Prezentowana opona posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake). Oznacza to, że spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych. Symbol jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.
Testy opony Nokian Tyres WR D4:
2019:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: polecana;
2019:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: polecana;
2019:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: zadowalająca;
2018:
test ACE/ARBÖ
w rozmiarze w rozmiarze 165/65 R15;
nota: polecana;
(2. miejsce).
2018:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: polecana;
(3. miejsce).
2018:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: polecana;
2018:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 175/65 R14;
nota: polecana;
2018:
test ACE/GTÜ
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: polecana;
(2. miejsce).
2018:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: polecana;
2018:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 175/65 R14;
nota: polecana;
2018:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 195/65 R15;
nota: zadowalająca;
2018:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: zadowalająca;
2018:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 175/65 R14;
nota: zadowalająca;
2017:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 215/65 R16;
nota: polecana;
2017:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 195/65 R15;
nota: polecana;
2017:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 215/65 R16;
nota: polecana;
2017:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 195/65 R15;
nota: polecana;
2017:
test Auto Zeitung
w rozmiarze w rozmiarze 215/65 R16;
nota: zadowalająca;
2017:
test Auto Zeitung
w rozmiarze w rozmiarze 195/65 R15;
nota: zadowalająca;
2017:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 225/50 R17;
nota: zadowalająca;
2017:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 195/65 R15;
nota: zadowalająca;
2017:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 215/65 R16;
nota: zadowalająca;
2016:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: polecana;
2016:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: polecana;
(3. miejsce).
2016:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze w rozmiarze 215/60 R17;
nota: ;
(2. miejsce).
2016:
test Autoklub ČR
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: dobra;
2016:
test AutoExpress
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: ;
(2. miejsce).
2016:
test GTÜ
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: szczególnie polecana;
(2. miejsce).
2016:
test AUTO Straßenverkehr
w rozmiarze w rozmiarze 215/60 R17;
nota: polecana;
(2. miejsce).
2016:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: dobra;
2016:
test Auto Zeitung
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: szczególnie polecana;
(2. miejsce).
2016:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: zadowalająca;
2016:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: zadowalająca;
(3. miejsce).
2015:
test ACE/GTÜ
w rozmiarze w rozmiarze 225/50 R17;
nota: polecana;
2015:
test Auto Zeitung
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: szczególnie polecana;
(2. miejsce).
2015:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze w rozmiarze 225/50 R17;
nota: polecana;
2015:
test Auto Bild Sportcars
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R18;
nota: zadowalająca;
2015:
test Sport Auto
w rozmiarze w rozmiarze 235/35 R19;
nota: polecana;
Szukasz niezawodnych opon zimowych? Nokian WR D4 to następca WR D3 – opony cenionej przez środkowoeuropejskich i skandynawskich kierowców. Nowy model klasy premium to rozwiązanie stworzone z myślą o samochodach miejskich, sedanach i autach kompaktowych.
Nokian Tyres na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo i doskonałe osiągi w typowo zimowych warunkach, dlatego nie dziwi ocena „A” uzyskana w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni (w ramach europejskiego systemu etykietowania). WR D4 to pierwsza w swojej kategorii opona z oceną A na tym polu.
Model wyposażono w kierunkowy bieżnik, który udoskonalono i zoptymalizowano pod kątem warunków występujących zimą w Europie Środkowej. Poprawiono budowę klocków oraz wzbogacono je o specjalne połączenia i wycięcia poprawiające efektywność odprowadzania wody, błota pośniegowego i śniegu.
Szerokie centralne żebro zostało wyposażone w lamele, które dzięki ograniczonej długości zapewniają precyzję prowadzenia i stabilność na drodze.Każdy z rowków i bloków bieżnika został indywidualnie zaprojektowany, zapewnia to doskonałą przyczepność i stabilność na zakrętach oraz przy wykonywaniu gwałtownych manewrów.
Do budowy opony użyto mieszanki Nokian Twin Trac Silica zawierającej naturalną gumę, krzemionkę i olej rzepakowy. Dzięki niej poprawia się jakość jazdy na śniegu i mokrych nawierzchniach. Pomaga ona również zwiększyć przyczepność i jest trwała, w efekcie czego pozytywnie wpływa na żywotność WR D4. Rezultatem jej zastosowania są zredukowane opory toczenia, co przekłada się na spadek zużycia paliwa, a więc bardziej ekonomiczną i ekologiczną jazdę.
Inżynierowie projektujący oponę zadbali także o Twój komfort akustyczny. Osiągnięto to za pomocą technologii Silent Sidewall - specjalnego pasa stworzonego z innowacyjnej mieszanki gumowej i umieszczonego miedzy ścianką boczną a bieżnikiem (widoczna powyżej). W aktywny sposób filtruje on dźwięki i wibracje powstające podczas toczenia opony. Dzięki temu jazda jest komfortowa i cicha.
Nokian Tyres to niezależny fiński producent, który słynie z opon zimowych dostosowanych do trudnych warunków Europy Środkowej i Skandynawii. Nokian Tyres wdraża proekologiczne rozwiązania, dzięki czemu jego produkty są przyjazne środowisku nie tylko na etapie produkcji, ale także eksploatacji i utylizacji.