Sprawdź swoje zamówienie

Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

Dunlop SP SportMaxx RT 205/55 R16 91 Y MFS

Rozmiar opony:
205/55 R16
Indeks prędkości:
Y = max 300 km/h
Indeks ładowności:
91 = max 615 kg
Sezon:
Letnie
Data produkcji:
marzec 2014 *
Kraj produkcji:
Niemcy
Typ:
Osobowe
  • Dostawa gratis W poniedziałek 03.11.2014
    Czas doręczeniaDotyczy wyłącznie przesyłek kurierskich na adres klienta w Polsce, z płatnością za pobraniem. W pozostałych przypadkach wysyłka w 24h robocze od złożenia zamówienia lub otrzymania płatności.

    Dostawa zawsze gratis już od 1 sztuki.
  • Opcja montażu w serwisie
    Możliwy montaż Odbierz i zamontuj opony w jednym z serwisów na terenie całego kraju. Dostawa gratis - płacisz tylko za opony i montaż!
  • Możliwość ubezpieczenia
    Ubezpieczenie opon Ubezpieczasz opony już od 17zł/szt. W razie uszkodzenia dzwonisz na numer 22 563 12 87.

    Organizujemy Ci pomoc na trzy sposoby:
    -Pomagamy wymienić koło na miejscu
    -Transportujemy auto do najbliższego warsztatu
    -Zwracamy koszt opony jeśli nie nadaje się do naprawy

    Ubezpieczenie możesz dodać do zamówienia w koszyku.
*Prezentowana data produkcji jest przybliżona.
Faktyczna data produkcji opon może się nieznacznie różnić.
Dostępność:
Ostatnia 1 szt. w magazynie
Ilość:
300
Kup
Ocena: Rewelacyjna!

5,5 1111140 170 opinii

Etykieta:
E B 67 dB
E B 67 dB
Więcej informacji
Ostatnia 1 szt.
Kup na raty

Czy chcesz zmienić wysokość Twojej raty?

Kalkulator rat Dowiedz się więcej
Kup na raty
  • Opinie użytkowników
  • Opis produktu
  • Prezentacja wideo
  • Etykieta

Ocena łączna: Ocena łączna: Ocena łączna to średnia ważona poszczególnych osiągów, nie średnia arytmetyczna. Niektóre właściwości opony mają większy, inne mniejszy wpływ na ocenę łączną. 5,5 170 opinii

Opona rewelacyjna!
  • Koszt użytkowania: Wpływ opony na koszty eksploatacji samochodu. 1111900 4,9
  • Komfort: Wpływ opony na komfort jazdy. 1111140 5,4
  • Właściwości szosowe: Wpływ opony na właściwości jezdne. 1111160 5,6

Dodaj opinię o oponie

170 osób wystawiło ocenę

  • 6 95 osób
  • 5 67 osób
  • 4 7 osób
  • 3 0 osób
  • 2 1 osoba
  • 1 0 osób

95% użytkowników poleca tę oponę

Informacje o oponie zbierane są od 892 dni. W tym czasie zebraliśmy 170 opinii.

Nasi klienci przejechali łącznie 1425000 km.

Najwyżej ocenianym parametrem jest: sucha nawierzchnia.

Oponę najczęściej oceniali użytkownicy poruszający się przeważnie w mieście.

Oponę oceniali kierowcy, którzy najczęściej swój styl jazdy określali jako umiarkowany.

Ostatnie opinie:

Ilość opinii na stronie:

  • blondi77
    Ocena: 5,3 1111130

    Czy opinia jest pomocna? Tak Nie

    0 Osób 4 Osoby

    Stosunek jakości do ceny ok, trwałości (ścierania) do ceny już nie tak ok. Oponka miękka, dobrze się trzyma w zakrętach, na mokrym rewelacyjna, zużycie paliwa też ok (naprawde można oszczędzić). opny mają jeden duży mankament - szybko się zużywają, po jednym kursie z północy polski na południe i z powrotem i reszta po mieście zauważyłem, że ponad dwa mm już się starły z opony. Może zbyt agresywnie jeździłem, ale poprzedni jeżdziłem na bridgestone turanza na jednej osi - wrażenie inne - bardzo twarde, extra przyczepność i jeżeli chodzi o ścieranie to dwa razy wolniej niż na dunlopach. Na drugiej osi były hankooki evo 12 - ścierały się podobnie jak Dunlopy obecne, a były z klasy średniej. Ogólnie oceniam, że opona jest godna do polecenia, mamy coś za coś, super przyczepność na mokrym za szybsze zużywanie się opony.
  • Paweł
    Ocena: 5,4 1111140

