Opona spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych
Posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Flake), który jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.
Testy opony Nokian Tyres WR D4:
2019
ÖAMTC
185/65 R15
polecana
-
TCS
185/65 R15
polecana
-
ADAC
185/65 R15
zadowalająca
-
2018
ÖAMTC
175/65 R14
polecana
-
ÖAMTC
205/55 R16
polecana
-
ACE/GTÜ
185/65 R15
polecana
2
TCS
175/65 R14
polecana
-
TCS
205/55 R16
polecana
-
Auto, Motor und Sport
205/55 R16
polecana
3
ACE/ARBÖ/GTÜ
165/65 R15
polecana
2
ADAC
175/65 R14
zadowalająca
-
ADAC
205/55 R16
zadowalająca
-
Auto Bild
195/65 R15
zadowalająca
-
2017
ÖAMTC
195/65 R15
polecana
-
ÖAMTC
215/65 R16
polecana
-
TCS
195/65 R15
polecana
-
TCS
215/65 R16
polecana
-
ADAC
215/65 R16
zadowalająca
-
ADAC
195/65 R15
zadowalająca
-
Auto Bild
225/50 R17
zadowalająca
-
Auto Zeitung
195/65 R15
zadowalająca
-
Auto Zeitung
215/65 R16
zadowalająca
-
2016
GTÜ
205/55 R16
szczególnie polecana
2
Auto Zeitung
205/55 R16
szczególnie polecana
2
AUTO Straßenverkehr
215/60 R17
polecana
2
Autoklub ČR
205/55 R16
dobra
-
TCS
185/65 R15
polecana
3
TCS
225/45 R17
polecana
-
Auto Bild
205/55 R16
dobra
-
ADAC
185/65 R15
zadowalająca
3
ADAC
225/45 R17
zadowalająca
-
2015
Sport Auto
235/35 R19
polecana
-
Auto, Motor und Sport
225/50 R17
polecana
-
Auto Zeitung
185/65 R15
szczególnie polecana
2
ACE/GTÜ
225/50 R17
polecana
-
Auto Bild Sportcars
225/45 R18
zadowalająca
-
Skala not:
najwyższa
najniższa
Potrzebujesz trwałej i niezawodnej opony zimowej do samochodu osobowego, która poradzi sobie w ekstremalnych warunkach pogodowych? Nowość od fińskiego lidera na rynku opon klasy premium zapewnia doskonałą jakość jazdy, bezpieczeństwo i komfort podróżowania.
Zoptymalizowana rzeźba bieżnika gwarantuje doskonałą przyczepność i precyzyjne prowadzenie bez względu na typ nawierzchni. Każdy blok i lamela bieżnika zostały zaprojektowane indywidualnie, dzięki czemu opona znakomicie spełnia swoją rolę na mokrej, pokrytej śniegiem i lodem nawierzchni.
Precyzję i kontrolę prowadzenia wspomaga też żebro centralne opony wyposażane fragmentarycznie w lamele.Dzięki niemu opona szybko reaguje na ruchy kierownicą, nawet jeśli poruszasz się właśnie po najbardziej wymagających nawierzchniach.
Po obu stronach żebra znajdują się małe bloki bieżnika gęsto ponacinane lamelami. To one powodują, że nie czujesz pogorszenia osiągów na śniegu. Rowki prowadzą oponę na tej nawierzchni, dbając przy okazji o to, żeby cały bieżnik zachował sztywność, a więc jednocześnie wszystkie swoje osiągi w takich warunkach.
Błoto pośniegowe? Na to również znajduje się rozwiązanie w oponie zimowej Nokiarn WR D4.
Do szybkiego i skutecznego usuwania błota, ale i też zwykłej wody służą polerowane rowki umieszczone na bokach opony. Jazda w głębokim śniegu na prostej i w zakrętach to zadanie dla głębokich skosów na blokach barków opony.
Jeżeli cenisz ekonomiczną jazdę i nie jest Ci obojętny los środowiska naturalnego, Nokian WR D4 jest rozwiązaniem dla Ciebie. Zastosowanie mieszanki gumowej Nokian Twin Trac Silica zawierającej naturalną gumę, olej rzepakowy i krzemionkę sprawiło, że opory toczenia uległy obniżeniu. W efekcie spadło spalanie, a do atmosfery uwalnia się mniej szkodliwego dwutlenku węgla.
Co ciekawe, opona wyposażona jest też we wskaźnik zużycia bieżnika. Numery widoczne na zdjęciu oznaczają głębokość głównych rowków opony w mm. Poszczególne cyfry ścierają się wraz ze ścieraniem się bieżnika opony. Płatek śniegu pozostaje na oponie ostatni. Widoczny jest, gdy bieżnik opony ma co najmniej 4 mm głębokości, a jego zniknięcie oznacza, że opona nie zapewnia już pełni bezpieczeństwa.
Nokian Tyres to jedyny producent na świecie specjalizujący się w oponach zimowych przeznaczonych na ekstremalne północne warunki. Dzięki dostosowaniu opon do zmiennej pogody produkty tej firmy znakomicie sprawdzają się także podczas zmiennej polskiej aury. To pierwsza firma na świecie, która wypuściła na rynek oponę zimową i pierwsza, która wyprodukowała oponę ekologiczną z zastosowaniem niskoaromatycznych olejów. Nokian Tyres istnieje od 1988 roku, jednak jej historia sięga 1898 roku, kiedy to powstała fińska fabryka gumy Suomen Gummitehdas Oy.