Sprawdź swoje zamówienie

Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

Dunlop SP SportMaxx RT 205/55 R16 91 Y MFS V1

Rozmiar opony:
205/55 R16
Indeks prędkości:
Y = max 300 km/h
Indeks ładowności:
91 = max 615 kg
Sezon:
Letnie
Data produkcji:
styczeń 2014 *
Kraj produkcji:
Niemcy
  • Dostawa gratis W czwartek 24.04.2014
    Czas doręczeniaDotyczy wyłącznie przesyłek kurierskich na adres klienta w Polsce, z płatnością za pobraniem. W pozostałych przypadkach wysyłka w 24h robocze od złożenia zamówienia lub otrzymania płatności.

    Dostawa zawsze gratis już od 1 sztuki.
  • Opcja montażu w serwisie
    Możliwy montaż Odbierz i zamontuj opony w jednym z serwisów na terenie całego kraju. Dostawa gratis - płacisz tylko za opony i montaż!
  • Możliwość ubezpieczenia
    Ubezpieczenie opon Ubezpieczasz opony już od 12zł/szt. W razie uszkodzenia dzwonisz na numer 22 563 12 87.

    Organizujemy Ci pomoc na trzy sposoby:
    -Pomagamy wymienić koło na miejscu
    -Transportujemy auto do najbliższego warsztatu
    -Zwracamy koszt opony jeśli nie nadaje się do naprawy

    Ubezpieczenie możesz dodać do zamówienia w koszyku.
*Prezentowana data produkcji jest przybliżona.
Faktyczna data produkcji opon może się nieznacznie różnić.
Dostępność:
Ponad 11 sztuk na magazynie
Ilość:
306
Kup

Ten produkt został kupiony dziś o godzinie 07:35

Ocena: Godna polecenia

5,4 1111140 89 opinii

Etykieta:
E A 67 dB
E A 67 dB
Więcej informacji
Kup na raty Już od 12 x
Płatność Alior Raty

Wygoda i czystość Worki za 1 zł szt. dodasz w koszyku

Wygoda i czystość Worki GRATIS

  • Opinie użytkowników
  • Opis produktu
  • Etykieta

Ocena łączna: 5,4 89 opinii

Opona godna polecenia
  • Koszt użytkowania: Wpływ opony na koszty eksploatacji samochodu. 11111000 5,0
  • Komfort: Wpływ opony na komfort jazdy. 1111140 5,4
  • Wł. szosowe: Wpływ opony na właściwości jezdne. 1111150 5,5

Dodaj opinię o oponie

89 osób wystawiło ocenę

  • 6 50 osób
  • 5 34 osoby
  • 4 5 osób
  • 3 0 osób
  • 2 0 osób
  • 1 0 osób

94% użytkowników poleca tę oponę

Informacje o oponie zbierane są od 702 dni. W tym czasie zebraliśmy 89 opinii.

Nasi klienci przejechali łącznie 768000 km.

Najwyżej ocenianym parametrem jest: sucha nawierzchnia.

Oponę najczęściej oceniali użytkownicy poruszający się przeważnie w mieście.

Oponę oceniali kierowcy, którzy najczęściej swój styl jazdy określali jako umiarkowany.

Ostatnie opinie:

Ilość opinii na stronie:

  • Michał - Kraków
    Ocena: 5,6 1111160

    Czy opinia jest pomocna? Tak Nie

    16 Osób 22 Osoby

    Polecam wszystkim te opony, którzy jeszcze się nie zdecydowali. Przejechałem dopiero niecałe 5 tys km, ale na pierwszych zakrętach dało się zaobserwować jak auto się zachowuje. Samochód jedzie jak po szynach, zdecydowanie najlepsze opony z tej klasy, a jeździłem naprawdę na wielu oponach z klasy premium. Nie mam się do czego przyczepić, Na mokrej nawierzchni również świetnie sobie radzą. Następnym razem nawet nie będę eksperymentował, bo nie wydaje mi się żeby jakakolwiek opona była lepsza od SportMax RT. Wrócę do niej na bank jeśli te zużyję. Daję słowo niezdecydowanym, kupujcie bo złego słowa nie da się na te oponki powiedzieć, wręcz przeciwnie można je zachwalać godzinami :)
  • Biedron - Szczecin
    Ocena: 6,0 111111

