Prześlij opinię o sklepie
Kontakt
  • Czat z doradcą
  • Poproś o kontakt
Wybór i zakup opon
52 341 88 00 52 586 28 00 801 11 43 43
Wybór i zakup felg
52 341 88 80 52 586 28 80 801 11 53 53
Realizacja zamówienia
52 341 88 70 52 586 28 70 801 11 43 43
Zwrot i reklamacja
52 341 88 98 52 586 28 98 801 11 43 43
Sprawdź zamówienie
Pn-Pt: 7-22Sb-Nd: 8-20

W tym miejscu znajdziesz ostatnio obejrzane produkty.

W tym miejscu znajdziesz produkty dodane do porównania. Przejdź do zakupów

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Ok
Masz produkty
w koszyku.
Sprawdź swoje zamówienie Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

  • Czat z doradcą
  • Poproś o kontakt

Opony Dębica

Ocena producenta
4,6
na podstawie 10896 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Wybierz markę auta
Wybierz model auta
certyfikowany sprzedawca
opon Dębica

Dębica - Kraj: Polska - Segment: ekonomiczny – Rok powstania: 1937 – Właściciel: Goodyear.


Polska marka opon ekonomicznych, specjalizująca się w ogumieniu do samochodów osobowych, a także ciągników, maszyn rolniczych, aut dostawczych oraz pojazdów przemysłowych. Firma Dębica S.A. należy do amerykańskiego koncernu Goodyear Tire and Rubber Company, trzeciego największego producenta opon na świecie. Za datę założenia firmy uważa się rok 1937 – wtedy rozpoczęła się budowa dębickiej Fabryki Gum Jezdnych, wielkiej inwestycji w ramach Centralnego Okręgu Przemysłowego.


Kluczowe daty:


1939 – w fabryce w Dębicy zostaje wyprodukowana pierwsza opona,
1940 – w czasie okupacji Fabryka Gum Jezdnych w Dębicy zostaje przejęta przez niemiecki koncern Continental Gummiwerke AG Hanower. Zmienia się nazwa zakładu na Posener Gummiwerke,
1970 – zmiana nazwy fabryki na Dębickie Zakłady Opon Samochodowych „Stomil”,
1976 – w Dębicy powstaje pierwsza polska opona radialna, stworzona na licencji firmy Uniroyal; w fabryce wybudowano Wytwórnię Osobowych Opon Radialnych,
1991 – początek procesu prywatyzacyjnego w Dębicy; trzy lata później firma debiutuje na warszawskiej giełdzie,
1993 – faktyczny początek marki Dębica (pod tą nazwą) – wtedy przedsiębiorstwo zmienia nazwę na: Firma Oponiarska Dębica Spółka Akcyjna,
1995 – większościowy pakiet akcji obejmuje amerykański koncern Goodyear,
2000 – początek wielkiego okresu inwestycyjnego: w Dębicy powstaje, a potem rozbudowywane jest m.in. Centrum Logistyczne.


Ciekawostki:


300 tysięcy złotych – tyle kosztowało pierwsze wyposażenie fabryki w Dębicy w 1937 roku; komplet urządzeń zakupiono w angielskiej firmie Francis Shaw Company Ltd Manchester.


Pierwsza oferta Dębicy w lecie 1939 roku obejmowała siedem rozmiarów opon – moce produkcyjne zakładu pozwalały na wytwarzanie 350 sztuk kompletów ogumienia na dobę.


Fabryka w Dębicy jest obecnie największą wśród zakładów Goodyeara w Europie i trzecią pod tym względem na świecie.


W zakładach Dębicy, oprócz opon rodzimej marki, powstaje też ogumienie Goodyear i innych marek amerykańskiego koncernu: Dunlop, Fulda i Sava.

Najczęściej wybierane przez naszych klientów

Dębica Presto UHP
Dębica Presto UHP
Opona na sezon letni.
Dębica Presto UHP
Zobacz ofertę
Dębica Presto HP
Dębica Presto HP
Opona na sezon letni.
Dębica Presto HP
Zobacz ofertę

