Sprawdź swoje zamówienie

Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

Dunlop SP SportMaxx RT 205/55 R16 91 Y MFS

Aktualnie ten produkt oglądają 3 Osoby

Rozmiar opony:
205/55 R16
Indeks prędkości:
Y = max 300 km/h
Indeks ładowności:
91 = max 615 kg
Sezon:
Letnie
Typ:
Osobowe
  • Dostawa gratis Wysyłka w 4-5 dni
    Wysyłka w 4-5 dniOznacza to, że opony są dostępne u producenta i zostaną wysłane w przeciągu 4-5 dni od złożenia zamówienia.

    Dostawa zawsze gratis już od 1 sztuki.
  • Możliwość ubezpieczenia
    Ubezpieczenie opon Ubezpieczasz opony już od 17zł/szt. W razie uszkodzenia dzwonisz na numer 22 563 12 87.

    Organizujemy Ci pomoc na trzy sposoby:
    -Pomagamy wymienić koło na miejscu
    -Transportujemy auto do najbliższego warsztatu
    -Zwracamy koszt opony jeśli nie nadaje się do naprawy

    Ubezpieczenie możesz dodać do zamówienia w koszyku.
Ilość:
323
Kup
Ocena: Rewelacyjna!

5,5 1111140 180 opinii

Etykieta:
E B 67 dB
E B 67 dB
Więcej informacji
  • Opinie użytkowników
  • Opis produktu
  • Prezentacja wideo
  • Etykieta

Ocena łączna: Ocena łączna: Ocena łączna to średnia ważona poszczególnych osiągów, nie średnia arytmetyczna. Niektóre właściwości opony mają większy, inne mniejszy wpływ na ocenę łączną. 5,5 180 opinii

Opona rewelacyjna!
  • Koszt użytkowania: Wpływ opony na koszty eksploatacji samochodu. 1111900 4,9
  • Komfort: Wpływ opony na komfort jazdy. 1111140 5,4
  • Właściwości szosowe: Wpływ opony na właściwości jezdne. 1111160 5,6

Dodaj opinię o oponie

180 osób wystawiło ocenę

  • 6 99 osób
  • 5 73 osoby
  • 4 7 osób
  • 3 0 osób
  • 2 1 osoba
  • 1 0 osób

95% użytkowników poleca tę oponę

Informacje o oponie zbierane są od 921 dni. W tym czasie zebraliśmy 180 opinii.

Nasi klienci przejechali łącznie 1570000 km.

Najwyżej ocenianym parametrem jest: sucha nawierzchnia.

Oponę najczęściej oceniali użytkownicy poruszający się przeważnie poza miastem.

Oponę oceniali kierowcy, którzy najczęściej swój styl jazdy określali jako umiarkowany.

Ostatnie opinie:

Ilość opinii na stronie:

  • Kuba T.
    Ocena: 5,3 1111130

    Czy opinia jest pomocna? Tak Nie

    2 Osoby 0 Osób

    Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tymi oponami. Przyznaję że jeździłem już wcześniej na Dunlop SP Sport 01, więc wymagania miałem z miejsca dosyć wysokie. Sport Maxx jest oponą relatywnie cichą w moim samochodzie chociaż SP Sport 01 wydawała mi się cichsza. Wygląda bardzo fajnie - super sprawdza się funkcja ochronna felgi - opona ma naddatek gumy, który zabezpiecza felgę przed otarciem o krawężnik. Po przejechaniu ok 15k km w różnych warunkach mogę w pełni odpowiedzialnie powiedzieć że zachowanie na mokrej powierzchni jest rewelacyjne - pozwala bez problemu opanować samochód nawet przy dynamicznej jeździe (prędkości autostradowe) w ulewnym deszczu. Tak pewnie nie czułem się ani na SP Sportach 01, ani na wcześniejszych Bridgestone Turanza. Trzymanie na nawierzchni suchej jest wręcz niesamowite - jechałem autostradą A1 w czasie wichury - prędkości w granicach 130-140 km/h - auto stabilne. Silne podmuchy przy wyjazdach zza ekranów dźwiękochłonnych powodowały, że samochodem rzucało ale kierownica pozostawała niewruszona, kierunek jazdy niewruszony. Żeby nie było są też negatywy - dobra przyczepność powoduje że apetyt na paliwo rośnie - w moim przypadku to jest jakieś 0,2 - 0,3l / 100 km (zależnie od prędkości) - w porównaniu do Bridgestone Turanza, więc generalnie bez dramatu ale jednak... Ja trafiłem tez na jedną oponę która była delikatnie wybrzuszona - widać to dobrze dopiero na urządzeniu do wyważania kiedy koło wiruje (gołym okiem niedostrzegalne). Konsekwencją było to że jeden wulkanizator nie dał sobie rady z wyważeniem - ok 110 km/h czuć było delikatne bicie na kierownicy. Na szczeście inny sobie poradził bez problemu - była konieczność naklejenia ciężarków w 3 miejscach. Być może to tylko mój 1 felerny egzemplarz.... Ogólnie oponki z czystym sumieniem polecam!
  • blondi77
    Ocena: 5,3 1111130

