Menu
Kup
279 / szt.
Klasa premium

Nokian certyfikowany sprzedawca WR D3 205/55 R16 91 H

Testy opony

Zobacz wyniki

< Przejdź do listy opon 205/55 R16

certyfikowany sprzedawca
opon Nokian

Dostarczamy do serwisu

Transport GRATIS

Dostawa od 24.04.2019

14 dnina zwrot

Zakupyna raty

Wcześniej448 zł

279 / szt.
Kup

Dostarczamy do serwisu

Transport GRATIS

Dostawa od 24.04.2019

Testy opony

Zobacz wyniki
Parametry opony
Typ:
Osobowe
Sezon:
Zimowe
Rozmiar:
205/55 R16
Indeks prędkości:
H = max 210 km/h
Indeks nośności:
91 = max 615 kg
Rok produkcji:
2018
Gwarancja:
5 lat od daty produkcji szczegóły
Etykieta UE:
C C 72dB szczegóły
  • Opinie
  • Opis produktu
  • Etykieta UE
  • Montaż opon
  • Raty
  • Gwarancja
  • Certyfikat
Opinie

1335 osób wystawiło ocenę

  • 6 509 osób
  • 5 718 osób
  • 4 89 osób
  • 3 11 osób
  • 2 3 osoby
  • 1 5 osób

Ocena łączna: 5,3 1335 opinii

Opona Rewelacyjna!
  • Oszczędności: 5,1
  • Komfort: 5,1
  • Bezpieczeństwo: 5,4

97% użytkowników poleca tę oponę

97%

Informacje o oponie zbierane są od 2781 dni. W tym czasie zebraliśmy 1335 opinii.

Nasi klienci przejechali łącznie 10756000 km.

Najwyżej ocenianym parametrem jest: wygląd opony.

Oponę najczęściej oceniali użytkownicy poruszający się przeważnie w mieście.

Oponę oceniali kierowcy, którzy najczęściej swój styl jazdy określali jako umiarkowany.

  • Opinie o oponach Nokian WR D3

    Tomasz Szymański
    Ocena: 5,7

    Wiarygodna opinia

    Czy opinia jest pomocna?

    Auto mam świeże, zakupione w sierpniu w salonie, więc przebieg nabijałem od 0. Przed zmianą opon na zimowe, zdążyłem zrobić trochę ponad 9tkm. Od razu po obiciu w nowe gumy zauważyłem jak by delikatnie lepsze przyśpieszanie i mniejszy opór przy prostych, skrętach itp. Porównanie mam z oponami letnimi Hankook które producent fabrycznie zamontował na auto. Generalnie hałasu przybyło niewiele, zdaje mi się że spalanie nawet delikatnie zmalało. Na zimówkach zrobiłem już ponad 13tkm, i jestem bardzo zadowolony. Zima była dosyć łagodna, ale zdarzały się dni zamieci i odwilży. Nawet w tegoroczną odwilż w Poznaniu przemieszczałem się dosyć pewnie. Nie zdarzył mi się żaden poważny uślizg kół, albo niemożność wyjazdu z oblodzonego czy zaśnieżonego wzniesienia. Mimo że jeździłem do wczoraj na oponach zimowych (temperatura 21C), niskie zużycie opony pozwoli mi bezpiecznie przejechać jeszcze jeden sezon. W październiku wyniosłem się poza miasto i dojeżdżałem w zimę codziennie przez drogę nieutwardzoną pokrytą lodem i śniegiem - żadnych incydentów. Bezpośrednią konkurencją przy zakupie opon do mojego auta, były opony Bridgestone Blizzak które według testów charakteryzują się trochę sztywniejszą jazdą. Z kolei Nokian wygrywał konkurencje sprawdzające uślizg kół na śniegu, lodzie i wodzie. Opony z pewnością poleca osobą ceniącym sobie jakość i bezpieczeństwo. Wielokrotnie wypróbowałem opony na szybkich łukach, autostradach i ciasnych zakrętach. Mocno trzeba przesadzić, żeby skłonić je do nieposłuszeństwa.

    Podsumowanie: Rewelacyjne opony za przystępne pieniądze.