Historia marki Dębica

W 1937 roku w Stanach Zjednoczonych świętowano otwarcie mostu Golden Gate w San Francisco. Królem Wielkiej Brytanii został Jerzy VI, a laureatem Nagrody Nobla w medycynie został nasz bratanek Węgier, Albert Szent-Gyorgyi. Mniej więcej w tym samym czasie w Dębicy rozpoczęła się budowa zakładów największej oponiarskiej firmy w Polsce.   Logo marki Dębica. Historia marki Dębica rozpoczęła się od decyzji polskiego rządu o budowie Centralnego Okręgu Przemysłowego, najważniejszego przedsięwzięcia ekonomicznego II Rzeczypospolitej. Fabrykę kauczuku syntetycznego, opon i farb postanowiono umieścić na Podkarpaciu. Autorem projektu technologicznego był Amerykanin E. Hoovrer, a w pracach pomagał mu Edward Wróblewski, kierownik działu budowlanego poznańskiego Stomilu. Projekt techniczny opracowali specjaliści z amerykańskiej firmy General Tire and Rubber Company we współpracy z trójką polskich inżynierów: Kazimierzem Obrębskim, Henrykiem Saganem i Wiktorem Piotrowskim. Po kilkunastu miesiącach, gotowa była hala produkcyjna o kubaturze 59,5 tys. metrów sześciennych. Do fabryki zakupiono najnowocześniejsze, jak na owe czasy, maszyny angielskiej firmy Francis Shaw Company Ltd Manchester. Cała inwestycja pochłonęła 300 tysięcy złotych. Dębica - gigantyczna inwestycja II RP Jej pierwsze efekty można było zobaczyć już wiosną 1939 roku. 30 marca w ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:
  • Quest 5,0

    Dębica Frigo 2

    Czekałem z wystawieniem opinii do kolejnego sezonu, chciałem trochę pojeździć nim coś napiszę. Kupiłem komplet opon w ubiegłym roku jeszcze przed nadejściem zimy. Długo się zastanawiałem. Wybór był trudny, bo opinie które czytałem były różne i niejednoznaczne. Z każdymi oponami podobno było coś nie tak. Jedni pisali, że są bardzo zadowoleni, inni, że bardzo zawiedzeni. Wybór padła na Dębicę Frigo2. Producent twierdzi, że jest rewelacyjna na śnieg, co wszyscy też zgodnie potwierdzali. Podobno w testach ADAC pobiła na śniegu inne bardzo markowe opony. Jednak na innych, nieośnieżonych nawierzchniach (droga sucha, mokra) wypadła dość słabo. Mając w głowie młyn po przeczytaniu wielu opinii w Więcej > końcu zdecydowałem się na Dębicę (licząc że przyjdzie śnieżna zima no i mając na względzie cenę). Co prawda nie jeżdżę ekstremalnie, ale nie zauważyłem, aby opony źle zachowywały się na suchej, czy mokrej drodze (choć pewnie droższe opony trzymają się lepiej - nie miałem, nie wiem). Za to na śniegu - super. Kiedy przyszły rok temu śnieżyce byłem bardzo zadowolony z wyboru. Wyjeżdżanie z zaśnieżonego parkingu, podjazdy pod wzniesienie, a nawet wyciąganie innych z rowu - bez większych problemów. Oponki dobrze sobie radzą nawet na dość wysokim śniegu. Tylko że raz sam znalazłem się w rowie. Na ośnieżonej drodze pojawił się odcinek oblodzenia. Ale wtedy żadne opony nie pomogą. Zobaczymy jak będą się spisywały w dalszej eksploatacji, póki co polecam te oponki. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku też śniegu nie zabraknie. Jeżdżę Oplem Astra, rozmiar opon to 175/65/R14. Nie wiem jak spisują się inne rozmiary. Nie sugerujcie się moja opinią kupując inne modele Dębicy bo mają też słabe odmiany. Wcześniej jeździłem na używanych wieloletnich zimówkach Goodyear Vector i tak właściwie nie widziałem różnicy między letnimi. Dlatego kupiłem nowe - teraz to inna bajka. Latem jeździłem na Uniroyal Rainexpert (też polecam, trochę miękkie bo mają wysoki bieżnik ale na deszcz faktycznie dobre). Jeździłem na nich kilka dni jak spadł śnieg. Mimo, że maja głęboki protektor i są nowe to po założeniu zimówek jest znaczna, bardzo zauważalna różnica. Tak, czy inaczej zimówki to podstawa. Zdecydowanie polecam te opony. Jeśli będą je jeszcze robili to na pewno kupię je znowu.
  • Ralf222 4,7

