Prześlij opinię o sklepie
Kontakt
Wybór i zakup opon
52 341 88 00 52 586 28 00 801 11 43 43
Wybór i zakup felg
52 341 88 80 52 586 28 80 801 11 53 53
Realizacja zamówienia
52 341 88 70 52 586 28 70 801 11 43 43
Zwrot i reklamacja
52 341 88 98 52 586 28 98 801 11 43 43
Sprawdź zamówienie
Pn-Pt: 7-22Sb-Nd: 8-16

W tym miejscu znajdziesz ostatnio obejrzane produkty.

W tym miejscu znajdziesz produkty dodane do porównania. Przejdź do zakupów

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Ok
Masz produkty
w koszyku.
Sprawdź swoje zamówienie Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

Opony do Lada Niva

Lada – logo marki

Wybierz rodzaj nadwozia oraz lata produkcji Lada Niva

Model Niva

Łada Niva to niewielki, uterenowiony samochód, produkowany na początku w Związku Radzieckim przez zakłady WAZ. Przez ponad 30 lat produkcji bryła samochodu nie uległa zmianie. Dzięki swojej prostocie auto jest często wykorzystywane przez różne służby, jest również ceniony przez sympatyków marki. Archaiczna sylwetka nadwozia nawiązuje do, produkowanego w latach 60-tych, Fiata 124. Proste linie i bryła oraz okrągłe lampy to charakterystyczne cechy samochodów produkowanych kilkadziesiąt lat temu. Jedna modernizacja nadwozia została dokonana w 1993 roku. Zmieniono wówczas klosze tylnych lamp i poprawiono kształt karoserii. Silnik z czasem powiększono do pojemności 1,7 litra, a układ zasilania paliwem zmieniono z gaźnikowego na wtryskowy. Wewnątrz samochodu panują spartańskie warunki. Od początku produkcji stosowano elementy niskiej jakości. Deska rozdzielcza jest prosta i nie urzeka nadmiarem polotu i kreatywności osoby projektującej. Fotele nie oferują namiastki komfortu, a w dodatku są pozbawione jakiegokolwiek trzymania bocznego. Na szczęście wszystkie niedomagania samochód nadrabia wzorowym zachowaniem w terenie. Silnik o pojemności 1,7 l i mocy 81 KM, który znajdziemy w obecnej Nivie, nie jest może najmocniejszą jednostką, ale przy załączonym reduktorze pozwala na sprawne pokonywanie kolejnych kilometrów w trudnym terenie. Dodatkowym atutem jest możliwość załączenia blokady mechanizmu różnicowego. Zawieszenie również nie uległo zmianie i, pomimo upływu lat, w tyle znajdujemy klasyczny most oparty na sprężynach i amortyzatorach. Przednie zawieszenie to wahacze niezależne, a całe nadwozie to konstrukcja samonośna. Te elementy pozwalają zaklasyfikować ten model jako jeden z pierwszych SUV-ów.

Fabryczny rozmiar opon do Łady Niva to 205/70 R15.