Sprawdź swoje zamówienie Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

Dunlop SP SportMaxx RT 205/55 R16 91 Y MFS V1

Rozmiar opony:
205/55 R16
Indeks prędkości:
Y = max 300 km/h
Indeks nośności:
91 = max 615 kg
Sezon:
Letnie
Data produkcji:
styczeń 2015 *
Kraj produkcji:
Niemcy
Typ:
Osobowe
Gwarancja:
5 lat od daty produkcji szczegóły
  • Dostawa gratis Zamów teraz a otrzymasz we wtorek 01.09.2015
    Czas doręczeniaDotyczy wyłącznie przesyłek kurierskich na adres klienta w Polsce, z płatnością za pobraniem. W pozostałych przypadkach dostawa w 24h robocze od złożenia zamówienia lub otrzymania płatności.

    Dostawa zawsze gratis już od 1 sztuki.
  • Możliwość ubezpieczenia
    Ubezpieczenie opon Ubezpieczasz opony już od 17zł/szt. W razie uszkodzenia dzwonisz na numer 22 563 12 87.

    Organizujemy Ci pomoc na trzy sposoby:
    -Pomagamy wymienić koło na miejscu
    -Transportujemy auto do najbliższego warsztatu
    -Zwracamy koszt opony jeśli nie nadaje się do naprawy

    Ubezpieczenie możesz dodać do zamówienia w koszyku.
  • Możemy dostarczyć do serwisu wymiany
    Kup opony z wymianą w serwisie Te opony możemy bezpłatnie dostarczyć do Twojego serwisu wymiany. Dostawa gratis w wybranym przez Ciebie terminie - rezerwujesz dzień i godzinę montażu. Wymiana wg cennika serwisu.
*Prezentowana data produkcji jest przybliżona.
Faktyczna data produkcji opon może się nieznacznie różnić.
Dostępność:
Ponad 11 sztuk w magazynie
Ilość:
272 / szt.

Wcześniej: 433 zł

Kup

Ten produkt został kupiony dziś o godzinie 12:43

Ocena: Rewelacyjna!

5,4 1111140 311 opinii

Etykieta:
E A 67 dB
E A 67 dB
Więcej informacji
Kup na raty

Czy chcesz zmienić wysokość Twojej raty?

Kalkulator rat Dowiedz się więcej
Kup na raty

Worki do przechowywania opon

Ochrona auta - czystość i wygoda podczas transportu opon.

Worki wysyłamy razem z zamówionymi oponami.

  • Opinie użytkowników
  • Opis produktu
  • Prezentacja wideo
  • Etykieta
  • Gwarancja

Ocena łączna: Ocena łączna: Ocena łączna to średnia ważona poszczególnych osiągów, nie średnia arytmetyczna. Niektóre właściwości opony mają większy, inne mniejszy wpływ na ocenę łączną. 5,4 311 opinii

Opona rewelacyjna!
  • Koszt użytkowania: Wpływ opony na koszty eksploatacji samochodu. 11111000 5,0
  • Komfort: Wpływ opony na komfort jazdy. 1111140 5,4
  • Właściwości szosowe: Wpływ opony na właściwości jezdne. 1111160 5,6

Dodaj opinię o oponie

311 osób wystawiło ocenę

  • 6 166 osób
  • 5 132 osoby
  • 4 10 osób
  • 3 2 osoby
  • 2 1 osoba
  • 1 0 osób

96% użytkowników poleca tę oponę

96%

Informacje o oponie zbierane są od 1193 dni. W tym czasie zebraliśmy 311 opinii.

Nasi klienci przejechali łącznie 2734000 km.

Najwyżej ocenianym parametrem jest: sucha nawierzchnia.

Oponę najczęściej oceniali użytkownicy poruszający się przeważnie poza miastem.

Oponę oceniali kierowcy, którzy najczęściej swój styl jazdy określali jako umiarkowany.

Ostatnie opinie:

Ilość opinii na stronie:

  • Darek M
    Ocena: 5,7 1111170

    Czy opinia jest pomocna?