    Dębica Frigo 2

    OPONA pod względem ceny do jakości moim zdaniem nie ma sobie równych. Jak wiedzą wtajemniczeni kiedyś bieżnik ten występował w oponach UG5 (które również posiadałem - stąd ponowny zakup). Przejściowo jeździłem również na innych oponach w tym przereklamowanych FIRESTONACH WINTERHAWK 2, które zarówno słabo hamują jak i ruszają - PORAŻKA !!! Zakopałem się kilkakrotnie w małym śniegu, a opony były NOWE!!! Z Dębicą FRIGO 2 nie ma takich problemów. Bieżnik znakomicie "wgryza" się w śnieg i kopie aż do piachu :) Wyjeżdżanie nią z 30cm śniegu to bułka z masłem. Opona wg mnie jest typową oponą śniegową. Zachowanie na błocie pośniegowym OK. Polecam szczególnie osobom, które co jakiś czas poruszają Więcej > się po nieodśnieżonych drogach i w głębokim śniegu. Ale jak wiadomo, wszystko ma swoje słabe punkty i tak FRIGO 2 ma dwie, które obniżają jej notę, a mianowicie zachowanie na mokrym asfalcie w okolicach 0-3'C - droga hamowanie niebezpiecznie się wydłuża i elektronika zaczyna dawać znać o sobie. Kolejnym, ale już mniejszym problemem jest jej zachowanie, gdy temp. przekroczy 10'C - opona baaaardzo "pływa" po asfalcie, ale by opona była dobra na śnieg musi być miękka, więc ciężko szukać jakiegoś kompromisu. Warto również wspomnieć, iż doskonale amortyzuje nierówności i pomimo jej miękkości nie zużywa się szybko. Podsumowując mogę śmiało ją polecić i na pewno kupię ją ponownie jeśli będzie jeszcze dostępna za 3 lata.
  • Golf V 5,0

    Dębica Frigo 2

    Witam, przejechałem na frigo 2 (195/60/15) już dwa sezony, posiadam je w swoim Golfie TDI 105KM 250nm, w tym roku namówiłem też swojego tatę do zakupu tej gumy przez co nie muszę już odśnieżac tak często naszego stromego podjazdu do domu. Mieszkam w górach i uwielbiam ostrą jazdę po śniegu Dębica F2 pozwala na jazdę zarówno bezpieczną jak i sportową. Wystarczy redukcja bieg w dół i można pobawic się w finlandzkie rajdy. Z kolei jeżdżąc bardziej ostrożniej znakomicie się spisuje dohamowywanie biegami, hamulca używam tylko do zatrzymania się. Na sporym śniegu mój golf radzi sobie wspaniale, podjazdy, zjazdy, niezależnie od stanu pasażerów czy bagażu. Często znajomi pytają czy mam 4x4, bo nie Więcej > mogą uwierzyc że wyjeżdżam z takich zasp itp. Jeśli ktoś się dobrze orientuje to wie, że opony stworzone na śnieg nie będą nigdy dobre na suchą nawierzchnie. A więc nie wymagajmy od zimowej opony dobrych walorów jazdy po suchym. Jednak jak na zimową oponę jestem zaskoczony jej właściwościami na asfalcie późną jesienią i wczesną wiosną. Bardzo dużym plusem jest jakosc wykonania i materiałów - przez 2 sezony ubytek zaledwie 3mm, przypominam, że lubię zabawę na śniegu i często tył mojego samochodu ma gruby osad śniegu.
  • 156 4,8

    Dębica Frigo 2

    Po prostu dobra opona, sprawdza sie w każdych warunkach, ale nie polecam jazdy na nich w temp. pow. 10*C - są zbyt miękkie (i z tego powodu 2 już "przyhamowałem"). Za to przy mrozach super, mają bardzo dobry ciąg i trzymanie, a o śliskiej nawierzchni informują dopiero przy hamowaniu jak się włączy ABS. Na suchej i mokrej nawierzchni podobno wypadły w testach kiepsko (test Aś), ale szczerze powiedziawszy na mokrym trzymają zdecydowanie lepiej niż letnie P6000 i Continentale (4 mm bieżnika). Nie odczułem jakichkolwiek wad przy jeżdzie na suchej nawierzchni (nie hamuję z piskami), zachowują się normalnie. Pewnie, że są lepsze opony, ale na pewno nie w tej klasie cenowej. Dla mnie najważniejsze Więcej > było zachowanie opon na śliskich nawierzchniach, gdy potrzebna jest jak najlepsza przyczepność. Miałem już kiedyś te opony, ostatnio miałem Fuldy (porażka - mimo że w testach Aś lepsza) i zdecydowałem się do nich wrócić mając na uwadze ich znakomitą trakcję na śniegu. Spokojnie da się na nich jeździć bezpiecznie po śniegu o 30 km/h szybciej niż inni:-)