Sprawdź swoje zamówienie

Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

Opony do VW Passat

Wybierz markę pojazdu, a następnie model, typ nadwozia, generację oraz silnik.

Model Passat

VW Passat został zaprezentowany w 1973 roku jako następca modeli 411 i K70. Był to bliźniaczy projekt Audi 80 budowany na tej samej płycie podłogowej. Pierwsza generacja (B1) produkowana była w kilku wersjach nadwozia: dwu- albo czterodrzwiowy sedan i trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback. Dwa lata od rozpoczęcia produkcji pojawiła się wersja Variant. Instalowano w niej dwa silniki benzynowe 1,3 i 1,6 l i jednego diesla o pojemności 1, 5 litra. W roku 1980 przyszedł czas na wprowadzenie wersji B2 i nowych silników, między innymi pierwszego turbodiesla. Wersja sedan występowała pod nazwą Santana, a jej znacznie lepiej wyposażony odpowiednik na rynek amerykański Quantum. Znacznie zmodernizowana seria B3 miała swoją premierę w 1987 roku. Występowała w wersji kombi i sedan. Po raz pierwszy zastosowano w niej poduszki powietrzne, kontrolowane strefy zgniotu i wzmocnienia boczne. Nowoczesne nadwozie uzupełniała bogata silników benzynowych: od 1.6 do 2.9, oraz diesli 1.6 i 1.9. Również po raz pierwszy wprowadzono usportowiona wersję Gt i bardzo oszczędne silniki TDI. Producent umożliwił zmianę konfiguracji samochodu poprzez zamawianie dodatkowych elementów np. komputera MFA czy klimatyzacji. W 1993 roku samochód przeszedł face lifting. Zachowano wówczas ogólną bryłę samochodu, jednak ze względu na dużą liczbę zmian konstrukcyjnych zdecydowano się na osobne oznaczenie B4. Typ B5 pojawił się w 1996 roku jako całkowicie nowa konstrukcja. Wiele rozwiązań zostało zapożyczonych z Audi A/4 A/6, m.in. wielowahaczowe zawieszenie, silniki montowane wzdłużnie (jak w pierwszym B1). Niestety wahacze wykonane z aluminium wykazywały się skróconą żywotnością w polskich warunkach drogowych. Producent oferował silniki benzynowe od 1.6 do 4.0 (W12) i tradycyjne diesle 1.9 TDI z pompą rotacyjną, jak i nowocześniejsze z pompowtryskiwaczami. W ofercie był również TDI o pojemności 2,5 litra. Face lifting przeprowadzono w roku 2000, zmieniono pas przedni, lampy przednie i tylne. 2006 rok przyniósł model B6, charakteryzujący się powrotem do poprzecznego ustawienia silnika i prostszym zawieszeniem. Otrzymał najnowszy silnik 2.0 TDI i filtr cząstek stałych DPF. Ciekawostką jest wykorzystanie stosunkowo małego silnika 1.4 TSI, który charakteryzuje się mocami (w zależności od wersji) od 120 KM do 150 KM. Powstała również specjalna wersja R36 o pojemności 3,6 litra i mocy 300 KM.

Rozmiary opon fabrycznych: 165/80 R13, 195/60 R14, 205/50 R17, 195/65 R15, 205/60 R15, 175/70 R13, 175/70 R14, 165/70 R14, 205/50 R15, 195/55 R15, 205/45 R16, 225/45 R17, 205/55 R16, 215/55 R16, 225/40 R18, 235/45 R17, 235/35 R19.

Informacje o plikach cookies