Chociaż wiele danych na temat konkretnego modelu opon można zaczerpnąć od samych producentów, nic nie jest tak wiarygodne, jak prawdziwy „test bojowy”. Dlatego warto zapoznać się z opiniami kierowców, którzy we własnych autach sprawdzili, jak sprawuje się dane ogumienie. Przeczytaj, jakie opony zimowe w rozmiarze 215/55 R17 polecają nasi użytkownicy.  

Portal Oponeo zbiera w swojej bazie setki tysięcy opinii o oponach. Taka liczba ocen pozwala całkiem dobrze poznać wszystkie mocne i słabe strony danego modelu. Każdy użytkownik ma nieco inne wymagania oraz doświadczenia płynące z codziennej jazdy. Dlatego warto chociaż zerknąć, co mówią sami kierowcy, ponieważ ich zdanie może ułatwić nam późniejszy zakup.

Opony w rozmiarze 215/55 R17 są montowane m.in. w takich autach jak Toyota Avensis, Volvo V70 czy Peugeot 407.

Samochody jadące zimąDzięki odpowiednio dobranym oponom zimowym będziesz czuł się pewnie.

Ranking opon zimowych 215/55 R17*

Model oponyOcena
Bridgestone Blizzak LM0055,65
Kleber Krisalp HP35,55
Michelin Alpin 65,50
Nokian WR Snowproof5,30
Nokian WR A45,15

* Ranking został stworzony na podstawie ocen przyznanych przez klientów Oponeo między styczniem 2019 a październikiem 2020 roku. Obowiązywała skala od 1 do 6. W zestawieniu znalazły się modele, które zdobyły minimalną wymaganą liczbę opinii. Wyniki widoczne w naszym sklepie mogą się różnić od tych ujętych w zestawieniu, przedstawione oceny dotyczą wyłącznie opon w rozmiaru 215/55 R17.


Bridgestone Blizzak LM005

Chociaż, jak można wyczytać z tabeli, wszystkie modele osiągnęły bardzo zbliżone wyniki, najbardziej doceniony przez kierowców kupujących opony na Oponeo został Blizzak LM005. Jest to flagowiec produkowany przez japońską markę Bridgestone. Firma, projektując ten model miała na celu maksymalne upłynnienie jazdy w zimowych miesiącach, biorąc pod uwagę opady śniegu, ale również coraz częściej spotykane w tym okresie deszcze, będące prawdziwą zmorą kierowców.

Wartą odnotowania zmianą względem starszej wersji opony z serii Blizzak jest zwiększona liczba i objętość rowków, która sprawia, że ogumienie jeszcze lepiej radzi sobie w niekorzystnych warunkach. Modyfikacje przyniosły bardzo dobre rezultaty potwierdzone w testach i jak widać – również docenili je kierowcy. Nawet, pomimo tego, że ze względu na coraz łagodniejsze zimy w Europie często zaznaczali oni w swoich opiniach, że w prawdziwie wymagającej aurze nie mieli okazji testować opon.


Wybrane komentarze kierowców:

Maciek:

Opony na suchej i mokrej nawierzchni sprawują się bez zarzutu. Ze względu na tegoroczną zimę, a właściwie jej brak ciężko ocenić zachowanie na śniegu.

Dominik:

Bardzo dobre opony na mokrej nawierzchni, dobrze radzą też sobie na suchej. Niestety z racji zimy, jaką obecnie mamy to nie było okazji przetestować na porządnym śniegu.

Grzegorz:

Polecam opony zimowe Bridgestone Blizzak – sprawdzają się zarówno na mokrej śliskiej powierzchni, jak i na śniegu czy lodzie.



Kleber Krisalp HP3

W ścisłej czołówce znalazły się również opony Krisalp HP3 od francuskiej firmy Kleber. Wybór może początkowo wprawiać w zaskoczenie, gdyż nie wydaje się, by była to najpopularniejsza marka dostępna na rynku. Jeśli jednak uzmysłowimy sobie, że należy ona do koncernu Michelin, a ogumienie sygnowane jej logo wchodzi w skład oryginalnego wyposażenia m.in. aut Renault – wybór nie powinien dziwić.

