
Miasta przyjazne kierowcom
Kliknij w miasto i poznaj jego szczegółowe wyniki.
Miasta powyżej300 000 mieszkańców
Wyniki na przestrzeni lat
Miasta powyżej300 000 mieszkańców
2025
- 1. Bydgoszcz
- 2. Lublin
- 3. Kraków
- Warszawa
- 4. Szczecin
- 5. Wrocław
- Łódź
- 6. Gdańsk
- 7. Poznań
2024
- 1. Gdańsk
- 2. Bydgoszcz
- 3. Kraków
- 4. Szczecin
- 5. Warszawa
- 6. Łódź
- 7. Lublin
- 8. Poznań
- 9. Wrocław
2023
- 1. Gdańsk
- 2. Kraków
- 3. Bydgoszcz
- Szczecin
- 4. Warszawa
- 5. Lublin
- Łódź
- 6. Poznań
- Wrocław
2022
- 1. Gdańsk
- 2. Łódź
- 3. Warszawa
- 4. Poznań
- Szczecin
- 5. Bydgoszcz
- Kraków
- Lublin
- 6. Wrocław
2021
- 1. Lublin
- 2. Gdańsk
- Kraków
- Łódź
- 3. Poznań
- 4. Szczecin
- 5. Wrocław
- 6. Warszawa
- 7. Bydgoszcz
2020
- 1. Lublin
- 2. Gdańsk
- Szczecin
- 3. Wrocław
- 4. Łódź
- 5. Bydgoszcz
- Poznań
- 6. Kraków
- 7. Warszawa
2019
- 1. Lublin
- 2. Szczecin
- 3. Gdańsk
- 4. Kraków
- Łódź
- 5. Bydgoszcz
- Poznań
- 6. Wrocław
- 7. Warszawa
Miasta poniżej300 000 mieszkańców
2025
- 1. Sosnowiec
- 2. Częstochowa
- 3. Gliwice
- 4. Radom
- 5. Katowice
- 6. Białystok
- Kielce
- 7. Toruń
- 8. Gdynia
- 9. Rzeszów
2024
- 1. Sosnowiec
- 2. Gliwice
- 3. Częstochowa
- 4. Toruń
- 5. Radom
- 6. Gdynia
- 7. Katowice
- 8. Kielce
- 9. Białystok
- 10. Rzeszów
2023
- 1. Sosnowiec
- 2. Częstochowa
- 3. Gliwice
- 4. Toruń
- 5. Katowice
- Radom
- 6. Kielce
- Rzeszów
- 7. Białystok
- Gdynia
2022
- 1. Częstochowa
- 2. Sosnowiec
- 3. Rzeszów
- 4. Gliwice
- 5. Kielce
- 6. Katowice
- Radom
- 7. Gdynia
- 8. Białystok
- Toruń
2021
- 1. Częstochowa
- 2. Gliwice
- 3. Sosnowiec
- 4. Radom
- 5. Kielce
- 6. Rzeszów
- 7. Białystok
- 8. Katowice
- 9. Gdynia
- 10. Toruń
2020
- 1. Gliwice
- 2. Kielce
- 3. Sosnowiec
- 4. Częstochowa
- Katowice
- 5. Rzeszów
- 6. Białystok
- 7. Radom
- Toruń
- 8. Gdynia
2019
- 1. Kielce
- 2. Sosnowiec
- 3. Gliwice
- 4. Katowice
- 5. Rzeszów
- 6. Białystok
- 7. Częstochowa
- 8. Radom
- 9. Toruń
- 10. Gdynia
W których miastach poruszamy się najszybciej?
Nikt nie lubi stać w korkach. Sprawdziliśmy, gdzie średnia prędkość jazdy jest najwyższa – zarówno w centrum miasta, jak i poza nim.
Źródło danych: Yanosik. Zakres: 2024 rok (dni robocze w godzinach 7:00-21:00).
