Prześlij opinię o sklepie
Kontakt
  • Czat z doradcą
  • Poproś o kontakt
Wybór i zakup opon
52 341 88 00 52 586 28 00 801 11 43 43
Wybór i zakup felg
52 341 88 80 52 586 28 80 801 11 53 53
Realizacja zamówienia
52 341 88 70 52 586 28 70 801 11 43 43
Zwrot i reklamacja
52 341 88 98 52 586 28 98 801 11 43 43
Sprawdź zamówienie
Pn-Pt: 7-22Sb-Nd: 8-20

W tym miejscu znajdziesz ostatnio obejrzane produkty.

W tym miejscu znajdziesz produkty dodane do porównania. Przejdź do zakupów

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Ok
Masz produkty
w koszyku.
Sprawdź swoje zamówienie Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

  • Czat z doradcą
  • Poproś o kontakt

Opony BFGoodrich

Ocena producenta
4,8
na podstawie 1291 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

BFGoodrich – Kraj: Stany Zjednoczone – Segment: średni - Rok założenia: 1870 – Właściciel: Michelin.


Amerykańska marka opon klasy średniej, specjalizująca się w ogumieniu do samochodów osobowych (w tym do aut terenowych i pojazdów zabytkowych), a także lekkich aut dostawczych i aut ciężarowych. Firma BFGoodrich należy do francuskiego koncernu Michelin, drugiego największego producenta opon na świecie. Za datę założenia firmy uważa się rok 1870, w którym powstała fabryka kauczuku założona przez doktora Benjamina Franklina Goodricha.


Kluczowe daty:


1870 - doktor Benjamin Franklin Goodrich, chirurg wojskowy z czasów wojny secesyjnej założył w Akron pierwszą w Ameryce Północnej fabrykę kauczuku oraz małe laboratorium,
1888 – firma na cześć swojego założyciela przyjmuje nazwę BFGoodrich Rubber Company,
1927 - pilot Charles Lindbergh pilotujący samolot Spirit of St. Louis, wyposażony w opony BFGoodrich, dokonał pierwszego udanego przelotu nad Atlantykiem bez międzylądowania,
1937 – laboratoria BFGoodrich opracowują technologię otrzymywania syntetycznego kauczuku (Ameripol),
1947 – pierwsza opona bezdętkowa marki BFGoodrich,
1965 – pierwsza w Ameryce opona radialna produkcji BFGoodrich, model Lifesaver,
1967 – debiut pierwszej opony, która umożliwia kontynuowanie jazdy po przebiciu,
1988 – właścicielem BFGoodrich zostaje francuski koncern Michelin,
1999 – pierwsza opona BFGoodrich z kolorowym bieżnikiem: Scorcher T/A,
2002 – pierwsza 24-calowa opona BFGoodrich do samochodów z napędem 4x4: g-Force T/AKDW.


Ciekawostki:


Opony BFGoodrich były montowane w pierwszym samochodzie firmy Ford Motor Company, modelu A, produkowanym w latach 1903-1904.


W opony BFGoodrich wyposażony był prom kosmiczny Columbia. W 88-tonowym wahadłowcu ogumienie musiało wytrzymać m.in. lądowanie z prędkością ponad 450 km/h (rok 1981).


Do dziś BFGoodrich produkuje, w krótkich seriach, ogumienie z oryginalnymi bieżnikami do zabytkowych amerykańskich samochodów, m.in. Forda T, krążowników z lat 50., czy pierwszych modeli Chevroleta Corvette.

Najczęściej wybierane przez naszych klientów

BFGoodrich G-Grip
BFGoodrich G-Grip
Opona na sezon letni.
BFGoodrich G-Grip
Zobacz ofertę
BFGoodrich G-Force Winter
BFGoodrich G-Force Winter
Opona na sezon zimowy.
BFGoodrich G-Force Winter
Zobacz ofertę

Historia marki BFGoodrich

Historia BFGoodrich rozpoczyna się w 1870 roku w miasteczku Akron w stanie Ohio, w którym doktor Benjamin Franklin Goodrich, chirurg wojskowy z czasów wojny secesyjnej założył pierwszą w Ameryce Północnej fabrykę kauczuku oraz małe laboratorium. Logo marki BFGoodrich. Zaczęło się w Akron Zakład ten już kilkanaście lat później wyprodukował pierwszą oponę samochodową. Na cześć zmarłego w 1888 roku przedsiębiorcy, firma przyjęła nazwę BFGoodrich Rubber Company. W 1896 roku, na prośbę klubu motoryzacyjnego Winton Automobile Company of Cleveland, fabryka zrealizowała zamówienie na produkcję opon do nowego pojazdu o nazwie Winton, produkowanego w niewielkich ilościach. Siedem lat później w ogumienie BFGoodrich został wyposażony pierwszy samochód, który przemierzył całe Stany Zjednoczone. Wypłynąć na szersze wody pomógł BFGoodrich dynamiczny rozkwit branży motoryzacyjnej skupionej wokół Detroit. Zakłady z rodzącego się Motown były wówczas głównymi odbiorcami produktów ze znaczkiem BFG. W 1903 roku po ogumienie właśnie tej marki sięgnął Henry Ford budujący swój premierowy Model A. Nad Atlantykiem z BFGoodrich Szefowie BFGoodrich szybko postanowili rozszerzyć swoje wpływy o rynek europejski i w 1910 roku otworzyli pierwszą wytwórnię opon za oceanem, w podparyskim Colombes. Rozwój firmy owocował wzrostem wpływów ze sprzedaży. To z kolei ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:
  • Grzegorz 4,4