    Czy opinia jest pomocna? Tak Nie

    47 Osób 41 Osób

    Opony kupione przez internet wiosną 2013 roku. Wyprodukowane w 5 tygodniu. Opory toczenia na poziomie - C Przyczepność na poziomie - A Zewnętrzny hałas toczenia na poziomie - 67 dB. Rewelacyjne ogumienie! Długo zastanawiałem się nad kupnem. Przede wszystkim najbardziej zależało mi na niskim poziomie hałasu i oszczędności paliwowych. Nie rozczarowałem się. Przy oszczędnej jeździe mój Leon II 1.9 TDI 105KM spala poniżej 5.0 l/100km! Samochód trzyma sie drogi jak bolid niezależnie czy jest sucho czy mokro. No i ta cisza za kółkiem. Dunlop Sp Sport Maxx RT to topowa liga! Trzecie miejsce w rankingu ADAC 2013 mówi sama za siebie. Polecam z ręką na sercu.
  • Darek M
    Ocena: 5,7 1111170

    Czy opinia jest pomocna? Tak Nie

    17 Osób 27 Osób

    Przed zmianą starych Michelin Primacy HP długo się wahałem nad zakupem nowych opon. Wybór padł na Dunlopy. Po zmianie byłem bardzo miło zaskoczony. Nie narzekałem na stare opony Michelin, ale nowe Dunlop Sport Maxxx RT biją je o klasę. Na suchej nawierzchni ciche, oszczędne no i kleją się do drogi jak po sznurku, a jeżdżę ostro i agresywnie w długie trasy na zachód Europy - generalnie rewelacja. Jednak wartość opony dostrzegam na mokrej nawierzchni w warunkach ulewnych deszczy - można jeździć jak po suchym z zachowaniem zdrowego rozsądku oczywiście - odprowadzanie wody rewelacja, przyszczepność również, auto klei się do drogi. Jeżdżę bardzo dużo i kilka kompletów opon już zdarłem - nie żałuję wydanych pieniędzy, bo naprawdę warto zainwestować w przyjemność i pewność prowadzenia Audi A4 w każdych warunkach (poza oczywiście zimowymi).
  • Miwa
    Ocena: 5,5 1111140

    Czy opinia jest pomocna? Tak Nie

    4 Osoby 15 Osób

    Opony posiadam od Maja 2013 do tej pory mogę napisać,że świetnie sprawdzają się na suchej jak i mokrej nawierzchni. W czerwcu podczas bardzo dużych opadów deszczów(wręcz nawałnicy) nad Warszawą hamowanie na tych oponach było bardzo szybkie, nie odczułem żadnego uciekania na wodzie. Po części też jest to spowodowane sportowymi tarczami i klockami. Ogólnie oponę mogę polecić każdemu. Z zimowych wybrałem też komplet Dunlopa (SP Winter Sport 4D 205/55r16 91 H) Samochód to Mazda Protege5 2.0
  • Jarosław
    Ocena: 5,7 1111160

    Czy opinia jest pomocna? Tak Nie

    3 Osoby 11 Osób

    Bardzo dobre opony. Niesamowita cisza, ale przede wszystkim, trzymanie na mokrej nawierzchni - auto prowadzi się jak po szynach. Opony mają za sobą tylko klika wyjazdów za granicę, kupiłem je pod koniec lata i w tej chwili używam już zimowych, dystans to jakieś 4000 km i nie zauważyłem choćby najmniejszego zużycia bieżnika, choć trzeba przyznać, że bieżnik nowych opon jest stosunkowo niski w porównaniu do konkurencji.. oscyluje granicach 7-8mm. Jednym słowem polecam.

