Testy opon Bridgestone

Typ pojazdu


Sezon


Producent

  • Bridgestone (2247)
opony letnie Bridgestone
Popularne modele opon letnich Bridgestone
Ostatnio dodane opinie
opona Letnie Bridgestone ER300
Bardzo dobra opona do codziennej, bardzo agresywnej jazdy!
Ocena Jarek_135: 5,4 1111140

Opona ma + i -, jak każda inna. Moje opony kupiłem w lutym 2010, data produkcji z początku stycznia 2010, opony świeżutkie! Moje auto posiada bardzo twardy, obiżany zestaw KONI, tuleje na poliuretanie, zestaw stabilizatorów i rozpórek. Auto jest do tego lekkie i ostatecznie w zakrętach bardzo przyjemnie się tym lata, przydałby się jeszcze Torsen... Mój styl jazdy jest taki, jak tylko się da, to łuki przejechać na maxa. Opony mają bardzo ciężki żywot, ruszam też dynamicznie, ale staram się nie piszczeć, tak na granicy, z hamowaniem podobnie, ale ABS'u brak i czasem oczywiście je przyblokuję! Opony Są zrobione z twardszej mieszanki, przez co to już wiele mówi o oponie: - Opona nie kładzie się tak w zakręcie, jak inne, miększe gumy, rant jest mocniejszy. Logicznie też na twardszej gumie przy naszych dziurach ciężej o balona < - w każdym sensie. - Na zimno trzyma dobrze na suchym, średnio na mokrym, ale po rozgrzaniu trzyma rewelacyjnie na suchym i dobrze na mokrym. - Po rozgrzaniu ( szybka jazda ) - opona cały czas pięknie klei, czy hamujesz, czy ruszasz, czy łuku. Jak dla mnie jest przy tym średnio łatwa do wyczucia granica przyczepności, ale to w dużej mierze może być wina "auta"... - Bedzie ona zdecydowanie trwalsza od innych, bardziej miękkich opon. Poza tym po agresywnej jeździe widać, jak opony to znoszą. - Jeśli porównywać do zwykłej codziennej jazdy dla śmiertelnika, to niech sobie odpuści ten model, bo zacznie pisać, że mu nie trzyma, że to, że tamto. Przy zwykłej jeździe nie uzyska "Kowalski" odpowiedniej temperatury i faktycznie będzie średnio. Po prostu przy takiej jeździe bardziej miękkie opony będą się według mnie spisywać lepiej. Ja takie twarde opony wybrałem specjalnie, bo tak jeźdzę i wiem, jak się wkurzałem, jak na poprzednich w łukach auto się kładło, jak opona piszczała przy ruszaniu i hamowaniu. W wakacje przy wysokiej temperaturze zawsze przy hamowaniu opony bardzo piszczały, jakby je ktoś zarzynał, a nawet jakoś specjalnie nie szalałem. Na tym Er300 jest zupełnie inaczej. Nie rozgrzane będą po prostu gorzej trzymać, po rozgrzaniu po prostu brak mi słów. Tylko trzeba podejść do tegoz głową, bo o ile w lecie o rozgrzanie przy małym ruchu jest po prostu łatwo, to przy deszczu już tak kolorowo nie jest. W jesień i wiosnę w deszczu będzie jeszcze gorzej. Do tego jeszcze ja mam potwornie mocne to zawieszenie i ostatecznie opona ma co robić, dużo większe siły musi utrzymywać, przez co łatwiej mnie ją rozgrzać, niż np. kierowcy komfortowego auta. Opona jest asymetryczna, wcześniej miałem kierunkowe, zdecydowanie uważam, że kierunkowe sa dużo lepsze na odprowadzanie wody, aquapaling, w zakręcie na wodzie też takie IMO lepiej pojadą. Za to te asymetryczne lepiej hamują, ruszają i lepiej na suchym w łuku trzymają. Jednak ostatecznie jestem bardzo zadowolony z tych opon. Na spokojnie da się nimi jeździć, ale w razie potrzeby, czy po prostu bacząc na warunki za oknem, nasz styl jazdy, trzeba je odpowiednio użytkować. Ale w sumie to się tyczy każdej opony, bo inne gumy, bardziej miękkie trzeba brać poprawkę na bardzo ciepłe dni, albo w wakacje w trasie. Przy zdecydowanej jeździe w trasie takia Er300 spokojnie nabierze temp, jak i każda inna, ale ta nie będzie się ciągnąć po asfalcie jakby była opona wielosezonową czy też zimową, bo takie ja miłem odczucia na miękkich gumkach. Ja mam głośną i wyjącą Hondę, do tego praktycznie nie wygłuszoną ( tzn. jest seryjne wnętrze, ale jest, jakie jest, wydech - seria ), jednak przy nawet tych 3000 RPM na równej drodze są one dla mnie niesłyszalne, ale ostatecznie dają ocenę, jaką daję. Opona twardsza, więc komfort na pewno ma niższy niż opony miększe, ja tego nie czuję, ale ja mam tak twarde zawieszenie, że nie robi różnicy. Pod tym względem czuję, że opona się tak nie kładzie, więc na dziurkach na pewno bardziej zawieszenie wytłucze, niż na miękkiej gumie. Widze, jak opona straciła na wdzięku po sezonie i według mnie jest to bardzo trwała gumawięcej

