Ogumienie całoroczne z roku na rok cieszy się rosnącą popularnością. Coraz więcej osób docenia ich uniwersalne zastosowanie oraz brak konieczności sezonowej wymiany. Jednak wybór odpowiedniego modelu bywa niełatwy. Dla wszystkich niezdecydowanych stworzyliśmy ranking opon całorocznych w rozmiarze 225/60 R17. To zestawienie, w którym do głosu dochodzą sami kierowcy.

oszroniona droga prowadząca przez jesienny lasOpony całoroczne muszą sprawdzać się niezależnie od pogody.

W jakich samochodach montuje się opony całoroczne 225/60 R17?

Ogumienie całoroczne w rozmiarze 225/60 R17 często spotyka się w nieco większych autach, w tym crossoverach. Montuje się je w samochodach takich jak: Audi A6, BMW Serii 7, Fiat Toro, Honda Element, Hyundai Tucson, Kia Sportage R albo Suzuki Grand Vitara (w zależności od rocznika i silnika).

Jeżeli nie masz pewności, czy musisz szukać modelu właśnie w tym rozmiarze, skorzystaj z konfiguratora doboru opon.

Ranking opon całorocznych 225/60 R17 – najlepsze modele według kierowców 

Zestawienie obejmuje modele, które są najwyżej oceniane przez klientów Oponeo. Były one testowane na różnych drogach oraz w zmieniających się warunkach pogodowych. Dzięki temu kierowcy mogli w pełni przekonać się, jakie mocne oraz słabe strony ma użytkowane przez nich ogumienie.

Patrząc na tegoroczne wyniki rankingu opon całorocznych 225/60 R17 da się zauważyć, że jest on zdominowany przez propozycje klasy premium.

*Ranking opon zimowych 225/60 R17 stworzony na podstawie ocen przyznanych przez klientów Oponeo między styczniem 2021 a wrześniem 2022 roku. Obowiązywała skala od 1 do 6. W zestawieniu znalazły się modele, które zdobyły minimalną wymaganą liczbę opinii. Wyniki widoczne w naszym sklepie mogą się różnić od tych ujętych w zestawieniu, przedstawione oceny dotyczą opon w danym rozmiarze.

1. Miejsce Bridgestone Weather Control A005 EVO

Weather Control to rodzina opon wielosezonowych klasy premium od znanego japońskiego producenta. Chętnie wybierana jest przez kierowców, którzy szukają ogumienia o uniwersalnym przeznaczeniu. Ci, którzy mieli okazję testować je w rozmiarze 225/60 R17 uznali, że model A005 EVO sprawdza się wyjątkowo dobrze. Wysokie noty przełożyły się na pierwsze miejsce w zestawieniu.

Na zadowolenie wielu klientów Oponeo wpływ mają właściwości opony – udoskonalone względem popularnego poprzednika bez „EVO” w nazwie. Tyczy się to m.in. przyczepności podczas jazdy na ośnieżonej nawierzchni. Zoptymalizowana, kierunkowa rzeźba bieżnika usiana jest lamelami w charakterystycznym kształcie litery „Z”, które poprawiają trakcję w zimowych warunkach.

Kiedy pada deszcz, Bridgestone Weather Control A005 EVO świetnie trzymają się drogi, czego dowodem najwyższa ocena „A” w tej kategorii, widoczna na unijnej etykiecie. To w dużej mierze zasługa pojemnych rowków w strefach barkowych, którymi woda, jak również błoto mogą być skutecznie odprowadzane. Znaczenie ma też elastyczna mieszanka gumowa Nano Pro-Tech™ z dużą zwartością krzemionki. Ta idealnie sprawdza się przez cały rok, a przy tym wolno się ściera.

2. Miejsce Michelin CrossClimate 2

Drugie miejsce na podium w rankingu opon całorocznych 225/60 R17 zajmuje Michelin CrossClimat 2. To jedna z odsłon wielosezonowej linii od francuskiego producenta, która w ostatnich latach podbiła serca kierowców. Model idealnie sprawdza się w przypadku małych i średnich SUV-ów, sedanów czy samochodów elektrycznych.

„Ciesz się długotrwałym bezpieczeństwem niezależnie od pogody” – to jedno z haseł promujących te opony. Opinie kierowców pokazują, że obietnica zawarta w reklamie zostaje spełniona. Model wyróżniają doskonałe parametry hamowania na mokrej i ośnieżonej nawierzchni, a także wysoka przyczepność w wymagających warunkach pogodowych. Jednocześnie, za sprawą technologii MaxTouch Construction, działające na ogumienie siły są odpowiednio rozkładane, co przekłada się bezpośrednio na przedłużoną żywotność.

