Każdy sezon stawia przed kierowcami odmienne wyzwania. Jeśli chcemy czuć się na drodze naprawdę bezpiecznie, niezależnie od panujących warunków, warto zainwestować w dobry komplet opon. Jest to szczególnie istotne w okresie zimowym, gdy na drogach jest ślisko, a opady deszczu i śniegu często ograniczają widoczność. Jednak jak spośród setek dostępnych produktów wybrać te najlepsze?

Sezon zimowy to bardzo wymagający okres dla kierowców.Sezon zimowy to bardzo wymagający okres dla kierowców.

Z myślą o zbliżającym się wielkimi krokami sezonie zimowym stworzyliśmy listę pięciu nowości z najwyżej klasy premium. Dlaczego akurat ten segment? Ze względu na innowacyjne podejście do projektowania opon. Dostęp do najlepszych materiałów, nowoczesnych ośrodków badawczych oraz torów testowych pozwala czołowym producentom opracowywać i wdrażać nowoczesne rozwiązania technologiczne, które przekładają się na bezpieczeństwo podróżujących.

Wybrane nowości na sezon zimowy 2019*

*Zestawienie prezentuje nowości katalogowe na sezon zimowy 2019 z klasy premium. Modele w niektórych rozmiarach mogły debiutować wcześniej.

NASZ FAWORYT: Bridgestone Blizzak LM005

Zestawienie otwiera opona premium od największego producenta ogumienia na świecie. Nowy przedstawiciel kultowej już serii Blizzak oferuje wiele ciekawych rozwiązań technologicznych, które z pewnością odcisnęły swój ślad na rynku motoryzacyjnym, będąc inspiracją dla wielu przyszłych modeli.


Jakie są mocne strony Blizzaka LM005? Przede wszystkim zupełnie nowy standard jazdy na ośnieżonych oraz oblodzonych drogach. Dzięki nowatorskiej konstrukcji bieżnika i odświeżonej mieszance gumowej oferuje doskonałe parametry hamowania, przyspieszania oraz trakcji w wymagających warunkach okresu zimowego.

Wyróżniającą się nowością, zastosowaną przez japońskiego producenta, jest podwójny system lameli:

Lamelki 2D dzięki otwartej budowie poprawiają przyczepność na zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni.

Lamelki 3D w postaci pofalowanych szczelin, zwiększają sztywność w kluczowych miejscach bloków, dzięki czemu hamowanie jest skuteczniejsze.

Lamelki doskonale współpracują z nową formą rowków odpływowych, które dzięki zygzakowatym kształtom lepiej sprawdzają się w trakcie jazdy po śniegu. Zwiększona objętość ułatwia odprowadzanie wody i chwytanie się zalegającego na nawierzchni śniegu. Dodatkowe kanaliki w strefach barkowych optymalizują nacisk na klocki przy przyspieszaniu oraz hamowaniu, usprawniając jazdę.

Do zbudowania opony wykorzystano zaawansowaną mieszankę gumową z technologią Nano Pro-Tech, o wysokiej zawartości krzemionki. Dzięki odpowiedniej kompozycji składników opona charakteryzuje się lepszymi osiągami na zimowych nawierzchniach.


Nokian WR Snowproof

Nokian to nie tylko producent pierwszej w historii opony zimowej, lecz także pionier nowoczesnych rozwiązań. Nic więc dziwnego, ze wyroby fińskiej marki są tak chętnie wybierane przez europejskich kierowców.


Nokian WR Snowproof stworzono w zupełnie nowej koncepcji „Alpine Sense Grip”. Pod tą enigmatyczną nazwą kryję się całkowita rewolucja w budowie bieżnika. Według koncepcji każdy blok i lamela mają funkcjonować wedle ściśle określonych zadań. 

Fiński producent zastosował w swojej nowej oponie trzy interesujące rozwiązania:

  • Brake Booster – technologia zakładająca wykorzystanie w bieżniku ściętych krawędzi przypominających ząbki piły. Dzięki większej ilości miejsc styku opony z nawierzchnią hamowanie jest skuteczniejsze, nawet na zalegającym na drodze śniegu.

  • Śnieżne pazury” – system żłobionych kanalików „chwyta” miękką warstwę śniegu lub błota, zapewniając maksymalną przyczepność.

  • Polerowane rowki bieżnika – dzięki gładkiej powierzchni wnętrza rowków, śnieg i błoto są szybko usuwane z bieżnika, co znacząco zmniejsza ryzyko niekontrolowanego poślizgu.


