Wyniki tegorocznego zestawienia najlepiej ocenianych opon w rozmiarze 225/45 R17 zapewne nie będą dla nikogo zaskoczeniem. Nasi klienci docenili modele, o których regularnie piszemy w naszych rankingach. To tylko potwierdza, że warto wziąć je pod uwagę podczas zakupów nowego kompletu na zimę.

Samochód jadący po zaśnieżoym asfalcieNasi klienci przetestowali i ocenili wiele opon zimowych. Które zebrały najlepsze opinie?

Opony zimowe w rozmiarze 225/45 R17 montowane są takich autach – w zależności od generacji czy typu silnika – jak m.in.: Mercedes CLK, Audi A3, Alfa Romeo Giulietta, BMW M3, Renault Megane, Opel Zafira, Seat Leon; VW Golf, Passat i Volvo C70. Jeżeli nie masz pewności, czy to odpowiedni rozmiar do Twojego samochodu, skorzystaj z naszego kalkulatora opon.

Ranking opon zimowych 225/45 R17*

W zestawieniu przedstawiamy modele, uznane przez naszych klientów za godne polecenia. Trzeba pamiętać, że są to kierowcy, którzy mieli szansę poddać zakupione na Oponeo ogumienie wielu próbom, w różnych warunkach, a ich oceny poparte są doświadczeniem. To sprawia, że jest to jedno z najbardziej rzetelnych źródeł wiedzy na temat poszczególnych opon.

W tym roku na naszej liście znalazły się dwa modele reprezentujące klasę premium. Pozostałe natomiast należą do segmentu budżetowego. Oto one:

ModelŚrednia ocen
Nokian WR D45,4
Nokian WR D35,3
Dębica Frigo HP25,05
Imperial Snowdragon UHP5
Zeetex WH10004,85

*Ranking został stworzony na podstawie ocen przyznanych przez klientów Oponeo pomiędzy styczniem 2019 a październikiem 2020 roku. Obowiązywała skala od 1 do 6. W zestawieniu znalazły się te modele, które zdobyły minimalną wymaganą liczbę opinii. Wyniki widoczne na stronie naszego sklepu mogą różnić się od tych ujętych w zestawieniu, przedstawione oceny dotyczą wyłącznie opon w rozmiarze 225/45 R17.

Nokian WR D4

Ten model cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem już od kilku sezonów. Nasi klienci chętnie go kupują i oceniają, a organizacje motoryzacyjne regularnie go testują oraz porównują z konkurencją. Oznacza to, że pomimo upływu czasu to wciąż jedna z najlepszych propozycji na sezon zimowy.

Czemu Nokian WR D4 zawdzięcza ten sukces? Po pierwsze dopracowanej rzeźbie bieżnika, dostosowanej do warunków, z jakimi spotkać można się zimą. Mowa nie tylko o zaśnieżonej czy oblodzonej, ale również o mokrej nawierzchni, na której bardzo łatwo o poślizg. Specjalnie zaprojektowane, kierunkowo układające się rowki sprawiają, że woda może być efektywnie usuwana spod kół, co poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni i zmniejsza ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Za świetną trakcję odpowiadają także lamele – niezastąpione po opadach śniegu – oraz mieszanka gumowa Twin Trac Silica, dzięki której opona zachowuje właściwą elastyczność przy niskiej temperaturze.

Należy też zwrócić uwagę na szerokie żebro centralne, ułatwiające utrzymywanie wyznaczonego toru jazdy, a ponadto na specjalny pas widoczny na boku opony, który sprawia, że Nokian WR D4 są niezwykle ciche.

Bardzo bezpieczne opony. Jazda na nich to przyjemność. Nie dość, że super się trzymają drogi, to w ogóle ich nie słychać. [Łukasz]

To już drugi samochód, w którym używam zimowych opon Nokian WR D4. Jedne z najcichszych zimówek, jakie miałem. Rewelacyjne na śliskiej nawierzchni, bardzo pewne na mokrym asfalcie i bardzo dobrze odprowadzają błoto pośniegowe. Gorąco polecam. [Adam]

Nokian WR D3

Drugie miejsce należy do starszego brata modelu WR D4, co tylko potwierdza skuteczność rozwiązań oferowanych przez fińską markę premium, jaką jest Nokian. WR D3 od dłuższego czasu chętnie wybierany jest przez kierowców – jak się okazuje również tych, poszukujących ogumienia w rozmiarze 225/45 R17.

