Sunew to jedna z najmłodszych oponiarskich marek na rynku, marka o ledwie kilkuletniej historii. To również jeden z najważniejszych produktów firmy Best Choice International Trade z Pekinu.

Best Choice z Pekinu

Zacznijmy od twórcy marki, firmy Best Choice International Trade Co. Powstała ona w 2002 roku w Pekinie. Duży popyt na chińskie opony nie tylko na rodzimym rynku, ale przede wszystkim na innych kontynentach, umożliwił BCIT szybki rozwój i dotarcie do ponad stu krajów w różnych zakątkach globu.

Pierwszą dekadę działania na globalnym rynku ogumienia firma zamknęła obrotami eksportowymi sięgającymi 150 milionów dolarów, co czyni z Best Choice jednego z czołowych graczy w tej konkurencji w Chinach. W 2012 roku BCIT sprzedało w sumie 3 miliony opon na całym świecie (w asortymencie firmy można znaleźć też koła, akumulatory i dętki).

Szefowie Best Choince International Trade, jak sama nazwa wskazuje, zaczynali od dystrybucji ogumienia innych chińskich marek, najczęściej lokalnych – w Chinach i krajach ościennych. Partnerami BCIT do dziś są takie brandy, jak Autoguard, BCT, Goodride, DoubleStar, Linglong, Sunny, Aeolus, Yellow Sea oraz West Lake. Ten wypracowany model sprzedaży opon innych producentów, znakomicie sprawdził się, gdy w 2007 roku firma z Pekinu zaprezentowała swoje trzy własne marki oponiarskie.

 

logo sunew
Logo firmy Sunew.

Trzech bliźniaków: Mazzini, Sunew i Captain

Jako flagowy produkt Best Choice wprowadziło na rynek opony Mazzini. Pod tą nazwą oferowało radialne ogumienie do samochodów osobowych, a także aut ciężarowych i autobusów. Do dziś to marka z najszerszym katalogiem, dysponującym choćby ponad 50 rozmiarami w segmencie „PCR tires”. Brandem numer trzy jest Captain, będący niejako uzupełnieniem oferty Mazzini Tires. Pomiędzy nimi wypozycjonowana została marka Sunew, reklamowana jako specjalizująca się w oponach typu ultra high performance, czyli takich, które dostarczają największych wrażeń z szybkiej, sportowej jazdy.

W pierwszych latach opony Sunew produkowane były w jednej z fabryk należących do Qingdao Rubber Group (w 2009 roku było to ok. 500 tysięcy egzemplarzy rocznie). W 2011 ruszyła budowa pierwszego własnego zakładu BCIT ulokowanego na przedmieściach Pekinu. W 2012 roku nowa fabryka rozpoczęła pracę ze zdolnością produkcyjną na poziomie 5 milionów sztuk rocznie. Powstają w niej m.in. modele ogumienia Mazzini oraz Sunew.

reklama opon sunew
Atutami opon Sunew są dobre osiągi i solidna jakość za atrakcyjną cenę.

Jak zdobyć Europę?

Wizytówką drugiej z marek są serie YS618 oraz YS112 (opony do samochodów osobowych; dostępne w kilkudziesięciu rozmiarach), w projektowaniu których brali udział inżynierowie firmy Falken. Na niektórych azjatyckich rynkach początkowo były one oferowane pod bardziej znaną tam marką Yellow Sea. Wraz z marką Mazzini, ogumienie Sunew na początku dekady udanie debiutowało w Stanach Zjednocznych, krajach afrykańskich i Europie. Jego atutem mają być dobre osiągi i solidna jakość oferowane za atrakcyjną cenę.

W Europie, jak podkreślają przedstawiciele Best Choice International Trade, szczególnie dobrze marka Sunew zadomowiła się w segmencie opon budżetowych w Wielkiej Brytanii, krajach Beneluksu, Niemczech i Hiszpanii. W kolejnych latach chińska firma zamierza umocnić pozycję między innymi we Francji, Włoszech oraz na rynkach Europy Wschodniej. 

 

Kup opony Sunew

 

dlaczego warto kupić w oponeo

Galeria

reklama sunew best choice

prezentacja opon sunew

reklama opony sunew

reklama sunew ultra high performance tires