Oponę charakteryzuje kierunkowy bieżnik z rowkami układającymi się w kształt litery „V” oraz kanały rynnowe „Toboggan”. Ich funkcją jest sprawne odprowadzanie śniegu i błota oraz ochrona przed aquaplaningiem. Testy przeprowadzone przez ADAC, ÖAMTC, TCS czy Auto Bild wykazały bardzo wysoką skuteczność zastosowanych w Krisalp HP3 technologii.

Model łączy w sobie ekonomiczną cenę, przyzwoite osiągi oraz wysoki poziom bezpieczeństwa podczas jazdy.


Opinie nabywców opony:

Marcin:

Opona spełnia pokładane w niej nadzieje. Niezależnie od powierzchni pozwala na poruszanie się w zamierzonym kierunku, cicha oraz wytrzymała.

Piotr:

Zdecydowanie polecam. Opona bardzo dobrze się trzyma nawierzchni, jest bardzo cicha i dająca poczucie bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

RADO:

Opony dopiero kupione, ale zdążyłem już zaliczyć jazdę po lodzie i śniegu. Jeździ się na nich świetnie. Zero problemów z przyczepnością.



Michelin Alpin 6

Pośród najlepszych według kierowców opon w rozmiarze 215/55 R17 nie mogło zabraknąć produktu od marki Michelin. Tym razem jest to model Alpin sygnowany numerkiem 6, czyli kolejna już odsłona jednej z najczęściej wybieranych opon zimowych. Jak się okazuje, popularność w tym wypadku idzie w parze z jakością wykonania.

Kluczową technologią, którą szczyci się Alpin 6 jest tzw. EverGrip, mająca za zadanie zwiększyć wydajność ogumienia podczas całego okresu użytkowania. Kiedy bieżnik ściera się, jego wzór ulega samoregulacji, tak aby auto nie traciło na przyczepności, a tym samym bezpieczeństwie jazdy.

Zadowolenie użytkowników z Alpin 6 tak jak w przypadku poprzednich omówionych opon, również pokrywa się z opiniami ekspertów. Model ma na swoim koncie szereg różnych wyróżnień, a w tym konkretnym rozmiarze został polecony przez Auto, Motor und Sport w 2019 roku.


Przyjrzyjmy się opiniom kierowców:

Jakub:

Poszukiwałem opony jednocześnie cichej, jak i również bardzo bezpiecznej w każdych warunkach. Nie mogłem sobie pozwolić na zakup opony, której nie byłbym pewien w najtrudniejszych warunkach w związku z bardzo dużymi przebiegami, jakie pokonuję. Na stronie Oponeo znalazłem 3 modele różnych marek, lecz mimo mojego zaufania do marki Michelin, miałem jeszcze małe wątpliwości, które wybrać. Zadzwoniłem na infolinię Oponeo i po rozmowie z konsultantem, który rozwiał moje wszelkie wątpliwości, zamówiłem opony Michelin Alpin 6. Kurier dostarczył mi je już następnego dnia. Do dnia dzisiejszego nie żałuję pod żadnym względem mojego wyboru. Opony te są bardzo ciche i pozwalają czuć się bezpiecznie nawet przy prędkościach rozwijanych na niemieckich autostradach (powyżej 200 km/h). Polecam te opony, jak i firmę Oponeo.

Krzysztof:

Opony znakomite. Co prawda tegoroczny sezon zimowy był bardzo krótki. Moja ocena opiera się na krótkim wypadzie w góry. Opony zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni sprawują się bardzo dobrze. Na śniegu i błocie pośniegowym również trzymają kierunek jazdy i prawidłowo sprawują się przy hamowaniu. Na nawierzchni oblodzonej są również bardzo dobre. Podjeżdżałem bez problemu po oblodzonych podjazdach tam, gdzie inni musieli zakładać łańcuchy, bo ślizgali się w miejscu. Poza tym oponki bardzo ciche i przyjemne w prowadzeniu. Polecam.



Nokian WR Snowproof

Pierwsza z dwóch opon tego producenta, która znalazła się w zestawieniu. Zaskoczeniem byłoby, gdyby wyroby fińskiego przedsiębiorstwa nie znalazły się w tym rankingu. W końcu kraj, z którego pochodzi marka, słynie z mroźnych zim, więc projektanci wiedzą dobrze jak radzić sobie z wymagającymi warunkami pogodowymi. Warto również przypomnieć, że to właśnie Nokian jako pierwszy na świecie wyprodukował oponę stricte zimową, ma więc najdłuższe doświadczenie w tej kwestii.