    Tak Nie

    Przed zmianą starych Michelin Primacy HP długo się wahałem nad zakupem nowych opon. Wybór padł na Dunlopy. Po zmianie byłem bardzo miło zaskoczony. Nie narzekałem na stare opony Michelin, ale nowe Dunlop Sport Maxxx RT biją je o klasę. Na suchej nawierzchni ciche, oszczędne no i kleją się do drogi jak po sznurku, a jeżdżę ostro i agresywnie w długie trasy na zachód Europy - generalnie rewelacja. Jednak wartość opony dostrzegam na mokrej nawierzchni w warunkach ulewnych deszczy - można jeździć jak po suchym z zachowaniem zdrowego rozsądku oczywiście - odprowadzanie wody rewelacja, przyszczepność również, auto klei się do drogi. Jeżdżę bardzo dużo i kilka kompletów opon już zdarłem - nie żałuję wydanych pieniędzy, bo naprawdę warto zainwestować w przyjemność i pewność prowadzenia Audi A4 w każdych warunkach (poza oczywiście zimowymi).

    Podsumowanie: Zakup drogi ale wart swojej ceny!!!!

    Pokaż ocenę szczegółową Zamknij ocenę szczegółową

    Przejechany dystans - 2000 - 5000km

    Styl jazdy - szybki i agresywny

    Miejsce użytkowania - przeważnie poza miastem

    Audi A4 Avant

    Ruszanie, przyczepność podczas jazdy na wprost i w zakrętach oraz drogę hamowania na suchej nawierzchni. Sucha nawierzchnia6,0111111

    Ruszanie, przyczepność podczas jazdy na wprost i w zakrętach oraz drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Mokra nawierzchnia6,0111111

    Poziom szumów, warkot, buczenie i inne dźwięki słyszalne podczas jazdy. Poziom hałasu5,0111110 Im wyższa ocena, tym niższy hałas

    Poziom komfortu odczuwanego podczas jazdy po nierównej, dziurawej drodze. Tłumienie nierówności5,0111110 Im wyższa ocena, tym większy komfort

    Wzrost/spadek zużycia paliwa przez samochód podczas użytkowania tych opon. Opory toczenia5,0111110 Im niższe opory, tym wyższa ocena

    Odporność opony na zużycie. Bieżnik ściera się szybko (niższa ocena) czy wolno (wyższa ocena)? Trwałość5,0111110 Im większa trwałość, tym wyższa ocena

    Atrakcyjność wizualną wzoru bieżnika i ściany bocznej opony. Wygląd opony6,0111111

    AwaryjnośćNie

    Czy polecasz te opony innym użytkownikom? - Tak

  • Arkadiusz Z.
    Ocena: 5,6 1111160

    Wiarygodna opinia Ta opinia jest wiarygodna, ponieważ została dodana przez klienta Oponeo. Pochodzi bezpośrednio z ankiety wysyłanej e-mailem do osób, które zakupiły opony w naszym sklepie.

    Czy opinia jest pomocna?

    Tak Nie

    Jedna z lepszych opon. Dzięki szerokości 225 dobrze klei się do drogi i nawet w ostrym zakręcie samochód jedzie jak po torach. W warunkach deszczowych świetnie odprowadza wodę. Przejazdy przez większe kałuże nie są dla tej opony problemem. Niestety przy feldze 17" i niskim profilu komfort jazdy nie jest już taki wysoki szczególnie na wszelkiego rodzaju nierównościach (w moim przypadku przejazdach tramwajowych). Ale kto planuje kupić oponę 17" o niskim profilu wie na co się pisze. Opona prezentuje się świetnie i przykuwa uwagę zwłaszcza kiedy potraktuje się ją profesjonalnymi nabłyszczaczem. Trwałości nie ocenię ponieważ przejechałem zbyt krótki dystans. Polecam zarówno do spokojnej jaki i dynamicznej jazdy.