Niewątpliwą atutem opon są niskie opory toczenia – aż o 10% niższe od wyniku poprzedniego modelu z serii. To istotnie wpływa na oszczędność paliwa, a w przypadku pojazdów elektrycznych energii.

3. Miejsce Michelin CrossClimate+

Trzecie miejsce to ponownie Michelin i seria CrossClimate, tym razem jednak doceniony został model z plusem. To zasługa długotrwałych osiągów oraz właściwości, dzięki którym przez cały rok można podróżować bezpiecznie.

Jednym z ciekawszych rozwiązań, zastosowanych w Michelin CrossClimate+, są lamele w kształcie kropli, które wraz ze ścieraniem bieżnika powoli się „otwierają”. W ten sposób sprawiono, że pomimo upływu czasu ogumienie niezmiennie oferuje znakomitą przyczepność. Przyczyniają się do tego także specjalna, elastyczna mieszanka gumowa z krzemionką oraz sztywna konstrukcja. Co ciekawe, w tym przypadku producent deklaruje przebieg dłuższy o nawet rok, w porównaniu do konkurencyjnych modeli. Na tym jednak nie koniec zalet.

Za mobilność na śniegu w dużej mierze odpowiadają trójwymiarowe, samoblokujące się lamele. Natomiast na mokrej nawierzchni kluczowe znaczenie mają szerokie rowki odprowadzające wodę. Latem, kiedy drogi są suche i nagrzane, o skuteczność hamowania i pewność prowadzenia, nawet w trakcie dynamicznej jazdy, dbają klocki bieżnika z fazowanymi krawędziami.

4. miejsce Nokian Tyres Seasonproof SUV

Fiński ekspert od ogumienia zimowego udowodnił, że potrafi też zaprojektować dobry model o uniwersalnych właściwościach. Nokian Tyres Seasonproof SUV ma wyjątkowe zdolności adaptacyjne, dzięki którym to dobry wybór niezależnie od pory roku. Podobnego zdania jest wielu kierowców, stąd wyróżnienie w rankingu opon całorocznych 225/60 R17. Ogumienie szczególnie dobrze sprawdza się w mocniejszych autach – nie tylko SUV-ach, ale i crossoverach.

Producent dołożył starań, aby model dawał poczucie pełnej kontroli nad autem. Bez względu na pogodę, ma on oferować wysoką stabilność, przyczepność oraz precyzję sterowania. Mieszanka gumowa dostosowana jest do pracy zarówno w chłodne, jak i gorące dni, zachowując optymalną elastyczność. Kierunkowy bieżnik również przystosowany jest do zmieniających się warunków atmosferycznych. Szerokie rowki chronią przed poślizgami spowodowanymi aquaplaningiem, a całoroczne lamele wywierają wpływa na skuteczność hamowania. 

Charakterystycznym rozwiązaniem są specjalne wypustki mieszczone między blokami – tzw. pazury śnieżne, które zgodnie z nazwą poprawiają trakcję pojazdu na śniegu. Poza tym warto zwrócić uwagę na aramidowe ściany boczne, zwiększające wytrzymałość opony.

5. miejsce Imperial All Season Driver

Jedyną oponą w tym zestawieniu, która nie należy do klasy premium, ale zdołała podbić serca kierowców jest Imperial All Season Driver. To model klasy ekonomicznej, co oznacza, że łączy dobre parametry ze stosunkowo niską ceną. Bazuje on na sprawdzonych technologiach, które mają przez cały rok dbać o bezpieczeństwo podróżujących.

Jednym z wykorzystanych rozwiązań, często stosowanych w ogumieniu całorocznym, jest kierunkowy bieżnik. Jego atutem jest sprawne odprowadzenie wody czy błota, także pośniegowego, dzięki czemu koło nie traci kontaktu z drogą, a kierowca zachowuje kontrolę nad autem. To niezwykle istotna cecha, mająca znaczenie o każdej porze roku.

Uwagę zwracają też dość masywne bloki, których odpowiadają za utrzymywanie trakcji wtedy, gdy drogi są suche. W strefie centralnej są one wypełnione zygzakowatymi lamelami, bezcennymi w typowo zimowych warunkach, zwłaszcza po opadach śniegu.

Wskazówka

Zobacz inne opony całoroczne 17 cali i zyskaj pewność, że wybierasz ogumienie perfekcyjnie dobrane do Twoich potrzeb!

Przeczytaj wszystkie opinie o oponach całorocznych wystawione przez naszych Klientów.