Opony zimowe to bardzo ważny element wyposażenia samochodu, który stanowi podstawę bezpiecznej jazdy w trudnych warunkach. Stając przed wyborem konkretnego modelu, wielu kierowców zastanawia się, czym powinni się kierować przy zakupie. Bardzo ważnym czynnikiem są opinie osób, które już korzystają z danego produktu i dzielą się swoim doświadczeniem. Aby pomóc w wyborze idealnego ogumienia przygotowaliśmy ranking najlepszych opon zimowych w rozmiarze 215/55 R17 bazując na ocenach wystawianych przez naszych klientów.  

Dobre opony zimowe charakteryzują się świetną przyczepnością nawet na ośnieżonej nawierzchni. To sprawia, że jazda o tej trudnej porze roku stanie się znacznie bezpieczniejsza i o wiele bardziej komfortowa. Widmo utknięcia w zaspie przy dobrym ogumieniu zostaje mocno zredukowane. Zmniejsza się więc ryzyko, że w ważnych momentach, takich jak poranny wyjazd do pracy, będziemy musieli najpierw torować sobie drogę przejazdu. Przyjrzyjmy się więc, jakie opony polecają nasi klienci.

Samochody jadące zimąDzięki odpowiednio dobranym oponom zimowym będziesz czuł się pewnie.

Ranking opon zimowych 215/55 R17*

Model oponyOcena
Continental WinterContact TS 850 P5,65
Michelin Alpin 65,55
Kleber Krisalp HP35,5
Nokian WR SnowProof5,45
Dębica Frigo HP25,25

* Ranking został stworzony na podstawie ocen przyznanych przez klientów Oponeo między styczniem 2019 a lipcem 2020 roku. Obowiązywała skala od 1 do 6. W zestawieniu znalazły się modele, które zdobyły minimalną wymaganą liczbę opinii. Wyniki widoczne w naszym sklepie mogą się różnić od tych ujętych w zestawieniu, przedstawione oceny dotyczą wyłącznie opon w rozmiaru 215/55 R17.


Continental WinterContact TS 850 P

Pierwszą pozycję na podium zajęła opona od znanego, niemieckiego producenta klasy premium – Continental, a dokładnie model WinterContact TS 850 P. Jest on regularnie wyróżniany w testach przeprowadzanych przez niezależne organizacje motoryzacyjne. Oferuje doskonałe parametry jezdne i wysoką trwałość.

Jak sama nazwa wskazuje, ogumienie przystosowane jest do kontaktu z charakterystycznymi dla okresu zimowego nawierzchniami – mokrą, ośnieżoną lub pokrytą błotem. Zastosowanie asymetrycznego bieżnika sprawiło, że produkt zachowuje optymalną przyczepność w trudnych warunkach. Projektanci zdecydowali się na zastosowanie większych kątów i krótszych odstępów pomiędzy lamelami, a dodatkowo na zwiększenie liczby ostrych krawędzi. Przekłada się to na świetne odprowadzanie śniegu. Model dobrze reaguje na ruchy kierownicą i pozwala na skrócenie drogi hamowania, co bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo. To doskonały wybór dla właścicieli SUV-ów, ponieważ dzięki odpowiedniej mieszance wyróżnia się wysoką trwałością.


Na co szczególnie zwracali uwagę zadowoleni użytkownicy?

To nie moje pierwsze opony tej marki, ale te uważam za rewelacyjne. Sezon zimowy dopiero się zaczyna, ale po pierwszych jazdach w górach spisały się rewelacyjnie. Podczas jazdy ciche nawet na autostradzie betonowej, gdzie poziom hałasu jest zdecydowanie wyższy. Wszystkim naprawdę polecam. – Jedrek55

Bardzo dobra opona w rozsądnej cenie. Uważam, iż jest to jedna z lepszych, jak nie najlepsza, jaką miałem okazję używać przez 18 lat bycia kierowcą. Myślę, a w zasadzie jestem pewny, iż będę wracał do tego modelu nie raz. Pozdrawiam. – Cezary Z.