    BFGoodrich G-Grip

    Dobre opony dla osób preferujących spokojny i umiarkowany styl jazdy. Po przejechaniu ok 10000 km nie widać śladów zużycia ani uszkodzeń. Przyczepność przy mokrej nawierzchni i ostrzejszych skrętach mogłaby być lepsza, ale sądzę, że większość opon w takiej sytuacji ma zmniejszoną przyczepność więc tragedii nie ma. Reasumując - polecam zakup. Dobra jakość za rozsądną cenę. Więcej >
  • Marcin/Dolny Śląsk 4,9

    BFGoodrich G-Grip

    Witam. Sam zanim kupiłem te opony to dużo czasu spędziłem na porównywaniu ofert i później czytaniu Państwa komentarzy. Jeżdżę wysokim autem jak na osobówkę oczywiście:-) (citroen berlingo II) i opona musi być na tyle dobra, żeby auto nie pływało. Na początku mój wybór padł na nokiany line w rozmiarze 205/65 R15 (taki rozmiar przewiduje producent na lato oryginalnie). Po założeniu od razu poczułem dyskomfort w jeździe! Auto myszkowało po drodze, top w lewo, a to w prawo a przykładowo kierownicę w rekach trzymałem i wiem , że mam jechać prosto! Okazało się, że dwie opony mają wady fabryczne. Zareklamowałem je i (oponeo) okazało się, że dwie są dobre, a dwie nie. Za wadliwe opony dostałem Więcej > zwrot pieniędzy, a dobre do mnie odesłano (koszt przesyłki w obie strony pokryło oponeo). Postanowiłem sprzedać dwie opony (bo moje zaufanie było nadwyrężone, a i czasu na taki historie każdy z nas pewnie nie ma) i kupić jeszcze raz nowy komplet..znowu wertowałem komentarze i w końcu zdecydowałem się kupić opony BFGoodrich G-Grip 195/65 R15 95 T XL. Do mojego auta rozmiar taki zalecany jest na zimę, ale co tam;-) I te opony to się okazał strzał w dziesiątkę! Kupiłem w kwietniu. Teraz mamy początek października i przejechałem jakieś 10 tysięcy kilometrów. Mieszkam po za miastem, codziennie dojeżdżam do pracy, potem po mieście, potem z powrotem do domu. W dłuższych trasach takich po 500 kilometrów dziennie też się sprawdziły. Po założeniu auto prowadziło się jak po sznurku! (mimo, że precyzja układu kierowniczego w Berlingo nie jest nie wiadomo jaka doskonała) Na suchej nawierzchni prowadzi się znakomicie. Na mokrej to napiszę szczerze, że gdzieś tam nie do końca jestem pewny, ale to tylko ze zbyt dużą prędkością (tak powyżej 120). Zużycie bieżnika: po 10 tys na tylnej osi (szczegółowo nie mierzyłem) nie widać w ogóle zużycia. Przód trochę więcej, ale na moje oko to na trzy sezony przy moich przebiegach będą na pewno. Spalanie...wzrostu na pewno nie było! Komfort..to zależy od każdego indywidualnie..ja nie narzekam. Wożę rodzinę i czuję komfort, że nie myślę o tym że coś tam z oponami jest nie tak! A więc o to chodzi! Pozdrawiam.
  • Witas 4,4

    BFGoodrich G-Grip

    Dobra opona za rozsądne pieniędze, trzamanie, hamowanie, przyspieszanie ok, ciekawy wygląd boku opony, niestety wygląd i kształt różni się w oponach o małych rozmiarach i duzych rozmiarach. W 175 wygląd bieżnika przeciętny. Więcej >
  • Grzegorz 5,0

    BFGoodrich G-Grip

    Przejechałem na nich niecały sezon więc nieco wcześniej na ocenę. Pierwsze obserwacje: na pewno opony bardzo miękkie i komfortowe. Idealnie tłumią nierówności. Doskonale trzymają się drogi zarówno na suchym jak i na mokrym (to chyba najważniejsze). Jadąc na nich czuję się pewnie. Minusy: słychać je dość wyraźnie, szczególnie na łukach. (co prawda porównuję do na najcichszych zimówek jakie miałem w swojej historii) . Zużycie paliwa również zauważalnie wyższe w stosunku do starych Michelinów (chociaż śliskich) (ok +0.2l) . Ogólnie polecam jako gorący miłośnik tej marki (z terenówek) Więcej >