    Podsumowanie: Jedna z lepszych opon

    Pokaż ocenę szczegółową Zamknij ocenę szczegółową

    Przejechany dystans - poniżej 2000km

    Styl jazdy - umiarkowany

    Miejsce użytkowania - przeważnie w mieście

    Renault Megane Hatchback III FL 1.6 16V 110 (81kW)

    Ruszanie, przyczepność podczas jazdy na wprost i w zakrętach oraz drogę hamowania na suchej nawierzchni. Sucha nawierzchnia6,0111111

    Ruszanie, przyczepność podczas jazdy na wprost i w zakrętach oraz drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Mokra nawierzchnia6,0111111

    Poziom szumów, warkot, buczenie i inne dźwięki słyszalne podczas jazdy. Poziom hałasu4,0111100 Im wyższa ocena, tym niższy hałas

    Poziom komfortu odczuwanego podczas jazdy po nierównej, dziurawej drodze. Tłumienie nierówności4,0111100 Im wyższa ocena, tym większy komfort

    Wzrost/spadek zużycia paliwa przez samochód podczas użytkowania tych opon. Opory toczenia5,0111110 Im niższe opory, tym wyższa ocena

    Odporność opony na zużycie. Bieżnik ściera się szybko (niższa ocena) czy wolno (wyższa ocena)? Trwałość5,0111110 Im większa trwałość, tym wyższa ocena

    Atrakcyjność wizualną wzoru bieżnika i ściany bocznej opony. Wygląd opony6,0111111

    AwaryjnośćNie

    Czy polecasz te opony innym użytkownikom? - Tak

  • Lee
    Ocena: 5,7 1111170

    Czy opinia jest pomocna?

    Tak Nie

    Dość długo zastanawiałem się nad wyborem opon. Główne kryteria jakie brałem pod uwagę to komfort jazdy, prowadzenie na mokrej nawierzchni...na suchym pojedzie każda opona. Przeczytałem miliony testów i opinii użytkowników. Wybór padł na Dunlop Sport Maxx RT i mogę przyznać, że trafiłem w 10! Genialna na suchym, a na mokrym nie ustępuje oponom typowo deszczowym. Nie jest tania ale warta wydania na nią każdego grosza. Mogę ją polecić z czystym sumieniem. Na tą chwilę przebieg jest mały ale mam nadzieję, że z czasem moja opinia o nich nie ulegnie zmianie.

    Podsumowanie: Genialna

    Pokaż ocenę szczegółową Zamknij ocenę szczegółową

    Przejechany dystans - poniżej 2000km

    Styl jazdy - umiarkowany

    Miejsce użytkowania - przeważnie poza miastem

    brak informacji o pojeździe

    Ruszanie, przyczepność podczas jazdy na wprost i w zakrętach oraz drogę hamowania na suchej nawierzchni. Sucha nawierzchnia6,0111111

    Ruszanie, przyczepność podczas jazdy na wprost i w zakrętach oraz drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Mokra nawierzchnia6,0111111

    Poziom szumów, warkot, buczenie i inne dźwięki słyszalne podczas jazdy. Poziom hałasu5,0111110 Im wyższa ocena, tym niższy hałas

    Poziom komfortu odczuwanego podczas jazdy po nierównej, dziurawej drodze. Tłumienie nierówności5,0111110 Im wyższa ocena, tym większy komfort

    Wzrost/spadek zużycia paliwa przez samochód podczas użytkowania tych opon. Opory toczenia5,0111110 Im niższe opory, tym wyższa ocena

    Odporność opony na zużycie. Bieżnik ściera się szybko (niższa ocena) czy wolno (wyższa ocena)? TrwałośćKlient nie ocenił Im większa trwałość, tym wyższa ocena

    Atrakcyjność wizualną wzoru bieżnika i ściany bocznej opony. Wygląd opony6,0111111

    AwaryjnośćKlient nie ocenił

    Czy polecasz te opony innym użytkownikom? - Tak

  • Miwa
    Ocena: 5,5 1111140

    Wiarygodna opinia Ta opinia jest wiarygodna, ponieważ została dodana przez klienta Oponeo. Pochodzi bezpośrednio z ankiety wysyłanej e-mailem do osób, które zakupiły opony w naszym sklepie.

    Czy opinia jest pomocna?

