Testy opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2:
2018
Auto Bild Sportcars
245/30 R20
wzorowa
2
2015
Auto Zeitung
255/40 R18
wzorowa
-
Auto Bild Sportcars
255/35 R19
wzorowa
3
Auto Zeitung
225/40 R18
Zwycięzca testu
1
2014
ACE
225/45 R17
szczególnie polecana
-
Auto Bild Sportcars
255/40 R19
dobry
2
2013
Sport Auto
225/40 R18
szczególnie polecana
3
ADAC
225/45 R17
dobra
2
2012
Gute Fahrt
225/40 R18
dobra
-
2011
Auto Zeitung
225/45 R17
szczególnie polecana
2
Skala not:
najwyższa
najniższa
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 to opona, która zapewnia przede wszystkim: krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni, doskonałe prowadzenie i mniejsze zużycie paliwa. Pierwsza cecha to efekt zastosowanej w budowie opony technologii ActiveBraking. To doskonałe rozwiązanie w momencie, gdy podczas jazdy liczą się ułamki sekund. Dlaczego? Technologia ta gwarantuje zdecydowane zatrzymanie samochodu niezależnie od panujących warunków latem. Wszystko dzięki temu, że powiększono powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Te osiągi opony zostały porównane z właściwościami produktów konkurencyjnych dla niej. Sprawdzian ten wykazał, że opona Goodyear Eagle f1 Asymmetric 2 hamowała w porównaniu do nich o 3 metry krócej na mokrej drodze i 2 metry krócej na suchej nawierzchni.
Kolejna cecha charakterystyczna opony, czyli doskonałe prowadzenie, to wynik przede wszystkim zastosowania krzemionkowej mieszanki gumowej, która poprawia przyczepność opony na mokrej i suchej nawierzchni. Mieszanka w połączeniu ze sztywną osnową znacznie poprawia dokładne sterowanie opony w trakcie szybkiej jazdy. Ostatnią z trzech najbardziej charakterystycznych cech opony Goodyear Eagle f1 Asymmetric 2 - niższe zużycie paliwa - udało się uzyskać dzięki technologii FuelSaving, która objawia się w lekkiej konstrukcji opony. To ona sprawia, że potrzeba mniej energii by wprawić model w ruch (mniejsze opory toczenia), a mieszanka krzemionkowa dodatkowo zmniejsza ilość generowanego przez model ciepła. Te czynniki to gwarancja mniejszego zużycia paliwa, a więc bardziej przyjaznego oddziaływania na środowisko. Opona Goodyear Eagle f1 Asymmetric 2 została wybrana na fabryczny montaż do takich modeli aut, jak: Porsche 911, VW Tiguan, Lancii Delty, Opla Insigni czy Saaba 9,5.
W 1839 roku Charles Goodyear opracował technologię produkcji gumy. Pięć lat później opatentował też metodę wulkanizacji kauczuków. Zmarł w 1860 roku, jednak Frank Seiberling postanowił nie zatracać pamięci o tym wynalazcy i nazwać jego imieniem założoną przez siebie w 1898 r. firmę. Goodyear zajmował się nie tylko produkcją opon, ale też różnych gumowych materiałów. Ciekawostką jest to, że firma niemal od zawsze związana była ze sportem motorowym. Zawodnikom udało się zdobyć wiele tytułów mistrzowskich w różnych zawodach właśnie na oponach Goodyear. Dzisiaj do amerykańskiego koncernu Goodyear należą takie marki jak: Dębica, Sava, Fulda czy Dunlop.
Dane techniczne
Opona letnia Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się nowoczesną technologią i maksymalnymi osiągami.
Oglądasz właśnie oponę w rozmiarze 255/40 R17.
Opona jest także dostępna w rozmiarach od 16 do 20 cali.
Opona dodatkowo:
-
posiada ochraniacz felgi (oznaczenie tego typu opon jest zależne od ich producenta).
Opona posiada następujące klasy na etykiecie:
D
Klasa D - efektywność paliwowa
A
Klasa A - hamowanie na mokrej nawierzchni
B
Klasa B - hałas zewnętrzny
Jest to opona z indeksami:
Indeks prędkości Y
- Maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h.
Indeks nośności 94 -
Maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać ta opona wynosi 670 kg.