear Ultragrip 8,
  • Semperit Speed-Grip 2,
  • Dunlop SP Winter Sport 4D,
  • Michelin Alpin A4,
  • Pirelli Winter Snowcontrol Serie 3.

8 produktów uznano za dostateczne: Nokian WR D3, Vredestein Snowtrac 3, Fulda Kristall Montero 3, Barum Polaris 3, Kleber Krisalp HP2, Kumho I'ZEN KW23, Bridgestone Blizzak LM-32 i GT Radial Champiro WinterPro. 2 wyroby nie zyskały uznania testujących: Falken Eurowinter HS439 (mierny) oraz Trayal Arctica (niedostateczny). Ta ostatnia okazała się najsłabszą oponą w teście. Bardzo kiepskie właściwości jezdne na mokrej nawierzchni, a także słabe wyniki na śniegu i na lodzie były powodem oceny niedostatecznej.

Na mokrej jezdni (waga 30%) najwyżej oceniono Goodyear Ultragrip 8, a następnie Continental ContiWinterContact TS830 i Dunlop SP Winter Sport 4D. W tych samych warunkach katastrofalnie spisała się Trayal Arctica, szczególnie w czasie hamowania oraz pod względem kierowalności pojazdu i utrzymywania toru jazdy.

Pod względem właściwości jezdnych na śniegu (20%) najlepsza okazała się Fulda Kristall Montero 3, a tuż za nią Continental ContiWinterContact TS830. Dobrze wypadły także: Semperit Speed Grip 2, Dunlop SP Winter Sport 4D, Nokian WR D3, Vredestein Snowtrac 3 i Barum Polaris 3. Kiepsko spisały się trzy najsłabsze produkty w teście: GT Radial Champiro WinterPro, Trayal Arctica i Falken Eurowinter HS439.

Na suchej nawierzchni (15%) prym wiodła Nokian WR D3. Nieco ustępowały jej Bridgestone Blizzak LM-32, Michelin Alpin A4, Barum Polaris 3 i Falken Eurowinter HS439.

W czasie jazdy na lodzie (10%) bezkonkurencyjna była Pirelli Winter 190 Snowcontrol Serie 3. Reszcie stawki przewodziły: GT Radial Champiro WinterPro, Vredestein Snowtrac 3, Nokian WR D3 i Michelin Alpin A4.

Najmniejszym zużyciem paliwa poszczycić się może Semperit Speed-Grip 2. Minimalnie ustępowały jej Continental ContiWinterContact TS830 i Pirelli Winter 190 Snowcontrol Serie 3.

Bezkonkurencyjne pod względem trwałości bieżnika okazały się: Michelin Alpin A4 i Kleber Krisalp HP2. Opony te umożliwiają osiągnięcie dużych przebiegów, co w przypadku aut firmowych i flot ma spore znaczenie.

Miano najmniej hałaśliwych opon w teście otrzymały: Semperit Speed-Grip 2, Vredestein Snowtrac 3, Fulda Kristall Motero 3 i Bridgestone Blizzak LM-32.

continental contiwinter contact ts830
Zwycięzca testu - Continental ContiWinterContact TS830.

Jak wybierać opony zimowe?

Najlepsze produkty w teście zawsze są dobrym wyborem, ale warto przyjrzeć się wynikom bliżej aby znaleźć najbardziej optymalny, w zależności od warunków w jakich będziemy użytkować samochodów. W górach i na wyżynach właściwości jezdne na śniegu i na lodzie decydują często czy w ogóle przejedziemy dany odcinek. W płaskim terenie znacznie często ważniejsze wydaje się zachowanie na mokrej i na suchej jezdni, szczególnie w miastach, gdzie w razie intensywnych opadów możemy pojechać do pracy autobusem albo tramwajem.

W autach intensywnie użytkowanych warto wziąć pod uwagę zużycie paliwa oraz zużycie bieżnika. Pierwsze decyduje o bieżących kosztach eksploatacji, a drugie pozwala często eksploatować zimówki o jeden sezon dłużej. Prywatnie ma to mniejsze znaczenie, ponieważ jeżdżąc głównie do pracy i do sklepu nie zużyjemy opony zanim się zestarzeją. Zawsze lepiej wybrać oponę o lepszych właściwościach jezdnych. Koszt naprawy blacharsko-lakierniczej jest na ogół większy niż różnica w cenie zakupu kompletów ogumienia.

trayal arctica
Najgorsza opona w teście - Trayal Arctica.