    Pokaż ocenę szczegółową Zamknij ocenę szczegółową

    Przejechany dystans 10000 - 15000km

    Styl jazdy szybki i agresywny

    Miejsce użytkowania przeważnie poza miastem

    Kia Cee'd Hatchback II 1.6 CRDi (94kW)

    Sucha nawierzchnia6,0

    Mokra nawierzchnia5,0

    Śnieg i błoto pośniegowe6,0

    Poziom hałasu5,0 Im wyższa ocena, tym niższy hałas

    Tłumienie nierówności6,0 Im wyższa ocena, tym większy komfort

    Opory toczenia6,0 Im niższe opory, tym wyższa ocena

    Trwałość5,0 Im większa trwałość, tym wyższa ocena

    Wygląd opony6,0

    AwaryjnośćNie

    Czy polecasz te opony innym użytkownikom? Tak

  • Paweł
    Ocena: 5,4

    Wiarygodna opinia

    Czy opinia jest pomocna?

    Naprawdę świetna opona. Jeździłem na różnych zimówkach, m.in. Goodyear UltraGrip 7, BFGoodrich GForce Winter, Kleber Krisalp HP, Fulda Kristall Montero i Nokian WR D3 jest naprawdę najlepszą z nich. W dobrej cenie dostajemy produkt, który osiągami może spokojnie równać się z Dunlopami i Continentalami. Na śniegu rewelacja. Wgryza się aż miło. Na mokrej nawierzchni ABS ani razu mi się nie włączył. Zjeżdżając z autostrady ślimakiem pokrytym rozjeżdżonym śniegiem i błotem spokojnie można jechać tak jak latem na suchej nawierzchni. Nie zdarzyło mi się aby auto straciło przyczepność. Jeśli chodzi o hałas to również jest nieźle. Najcichsze nie są, ale nie przeszkadzają w długiej trasie. Gorąco polecam!

    Podsumowanie: Za tą cenę - rewelacja! Polecam!

    Pokaż ocenę szczegółową Zamknij ocenę szczegółową

    Przejechany dystans 5000 - 10000km

    Styl jazdy szybki i agresywny

    Miejsce użytkowania przeważnie poza miastem

    brak informacji o pojeździe

    Sucha nawierzchnia6,0

    Mokra nawierzchnia5,0

    Śnieg i błoto pośniegowe6,0

    Poziom hałasu5,0 Im wyższa ocena, tym niższy hałas

    Tłumienie nierówności5,0 Im wyższa ocena, tym większy komfort

    Opory toczenia4,0 Im niższe opory, tym wyższa ocena

    TrwałośćKlient nie ocenił Im większa trwałość, tym wyższa ocena

    Wygląd oponyKlient nie ocenił

    AwaryjnośćNie

    Czy polecasz te opony innym użytkownikom? Tak

  • Rafał
    Ocena: 5,6

    Wiarygodna opinia

    Czy opinia jest pomocna?

    Kupiłem Nokiany po obszernej analizie wyników testów, przede wszystkim niemieckich stowarzyszeń. Opony są bardzo komfortowe, aczkoliwiek na początku miałem z tym pewien problem. Napełniłem je ciśnieniem "jak zwykle", czyli 0,15 bar poniżej zalecanego i samochód nieprzyjemnie pływał na zakrętach. Po zadaniu właściwego ciśnienia trakcja wyraźnie się poprawiła, natomiast komfort miękkiej opony pozostał. Pozytywnym skutkiem tej miękkości jest łagodne wybieranie dziur na drodze, które są najbardzioej dokuczliwe wczesną wiosną, zanim służby zdążą je załatać. Opony są również dość ciche, nawet przy szybkiej jeździe. Na śniegu i błocie pośniegowym rewelacja - zgodnie z przewidywaniami, aczkolwiek w tym sezonie niewiele tego było. Porównując je do Continentala odniosłem wrażenie, że Continental ciut lepiej zachowywał się na mokrej nawierzchni, lecz ustępował w komforcie. Wydaje mi się, że w segmencie opon Premium generalnie różnice między oponami są znikome. W każdym razie oceniam Nokiana na TAK