    Tak Nie

    Opony posiadam od Maja 2013 do tej pory mogę napisać,że świetnie sprawdzają się na suchej jak i mokrej nawierzchni. W czerwcu podczas bardzo dużych opadów deszczów(wręcz nawałnicy) nad Warszawą hamowanie na tych oponach było bardzo szybkie, nie odczułem żadnego uciekania na wodzie. Po części też jest to spowodowane sportowymi tarczami i klockami. Ogólnie oponę mogę polecić każdemu. Z zimowych wybrałem też komplet Dunlopa (SP Winter Sport 4D 205/55r16 91 H) Samochód to Mazda Protege5 2.0

    Podsumowanie: Dobre opony

    Pokaż ocenę szczegółową Zamknij ocenę szczegółową

    Przejechany dystans - 2000 - 5000km

    Styl jazdy - umiarkowany

    Miejsce użytkowania - przeważnie w mieście

    Mazda 323 BF

    Ruszanie, przyczepność podczas jazdy na wprost i w zakrętach oraz drogę hamowania na suchej nawierzchni. Sucha nawierzchnia6,0111111

    Ruszanie, przyczepność podczas jazdy na wprost i w zakrętach oraz drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Mokra nawierzchnia5,0111110

    Poziom szumów, warkot, buczenie i inne dźwięki słyszalne podczas jazdy. Poziom hałasu6,0111111 Im wyższa ocena, tym niższy hałas

    Poziom komfortu odczuwanego podczas jazdy po nierównej, dziurawej drodze. Tłumienie nierówności5,0111110 Im wyższa ocena, tym większy komfort

    Wzrost/spadek zużycia paliwa przez samochód podczas użytkowania tych opon. Opory toczenia5,0111110 Im niższe opory, tym wyższa ocena

    Odporność opony na zużycie. Bieżnik ściera się szybko (niższa ocena) czy wolno (wyższa ocena)? Trwałość5,0111110 Im większa trwałość, tym wyższa ocena

    Atrakcyjność wizualną wzoru bieżnika i ściany bocznej opony. Wygląd opony6,0111111

    AwaryjnośćNie

    Czy polecasz te opony innym użytkownikom? - Tak

  • Michał 81
    Ocena: 5,8 1111180

    Czy opinia jest pomocna?

    Tak Nie

    To są opony w zasadzie jakich szukałem. Bardzo pewne, zarówno na mokrej jak i na suchej powierzchni, a co dla mnie najważniejsze zdecydowanie najcichsze. Wcześniej korzystałem z Michelin Primacy 3, Continental Sport Contact 3 i Sport Contact 5 oraz Goodyear Eagle F1 Asymmetric2. Przyznam szczerze, że Goodyear'y wydawały mi się nieco lepsze na mokrej nawierzchni a wszystkie z wymienionych opon poza Sport Contact 3 wolniej się zużywały to jednak Dunlop tą ciszą rekompensuje wszystko... Jest to o tyle istotne że opony 245/45 R18 potrafią narobić hałasu...

    Podsumowanie: Świetne opony

    Pokaż ocenę szczegółową Zamknij ocenę szczegółową

    Przejechany dystans - 10000 - 15000km

    Styl jazdy - umiarkowany

    Miejsce użytkowania - przeważnie w mieście

    Opel Insignia 4/5 drzwi I 2.0 CDTI (96kW)

    Ruszanie, przyczepność podczas jazdy na wprost i w zakrętach oraz drogę hamowania na suchej nawierzchni. Sucha nawierzchnia6,0111111

    Ruszanie, przyczepność podczas jazdy na wprost i w zakrętach oraz drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Mokra nawierzchnia6,0111111

    Poziom szumów, warkot, buczenie i inne dźwięki słyszalne podczas jazdy. Poziom hałasu6,0111111 Im wyższa ocena, tym niższy hałas

    Poziom komfortu odczuwanego podczas jazdy po nierównej, dziurawej drodze. Tłumienie nierówności6,0111111 Im wyższa ocena, tym większy komfort

    Wzrost/spadek zużycia paliwa przez samochód podczas użytkowania tych opon. Opory toczenia6,0111111 Im niższe opory, tym wyższa ocena

    Odporność opony na zużycie. Bieżnik ściera się szybko (niższa ocena) czy wolno (wyższa ocena)? Trwałość4,0111100 Im większa trwałość, tym wyższa ocena

    Atrakcyjność wizualną wzoru bieżnika i ściany bocznej opony. Wygląd opony6,0111111

    AwaryjnośćKlient nie ocenił

    Czy polecasz te opony innym użytkownikom? - Tak

Ilość opinii na stronie:

Opis produktu

Dunlop SP SportMaxx RT 205/55 R16 91 Y MFS V1

Typ: opona letnia.

Klasa: premium – najwyższa jakość i poziom osiągów.

