Opona spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych
Posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Flake), który jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.
Testy opony Goodyear UG Performance G1:
2019
Auto Zeitung
225/55 R17
Zwycięzca testu
1
2018
Auto Bild Sportcars
245/45 R18
dobry
-
Sport Auto
235/40 R18
polecana
2
2017
Auto Bild Sportcars
225/40 R18
wzorowa
3
Sport Auto
225/40 R18
szczególnie polecana
2
ACE/GTÜ
235/55 R17
polecana
2
ÖAMTC
215/65 R16
polecana
3
TCS
215/65 R16
polecana
3
Auto Bild
225/50 R17
dobra
-
ADAC
215/65 R16
zadowalająca
3
Auto Zeitung
215/65 R16
zadowalająca
3
2016
Sport Auto
235/40 R18
polecana
2
TCS
225/45 R17
polecana
-
ADAC
225/45 R17
zadowalająca
-
2015
Auto, Motor und Sport
225/50 R17
szczególnie polecana
-
ACE/GTÜ
225/50 R17
szczególnie polecana
2
Skala not:
najwyższa
najniższa
Goodyear UG Performance G1 to zupełnie nowa odsłona bezpieczeństwa dla samochodów osobowych klasy średniej i wyższej, oferowana przez producenta klasy premium. Czym ten model opony różni się od swojego poprzednika? Przede wszystkim zapewnia jeszcze wyższy poziom osiągów, szczególnie w najtrudniejszych zimowych warunkach, a więc na mokrej, pokrytej śniegiem i błotem pośniegowym nawierzchni. Decydując się na ten model możesz również liczyć na najlepsze osiągi na suchej drodze.
Goodyear UG Performance G1 to ulepszona wersja bardzo dobrze ocenianej przez kierowców opony Goodyear UG 8 Performance. W porównaniu do poprzednika Goodyear UG Performance G1 charakteryzuje się o 3% krótszą drogą hamowania i większą powierzchnią styku z nawierzchnią.
Goodyear UG Performance G1 to opona, która w toku wielu testów została idealnie dostosowana do warunków panujących na drogach w środkowej Europie. Po pozytywnych wynikach czas, byś i Ty poznał wszystkie zalety tego modelu:
- głębokie rowki obwodowe – za ich sprawą opona szybko i, co najważniejsze, skutecznie usuwa wodę na zewnątrz.
Dzięki temu możesz się cieszyć pełną ochroną przed poślizgiem w czasie deszczu, opadów śniegu czy przy zalegającym na drodze błocie pośniegowym.
Producent zadbał o to, by opona tworzona była z ekologiczniejszej mieszanki gumowej, dzięki czemu ma mniejszy wpływ na środowisko.
Goodyear UG Performance G1 ma lekką konstrukcję, co dodatkowo powoduje zmniejszenie oporów toczenia i pomaga zminimalizować zużycie paliwa.
- dodatkowe nacięcia bieżnika (zaznaczone na żółto) - gwarantują bardzo dobrą przyczepność i krótką drogę hamowania na ośnieżonych i oblodzonych drogach,
- liczne lamele budują przyczepność opony w każdych warunkach, co przekłada się też na skrócenie drogi hamowania,
- hydrodynamicznie rowki bieżnika (zaznaczone na niebiesko) to gwarancja lepszej odporności na poślizg na wodzie i błocie pośniegowym,
Hydrodynamiczne rowki umieszczone są w masywnym żebrze opony. Żebro to element, którego zasada działania jest prosta – dba o stabilne prowadzenie, co wpływa nie tylko na bezpieczeństwo, ale i komfort Twojej podróży,
Jak widać nowoczesna budowa bieżnika z odpowiednio rozłożonymi poszczególnymi elementami to gwarancja nie tylko bardzo dobrej przyczepności, komfortu, ale też powolnego i równomiernego zużycia.
Goodyear UG Performance G1 łączy w sobie wszystkie cechy, które powinna mieć opona osobowa na zimę.
Ogromną zaletą tego modelu jest wyposażonie go we wskaźnik zużycia bieżnika w kształcie płatka śniegu (na zdjęciu).
Starcie tego elementu oznacza, że opona straciła znaczną część swoich osiągów i powinna zostać wymieniona.
Goodyear to jeden z największych koncernów oponiarskich na świecie. Powstał w 1898 roku w Akron w stanie Ohio. Firma zaczynała od produkcji opon do rowerów, węży strażackich czy gumowych żetonów do pokera. Na początku XX wieku firma stworzyła jednak pierwszą na świecie oponę terenową. Potem przyszła kolej na pierwszą oponę odporną na przebicie, model z gumy syntetycznej, pierwsze ogumienie na księżycu i wiele innych. Dzisiaj Goodyear ma nie tylko własną markę, ale jest też właścicielem takich firm, jak: Dunlop, Dębica, Fulda czy Sava.