Sprawdź swoje zamówienie

Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

Czy znalazłeś informacje, których szukałeś?

Test opon letnich ADAC 2013 w rozmiarze 225/45 R17 W/Y

OPONEO.PL, 

Organizacja ADAC postanowiła przetestować popularny ostatnio rozmiar opon 225/45 R17 W/Y. Sprawdź, które modele opon najlepiej sprawdzają się w tym rozmiarze i w jakie opony możesz śmiało wyposażyć swój samochód.

W teście opon w rozmiarze 225/45 R17 W/Y wzięło udział aż 19 różnych modeli. Opony w rozmiarze 225/45 R17 o indeksie prędkości W (prędkość do 270 km/h) lub Y (powyżej 270 km/h) są coraz częściej montowane w średniej wielkości samochodach. Dlatego opony przetestowano właśnie na jednym z najpopularniejszych średniej wielkości aut - Skodzie Octavii Combi najnowszej generacji.

Zastanawiasz się do jakich modeli samochodów pasuje rozmiar opon 225/45 R17? Oto wykaz samochodów, w których spotykany jest ten rozmiar opon: Alfa Romeo 147, 166, GT, GTV, Spider, Audi A3, A4, A6, TT, BMW serii 1, 3, E90, Ford Galaxy, Honda Accord, Civic, Jaguar X-Type, Kia CEE’D, Mercedes klasy C, CLK, SLK, Opel Astra, Signum, Zafira, Renault Laguna, Saab 9-3, 9-5, Seat Alhambra, Altea, Leon, Toledo, Skoda Superb, VW Bora, Golf V, Jetta, New Beetle, Passat, Sharan, Volvo S60, C70, S70, V70.


Skoda Octavia kombi
19 modeli opon było testowanych przez popularny samochód Skoda Octavia Combi (fot. Skoda).

Najlepsze opony w teście

Test wyłonił siedem najlepszych opon. Wszystkie one uzyskały ocenę dobrą. Ta grupa siedmiu najlepszych modeli ma bardzo zbliżone oceny cząstkowe. Tylko przy kilku modelach oceny w niektórych kategoriach były większe od pozostałych, które ostatecznie znalazły się na wyższych pozycjach. Mimo tego podobieństwa w ocenach cząstkowych to właśnie oponie Continental ContiSportContact 5 należy się pierwsze miejsce. Okazuje się, że jest to najbardziej uniwersalny produkt, o świetnych osiagach w każdej z kategorii. Druga najlepsza opona w teście - Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 była lepsza od lidera testu na suchej nawierzchni, cechuje się mniejszym hałasem, zużyciem paliwa i bieżnika, ale była gorsza o 0,4 punkta na mokrej nawierzchni. To spowodowało, że ostatecznie Goodyear musiał zadowolić się 2. miejscem. Na wysokie miejsce mógłby też liczyć Vredestein (jedna z dwóch najwyższych ocen na suchej nawierzchni), ale gorsza o 0,5 punkta nota na mokrej drodze i o 0,7 punkta w kategorii zużycia paliwa zepchnęły Vredestein Utrac Vorti na 5. pozycję. W podobnej sytuacji znalazł się Semperit Speed-Life, który owszem uzyskał najlepszą ocenę w kategorii zużycia paliwa, jednak w dwóch podstawowych kategoriach, czyli na suchej i mokrej nawierzchni znacznie odbiegał już od ścisłej czołówki testu (Continentala i Goodyeara). Trzeba przyznać jednak, że każdy z tych siedmiu najlepszych modeli będzie z powodzeniem sprawdzał się w samochodach osobowych średniej wielkości.


Kup zwycięzcę testu - oponę Continental ContiSportContact 5


opona letnia Continental ContiSportContact 5
Continental ContiSportContact 5 to najlepsza opona w rozmiarze 225/45 R17 W/Y według ADAC.