    Podsumowanie: komfortowe opony

    Pokaż ocenę szczegółową Zamknij ocenę szczegółową

    Przejechany dystans powyżej 15000km

    Styl jazdy umiarkowany

    Miejsce użytkowania przeważnie poza miastem

    VW Passat Variant B7 2.0 TDI BlueMotion 4Motion (103kW)

    Sucha nawierzchnia6,0

    Mokra nawierzchnia5,0

    Śnieg i błoto pośniegowe6,0

    Poziom hałasu6,0 Im wyższa ocena, tym niższy hałas

    Tłumienie nierówności6,0 Im wyższa ocena, tym większy komfort

    Opory toczeniaKlient nie ocenił Im niższe opory, tym wyższa ocena

    Trwałość4,0 Im większa trwałość, tym wyższa ocena

    Wygląd oponyKlient nie ocenił

    AwaryjnośćNie

    Czy polecasz te opony innym użytkownikom? Tak

  • Bartek
    Ocena: 5,4

    Wiarygodna opinia

    Czy opinia jest pomocna?

    Witam. Zakupiłem opony w 2016 roku przed zimą. Założone do Focusa I 185/65R14. Pierwsze wrażenie to bardzo niski hałas, może też przez to że letnie są 205/5016. Auto prowadzi się bardzo pewnie. Na mokrej nawierzchni nie zdarzyło się aby utraciły przyczepność. Najbardziej podobały mi się zimą gdy spadło ponad 10 cm śniegu. Spokojnie mogłem poruszać się z prędkościami ok 70 km/h gdzie inni jechali 40-50. Żadnych problemów z przyczepnością, ruszaniem z miejsca czy jazdą w błocie pośniegowym. Zużycia na razie nie oceniam bo zrobiłem zbyt mało kilometrów i po zdjęciu ich na wiosnę nadal wyglądają jak nowe. Myślę że w tej cenie nie ma lepszych opon. Poza tym potwierdzają to niezależne testy.

    Podsumowanie: Wysoka jakość warta swojej ceny.

    Pokaż ocenę szczegółową Zamknij ocenę szczegółową

    Przejechany dystans 2000 - 5000km

    Styl jazdy spokojny

    Miejsce użytkowania przeważnie poza miastem

    Ford Focus Kombi I 1.8 TDCi

    Sucha nawierzchnia5,0

    Mokra nawierzchnia5,0

    Śnieg i błoto pośniegowe6,0

    Poziom hałasu5,0 Im wyższa ocena, tym niższy hałas

    Tłumienie nierówności4,0 Im wyższa ocena, tym większy komfort

    Opory toczenia5,0 Im niższe opory, tym wyższa ocena

    Trwałość5,0 Im większa trwałość, tym wyższa ocena

    Wygląd opony5,0

    AwaryjnośćNie

    Czy polecasz te opony innym użytkownikom? Tak

  • wyz
    Ocena: 5,6

    Wiarygodna opinia

    Czy opinia jest pomocna?

    Opona w codziennej jeździe sprawuje się świetnie choć mogła być trochę cichsza. Jej test właściwy to był jednak wyjazd w góry na narty w okresie największych opadów śniegu i tu zaskoczenie było jeszcze większe gdy ruszałem pod wszystkie wzniesienia bez większych problemów gdzie inne "lepsze" auta się poddawały. pokonanie góry gdzie był nakaz założenia łańcuchów (mocno ubity śnieg)? żaden problem auto bez problemu wjechało jak i zjechało. droga hamowania na śniegu również na ogromny plus dla opony. Polecam wszystkim a szczególnie tym co mają warunki zimowe na co dzień. Śmiesznie się patrzy jak auta z 4x4 stoją a Ty jedziesz dalej. po przejechaniu ponad 5k km nie widzę zużycia.

    Podsumowanie: Opony warte swojej ceny

    Pokaż ocenę szczegółową Zamknij ocenę szczegółową

    Przejechany dystans 5000 - 10000km

    Styl jazdy szybki i agresywny

    Miejsce użytkowania przeważnie poza miastem

    Toyota Corolla 3/4/5 drzwi IX 1.6 VVT-i (4/100)

    Sucha nawierzchnia6,0

    Mokra nawierzchnia5,0

    Śnieg i błoto pośniegowe6,0

    Poziom hałasu4,0 Im wyższa ocena, tym niższy hałas

    Tłumienie nierówności5,0 Im wyższa ocena, tym większy komfort

    Opory toczenia5,0 Im niższe opory, tym wyższa ocena

    Trwałość6,0 Im większa trwałość, tym wyższa ocena

    Wygląd opony6,0

    AwaryjnośćNie

    Czy polecasz te opony innym użytkownikom? Tak

Ilość opinii na stronie:

Opis produktu

Prezentowana opona posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake). Oznacza to, że spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych. Symbol jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.