    Czy opinia jest pomocna? Tak Nie

    3 Osoby 0 Osób

    Rewelacyjna opona, świetna na sucho i jeszcze lepsza na mokro. Dystans przejechany do dzisiaj to około 18000. Bardzo dobrze tłumi nierówności, jest świetnie wykonana (żadnych wibracji) na mokrym trzeba sporo wysiłku, aby stracić przyczepność, hamowanie rewelacja. Jedyne, czego można się przyczepić to hałas przy temperaturach ok niż 12-13 st. powyżej ..a zwłaszcza powyżej 20 st. jest cisza. Ścieralność jak do tej pory w normie, myślę, że na około 50-60 tyś powinna wystarczyć spokojnie. Bardzo polecam zwłaszcza tym, którzy szukają kompromisu między doskonałą przyczepnością a komfortem... oraz tym, którzy wciąż walczą z mikro wibracjami wynikającymi ze złego wykonania nawet markowych opon ( Bridgestone) Polecam
  • Arkadiusz Z.
    Ocena: 5,6 1111160

    Czy opinia jest pomocna? Tak Nie

    1 Osoba 2 Osoby

    Jedna z lepszych opon. Dzięki szerokości 225 dobrze klei się do drogi i nawet w ostrym zakręcie samochód jedzie jak po torach. W warunkach deszczowych świetnie odprowadza wodę. Przejazdy przez większe kałuże nie są dla tej opony problemem. Niestety przy feldze 17" i niskim profilu komfort jazdy nie jest już taki wysoki szczególnie na wszelkiego rodzaju nierównościach (w moim przypadku przejazdach tramwajowych). Ale kto planuje kupić oponę 17" o niskim profilu wie na co się pisze. Opona prezentuje się świetnie i przykuwa uwagę zwłaszcza kiedy potraktuje się ją profesjonalnymi nabłyszczaczem. Trwałości nie ocenię ponieważ przejechałem zbyt krótki dystans. Polecam zarówno do spokojnej jaki i dynamicznej jazdy.
  • Michał - Kraków
    Ocena: 5,6 1111160

    Czy opinia jest pomocna? Tak Nie

    26 Osób 43 Osoby

    Polecam wszystkim te opony, którzy jeszcze się nie zdecydowali. Przejechałem dopiero niecałe 5 tys km, ale na pierwszych zakrętach dało się zaobserwować jak auto się zachowuje. Samochód jedzie jak po szynach, zdecydowanie najlepsze opony z tej klasy, a jeździłem naprawdę na wielu oponach z klasy premium. Nie mam się do czego przyczepić, Na mokrej nawierzchni również świetnie sobie radzą. Następnym razem nawet nie będę eksperymentował, bo nie wydaje mi się żeby jakakolwiek opona była lepsza od SportMax RT. Wrócę do niej na bank jeśli te zużyję. Daję słowo niezdecydowanym, kupujcie bo złego słowa nie da się na te oponki powiedzieć, wręcz przeciwnie można je zachwalać godzinami :)
  • Miwa
    Ocena: 5,5 1111140

    Czy opinia jest pomocna? Tak Nie

    5 Osób 28 Osób

    Opony posiadam od Maja 2013 do tej pory mogę napisać,że świetnie sprawdzają się na suchej jak i mokrej nawierzchni. W czerwcu podczas bardzo dużych opadów deszczów(wręcz nawałnicy) nad Warszawą hamowanie na tych oponach było bardzo szybkie, nie odczułem żadnego uciekania na wodzie. Po części też jest to spowodowane sportowymi tarczami i klockami. Ogólnie oponę mogę polecić każdemu. Z zimowych wybrałem też komplet Dunlopa (SP Winter Sport 4D 205/55r16 91 H) Samochód to Mazda Protege5 2.0