Marka należy do koncernu: Goodyear.

Bieżnik: asymetryczny – wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni i wyjątkowa stabilność przy agresywnym stylu jazdy. Zewnętrza część bieżnika odpowiada za stabilność podczas jazdy na wprost i w zakręcie, a część wewnętrzna za wydaje odprowadzanie wody spod opony.

Przeznaczenie: samochody sportowe i limuzyny o dużej mocy.

Rozmiary: od 16 do 22 cali.

Testy opony:

2015: test "Sport Auto" w rozmiarze 235/35 R19: opona polecana,

- test "Auto Zeitung" w rozmiarze 225/40 R18: opona szczególnie polecana,

- test "Gute Fahrt" w rozmiarze 225/45 R17: 2. miejsce,

2014: test opon letnich „Auto Zeitung” w rozmiarze 225/50 R17: 2. miejsce,

2013: test ADAC w rozmiarze 225/45 R17 W/Y: ocena dobra.

Dunlop SP SportMaxx RT fabrycznie montowany jest w Mercedesie C63 AMG i C63 T.

Informacje o producencie: Dunlop jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych producentów opon na świecie. Obecnie marka należy do koncernu Goodyear. Na oponach Dunlop pobijano pierwsze rekordy prędkości jeszcze przed II wojną światową. Modele tej firmy słyną z nowoczesnych rozwiązań i są wyróżniane w prestiżowych testach przeprowadzanych przez specjalistyczne organizacje i znane czasopisma motoryzacyjne. Od początku swojego istnienia marka jest obecna w sportach motorowych i odnosi duże sukcesy na tym polu. Firma specjalizuje się w produkcji wysokiej klasy opon HP i UHP, które cechują się doskonałą jakością i maksymalnymi osiągami w każdych warunkach.

Opis technologii: Dunlop SP SportMaxx RT jest następcą modelu Sport Maxx TT. Cechuje się lepszymi osiągami z zakresu hamowania i skręcania, a dzięki zastosowaniu unowocześnionej mieszanki auto szybciej reaguje na ruchy kierownicą. Za doskonałą stabilność podczas pokonywania zakrętów oraz dużych prędkości odpowiada masywna ściana boczna. System rowków bieżnika skutecznie odprowadza wodę i chroni przed wystąpieniem aquaplaningu.

Do produkcji modelu użyto specjalnej sportowej mieszanki, która pomaga w dostosowaniu się opony do różnych rodzajów nawierzchni. Dzięki równomiernemu rozłożeniu tworzywa oraz aerodynamicznym bokom opony zmniejszają się opory toczenia, co pociąga za sobą niższe spalanie i redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Konstruktorzy zadbali także o maksymalne osiągi opony – przy jej wytwarzaniu użyto technologii Racing która podwyższyła komfort jazdy i zapewniła większy poziom bezpieczeństwa oraz lepszą precyzję jazdy w stosunku do innych opon tej samej klasy. Oprócz tego samochód doskonale reaguje nawet na najdrobniejsze korekty kierownicą, co poprawia stabilność prowadzenia i sprawia, że jazda staje się przyjemnością.

Opona letnia Dunlop SP SportMaxx RT zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się nowoczesną technologią i maksymalnymi osiągami.
Oglądasz właśnie oponę w rozmiarze 205/55 R16.
Opona jest aktualnie dostępna w rozmiarach od 16 do 22 cali.
Jest to opona z indeksem prędkości Y - maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h.
Opona posiada indeks nośności 91 - maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać ta opona wynosi 615 kg.
Data i miejsce produkcji opony to: styczeń 2015, Niemcy.
Opona posiada następujące klasy na etykiecie: E (opory toczenia), A (przyczepność na mokrej nawierzchni), 67 dB (poziom hałasu).
Oglądana przez Ciebie opona:
  • posiada ochraniacz felgi (oznaczenie tego typu opon jest zależne od ich producenta).
Kopiowanie treści surowo wzbronione. Zobacz konsekwencje prawne
Etykieta

Opona Dunlop SP SportMaxx RT w rozmiarze 205/55 R16 91 Y, zgodnie z informacją podaną przez producenta, posiada następujące parametry jezdne:

  • E
  • A
  • 67 dB
E A 67 dB

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).