Alfa Romeo 147 to kolejny projekt legendy świata motoryzacyjnego Waltera de Silvy, który na przestrzeni lat odpowiadał za wygląd niektórych linii Volkswagenów, Seatów oraz Audi. Kompaktowy samochód spokrewniony jest z modelem 156, posiadając wspólną skróconą płytę podłogową oraz część podzespołów. Alfę Romeo 147 pierwszy raz zaprezentowano szerokiej publiczności podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku.
Na podstawowym wyposażeniu posiadał jedną z trzech jednostek napędowych: silnik benzynowy 1.6l 120KM, 2.0l 150KM lub dieslowy JTD 1.9 w wariantach mocy od 100KM do 170KM. W 2003 roku model doczekał się sportowej odsłony GTA z silnikiem 3-litrowym V6 o mocy 250KM i masce autorstwa włoskiego projektanta Giuseppe Busso.
Linia stylistyczna 147-ki wyróżnia się bardzo smukłą, drapieżną sylwetkę z charakterystycznym grillem na przednim zderzaku. Ostro zarysowane kontury sprawiają, że model pomimo kilku lat na rynku wciąż wygląda bardzo stylowo i nowocześnie. W 2004 roku włoski koncern zdecydował się na lifting, zmieniając lampy przednie oraz tylne, błotniki i zderzaki. Poprawiono także lekko parametry jezdne nieco modyfikując układ zawieszenia.
Model dostępny był w hatchbacku w wersji 3- i 5-drzwiowej. W przypadku tylnych drzwi zastosowano bardzo interesujące rozwiązanie stylistyczne. Klamki schowane zostały w słupku, przez co są niewidoczne na pierwszy rzut oka. Alfę Romeo 147 w 2010 roku wycofano z katalogu marki, koncentrując się na nowszych projektach.
Alfa Romeo 147 to samochód o interesującej linii, ciekawych rozwiązaniach i dobrych parametrach jezdnych. Warto poprzeć to atrakcyjnymi i wytrzymałymi felgami dostępnymi dla modelu w wielu wariantach stalowych oraz aluminiowych.