Miasta powyżej300 000 mieszkańców
Średnia prędkość w centrum | Średnia prędkość poza centrum | |
---|---|---|
1.Warszawa | 28 | 39 |
2.Lublin | 31 | 38 |
3.Bydgoszcz | 28 | 38 |
Szczecin | 24 | 40 |
4.Gdańsk | 30 | 37 |
5.Łódź | 25 | 37 |
6.Poznań | 23 | 39 |
7.Wrocław | 25 | 34 |
8.Kraków | 24 | 36 |
Miasta poniżej300 000 mieszkańców
Średnia prędkość w centrum | Średnia prędkość poza centrum | |
---|---|---|
1.Katowice | 31 | 47 |
2.Gliwice | 27 | 49 |
Sosnowiec | 31 | 43 |
3.Toruń | 32 | 38 |
4.Białystok | 27 | 42 |
Częstochowa | 28 | 41 |
5.Radom | 25 | 41 |
6.Gdynia | 27 | 37 |
7.Rzeszów | 24 | 38 |
8.Kielce | 26 | 37 |
W których miastach zgłoszono najmniej kolizji?
Im rzadziej dochodzi do wypadków, tym bezpieczniej czują się uczestnicy ruchu drogowego. Porównaliśmy, w których miastach liczba zgłaszanych kolizji jest najmniejsza.
Źródło danych: Yanosik. Zakres: 2024 rok.
Miasta powyżej300 000 mieszkańców
Kolizje/1000 mieszkańców | Kolizje w ciągu roku | |
---|---|---|
1.Wrocław | 7,2 | 4828 |
2.Szczecin | 8,3 | 3226 |
3.Bydgoszcz | 8,8 | 2834 |
4.Gdańsk | 9,7 | 4732 |
5.Kraków | 9,9 | 7982 |
6.Warszawa | 10,9 | 20341 |
7.Poznań | 11,0 | 5901 |
8.Łódź | 12,0 | 7768 |
9.Lublin | 13,4 | 4404 |
Miasta poniżej300 000 mieszkańców
Kolizje/1000 mieszkańców | Kolizje w ciągu roku | |
---|---|---|
1.Częstochowa | 8,3 | 1689 |
2.Radom | 8,6 | 1673 |
3.Kielce | 8,8 | 1584 |
4.Białystok | 9,3 | 2700 |
5.Sosnowiec | 9,58 | 1773 |
6.Gliwice | 9,63 | 1621 |
7.Toruń | 10,5 | 2024 |
8.Gdynia | 10,7 | 2579 |
9.Rzeszów | 13,1 | 2597 |
10.Katowice | 15,6 | 4337 |
Parkowanie
W którym mieście strefa płatnego parkowania jest najbardziej przyjazna kierowcom? Aby się o tym przekonać przeanalizowaliśmy kluczowe informacje.
Źródło danych: urzędy miast i instytucje zarządzające SPP. Stan na maj 2025.
Opłaty za postój w strefie płatnego parkowania
Miasta powyżej300 000 mieszkańców
Średnia opłata | |
---|---|
1.Bydgoszcz | 3,92 |
2.Lublin | 4,08 |
3.Łódź | 4,63 |
4.Kraków | 5,00 |
5.Wrocław | 5,18 |
6.Warszawa | 5,20 |
7.Poznań | 5,69 |
8.Szczecin | 6,08 |
9.Gdańsk | 6,77 |
Miasta poniżej300 000 mieszkańców
Średnia opłata | |
---|---|
1.Sosnowiec | brak spp |
2.Kielce | 3,50 |
3.Gliwice | 3,88 |
4.Białystok | 4,05 |
Radom | 4,05 |
5.Rzeszów | 4,06 |
6.Częstochowa | 4,60 |
7.Toruń | 5,03 |
8.Gdynia | 5,43 |
9.Katowice | 5,75 |
Infrastruktura Park N Go
Miasta powyżej300 000 mieszkańców
Liczba parkingów | Miejsca parkingowe | Miejsca parkingowe / 1000 mieszkańców | Ulgi dla użytkowników | |