Michelin Alpin 6

Na drugim miejscu znalazła się opona, która również należy do klasy premium. Jest to propozycja od francuskiego giganta branży ogumienia. Model ten bardzo często pojawia się w naszych rankingach, co świadczy o wysokiej jakości jego wykonania i dużym zadowoleniu użytkowników.

Kluczową technologią, którą szczyci się Alpin 6 jest tzw. EverGrip, mająca za zadanie zwiększyć wydajność ogumienia podczas całego okresu użytkowania. Kiedy bieżnik ściera się, jego wzór ulega samoregulacji, tak aby auto nie traciło na przyczepności, a tym samym bezpieczeństwie jazdy.

Zadowolenie użytkowników z Alpin 6, tak jak w przypadku poprzedniej omówionej opony, również pokrywa się z opiniami ekspertów. Model ma na swoim koncie szereg różnych wyróżnień, a w tym konkretnym rozmiarze został polecony przez Auto, Motor und Sport w 2019 roku.


Zobaczmy, co o Michelin Alpin 6 pisali nasi klienci:

Jeszcze tak dobrej opony nie widziałem, przerobiłem już ich wiele, ale ta powala inne na kolana. Pomimo wyłączania wszyskich kontroli do 50 km/h nie byłem w stanie wprowadzić samochodu w poślizg na śniegu. Przy prędkościach powyżej 100 km/h na autostradach i ekspresowych podczas opadów śniegu samochód kleił się do drogi, opony warte swojej ceny. – Seebeek92

Z przyjemnością mogę polecić opony marki Michelin, zastanawiałem się, czy warto kupić te opony, ale przyznaję, było warto i na pewno to nie będą ostatnie opony ten marki. - Łukasz


Kleber Krisalp HP3

Ostatnie miejsce na podium zajęła wielokrotnie wyróżniana w różnych testach opona Kleber Krisalp HP3. Ten model należący do klasy średniej charakteryzuje wysoka jakość wykonania i rozwiązania, które niewiele ustępują tym stosowanym w produktach z segmentu premium.

Oponę wyróżnia kierunkowy bieżnik z rowkami układającymi się w kształt litery „V” oraz kanały rynnowe „Toboggan”. Ich funkcją jest sprawne odprowadzanie śniegu i błota oraz ochrona przed aquaplaningiem. Testy przeprowadzone przez ADAC, ÖAMTC, TCS czy Auto Bild wykazały bardzo wysoką skuteczność zastosowanych w Krisalp HP3 technologii.

Model łączy w sobie ekonomiczną cenę, przyzwoite osiągi oraz wysoki poziom bezpieczeństwa podczas jazdy.


Jak oponę oceniają użytkownicy?

Według moich spostrzeżeń tak powinny zachowywać się opony z klasy premium, mnie nie udało się jeszcze trafić na lepsze opony zimowe niż opony Kleber. Od około 8 lat użytkuję HP2 w różnych samochodach... teraz HP3... Szczerze polecam kierowcom normalnie poruszającym się  po drogach miejskich i autostradach... śnieg i błoto również pośniegowe tym oponom niestraszne. - Jacek

Opony kupiłem z średniej półki cenowej, ale jak dla mnie do jazdy mieszanej bardzo dobre. Nie ślizgają się na oblodzonej jezdni, bardzo krótka odległość hamowania, na deszczu dobrze się trzymają, nie puszczą na suchej nawierzchni, co zdarzało mi się w gorszych oponach  Cena jest adekwatna do jakości opon. Polecam. – Michał M.


Nokian WR Snowproof

Wyrób fińskiego producenta jest częstym gościem w naszych rankingach. W zeszłym roku polecany był także w testach przeprowadzonych przez organizacje takie, jak ADAC, ÖAMTC, GTÜ, czy TCS. Nie ma w tym niczego dziwnego, ponieważ to właśnie marka Nokian Tyres jako pierwsza na świecie wyprodukowała oponę przeznaczoną do jazdy w warunkach typowo zimowych.