Testy opony Nokian WR D3:

2015: test Auto Bild w rozmiarze 185/60 R15; nota: polecana;
2015: test ADAC w rozmiarze 205/55 R16; nota: zadowalająca;
2014: test ACE/GTÜ w rozmiarze 205/55 R16; nota: szczególnie polecana; (1. miejsce).
2013: test ADAC w rozmiarze 185/60 R15; nota: dobra;
2013: test Auto Bild Sportcars w rozmiarze 225/50 R17; nota: dobry;
2013: test Auto Bild Allrad w rozmiarze 215/65 R16; nota: polecana;
2013: test ACE/GTÜ w rozmiarze 185/60 R15; nota: polecana;
2012: test ACE w rozmiarze 215/65 R16; nota: szczególnie polecana; (3. miejsce).
2012: test Off-Road w rozmiarze 215/65 R16; nota: ; (3. miejsce).
2012: test Sport Auto w rozmiarze 205/55 R16; nota: szczególnie polecana; (2. miejsce).
2011: test Auto Zeitung w rozmiarze 205/55 R16; nota: szczególnie polecana; (3. miejsce).

Typ: opona zimowa.

Klasa: premium - najwyższe osiągi i doskonała jakość produktu.

Przeznaczenie: auta osobowe.



Opis technologii: Nokian WR D3 to opona nie tylko bardzo chętnie wybierana przez kierowców, ale też regularnie zdobywająca najlepsze oceny w profesjonalnych testach opon. Ten model opony został stworzony specjalnie dla małych i średnich samochodów rodzinnych. Opona zapewnia im bardzo dobrą przyczepność i doskonałą obsługę w każdych warunkach, które można spotkać zimą.



Nokian WR D3 - bienik kierunkowy


Nokian WR D3 charakteryzuje się przede wszystkim wysoką ochroną przed wszelkimi niebezpieczeństwami na mokrych, suchych i wszystkich innych typach nawierzchni, na których pojawisz się w swoim aucie. Również na tych pokrytych błotem. Model skutecznie chroni przez aqua- i snowplaningiem (utratą przyczepności na mokrej i zaśnieżonej jezdni).



Bieznik kierunkowy

Specjalna technologia rowków poprzecznych Slush Blower sprawia, że utrzymuje bardzo dobrą przyczepność nawet w najtrudniejszych warunkach. Zadaniem rowków jest odprowadzanie wody i błota pośniegowego spod powierzchni opony. Liczne lamele pozwalają podtrzymać optymalną przyczepność. Do tych wszystkich parametrów bezpieczeństwa należy również dodać to, że opona wykazuje też niskie opory toczenia, a wiec pozwala zaoszczędzić znaczne ilości paliwa i chronić środowisko.



Bok opony Nokian

Umieszczenie w konstrukcji opony technologii Silent Sidewall (‘cichego boku’) sprawiło, że opona prowadzi się naprawdę komfortowo. Rozwiązanie to pochłania wibracje i hałas, który powstaje w trakcie jazdy, dzięki czemu jest cicha zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz samochodu. Model wyposażany jest we wskaźnik zużycia bieżnika, dzięki któremu kierowca może na bieżąco kontrolować stan opon.



Informacje o producencie: Nokian to fiński producent opon zaliczanych do klasy premium. Produkty Nokiana to wynik wieloletnich badań i testów w najbardziej surowych warunkach. Firma zajmuje się produkcją opon osobowych, terenowych, do traktorów, autobusów, pojazdów ciężarowych czy maszyn leśnych. Nokian znany jest kierowcom przede wszystkim z doskonałej jakości opon zimowych, które poddane są rygorystycznym sprawdzianom osiągów na północy Europy. Cechą charakterystyczną tych i pozostałych opon z logo Nokian jest to, że potrafią dostosować się do każdego typu nawierzchni.