---|---|---|---|---|
Wrocław | 30 | 2808 | 4,2 | |
Poznań | 15 | 1625 | 3,0 | |
Warszawa | 17 | 4927 | 2,6 | |
Bydgoszcz | 5 | 780 | 2,4 | |
Gdańsk | 8 | 1010 | 2,1 | |
Szczecin | 4 | 787 | 2,0 | |
Kraków | 10 | 1625 | 2,0 | |
Łódź | 1 | 960 | 1,5 | |
Lublin | 5 | 331 | 1,0 |
Miasta poniżej300 000 mieszkańców
Liczba parkingów | Miejsca parkingowe | Miejsca parkingowe / 1000 mieszkańców | Ulgi dla użytkowników | |
---|---|---|---|---|
Katowice | 3 | 1007 | 3,6 | |
Toruń | 2 | 439 | 2,3 | |
Rzeszów | 2 | 425 | 2,1 | |
Gdynia | 2 | 298 | 1,2 | |
Częstochowa | 4 | 250 | 1,2 | |
Radom | 1 | 167 | 0,9 | |
Białystok | 1 | 80 | 0,3 | |
Kielce | 6 | brak danych | brak danych | |
Sosnowiec | 0 | 0 | 0,0 | |
Gliwice | 0 | 0 | 0,0 |
Abonamenty i ulgi
Miasta powyżej300 000 mieszkańców
Ogólnodostępne | Mieszkańcy | Przedsiębiorcy | Brak opłat dla motocyklistów | |
---|---|---|---|---|
Warszawa | ||||
Kraków | ||||
Łódź | ||||
Wrocław | ||||
Poznań | ||||
Gdańsk | ||||
Szczecin | ||||
Bydgoszcz | ||||
Lublin |
Miasta poniżej300 000 mieszkańców
Ogólnodostępne | Mieszkańcy | Przedsiębiorcy | Brak opłat dla motocyklistów | |
---|---|---|---|---|
Białystok | ||||
Katowice | ||||
Gdynia | ||||
Częstochowa | ||||
Radom | ||||
Toruń | ||||
Sosnowiec | brak spp | brak spp | brak spp | brak spp |
Kielce | ||||
Rzeszów | ||||
Gliwice |
Ekojazda - czysta energia
Liczba aut elektrycznych i hybrydowych na polskich ulicach wzrasta z roku na rok. Sprawdziliśmy zagęszczenie dedykowanych im stacji ładowania w największych miastach.
Źródło danych: Yanosik. Stan na czerwiec 2025.
Miasta powyżej300 000 mieszkańców
km2/ 1 stację | Stacje ładowania | |
---|---|---|
1.Gdańsk | 2,0 | 131 |
2.Warszawa | 2,3 | 227 |
3.Poznań | 2,3 | 112 |
4.Bydgoszcz | 2,6 | 69 |
Szczecin | 2,6 | 118 |
5.Łódź | 2,9 | 103 |
6.Kraków | 3,6 | 91 |
7.Wrocław | 4,0 | 73 |
8.Lublin | 5,3 | 28 |
Miasta poniżej300 000 mieszkańców
km2/ 1 stację | Stacje ładowania | |
---|---|---|
1.Sosnowiec | 1,6 | 56 |
2.Katowice | 2,1 | 78 |
3.Toruń | 2,2 | 52 |
4.Gliwice | 2,9 | 47 |
5.Częstochowa | 3,2 | 50 |
6.Gdynia | 3,2 | 42 |
7.Rzeszów | 4,0 | 32 |
8.Radom | 5,1 | 22 |
9.Białystok | 5,1 | 20 |
10.Kielce | 7,8 | 14 |
Gdzie zatankujemy najtaniej?
Gdzie kupimy najtańsze paliwo w Polsce?
Żeby to ustalić przyjrzeliśmy się zeszłorocznym średnim cenom PB95, LPG oraz ON.
Źródło danych: Yanosik. Zakres: 2024 rok. Aktualne ceny poznasz w kalkulatorze spalania Oponeo.
