Prześlij opinię o sklepie
Kontakt
  • Czat z doradcą
  • Poproś o kontakt
Wybór i zakup opon
52 341 88 00 52 586 28 00 801 11 43 43
Wybór i zakup felg
52 341 88 80 52 586 28 80 801 11 53 53
Realizacja zamówienia
52 341 88 70 52 586 28 70 801 11 43 43
Zwrot i reklamacja
52 341 88 98 52 586 28 98 801 11 43 43
Sprawdź zamówienie
Pn-Pt: 7-22Sb-Nd: 8-20

W tym miejscu znajdziesz ostatnio obejrzane produkty.

W tym miejscu znajdziesz produkty dodane do porównania. Przejdź do zakupów

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Ok
Masz produkty
w koszyku.
Sprawdź swoje zamówienie Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

  • Czat z doradcą
  • Poproś o kontakt

Tabela Ciśnień

Tabela ciśnień
Prawidłowe ciśnienie w ogumieniu ma wpływ na istotne elementy w użytkowaniu każdego samochodu takie jak dłuższa żywotność opon, zużycie paliwa, bezpieczeństwo jazdy. Poniższa tabela podaje zalecane ciśnienie powietrza w oponach konkretnego auta. Uwzględnia ona oś przednią, tylnią pojazdu oraz jego maksymalne obciążenie. W celu określenia poszukiwanego ciśnienia, w tabeli ciśnień wybrać należy: markę pojazdu, model oraz pojemności i moc silnika.
Widok boczny samochodu
Marka pojazdu


Ciśnienie w oponach

Niskie ciśnienie w oponach ma wiele negatywnych skutków. Należą do nich: znacznie dłuższa droga hamowania na mokrej drodze, mniejsza odporność na aquaplaning, niewłaściwe reakcje auta na manewry, występowanie zjawiska nadsterowności lub podsterowności, trudniejsze parkowanie samochodem bez wspomagania (trudniejsze ruchy kierownicą), ryzyko nagłego wystrzału opony podczas jazdy, szybsze zużycie części układu kierowniczego, nieregularne i przyspieszone zużycie opon. Jedynym plusem obniżonego ciśnienia jest poprawa komfortu jazdy (lepsze tłumienie wszelkich nierówności). Entuzjaści jazdy w terenie obniżają ciśnienie w celu poprawy właściwości trakcyjnych podczas poruszania się po luźnych nawierzchniach.

Z kolei zbyt wysokie ciśnienie w oponach powoduje gorszą przyczepność (mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnią), spadek komfortu jazdy (gorsze tłumienie nierówności, większy hałas wewnątrz pojazdu), szybsze zużycie elementów zawieszenia (gorsze tłumienie wibracji), większe zużycie centralnej części bieżnika i wzrost ryzyka uszkodzenia opony w wyniku wpadnięcia w dziurę lub uderzenia w krawężnik. Do zalet zawyżonego ciśnienia w oponach można jedynie zaliczyć większą stabilność podczas pokonywania zakrętów i mniejsze spalanie paliwa (zredukowane opory toczenia).

Ciśnienie w oponach należy kontrolować raz na dwa tygodnie i przed każdą dłuższą trasą. Wartości ciśnień dla konkretnych aut znajdziesz w naszym narzędziu „tabela ciśnień”.