Opona zimowa Nokian WR D3 zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się nowoczesną technologią i maksymalnymi osiągami.
Oglądasz właśnie oponę w rozmiarze 205/55 R16.
Opona jest aktualnie dostępna w rozmiarach od 13 do 17 cali.
Jest to opona z indeksem prędkości H - maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 210 km/h.
Opona posiada indeks nośności 91 - maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać ta opona wynosi 615 kg.
Opona posiada następujące klasy na etykiecie: C (opory toczenia), C (przyczepność na mokrej nawierzchni), 72 dB (poziom hałasu).
Kopiowanie treści surowo wzbronione. Zobacz konsekwencje prawne
Etykieta UE

Opona Nokian WR D3 w rozmiarze 205/55 R16 91 H, zgodnie z informacją podaną przez producenta, posiada następujące parametry jezdne:

C C 72 dB

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).

Montaż opon

Kup opony lub felgi z wymianą w serwisie

Dostarczamy opony i felgi do serwisów wymiany. Do wyboru masz 1093 serwisy w całym kraju. Kupujesz opony lub felgi, wybierasz swój serwis, rezerwujesz termin montażu, a resztę zostawiasz nam. Dostawa do serwisu GRATIS! Koszt samej wymiany wg cennika warsztatu.

Jak dokładnie to działa? Po wyborze opon lub felg, w formularzu zamówienia wybierasz serwis z odpowiadającym Tobie cennikiem i lokalizacją. Po złożeniu zamówienia rezerwujesz dokładny termin wymiany (wybierasz godzinę i dzień). I to wszystko! My zajmujemy się dostarczeniem Twoich opon lub felg do serwisu w odpowiednim czasie (dostawa gratis). Dzień przed montażem wyślemy Tobie wiadomość email z przypomnieniem.

Masz pytania? Zadzwoń do Nas

Nasi eksperci realizujący zamówienia z montażem są tu dla Ciebie.
52 341 88 70

Koszt połączenia wg taryfy operatora

Obsługa klienta - Realizacja zamówień - Michał Szczuko
Michał Szczuko
Obsługa klienta - Realizacja zamówień - Kamila Rutkiewicz
Kamila Rutkiewicz
Obsługa klienta - Realizacja zamówień - Łukasz Pieszczyński
Łukasz Pieszczyński
Obsługa klienta - Realizacja zamówień - Mateusz Staniszewski
Mateusz Staniszewski
Raty
Gwarancja

Korzyści płynące z gwarancji

Pełna treść gwarancji
  • masz 5 lat gwarancji od daty produkcji opony,
  • jeśli wada jest widoczna tylko po napompowaniu, oponę do reklamacji oddaj wraz z felgą, na której jest zamontowana,
  • w przypadku uznania reklamacji otrzymasz rekompensatę finansową proporcjonalną do stopnia zużycia opony (im mniej zużyta opona, tym większy zwrot),
  • gwarancja obejmuje również wady w kołkowaniu (po wykonaniu go przez firmę Nokian lub autoryzowanego wykonawcę).
Certyfikat

Jesteśmy certyfikowanym sprzedawcą opon marki Nokian

  • Transport gratis Wszystkie nasze produkty
    doręczamy bezpłatnie na terenie
    całego kraju.

  • Dostawa
    w 24h
    Nowoczesne centrum logistyczne
    pozwala nam wysłać
    40 000 opon dziennie.

  • 14 dni
    na zwrot
    Nieużywany produkt możesz zwrócić
    w ciągu 14 dni od daty odbioru
    bez podania przyczyny.

Dostawa z montażem

Zobacz jakie to proste

  • Kup

    i wybierz dostawę
    z montażem

    Większość naszych produktów możemy dostarczyć do serwisu
    w Twoim sąsiedztwie.

  • Zarezerwuj

    termin montażu po złożeniu
    zamówienia

    Jeżeli dokonasz zakupu do godziny 14:00, montaż możesz umówić już na następny dzień.

  • Zamontuj

    opony w wybranym
    serwisie!

    Wystarczy, że pojawisz się w umówionym terminie, a specjaliści zamontują je w atrakcyjnej cenie!