Miasta powyżej300 000 mieszkańców
PB | ON | LPG | |
---|---|---|---|
1.Kraków | 6,33 | 6,4 | 2,91 |
2.Wrocław | 6,34 | 6,47 | 2,87 |
Łódź | 6,37 | 6,45 | 2,85 |
3.Lublin | 6,38 | 6,5 | 2,93 |
4.Gdańsk | 6,42 | 6,49 | 2,92 |
Szczecin | 6,39 | 6,48 | 2,96 |
5.Bydgoszcz | 6,45 | 6,57 | 2,92 |
6.Poznań | 6,46 | 6,56 | 2,99 |
7.Warszawa | 6,56 | 6,6 | 2,92 |
Miasta poniżej300 000 mieszkańców
PB | ON | LPG | |
---|---|---|---|
1.Gdynia | 6,27 | 6,38 | 2,86 |
2.Kielce | 6,35 | 6,41 | 2,8 |
Sosnowiec | 6,31 | 6,39 | 2,84 |
3.Gliwice | 6,3 | 6,44 | 2,84 |
4.Radom | 6,38 | 6,46 | 2,81 |
5.Częstochowa | 6,36 | 6,42 | 2,88 |
6.Katowice | 6,39 | 6,47 | 2,86 |
7.Rzeszów | 6,43 | 6,51 | 2,89 |
8.Białystok | 6,46 | 6,49 | 2,93 |
9.Toruń | 6,51 | 6,58 | 2,99 |
W których miastach są najtańsze opłaty za ubezpieczenie?
Każdy pojazd zarejestrowany w naszym kraju musi mieć ważne ubezpieczenie OC. Zestawiliśmy średnie ceny ofert, aby przekonać się, w których miastach opłaty są najniższe.
Źródło danych: Yanosik. Zakres: IV Q 2024.
Miasta powyżej300 000 mieszkańców
Średnia cena OC (zł) | |
---|---|
1.Lublin | 689 |
2.Kraków | 741 |
3.Bydgoszcz | 747 |
4.Poznań | 792 |
5.Warszawa | 820 |
6.Łódź | 870 |
7.Szczecin | 872 |
8.Wrocław | 927 |
9.Gdańsk | 950 |
Miasta poniżej300 000 mieszkańców
Średnia cena OC (zł) | |
---|---|
1.Częstochowa | 662 |
2.Gliwice | 671 |
3.Katowice | 682 |
4.Białystok | 693 |
5.Kielce | 704 |
Sosnowiec | 704 |
6.Rzeszów | 713 |
7.Toruń | 724 |
8.Radom | 801 |
9.Gdynia | 917 |
W których miastach najtaniej wymieniamy opony?
Wymiana ogumienia zazwyczaj odbywa się w serwisie. Policzyliśmy, ile wynosi średni koszt wymiany opon na felgach aluminiowych i stalowych dla popularnego rozmiaru 205/55 R16.
Źródło danych: Oponeo.pl. Stan na maj 2025.
Miasta powyżej300 000 mieszkańców
Średnia cena za jedną oponę | |
---|---|
1.Bydgoszcz | 37,50 |
2.Lublin | 38,50 |
3.Gdańsk | 41,00 |
Łódź | 41,00 |
4.Kraków | 41,50 |
Warszawa | 41,50 |
5.Wrocław | 43,00 |
6.Poznań | 43,50 |
7.Szczecin | 46,00 |
Miasta poniżej300 000 mieszkańców
Średnia cena za jedną oponę | |
---|---|
1.Radom | 33,00 |
2.Częstochowa | 35,50 |
3.Sosnowiec | 37,00 |
4.Białystok | 38,00 |
5.Rzeszów | 39,00 |
6.Gdynia | 40,50 |
Gliwice | 40,50 |
Katowice | 40,50 |
7.Kielce | 41,50 |
Toruń | 41,50 |
Porównaj miasta
Sprawdź, jak zmieniały się wyniki z poszczególnych kategorii na przestrzeni lat.
Raport przygotowali
Patron medialny