Model charakteryzuje się oryginalnym bieżnikiem o układzie rowków w kształt strzałki, świetnie spisującym się na miękkim śniegu. Ponadto atutem WR Snowproof jest mieszanka gumowa Alpine Grip. Powstała ona w wyniku połączenia naturalnego kauczuku, krzemionki i funkcjonalnych polimerów. Te składowe scalone w idealnych proporcjach sprawiają, że samochód dobrze trzyma się podłoża i umożliwia płynną i bezpieczną jazdę niezależnie od warunków pogodowych.

Model został wielokrotnie wyróżniony w testach branżowych. Ten konkretny rozmiar docenił niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Motor und Sport w 2019 roku.


Co na temat opon firmy Nokian sądzą ich użytkownicy?

Mateusz:

Bardzo dobra opona! Dobrze się sprawuje zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Śniegi za dużo nie było tej zimy, ale kilka razy dawała radę bez najmniejszego problemu! Dodatkowo bardzo cicha, praktycznie nie słyszę, że jeżdżę na zimówkach!

Okay:

Jeżdżę na taxi ok. 50000 km rocznie i choć w tym roku zima nie dopisała, to i tak jestem bardzo zadowolony. Brak problemów z podjazdami w terenach górzystych przy śniegu. W cieplejsze dni nie odnotowałem również żadnego aquaplaningu. Polecam.

Adam B:

Opony bardzo dobrze spisują się na suchej, mokrej oraz śniegowej nawierzchni. Na suchej nawierzchni pracują ciszej niż poprzednie.



Nokian WR A4

Ostatnie opony w zestawieniu oraz drugie od fińskiej marki Nokian. WR A4 naszpikowane zostały najnowocześniejszymi rozwiązaniami, mającymi zapewnić bezpieczną i komfortową jazdę zimą. Sądząc po zadowoleniu kierowców – warto było przeprowadzać testy w mroźnej Laponii, gdyż przyniosły one oczekiwane rezultaty.

Model wyposażono m.in. w oryginalny wzór gęstych i postrzępionych lameli, inspirowany śladami pozostawianymi przez stonogę. Za ich pomocą opona lepiej wgryza się w nawierzchnię, a samochód zyskuje na sterowności. Jazdę na śniegu ułatwiają także specjalne rowki o nazwie Snow Claws (Śnieżne Pazury) chroniące przed utratą przyczepności.

Tak jak w przypadku WR Snowproof, model WR A4 ma własną, dedykowaną mieszankę Performance Traction Silica (kauczuk naturalny; krzemionka; olej rzepakowy), która ma zwiększyć osiągi oraz ograniczyć opory toczenia podczas szczególnie niskich temperatur.


Opinie kierowców korzystających z Nokian WR A4:

Grzegorz:

Świetnie sprawdziły się w zaspach w górach.

Mateusz:

Bardzo dobre opony. Prędzej posiadałem opony budżetowe i Nokiany biją je na głowę! Przyczepność nawet przy znacznych prędkościach jest bardzo dobra. Przyczepność podczas deszczu również na niesamowicie wysokim poziomie. Serdecznie mogę polecić te opony wszystkim, również tym, którzy mają wysokie wymagania!

Hania:

W tej cenie rewelacyjne opony, może trochę głośne.


Jak najlepiej dobrać opony zimowe?

Przede wszystkim należy określić swoje potrzeby. Przedstawione w niniejszym artykule opony mają swoje mocne i słabe strony oraz unikatowe cechy charakterystyczne. Niektóre z atutów mogą jednak okazać się dla kogoś istotniejsze i atrakcyjniejsze, inne mniej. Opinie użytkowników znacznie pomagają w rozeznaniu się, jednak ostateczny wybór zawsze należy do nas samych.

Jeśli chcemy mieć pewność, że podejmujemy słuszną decyzję, warto również poznać wyniki upatrzonego modelu w testach przeprowadzanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Pomocne mogą okazać się także etykiety znajdujące się na oponach, chociaż, niestety nie informują one o osiągach w zimowych warunkach. Dowiemy się z nich za to o hamowaniu opony na mokrej nawierzchni, jej oporach toczenia, efektywności paliwowej czy poziomie hałasu zewnętrznego.