Opona ta charakteryzuje się nieco łagodniejszą niż u swojego następcy rzeźbą bieżnika, ale wciąż niezwykle skuteczną w walce z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. 

Woda, śnieg czy błoto nie powinny stanowić dla niej przeszkody podczas wspierania Cię w bezpiecznym podróżowaniu. Oczywiście jest to zasługa rowków, lameli oraz zimowej mieszanki gumowej, które razem zapewniają przyczepność do drogi, bez względu na pogodę.

Projektanci modelu skupili się na jeszcze jednym bardzo ważnym aspekcie, jakim jest ekonomiczna eksploatacja. Składają się na nią żywotność opony, pozwalająca na zachowanie najlepszych parametrów pomimo przejechania wielu tysięcy kilometrów, a także niskie opory toczenia. Te drugie wpływają na mniejsze spalanie paliwa przez auto, a więc i na oszczędności w portfelu.

Opony bardzo dobrze się spisują praktycznie w pełnym zakresie prędkości. Nie ma problemów na mokrym. Nie zaobserwowałem wyższego spalania w stosunku do opon letnich. Ciche. [Handlowiec]

Opony bardzo dobrze się sprawują, samochód pewnie trzyma się mokrej i śliskiej nawierzchni. Polecam ten typ. [Jarek]

Dębica Frigo HP2

Dębica Frigo HP2 zamyka podium w naszym zestawieniu, a jednocześnie otwiera listę opon z segmentu ekonomicznego. To, co łączy modele tej klasy to bardzo dobry stosunek jakości do oceny, o czym bardzo często kierowcy wspominają podczas wystawiania opinii. Nie inaczej jest w przypadku tego ogumienia, produkowanego przez markę wpieraną przez koncern Goodyear.

W tej oponie ponownie mamy do czynienia z kierunkowym bieżnikiem, choć niezupełnie typowym, ponieważ rowki układają się w kształt litery „W”, a nie „V” – jak to bywa zazwyczaj. Tan innowacja pozwoliła na uzyskanie bardzo dobrych parametrów w zakresie jazdy po śniegu i błocie. Zastosowany układ nacięć wpływa także na zwiększenie powierzchni kontaktu opony z nawierzchnią, co ma przełożenie na precyzję prowadzenia.

Mocnymi stronami modelu od Dębicy są także niskie opory toczenia oraz trwałość. Wysoki bieżnik pozwala na długą eksploatację bez obaw o utratę osiągów, co z kolei przekłada się na bezpieczne i ekonomiczne podróżowanie.

Opony mają bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Trzymają się drogi, są stabilne w różnych warunkach atmosferycznych. Dają równocześnie frajdę z jazdy. [Bartosz]

Opony bardzo fajne, świetnie spisują się na śniegu, dobra przyczepność jest także na suchej nawierzchni. Polecam wszystkim. [Mateusz]

Imperial Snowdragon UHP

Następne miejsce w naszym rankingu zajęła opona Imperial Snowdragon UHP. Jednocześnie jest to jedyny wyróżniony przez kierowców model Ultra High Performance, czyli przeznaczony do aut o większej mocy. Na tego typu ogumienie decydują się osoby o wysokich wymaganiach, które nie chcą, aby ich samochody cokolwiek ograniczało, nawet zimą. Połączenie wysokich osiągów z atrakcyjną ceną to coś, co nie umknęło uwadze naszych klientów.