Reszta stawki

Aż 10 spośród 19 modeli opon uzyskało w teście ADAC ocenę zadowalającą. Były wśród nich modele, które zaskoczyły swoimi osiągami np. na suchej nawierzchni (Bridgestone Potenza S001) czy w poziomie zużycia bieżnika (Pirelli Cinturato P7 i Yokohama C.drive 2, Esa-Tecar Spirit UHP), ale niestety każdy z tych 10 modeli wykazywał w którejś z kategorii drobne uchybienia, które wykluczały je z grupy najlepszych opon. W zestawieniu wyników testu nie zabrakło opon, które zostały ocenione jako jedynie wystarczające. Dwa modele opon - High Performer Sport HS-2 i Syron Race 1 Plus charakteryzują się odpowiednimi osiągami w większości kategorii, ale uzyskane przez nie wyniki w osiągach na mokrej nawierzchni bardzo oddalają je od zestawienia opon zadowalających. Ich osiągi na mokrej drodze potrafiły być gorsze aż o niemal dwa punkty od lidera testu!

Testy opon a opinie użytkowników

Wysoką jakość opony Continental ContiSportContact 5 potwierdzają opinie jej użytkowników. Aż ponad 90% kierowców poleca tę oponę znajomym. Opinie o oponie pokrywają się z tym, jakie wyniki uzyskał model w teście. Te dwa źródła są bardzo zgodne np. co do osiągów opony na suchej nawierzchni. W teście opona ContiSportContact 5 uzyskała jedną z najlepszych ocen. Sucha nawierzchnia to także najwyżej oceniany parametr przez użytkowników opony. Wyniki opony w testach i opinie użytkowników nie zawsze jednak są tak zgodne. Czasami wręcz dają zupełnie odwrotną opinię. Dlatego tak ważne jest to, aby przy ostatecznym wyborze opon nie korzystać tylko z jednego źródła informacji, ale starać się poznawać zarówno testy opon, opisy producenta, jak i opinie użytkowników i specjalistów. Dlaczego? Ponieważ to, że dany model sprawdził się w jednym miejscu nie jest gwarancją, że równie dobrze sprawdzi się u Ciebie. Pamiętaj o tym, że bardzo dużo zależy od warunków użytkowania opon, tj. od tego w jakim samochodzie opony będą używane, jaki preferujesz styl jazdy czy ile kilometrów rocznie pokonujesz.

Jak czytać tabelę?

 W testach ADAC obowiązują następujące kryteria i waga ocen: osiągi na mokrej nawierzchni – 40% oceny końcowej, osiągi na suchej nawierzchni – 20% oceny końcowej, zużycie bieżnika – 20% oceny końcowej, hałaśliwość – 10% oceny końcowej i zużycie paliwa – 10% oceny końcowej. W tabeli na zielono wyróżniono najlepsze noty w poszczególnych dziedzinach, a na czerwono najniższe. Tabela zawiera szczegółowe oceny w poszczególnych kategoriach. Kolejność opon nie jest przypadkowa i wynika z dokładnie wyliczonej wartości oceny. Im niższa ocena, tym lepiej.

Występujące w teście oceny to (od najwyższej do najniższej): bardzo dobry, dobry, zadowalający, wystarczający i niedostateczny. Ich dokładna skala to: 