Duża rozpiętość cen opon w teście ADAC

Sprzedawcy ogumienia za ten sam produkt żądają w Niemczech nawet ponad dwukrotnie więcej niż inni. Dlatego warto porównywać ceny. Różnice w Polsce są mniejsze, ale i tak sięgają kilkudziesięciu procent. O ile droższe wyroby należały w większości do najlepszych w teście, to w gronie zwycięzców znalazł się także jeden z tańszych produktów (Semperit Speed-Grip 2). Warto odnotować, że zdecydowanie najsłabszy model w teście wcale nie był najtańszy.

 

dlaczego warto kupić w oponeo

Kopiowanie treści surowo wzbronione. Zobacz konsekwencje prawne
Komentarze (21)
:) 2011-09-29
"Już jutro opublikujemy pełne wyniki testu!" Jutro... termin nieodległy i zawsze aktualny ;) Odpowiedz
kamikaze_dragon@op.pl 2013-11-17
Jeżdżę na frigo 1 i 2 od 4 lat ba nawet 70 % aut w firmie jeździ na nich i nikt z nimi nie ma problemu jedynym mankamentem jest to że szybko się ściera, bez zbędnych zrywów wytrzyma ok 5 lat. Z ruszaniem nie jest źle wyjeżdźałem z każdej zaspy, hamowanie ok napewno mogłoby być lepiej ale jak wiadomo przy każdej oponie należy zachować ostrożność.Jeśli chodzi o kontrole auta na śniegu jest rewelacyjna. Z całą pewnością mogę polecić te oponki i letnie jak i zimowe Odpowiedz
miro 2012-08-22
frigo 2 to nic innego jak fulda w starym biezniku KRISTALL GRAVITO Odpowiedz
aspen 2012-03-27
Powiem tak. Na tylnej osi / napędowej /- Mercedes - miałem Micheliny , a na przedniej Conti. Po jednym sezonie Miśki są jak nowe , a Conti takie sobie .Przejechane ok 20.000 km. Warto patrzeć na parametr zużycia bieżnika. Bo przypuszczam ,że teraz w praktyce Micheliny wypadną dużo lepiej. Odpowiedz
dede 2011-12-24
Gdzie testy popularnej Dębicy Frigo? Odpowiedz
... 2011-12-02
Do każdej oponki można się przyczepić, bo nie ma opony idealnej. przez długi czas jeździłem na michelinach. letnie + zimówki. letnie wytrzymywały 90 - 100 tyś. gorzej było z zimówkami bo tylko 35-40 tyś. Jednak najgorzej było z dębicą. po niecałych 200 kilometrach się skończyło ... w rowie. Od tego roku przesiadłem się na dunlop sp sport. oponki mają 70 tyś. i mam nadzieję że na wiosnę na nich jeszcze trochę polatam. Właśnie zamówiłem sp winter. jak i co napisze jak spadnie śnieg. bo na suchym to każda się toczy. aaa a tak na koniec to upalam oktaśką I. na michelinach średnie spalanie miałem 6.1 na dunlopach 5.9. Śmiejecie się?? ja mam 11 zł dziennie oszczędniści. cena paliwka 5.5 Odpowiedz
jam 2011-11-21
A co myslisz? Ze ktos widząc skode octawie inaczej pomysli niż jak o samochodzie dla ubogich? Jak byś miał chłooopok pieniądze to byś do VW albo AUDI poszedl a nie skody. Precz z głupotą !! Odpowiedz
tam 2012-10-22
jam 2011-11-21
A co myslisz? Ze ktos widząc skode octawie inaczej pomysli niż jak o samochodzie dla ubogich? Jak byś miał chłooopok pieniądze to byś do VW albo AUDI poszedl a nie skody. Precz z głupotą !!
Przejdź do komentarza