opona Letnie Bridgestone ER300
Dobre opony do dynamicznej jazdy.
Ocena Karol: 4,9 1111800

Użytkuje te opony od kilku sezonów. Kupiłem je po przeczytaniu wielu opinii, a także bo bardzo dobrych ocenach w testach opon letnich. Plusy: Twarda opona, dobrze trzyma na zakrętach, zarówno na mokrej nawierzchni jaki i na suchej daje rade przy agresywnym stylu jazdy. Bardzo wytrzymała, nic sie z nimi nie dzieje. Minusy: Twarda opona, niestety czuć każdą nierówność, średnie opory toczenia, po przejechaniu ok. 30.000km jej parametry nie są już tak dobre, ale jeszcze dają rade. Dodatowym minusem jest aspekt finansowy, niestety ich cena dzisiaj jest zbyt wysoka. Konkluzja: jeżli szukasz dobrej wytrzymałej opony i lubisz agresywny styl jazdy to te opony są dla Ciebie, jeżeli jeździsz ekonomicznie i komfortowo to lepszym rozwiązaniem będzie np.: Michelin Energy Saver.więcej

Lista wszystkich opon letnich Bridgestone
opony zimowe
Popularne modele opon zimowych Bridgestone
Ostatnio dodane opinie
opona Zimowe Bridgestone DMZ3
Opinia użytkownika: Marek
Ocena Marek: 5,0 111110

Pełne zaskoczenie!!! W czasie śnieżycy, po jezdni dwupasmowej bez stressu osiągałem do 140 km/godz. Tylko gdy spojrzałem na budzik to zwalniałem do 120, bo budziła się wyobraźnia, ale auto jechało jak po szynach. Na lodzie dawno nie czułem się tak pewnie jak na tych gumach, a sprawdziłem ich już kilka i to tych uznanych marek. W tym czasie auto było eksploatowane praktycznie w każdych warunkach i nigdy nie zbliżyłem się do sytuacji która by spowodowała nawet mały niepokój. W górach na zlodzonym stromym podjeździe wciągnąłem pechowca, który załamany po licznych próbach stanął w połowie drogi. I mimo , że z wrażenia nie zwolnił ręcznego , bez problemu wjechaliśmy razem na szczyt.więcej

opona Zimowe Bridgestone W800
Opony godne polecenia. Dość drogie.
Ocena Waldi: 4,7 1111600

Kupiłem nówki do vivaro 2,5 146KM. Na zakrętach świetne, tył auta nie ucieka, trzymają równo, jak przesadzisz z prędkością to ucieka całe auto. Na śniegu takim trochę ujechanym na drodze zachowują się rewelacyjnie, na oblodzonej nawierzchni też super. Jednak w górach na małych uliczkach bardzo stromych podjazdach miałem spore problemy. Opony są ciche i przyjemne w użytkowaniu jednak za tą cenę oczekiwałem większej skuteczności. mam dopiero sezon ale jak na moje oko przód-oś napędowa troszeczkę za szybko się ściera, być może wynika to z mojego stylu jazdy. Następnym razem kupię opony typowo śniegowe bo zdarza mi się jeździć po nieodśnieżonych górskich uliczkach.więcej

opony całoroczne
Popularne modele opon całorocznych Bridgestone
Ostatnio dodane opinie
opona Całoroczne Bridgestone Weather Control A001
za tę cenę za droga
Ocena Jan Kowalski: 6,0 111111

wiosną kupiłem na przód, jesienią na tył - zmiana opon bezcelowa.więcej

opona Letnie Bridgestone Turanza EL42
polecam
Ocena bmwx3: 4,5 1111500

Mam je od miesiąca, rewelacja.więcej

Lista wszystkich opon całorocznych Bridgestone

Informacje o plikach cookies


Dlaczego oponeo