    Czy opinia jest pomocna? Tak Nie

    0 Osób 5 Osób

    Stosunek jakości do ceny ok, trwałości (ścierania) do ceny już nie tak ok. Oponka miękka, dobrze się trzyma w zakrętach, na mokrym rewelacyjna, zużycie paliwa też ok (naprawde można oszczędzić). opny mają jeden duży mankament - szybko się zużywają, po jednym kursie z północy polski na południe i z powrotem i reszta po mieście zauważyłem, że ponad dwa mm już się starły z opony. Może zbyt agresywnie jeździłem, ale poprzedni jeżdziłem na bridgestone turanza na jednej osi - wrażenie inne - bardzo twarde, extra przyczepność i jeżeli chodzi o ścieranie to dwa razy wolniej niż na dunlopach. Na drugiej osi były hankooki evo 12 - ścierały się podobnie jak Dunlopy obecne, a były z klasy średniej. Ogólnie oceniam, że opona jest godna do polecenia, mamy coś za coś, super przyczepność na mokrym za szybsze zużywanie się opony.
  • Nidhogg
    Ocena: 5,6 1111160

    Czy opinia jest pomocna? Tak Nie

    0 Osób 0 Osób

    Mam je na dwóch samochodach - 2x klekot (185KM +400Nm i 150KM+350Nm) i... trakcja zdecydowanie lepsza (na sucho, na mokrym różnica jeszcze większa), niż fabryczne Conti Sport cośtam. Choć oczywiście nie ma się co oszukiwać, że przy takim momencie obrotowym na mokrym asfalcie nie ma żadnych problemów z trakcją przy ostrym dodawaniu gazu na niskich biegach, ale wiadomo, że cudów nie ma. W środku jest naprawdę cicho, co jest dla mnie dużym plusem. Trwałość? Na razie niewiadoma - w jednym samochodzie maja 30000, w drugim 15000 i myślę, że jeszcze "trochę" pojeżdżą . Nie bardzo wiem, co oznacza "awaryjność", ale ponieważ nie było z nimi żadnych problemów, zaznaczam "nie" Czy warto je kupić? Moim zdaniem tak. Jak się skończą, pewnie kupię je, albo następcę...
  • Paweł
    Ocena: 5,4 1111140

    Czy opinia jest pomocna? Tak Nie

    4 Osoby 0 Osób

    Rewelacyjna opona, świetna na sucho i jeszcze lepsza na mokro. Dystans przejechany do dzisiaj to około 18000. Bardzo dobrze tłumi nierówności, jest świetnie wykonana (żadnych wibracji) na mokrym trzeba sporo wysiłku, aby stracić przyczepność, hamowanie rewelacja. Jedyne, czego można się przyczepić to hałas przy temperaturach ok niż 12-13 st. powyżej ..a zwłaszcza powyżej 20 st. jest cisza. Ścieralność jak do tej pory w normie, myślę, że na około 50-60 tyś powinna wystarczyć spokojnie. Bardzo polecam zwłaszcza tym, którzy szukają kompromisu między doskonałą przyczepnością a komfortem... oraz tym, którzy wciąż walczą z mikro wibracjami wynikającymi ze złego wykonania nawet markowych opon ( Bridgestone) Polecam
  • Arkadiusz Z.
    Ocena: 5,6 1111160

    Czy opinia jest pomocna? Tak Nie

    1 Osoba 2 Osoby

    Jedna z lepszych opon. Dzięki szerokości 225 dobrze klei się do drogi i nawet w ostrym zakręcie samochód jedzie jak po torach. W warunkach deszczowych świetnie odprowadza wodę. Przejazdy przez większe kałuże nie są dla tej opony problemem. Niestety przy feldze 17" i niskim profilu komfort jazdy nie jest już taki wysoki szczególnie na wszelkiego rodzaju nierównościach (w moim przypadku przejazdach tramwajowych). Ale kto planuje kupić oponę 17" o niskim profilu wie na co się pisze. Opona prezentuje się świetnie i przykuwa uwagę zwłaszcza kiedy potraktuje się ją profesjonalnymi nabłyszczaczem. Trwałości nie ocenię ponieważ przejechałem zbyt krótki dystans. Polecam zarówno do spokojnej jaki i dynamicznej jazdy.