drogi "jam". Mówiąc "Jak byś miał chłooopok pieniądze to byś do VW albo AUDI poszedl a nie skody. Precz z głupotą !!" sam pokazujesz swoją głupotę! oraz że w ogóle się nie znasz na samochodach, a może i motoryzacji... nie będę się rozpisywał, bo szkoda mi słów, ale wiedz, że bardzo się mylisz w tych słowach, które napisałeś. nie wiem może masz 16lat i AUDI VW i może jeszcze BMW robi na Tobie wrażenie, 'bo to przeciez audi, bmw etc' ale czas zrozumieć niektóre kwestie. Czas mi nie pozwala na tłumaczenie Ci tego, ale może warto zacząć się interesować motoryzacją, a nie tym co mówią inni czy patrzeć jaki znaczek widnieje z przodu auta, bo to jest naprawdę ŻAŁOSNE! Pozdrawiam serdecznie Cię "jam" Odpowiedz
haha 2011-11-20
Czemu nie wzięli Nokiana w wyższej półki?? Tylko średniaka Nokiana. A czemu nie było TOYO?? Odpowiedz
yeti 2014-01-29
haha 2011-11-20
Czemu nie wzięli Nokiana w wyższej półki?? Tylko średniaka Nokiana. A czemu nie było TOYO??
Przejdź do komentarza
@haha wrd3 to nie żaden średniak,pewnie myślisz o hakkapiielicie,ale ona by wylądowała na końcu stawki,gdyż jest to opona typowo skandynawska(na śnieg i lód),a adac akurat największą wagę przywiązuje do mokrej nawierzchni,stąd niestety obniżona ocena wrd3,wg mnie ważniejsze są parametry na śniegu i lodzie dla zimówki Odpowiedz
ZYBI 2011-11-20
@pdiak jeżeli uważasz Octavie 2 dla ubogich to gratulacje, chciałbym a raczej życzę wszystkim ubogim wydać 98 tys za TDI nie wspomnę o wersji RS. Co do opon to częściowo masz rację tylko kup Dębicę produkcji UK zobaczysz różnicę to samo jest z np Kleber ja miałem letnie i zimowe byłem zachwycony poleciłem znajomym oni zakupili i psy wieszali, okazało się, iż ich Klebery były nasze krajowe moje z Francji. To samo tyczy się Sawy niegdyś zachwalana teraz pogardzana przez niektórych odp. produkcja w Rumuni, ale i na to znaleźli sposób, teraz jest UE i nikt nie wie skąd pochodzą. Ktoś zapyta jaka różnica odp. w mieszance gumy teraz używam Firestone Winterhawk i UG8 im nie podskoczą a tu dostały ocenę dostateczną tylko mam prod. USA a tam są zimy. Dla potomnych nie patrzeć na markę tylko kraj produkcji jeżeli to możliwe. Odpowiedz
URC 2011-11-21
ZYBI 2011-11-20
@pdiak jeżeli uważasz Octavie 2 dla ubogich to gratulacje, chciałbym a raczej życzę wszystkim ubogim wydać 98 tys za TDI nie wspomnę o wersji RS. Co do opon to częściowo masz rację tylko kup Dębicę produkcji UK zobaczysz różnicę to samo jest z np Kleber ja miałem letnie i zimowe byłem zachwycony poleciłem znajomym oni zakupili i psy wieszali, okazało się, iż ich Klebery były nasze krajowe moje z Francji. To samo tyczy się Sawy niegdyś zachwalana teraz pogardzana przez niektórych odp. produkcja w Rumuni, ale i na to znaleźli sposób, teraz jest UE i nikt nie wie skąd pochodzą. Ktoś zapyta jaka różnica odp. w mieszance gumy teraz używam Firestone Winterhawk i UG8 im nie podskoczą a tu dostały ocenę dostateczną tylko mam prod. USA a tam są zimy. Dla potomnych nie patrzeć na markę tylko kraj produkcji jeżeli to możliwe.
Przejdź do komentarza
@ZYBI Wyciągasz pewne wnioski ze swoich doświadczeń i to bardzo fajnie. Jednak nie dziel się nimi zbyt głośno bo nie do końca pokrywają się one z rzeczywistością. W przypadku opon dużych producentów nie ma to znaczenia z jakiego kraju pochodzi opona. Ewentualne różnice mogą wynikać ze specyfiki danego rozmiaru. Odpowiedz