Ilość opinii na stronie:

Opis produktu

Dunlop SP SportMaxx RT 205/55 R16 91 Y MFS

Opona letnia Dunlop SP SportMaxx RT zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się nowoczesną technologią i maksymalnymi osiągami.
Oglądasz właśnie oponę w rozmiarze 205/55 R16.
Opona jest aktualnie dostępna w rozmiarach od 16 do 22 cali.
Jest to opona z indeksem prędkości Y - maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h.
Opona posiada indeks nośności 91 - maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać ta opona wynosi 615 kg.
Data i miejsce produkcji opony to: marzec 2014, Niemcy.
Opona posiada następujące klasy na etykiecie: E (opory toczenia), B (przyczepność na mokrej nawierzchni), 67 dB (poziom hałasu).
Oglądana przez Ciebie opona:
  • posiada ochraniacz felgi (oznaczenie tego typu opon jest zależne od ich producenta).

Typ: opona letnia.

Klasa: premium – najwyższa jakość i poziom osiągów.

Marka należy do koncernu: Goodyear.

Bieżnik: asymetryczny – wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni i wyjątkowa stabilność przy agresywnym stylu jazdy. Zewnętrza część bieżnika odpowiada za stabilność podczas jazdy na wprost i w zakręcie, a część wewnętrzna za wydaje odprowadzanie wody spod opony.

Przeznaczenie: samochody sportowe i limuzyny o dużej mocy.

Rozmiary: od 16 do 22 cali.

Testy opony:

2014: test opon letnich „Auto Zeitung” w rozmiarze 225/50 R17: 2. miejsce.

2013: test ADAC w rozmiarze 225/45 R17 W/Y: ocena dobra.

Informacje o producencie: Dunlop jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych producentów opon na świecie. Obecnie marka należy do koncernu Goodyear. Na oponach Dunlop pobijano pierwsze rekordy prędkości jeszcze przed II wojną światową. Modele tej firmy słyną z nowoczesnych rozwiązań i są wyróżniane w prestiżowych testach przeprowadzanych przez specjalistyczne organizacje i znane czasopisma motoryzacyjne. Od początku swojego istnienia marka jest obecna w sportach motorowych i odnosi duże sukcesy na tym polu. Firma specjalizuje się w produkcji wysokiej klasy opon HP i UHP, które cechują się doskonałą jakością i maksymalnymi osiągami w każdych warunkach.

Opis technologii:Dunlop SP SportMaxx RT jest następcą modelu Sport Maxx TT. Cechuje się lepszymi osiągami z zakresu hamowania i skręcania, a dzięki zastosowaniu unowocześnionej mieszanki auto szybciej reaguje na ruchy kierownicą. Za doskonałą stabilność podczas pokonywania zakrętów oraz dużych prędkości odpowiada masywna ściana boczna. System rowków bieżnika skutecznie odprowadza wodę i chroni przed wystąpieniem aquaplaningu.

Do produkcji modelu użyto specjalnej sportowej mieszanki, która pomaga w dostosowaniu się opony do różnych rodzajów nawierzchni. Dzięki równomiernemu rozłożeniu tworzywa oraz aerodynamicznym bokom opony zmniejszają się opory toczenia, co pociąga za sobą niższe spalanie i redukcję emisji Co2 do atmosfery.

Konstruktorzy zadbali także o maksymalne osiągi opony – przy jej wytwarzaniu użyto technologii Racing która podwyższyła komfort jazdy i zapewniła większy poziom bezpieczeństwa oraz lepszą precyzję jazdy w stosunku do innych opon tej samej klasy. Oprócz tego samochód doskonale reaguje nawet na najdrobniejsze korekty kierownicą, co poprawia stabilność prowadzenia i sprawia, że jazda staje się przyjemnością.

Kopiowanie treści surowo wzbronione. Zobacz konsekwencje prawne
Etykieta

Opona Dunlop SP SportMaxx RT w rozmiarze 205/55 R16 91 Y, zgodnie z informacją podaną przez producenta, posiada następujące parametry jezdne:

  • E
  • B
  • 67 dB
E B 67 dB

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).

Informacje o plikach cookies