W modelu tym wykorzystano wiele sprawdzonych rozwiązań, dzięki którym jazda jest bezpieczna i komfortowa. Przede wszystkim konstrukcja opony dostosowana jest do dynamicznej jazdy. Co oprócz tego? Szerokie rowki odprowadzające wodę zapewniają doskonałą przyczepność w mokrych, coraz częściej spotykanych w zimie warunkach. Woda wyrzucana jest spod czoła opony, przez co szanse na przerwanie trakcji maleją, a Ty masz cały czas kontrolę nad torem jazdy. Duże klocki bieżnika odpowiadają za pewne prowadzenie na suchej nawierzchni, a głębokie nacięcia sprawiają, że opona wgryza się w śnieg i jest przewidywalna

Za sprawą wymienionych wyżej elementów opony Imperial oferują krótką drogę hamowania oraz sprawne ruszanie, kiedy termometr wskazuje niską temperaturę.

Opony mile mnie zaskoczyły, są ciche, auto bardzo dobrze się prowadzi jak na zimówki. Z ręką na sercu mogę polecić innym. Pozdrawiam. [Michał]

W tym przedziale cenowym, najlepsze opony zimowe na jakich do tej pory przyszło mi jeździć. [Wojtek]

Zeetex WH1000

Jazda w zimowych warunkach nie należy do najłatwiejszych, dlatego ogumienie musi wspierać kierowców podczas wykonywania nawet najprostszych manewrów. Pamiętając nie tylko o tym, bo i o komforcie kierowców, projektanci marki Zeetex przygotowali model WH1000.

Chociaż ogumienie to należy do klasy ekonomicznej, to do jego produkcji zastosowano technologie kojarzone z oponami premium. Mowa m.in. o lamelach 3D, których zadaniem – poza zapewnianiem przyczepności na śniegu, jest dbanie o właściwą sztywność opony, co wpływa na lepsze właściwości jezdne. Poza tym producent zdecydował się na zastosowanie asymetrycznej rzeźby bieżnika. Ma ona wiele zalet – od doskonałego odprowadzania wody i innych zanieczyszczeń, po stabilne pokonywanie zakrętów. Atutem tego rozwiązania jest także żywotność.

Do listy mocnych stron modelu można dopisać również niski poziom generowanego hałasu, przez co jazda na dłuższych dystansach jest mniej męcząca.

Opona wizualnie prezentuje się bardzo dobrze, jeździłem na modelach znanych renomowanych film i nie widzę różnicy, więc spełnia swoje zadanie. Na początku przed zakupem byłem sceptyczny co do opon produkowanych w Chinach, lecz po przejechaniu 5000 km mogę z pełną odpowiedzialnością polecić innym. [Zbyszek66]

Opony spisują się idealnie, polecił mi je kolega i nie sądziłem, że mogę być aż tak zadowolony. A jednak jestem zaskoczony (pozytywnie), jak te oponki sobie radzą. Polecam je każdemu kierowcy. [Norbert]

Jak kupić dobre opony zimowe?

Przed zakupem nowych opon – zimowych i letnich – warto sprawdzić, które modele cieszą się uznaniem. Nie mamy na myśli tylko ocen wystawionych przez kierowców, ale i testy niezależnych organizacji i mediów, takich jak przykładowo ADAC. Jest to też świetna okazja do tego, aby skonfrontować to, co obiecuje producent, z opiniami osób, które realnie miały okazję sprawdzić konkretne właściwości.

Jednak w przypadku ogumienia trzeba wziąć pod uwagę nie tylko zdanie innych, ale i własne preferencje oraz potrzeby. Zmotoryzowani jeżdżący dynamicznie i głównie po autostradach będą mieli zupełnie inne wymagania niż Ci, poruszający się przeważnie po mieście, z nogą często dociskającą pedał hamulca. Tak samo dla jednych ważniejszy będzie komfort jazdy, wynikający z niskiej głośności, a dla innych niskie opory toczenia. 

Wiele zależy także od samego samochodu. Dlatego poszukiwanie nowego kompletu warto rozpocząć od określenia potrzebnego rozmiaru, co znacznie pomoże we wstępnej selekcji. Następnie dobrze jest przyjrzeć się podstawowym parametrom, chociażby tym z unijnych etykiet.