krzych 2011-11-13
dębica frigo 2 podejrzewam, że dorownałaby tym wyżej testowanym drogim oponom, frigo - tania i dobra Odpowiedz
pdiak 2011-11-14
krzych 2011-11-13
dębica frigo 2 podejrzewam, że dorownałaby tym wyżej testowanym drogim oponom, frigo - tania i dobra
Przejdź do komentarza
debica frigo 2???olek, krzysiek, daniellaskow i inni....jezdzilem na tych oponach - zgodze sie w 100% tania!!!i koniec. nigdy w zyciu nie kupie juz debicy!!! sa mozliwoosci ratalne. nie trzeba od razu wywalac grubej kasy. 20- 50 zł na 1 oponie w takim systemie to nie majatek biorac pod uwage jakosc, komfort i bezpieczenstwo. Nie powiem ze jestem zawodowym kierowca robie tylko 35000 rocznie, i mimo ze "amator" odczulem ogromna roznice np na oponach michelin, debica i vredestein. 1 to przesada cenowa, 2 no comments, 3 optimum - jezdze wynalazkiem dla ubogich - octavia 2 i nawet w takim aucie czuc niesamowita roznice miedzy "polskimi michelinami" z odpadkow a zdroworozsadkowymi oponami. a debice koledzy to testowali w rozmiarze np 205/55/16 letnie - kategorycznie zabronili uzywac tego gowna!!! oczywiscie jest to moje zdanie i jak nie macie kasy to i tak lepiej kupic debice niz uzywke!!pozdrawiam! Odpowiedz
ada 2011-11-05
Dla mnie test nie ma jednego super waznego parametru czyli łatwości wyważenia. Wiele opon jest fabrycznie tak krzywych, że nie da się ich wyważyć. Mam na myśli wywarznie na hunterze z testem drogowym który pokazuje, jak bardzo bije sama opona a nie różnica mas. potem optymalauzacja np bardzo dobrych pirelli kosztuje 200pln a wieśniackie skompromitowane kolejny raz nie trzymajace bridgestony są idealne. Nokiany krzywy syf itd. micheliny są ok, ale też nie każde. Pozdrawiam Odpowiedz
daniellaskow 2011-11-02
A WŁAŚNIE DLACZEGO TEN TEST NIE POKAZUJE NASZEJ POLSKIEJ MARKI DĘBICY KTÓRA WPROWADZIŁA FRIGO II I JEST TO NAPRAWDĘ REWELACYJNA OPONA ZIMOWA A TESTOM PODAWANE SĄ TYLKO OPONY ŻE TAK POWIEM NIBY WYŻSZEJ PÓŁKI CZYŻBY BYŁA OBAWA ŻE DĘBICA DORÓWNUJE CONTINENTALOWI LUB INNEJ WIODONCEJ PRYM MARCE Odpowiedz
peet 2011-10-24
brak uniroyal !!MS PLUS 66 Odpowiedz
Krzysiek 2011-10-17
a Frigo I i II :-/ A to są bardzo dobre opony i tanie. I może dlatego że tanie nikt ich nie testuje :-/ Odpowiedz
Olek 2011-10-15
Barum jest a gdzie nasza rodzima bardzo dobra oponka Dębica Frigo 2? Odpowiedz
andrew 2011-10-06
Czy tekst artykułu powstał na podstawie własnych badań, czy ADAC? Wg ADAC najmniej "paliwożerną" oponą jest Continental (1,7pkt), Semperit jest pod tym względem ex equo na 7 miejscu (2,1pkt). Może się mylę? Odpowiedz
oponeo.pl 2011-10-06
andrew 2011-10-06
Czy tekst artykułu powstał na podstawie własnych badań, czy ADAC? Wg ADAC najmniej "paliwożerną" oponą jest Continental (1,7pkt), Semperit jest pod tym względem ex equo na 7 miejscu (2,1pkt). Może się mylę?
Przejdź do komentarza
@andrew Był to błąd, który został już poprawiony. Dziękujemy za zwrócenie na to uwagi. Odpowiedz
Napisz komentarz
Dodaj komentarz