Ilość opinii na stronie:

Opis produktu

Dunlop SP SportMaxx RT 205/55 R16 91 Y MFS

Typ: opona letnia.

Klasa: premium – najwyższa jakość i poziom osiągów.

Marka należy do koncernu: Goodyear.

Bieżnik: asymetryczny – wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni i wyjątkowa stabilność przy agresywnym stylu jazdy. Zewnętrza część bieżnika odpowiada za stabilność podczas jazdy na wprost i w zakręcie, a część wewnętrzna za wydaje odprowadzanie wody spod opony.

Przeznaczenie: samochody sportowe i limuzyny o dużej mocy.

Rozmiary: od 16 do 22 cali.

Testy opony:

2014: test opon letnich „Auto Zeitung” w rozmiarze 225/50 R17: 2. miejsce.

2013: test ADAC w rozmiarze 225/45 R17 W/Y: ocena dobra.

Informacje o producencie: Dunlop jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych producentów opon na świecie. Obecnie marka należy do koncernu Goodyear. Na oponach Dunlop pobijano pierwsze rekordy prędkości jeszcze przed II wojną światową. Modele tej firmy słyną z nowoczesnych rozwiązań i są wyróżniane w prestiżowych testach przeprowadzanych przez specjalistyczne organizacje i znane czasopisma motoryzacyjne. Od początku swojego istnienia marka jest obecna w sportach motorowych i odnosi duże sukcesy na tym polu. Firma specjalizuje się w produkcji wysokiej klasy opon HP i UHP, które cechują się doskonałą jakością i maksymalnymi osiągami w każdych warunkach.

Opis technologii:Dunlop SP SportMaxx RT jest następcą modelu Sport Maxx TT. Cechuje się lepszymi osiągami z zakresu hamowania i skręcania, a dzięki zastosowaniu unowocześnionej mieszanki auto szybciej reaguje na ruchy kierownicą. Za doskonałą stabilność podczas pokonywania zakrętów oraz dużych prędkości odpowiada masywna ściana boczna. System rowków bieżnika skutecznie odprowadza wodę i chroni przed wystąpieniem aquaplaningu.

Do produkcji modelu użyto specjalnej sportowej mieszanki, która pomaga w dostosowaniu się opony do różnych rodzajów nawierzchni. Dzięki równomiernemu rozłożeniu tworzywa oraz aerodynamicznym bokom opony zmniejszają się opory toczenia, co pociąga za sobą niższe spalanie i redukcję emisji Co2 do atmosfery.

Konstruktorzy zadbali także o maksymalne osiągi opony – przy jej wytwarzaniu użyto technologii Racing która podwyższyła komfort jazdy i zapewniła większy poziom bezpieczeństwa oraz lepszą precyzję jazdy w stosunku do innych opon tej samej klasy. Oprócz tego samochód doskonale reaguje nawet na najdrobniejsze korekty kierownicą, co poprawia stabilność prowadzenia i sprawia, że jazda staje się przyjemnością.

Opona letnia Dunlop SP SportMaxx RT zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się nowoczesną technologią i maksymalnymi osiągami.
Oglądasz właśnie oponę w rozmiarze 205/55 R16.
Opona jest aktualnie dostępna w rozmiarach od 16 do 22 cali.
Jest to opona z indeksem prędkości Y - maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h.
Opona posiada indeks nośności 91 - maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać ta opona wynosi 615 kg.
Opona posiada następujące klasy na etykiecie: E (opory toczenia), B (przyczepność na mokrej nawierzchni), 67 dB (poziom hałasu).
Oglądana przez Ciebie opona:
  • posiada ochraniacz felgi (oznaczenie tego typu opon jest zależne od ich producenta).
Kopiowanie treści surowo wzbronione. Zobacz konsekwencje prawne
Etykieta

Opona Dunlop SP SportMaxx RT w rozmiarze 205/55 R16 91 Y, zgodnie z informacją podaną przez producenta, posiada następujące parametry jezdne:

  • E
  • B
  • 67 dB
E B 67 dB

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).