Model charakteryzuje się oryginalnym bieżnikiem o układzie rowków w kształt strzałki, świetnie spisującym się na miękkim śniegu. Ponadto atutem WR Snowproof jest mieszanka gumowa Alpine Grip. Powstała ona w wyniku połączenia naturalnego kauczuku, krzemionki i funkcjonalnych polimerów. Te składowe scalone w idealnych proporcjach sprawiają, że samochód dobrze trzyma się podłoża i umożliwia płynną i bezpieczną jazdę niezależnie od warunków pogodowych.

Produkt został wielokrotnie wyróżniony w testach branżowych. Ten konkretny rozmiar docenił niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Motor und Sport w 2019 roku.


Co o modelu Nokian WR Snowproof sądzą nasi klienci?

Jednym słowem rewelacja jak dla mnie. Używałem opon premium innych firm  Nokian potwierdza, że na oponach zimowych WR Snowproof zimą auto zachowuje się bardzo dobrze na różnych nawierzchniach i drogach co także ważne, są bardzo ciche i przyczepne. Polecam zdecydowanie. – Marek R.

Po założeniu opon, byłem bardzo miło zaskoczony ciszą jaka zapanowała wokół mnie. Opony sprawdziły się i w mieście gdzie poruszam się codziennie jak i w czasie wypadu w góry. Cena opony w stosunku do jakości bardzo mi odpowiada. Bardzo polecam! – Maciej K.


Dębica Frigo HP2

Ostatnią z propozycji stanowi produkt od polskiego producenta – Dębicy. Jest to model Frigo HP2, polecany przez szerokie grono użytkowników. Wyróżnia go wiele zalet, które bezpośrednio wpływają na poprawę parametrów jazdy nawet w wymagających warunkach.

Model wyróżnia się skróconą drogą hamowania, którą zawdzięcza zaokrąglonym barkom bieżnika. Umożliwiają one efektywne odprowadzanie wody, co znacznie poprawia przyczepność. Nie bez znaczenia jest także kierunkowa rzeźba bieżnika. Rowki w kształcie litery „W” pozwalają utrzymać prawidłową trakcję. Cała konstrukcja ogumienia została dobrze zoptymalizowana, a to przełożyło się na większą oszczędność paliwa.

Oponę wyposażono w odpowiednio ukształtowane lamele i rowki, dzięki którym dosłownie wgryza się w śnieg. Znacznie ułatwi to manewrowanie i panowanie nad pojazdem.

W poczet atutów zaliczyć należy też specjalną mieszankę gumową, świetnie radzącą sobie w bardzo niskich temperaturach.


Jakość opony Dębica Frigo HP2 potwierdzają opinie zadowolonych klientów:

Opony godne polecenia, przejechałem 10 tys. jak na razie bez awarii. Na trasie 1200 km, prędkość do 240 km/h bez problemów, jestem zaskoczony jakie są ciche i naprawdę dobrze się trzymają. Jak za taką cenę, naprawdę polecam. – Fifan

Zamówiłem oponki i jestem bardzo zadowolony, opony bardzo dobrze się spisują na mieście, jak i na trasie, niby opinia ludzi jest, że opony średniej półki, ale byłem w szoku, że tak znakomicie mogą się zachować na drodze mokrej, jak i śliskiej!

Zadowolony jestem strasznie, cena bardzo dobra i jakość znakomita! - Lopek


Jak najlepiej dobrać opony zimowe?

Przede wszystkim należy określić swoje potrzeby. Przedstawione w niniejszym artykule opony mają swoje mocne i słabe strony oraz unikatowe cechy charakterystyczne. Niektóre z atutów mogą jednak okazać się dla kogoś istotniejsze i atrakcyjniejsze, inne mniej. Opinie użytkowników znacznie pomagają w rozeznaniu się, jednak ostateczny wybór zawsze należy do nas samych.

Jeśli chcemy mieć pewność, że podejmujemy słuszną decyzję, warto również poznać wyniki upatrzonego modelu w testach przeprowadzanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Pomocne mogą okazać się także etykiety znajdujące się na oponach, chociaż, niestety nie informują one o osiągach w zimowych warunkach. Dowiemy się z nich za to o hamowaniu opony na mokrej nawierzchni, jej oporach toczenia opony, efektywności paliwowej czy poziomie hałasu zewnętrznego opony.