  • 0,5-1,5 - bardzo dobry,
  • 1,6-2,5 - dobry,
  • 2,6-3,5 - zadowalający,
  • 3,6-4,5 - wystarczający,
  • 4,6-5,5 - niedostateczny.
MODEL (kliknij w nazwę, aby zobaczyć opinie użytkowników) Sucha nawierzchnia Mokra nawierzchnia Hałaśliwość Zużycie paliwa Zużycie bieżnika OCENA
Continental ContiSportContact 5 1,6  2,0 3,3 1,6 2,5 dobry (2,1)
Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 1,4 2,4 3,0 1,9 2,0 dobry (2,1)
Dunlop Sport Maxx RT 1,6 2,4 3,0 2,0 2,0 dobry (2,2)
Michelin Pilot Sport 3 1,6 2,2 2,7 2,2 2,5 dobry (2,2)
Vredestein Ultrac Vorti 1,4 2,5 2,9 2,3 1,8 dobry (2,2)
Hankook Ventus S1 Evo 2 1,8 2,4 2,7 2,1 2,5 dobry (2,3)
Semperit Speed-Life 2,2 2,5 3,0 1,4 1,8 dobry (2,3)
Apollo Aspire 4G 1,8 2,7 2,8 2,2 2,3 zadowalający (2,7)
Bridgestone Potenza S001 1,5 2,7 3,0 2,1 2,3 zadowalający (2,7)
Kumho Ecsta LE Sport KU39 1,9 2,7 2,9 2,2 2,5 zadowalający (2,7)
Pirelli Cinturato P7 1,9 2,7 2,9 2,2 0,5 zadowalający (2,7)
Yokohama C.drive 2 1,6 2,7 3,0 1,9 1,5 zadowalający (2,7)
Falken Azenis FK453 1,6 2,8 2,8 2,1 2,3 zadowalający (2,8)
Uniroyal RainSport 2 2,6 2,2 3,1 2,4 2,8 zadowalający (2,8)
Esa-Tecar Spirit UHP 2,0 3,0 3,0 2,0 0,5 zadowalający (3,0)
Toyo Proxes T1 Sport 1,6 3,0 3,1 2,2 2,3 zadowalający (3,0)
Nexen N8000 2,0 2,3 2,8 2,1 3,3 zadowalający (3,3)
High Performer Sport HS-2 2,3 3,8 3,3 1,7 2,8 wystarczający (3,8)
Syron Race 1 Plus 2,2 3,9 3,1 2,2 2,5 wystarczający (3,9)
Źródło: ADAC.
Kopiowanie treści surowo wzbronione. Zobacz konsekwencje prawne
Komentarze (16)
mort 2013-02-27
Semperit to naprawdę dobre oponki. Odpowiedz
maxblink 2013-03-18
Moze ktos powiedziec, na co przeklada sie przelicznik przy zuzyciu ? Cze np. te 3,3 przy Nexenach (najwyzszy)... siwadczy o tym ze za wiele km na nich sie nie zrobi ? Ile orientacyjnie mozna na takich nexenach zrobic (nie palac gumy, uzytkujac normalnie auto) Odpowiedz
misiu 2014-03-27
No tak zawsze można tak dopasować średnie ważone z wszystkich kategorii aby wygrał Continental Odpowiedz
viader 2014-03-07
Nie wiem jak jest ta ocena końcowa wystawiana. Przeanalizujcie nexena. W większości testów ma porównywalną albo lepszą ocenę od tych 2x droższych. A ostateczny wynik na końcu tabeli. Komuś nie pasuje, że koreańska opona za połowę ceny jest równie dobra. Żenada... Odpowiedz
Yam 2013-06-21
Dziwne,że w teście opony MICHELIN Pilot Sport 3 są najcichsze gdy wg nalepki są w 2 klasie głośności - 71 dB w porównaniu z 66 dB innych producentów w tej klasie to sporo. Odpowiedz
michail 2013-04-20
Nie zgadzam się tylko z jednym faktem odnośnie zużycia opon, porównajcie to co podają niemcy z tym co musi mieć napisane opona na rynku amerykańskim czyli wskaźnik UTQG Pirelli P7 Cinturato wg niemców małe zużycie bieżnika (wskaźnik UTQG 260) Nexen n8000 wg niemców duże zużycie bieżnika (wskaźnik UTQG 280). Odpowiedz
Adam 2013-04-18
Ale ściema, w każdym rozmiarze w tych śmiesznych testach wygrywa continental, nic nie warte te testy.... Odpowiedz
matt 2013-04-04
Nie wiem jak pirelli uzyskało taki wynik w zużyciu bieżnika. Założyłem 3 kpl tych opon. Wszystkie po roku były nierówno zużyte (na szerokości bieżnika)a znajomy który jeździ jak emeryt przed zgonem zerżnął te opony w jeden sezon, że aż było mi przykro mu oznajmić że jego pirelki nie nadają się na kolejny sezon... Odpowiedz
andy59 2013-03-31