O wysoki komfort podróżowania dba także technologia wyciszonych ścian bocznych Silent Sidewall. Poprzez zastosowanie nowej mieszanki oraz przebudowanej konstrukcji ścianki, opony dobrze tłumią wibracje generowane w trakcie jazdy, dzięki czemu do kabiny przenosi się o wiele mniej hałasu.



Pirelli P Zero Winter

Letnia opona Pirelli P Zero niezmiennie klasyfikowana jest jako jeden z czołowych modeli segmentu UHP. Bardzo wysoka wydajność, doskonałe parametry trakcyjne i świetne odwzorowanie mocy silnika zyskały wielu zagorzałych miłośników. Włoska marka postanowiła wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i przełożyć wyśmienite osiągi opony P Zero na zimowe warunki.

Specjaliści Pirelli przygotowali swoją nową zimową oponę z myślą o trzech obszarach:

Precyzja jazdy na mokrej nawierzchni

Deszczowe warunki zawsze wymuszają większą ostrożność. Jednak w sezonie zimowym, gdy padający deszcz zmienia śnieg w błoto, jeszcze łatwiej o nagłą utratę kontroli nad samochodem. P Zero Winter wyposażono w aż dwa centralne żebra, które pomagają utrzymywać precyzyjny tor jazdy w trakcie manewrowania. Dodatkowe kanały między rowkami centralnymi zapewniają sprawniejszy przepływ wody przez bieżnik.

Wydajność w warunkach śnieżnych

Zdecydowanie największym wyzwaniem przy projektowaniu zimowej opony UHP jest uwzględnienie wpływu śniegu na trakcję. P Zero Winter wyposażono w dodatkową linię bloków nazywaną „wewnętrznym barkiem”. Pokryte licznymi lamelami oraz przecinającymi się kanalikami bloki znacznie zwiększają wydajność samochodu w trakcie przyspieszania i hamowania na śniegu.

Moc na suchej trasie

Wraz z rozwijaniem zimowych kompetencji modelu projektanci nie zapomnieli o korzeniach. Seria P Zero to przede wszystkim modele UHP (Ultra High Performance). Zewnętrzne barki z mniejszą liczbą lameli doskonale sprawdzą się podczas jazdy przy dużej prędkości, a zwiększona sztywność w strefach bocznych zapewni pełną kontrolę w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów.  


Model Pirelli P Zero z dopiskiem „Winter” z pewnością nie rozczaruje kierowców pragnących jeździć dynamicznie w okresie zimowym. Dzięki odpowiedniej konstrukcji bieżnika i nowoczesnej mieszance, jazda z dużą prędkością nie będzie dłużej stanowiła wyzwania w tym wymagającym sezonie.



Goodyear UltraGrip 9+ oraz Goodyear UltraGrip Performance+

Amerykański koncern Goodyear w sezonie zimowym 2019/2020 postawił na sprawdzone koncepcje. Inżynierowie marki rozwinęli projekty dwóch flagowych modeli zimowych: UltraGrip 9 i UltraGrip Performance. Dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań i zupełnie odmienionej mieszanki gumowej, nowości z „plusem” w nazwie oferują lepsze osiągi.

Wyróżniającym się elementem obu projektów jest zastosowanie technologii Winter Grip, której zadaniem jest zapewnianie bezpieczeństwa jazdy w trudnych zimowych warunkach. Poprzez zastosowanie zaawansowanej mieszanki gumowej, elastyczność opony jest zachowana niezależnie od ujemnej temperatury, co przekłada się na pewniejsze prowadzenie.

Goodyear UltraGrip 9+ to przede wszystkim opona do walki z trudnymi warunkami pogodowymi. Kierunkowy bieżnik, znany z podstawowej wersji modelu, doskonale radzi sobie z opadami deszczu czy zalegającym śniegiem, co potwierdzają niezależne testy ekspertów i opinie tysięcy kierowców. W nowej odsłonie zimowe kompetencje opony uzupełniono technologią Mileage Plus, która znacząco przedłuża przebiegi. Dzięki odpowiednio dobranym proporcjom składników chroni gumę przed pękaniem przy kontakcie z trudną nawierzchnią i ujemnymi temperaturami.


Goodyear UltraGrip Performance+ to opony, które powstały z myślą o mocniejszych silnikach i wymagającej, dynamicznej jeździe w sezonie zimowym. Zastosowana nowa technologia Tracion Protect wykorzystuje nową odmianę żywicy w mieszance, która poprawia osiągi opony na suchych, mokrych i ośnieżonych nawierzchniach. Model lepiej adaptuje się do pokonywanej trasy, co bezpośrednio przekłada się na większą przyczepność podczas hamowania na śniegu czy lodzie.








Zobacz także nasze zestawienie nowości wśród opon klasy średniej oraz ekonomicznej na nadchodzący sezon zimowy.