Ilość opinii na stronie:

Opis produktu

Dunlop SP SportMaxx RT 205/55 R16 91 Y MFS V1

Oglądasz właśnie oponę w rozmiarze 205/55 R16.

Jest to opona z indeksem prędkości Y - maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h.

Opona posiada indeks nośności 91 - maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać ta opona wynosi 615 kg.

Data i miejsce produkcji opony to: styczeń 2014, Niemcy.

Opona posiada następujące klasy na etykiecie: E (opory toczenia), A (przyczepność na mokrej nawierzchni), 67 dB (poziom hałasu).

Typ: opona letnia.

Klasa: premium – najwyższa jakość i poziom osiągów.

Marka należy do koncernu: Goodyear.

Bieżnik: asymetryczny – wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni i wyjątkowa stabilność przy agresywnym stylu jazdy. Zewnętrza część bieżnika odpowiada za stabilność podczas jazdy na wprost i w zakręcie, a część wewnętrzna za wydaje odprowadzanie wody spod opony.

Przeznaczenie: samochody sportowe i limuzyny o dużej mocy.

Rozmiary: od 16 do 22 cali.

Testy opony:

2014: test opon letnich „Auto Zeitung” w rozmiarze 225/50 R17: 2. miejsce.

2013: test ADAC w rozmiarze 225/45 R17 W/Y: ocena dobra.

Informacje o producencie: Dunlop jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych producentów opon na świecie. Obecnie marka należy do koncernu Goodyear. Na oponach Dunlop pobijano pierwsze rekordy prędkości jeszcze przed II wojną światową. Modele tej firmy słyną z nowoczesnych rozwiązań i są wyróżniane w prestiżowych testach przeprowadzanych przez specjalistyczne organizacje i znane czasopisma motoryzacyjne. Od początku swojego istnienia marka jest obecna w sportach motorowych i odnosi duże sukcesy na tym polu. Firma specjalizuje się w produkcji wysokiej klasy opon HP i UHP, które cechują się doskonałą jakością i maksymalnymi osiągami w każdych warunkach.

Opis technologii:Dunlop SP SportMaxx RT jest następcą modelu Sport Maxx TT. Cechuje się lepszymi osiągami z zakresu hamowania i skręcania, a dzięki zastosowaniu unowocześnionej mieszanki auto szybciej reaguje na ruchy kierownicą. Za doskonałą stabilność podczas pokonywania zakrętów oraz dużych prędkości odpowiada masywna ściana boczna. System rowków bieżnika skutecznie odprowadza wodę i chroni przed wystąpieniem aquaplaningu.

Do produkcji modelu użyto specjalnej sportowej mieszanki, która pomaga w dostosowaniu się opony do różnych rodzajów nawierzchni. Dzięki równomiernemu rozłożeniu tworzywa oraz aerodynamicznym bokom opony zmniejszają się opory toczenia, co pociąga za sobą niższe spalanie i redukcję emisji Co2 do atmosfery.

Konstruktorzy zadbali także o maksymalne osiągi opony – przy jej wytwarzaniu użyto technologii Racing która podwyższyła komfort jazdy i zapewniła większy poziom bezpieczeństwa oraz lepszą precyzję jazdy w stosunku do innych opon tej samej klasy. Oprócz tego samochód doskonale reaguje nawet na najdrobniejsze korekty kierownicą, co poprawia stabilność prowadzenia i sprawia, że jazda staje się przyjemnością.

Etykieta

Opona Dunlop SP SportMaxx RT w rozmiarze 205/55 R16 91 Y, zgodnie z informacją podaną przez producenta, posiada następujące parametry jezdne:

  • E
  • A
  • 67 dB
E A 67 dB

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).

Informacje o plikach cookies