Ten test jest tak samo wiarygodny jak wiarygodne są porównania samochodów niemieckich z innymi samochodami. Chodzi o testy porównawcze gazet wydawanych przez niemieckie koncerny. Czyli wiarygodność ZEROWA !!!!!!! Najlepsze opony letnie w rozmiarze 225/50 x 17 to Yokohama advan v103 I tyle w tym temacie. Odpowiedz
xcwolf 2013-03-31
Cyt:'' Co za pomysł aby porównywać topowe modele czołowych światowych potentatów z chińskim gównem''Ja jeżdżę na oponach firmy Nankang( made in korea) Nazwa STAR PERFORMER 17''215*45 nie ma ich w tym teście a nie ustępują jego liderom z jednym wyjątkiem przy wysokich osiągach( max240 km/h ) są trzy razy tańsze od liderów testu. I to nie tylko moja opinia.... Odpowiedz
matt 2013-04-04
xcwolf 2013-03-31
Cyt:'' Co za pomysł aby porównywać topowe modele czołowych światowych potentatów z chińskim gównem''Ja jeżdżę na oponach firmy Nankang( made in korea) Nazwa STAR PERFORMER 17''215*45 nie ma ich w tym teście a nie ustępują jego liderom z jednym wyjątkiem przy wysokich osiągach( max240 km/h ) są trzy razy tańsze od liderów testu. I to nie tylko moja opinia....
Przejdź do komentarza
@xcwolf Kolego gdybyś sobie zamontował uniroyala rain sport II lub conti sport contact 3 to już bys nigdy nie wspomniał o nankangach i innych wynalazkach Odpowiedz
tomek 2013-03-27
ktoś tu sie w obliczeniach walnoł mnie falken wychodzi 2,32 a tu mamy 2,8?? kumho 2,44 conti 2,2 gud- 2,16 Albo ktoś w adac nie umie liczyć albo mamy jeszcze inne składowe o których nie wiemy Odpowiedz
tomsi 2013-04-12
tomek 2013-03-27
ktoś tu sie w obliczeniach walnoł mnie falken wychodzi 2,32 a tu mamy 2,8?? kumho 2,44 conti 2,2 gud- 2,16 Albo ktoś w adac nie umie liczyć albo mamy jeszcze inne składowe o których nie wiemy
Przejdź do komentarza
Ty nie umiesz liczyć !!! CONTI SPORT CONTACT 5 zawsze Odpowiedz
max 2013-03-27
tomek 2013-03-27
ktoś tu sie w obliczeniach walnoł mnie falken wychodzi 2,32 a tu mamy 2,8?? kumho 2,44 conti 2,2 gud- 2,16 Albo ktoś w adac nie umie liczyć albo mamy jeszcze inne składowe o których nie wiemy
Przejdź do komentarza
@tomek A czytałeś cały artykuł kolego? ADAC stosuje średnią ważoną, a Ty liczysz średnią arytmetyczną! Pozdr! Odpowiedz
r.t. 2013-03-25
Jakiś wyssany z palca ten test, jak większość robionych przez ADAC. Co za pomysł aby porównywać topowe modele czołowych światowych potentatów z chińskim gównem? W takim razie ja się pytam jak ma się do tego testu nasza Dębica, Kormoran, Kleber, nie wspominając o niemieckiej Fuldzie? Acha, rozumiem. to opony spółek, córek Goodyeara, Dunlopa czy Michelina. Głupio było by, gdyby taka Fulda 225/45/17 94Y wymiotła z testu nowiutiego GY Eagle F1 Performance 2. W teście brakuje bardzo ważnego wskaźnika jakim jest stosunek właściwości opony do ceny. Odpowiedz
ros 2013-03-30
r.t. 2013-03-25
Jakiś wyssany z palca ten test, jak większość robionych przez ADAC. Co za pomysł aby porównywać topowe modele czołowych światowych potentatów z chińskim gównem? W takim razie ja się pytam jak ma się do tego testu nasza Dębica, Kormoran, Kleber, nie wspominając o niemieckiej Fuldzie? Acha, rozumiem. to opony spółek, córek Goodyeara, Dunlopa czy Michelina. Głupio było by, gdyby taka Fulda 225/45/17 94Y wymiotła z testu nowiutiego GY Eagle F1 Performance 2. W teście brakuje bardzo ważnego wskaźnika jakim jest stosunek właściwości opony do ceny.
Przejdź do komentarza
@r.t. bardzo słuszne spostrzeżenie. Nie wziąłem tego pod uwagę........ Odpowiedz
Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Informacje o plikach cookies