Prześlij opinię o sklepie
Kontakt
Wybór i zakup opon
52 341 88 00 52 586 28 00 801 11 43 43
Wybór i zakup felg
52 341 88 80 52 586 28 80 801 11 53 53
Realizacja zamówienia
52 341 88 70 52 586 28 70 801 11 43 43
Zwrot i reklamacja
52 341 88 98 52 586 28 98 801 11 43 43
Sprawdź zamówienie
Pn-Pt: 7-22Sb-Nd: 8-16

W tym miejscu znajdziesz ostatnio obejrzane produkty i możliwość ich porównania.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Ok
Masz produkty
w koszyku.
Sprawdź swoje zamówienie Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

Opony do Citroen AX

Citroen – logo marki

Wybierz rodzaj nadwozia oraz lata produkcji Citroen AX

Model AX

Citroën AX to samochód osobowy segmentu B produkowany przez koncern PSA (Citroën i Peugeot). Model zadebiutował w 1986 r. jako następca modelu Citroën Visa. Było to wówczas najmniejsze auto oferowane przez koncern Citroën, które miało stanowić bezpośrednią konkurencję dla Opla Corsy oraz Volkswagena Polo. Model AX oferowany był w wersji nadwoziowej hatchback, w opcji trzy- lub pięciodrzwiowej. Był to pierwszy samochód, w którym zastosowano karoserię wykonaną z dwóch rodzajów blachy. W miejscach szczególnie narażonych na uszkodzenia i odkształcenia zastosowano materiał przemysłowy o dużej wytrzymałości. Była to pewnego rodzaju rewolucja. Niektóre elementy takie, jak np. tylna klapa wykonano z lekkiego tworzywa sztucznego. Dzięki temu auto ważyło zaledwie 700 kg. Taka konstrukcja miała jednak swoje wady. Auto nie zapewniało odpowiedniej ochrony podczas poważniejszych kolizji. Pod maską auta Citroën AX umieszczono silniki benzynowe o pojemności od 0,9 do 1,4 litra. W 1988 r. do oferty dołączyła jednostka wysokoprężna o pojemności 1,4 l, która charakteryzowała się rekordowo niskim spalaniem (poniżej 4 litrów paliwa na 100 km). W 1991 r. Citroën AX przeszedł modernizację, dzięki której auto zyskało na jakości wykonania. Ponadto zmieniono niektóre elementy m.in. kierownicę, kształt zderzaków oraz deskę rozdzielczą. Dodatkowo do produkcji karoserii zaczęto stosować podwójnie ocynkowaną blachę. Dodano również wyciszenia dzięki czemu poprawiono komfort akustyczny podczas jazdy. Na bazie popularnego „AX-a” stworzono jego następcę – model Citroën Saxo. Po zakończeniu produkcji malezyjska firma Proton wykupiła licencję, dzięki czemu model AX doczekał się kontynuacji o nazwie Proton Tiara.

Fabryczny rozmiar opon do Citroëna AX to 135/70 R13.

Opcjonalnie można zamontować opony w rozmiarach 145/70 R13, 155/70 R13.