Sprawdź swoje zamówienie

Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

Opony do Citroen

Wybierz markę pojazdu, a następnie model, typ nadwozia, generację oraz silnik.

Wybierz model Citroen

Marka Citroen

Początek. Historia firmy Citroën produkującej samochody zaczęła się w 1919 roku. Jednak jej korzenie sięgają roku 1904, kiedy to André Citroën założył firmę Engrenages Citroën, produkującej koła zębate. Wkrótce przekładnie zębate produkowane przez firmę montowano w większości francuskich samochodów. Koła zębate Citroëna kupował także dla swoich samochodów Rolls-Royce. 28 maja 1919 roku pierwszy Citroën Typ A został wdrożony do produkcji. Premierze pojazdu towarzyszyła masowa kampania reklamowa i w ciągu dwóch tygodni zebrano ponad 16 tys. zamówień, co było wielkim sukcesem.

Rozwój. Mówiąc o Citroënie nie można pominąć polskiego wątku. W Warszawie otwarto montownię firmy, trzecią poza granicami kraju. Miała ona powierzchnię 7 tysięcy metrów kwadratowych i rozpoczęła działalność w styczniu 1930 roku. W fabryce montowano samochody osobowe, typu C4 i C6 z nadwoziami zamkniętymi. Częściowo wykorzystywano polskie materiały. W okresie prosperity zmontowano według różnych źródeł od 1 tys. do 2,4 tys. samochodów. Już w 1932 roku, po podpisaniu umowy licencyjnej z Fiatem, warszawska filia Citroëna ograniczyła swoją działalność, a dwa lata później została zamknięta z powodu kryzysu. Koniec lat 40. i lata 50. to szybki rozwój marki. W 1949 roku do produkcji wszedł 2CV (popularna „kaczka”) z silnikiem dwucylindrowym. Samochód zaprzestano produkować dopiero w 1990 roku. W 1955 roku zaprezentowano na targach w Paryżu model DS. To był szok. Pierwszego dnia przyjęto 12 tysięcy zamówień na ten samochód. W 1970 roku wyprodukowano aż 103 tysiące tych samochodów, a przez cały okres produkcji niemal półtora miliona egzemplarzy. W 1974 roku Citroën i Peugeot utworzyły koncern – PSA. Od tego czasu pewne elementy samochodów marek są wspólne (silniki, skrzynie biegów, płyty podłogowe).

Wkład w motoryzację. Citroen wprowadził wiele nowych technologii m.in.: pierwsze stalowe nadwozie, zawieszenie hydropneumatyczne, seryjna taśma montażowa.

Obecnie. Na początku tego wieku do produkcji wprowadzono model C5, który wywołał kontrowersje z uwagi na dość zachowawczy wygląd. Później przyszła kolej na C3, który podbił serca kierowców zgrabnym wyglądem. Następnie wychodzą C8, C2, C1, C4 i C6. Obok modeli osobowych powstawały i powstają modele dostawcze tej marki.

Wkład w motoryzację. Model DS z 1955 roku wyposażony był w hamulce tarczowe, półautomatyczną skrzynię biegów, hydropneumatyczne zawieszenie i duży, 500-litrowy bagażnik. Były to rozwiązania innowacyjne w tamtych czasach.

Ciekawostki. Firma postawiła na jakość i wytrzymałość swoich samochodów. W 1933 roku wybrano z taśmy produkcyjnej losowy egzemplarz z taśmy produkcyjnej i... przejechano nim w ciagu 133 dni 300 tys. km ze stałą prędkością 93 km/h. Przekładni Citroëna użyto w sterze największego statku tamtych czasów – Titanica. Model DS wykorzystano w 1967 roku w filmie „Fantomas wraca” Odegrał on rolę samochodu – ukrytego samolotu odrzutowego, umożliwiając Fantomasowi ucieczkę.

Popularne modele: Citroen C1, Citroen C3, Citroen C4, Citroen C4 Picasso, C5, Citroen C6, Citroen C8

Opony. Większość samochodów marki Citroen posiada na seryjnym wyposażeniu opony marki Michelin. Wyjątkiem mogą być tutaj nowe auta serii C3 (opony Bridgestone Turanza ER300) i DS3 (opony Bridgestone RE050A), które zostaną seryjnie wyposażone w opony marki Bridgestone. Citroen, posiadacz kilkudziesięciu modeli aut, posiada ogromny zakres rozmiarowy opon, które stosuje w swoich pojazdach. Najpopularniejsze rozmiary to: 175/65 R14, 185/65 R14, 195/65 R15, 85/60 R15, 195/60 R15, 205/55 R16 czy 215/55 R16.

Informacje o plikach cookies